Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 50+ naiset on ilkeitä nuorille?

Vierailija
06.10.2014 |

Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh...

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

Mutta tämä taitaa olla samanlaisia juttuja kuin naisten väitetyt PMS-oireet, kuukautisoireet ja raskaushormonivaivat. Miehet luulottelevat ne aina pahemmiksi ja panevat kaikenlaiset naisten eri mieltä olot ja hermostumiset hormonien piikkiin, "vaimo suuttui mulle, kun olin viikonlopun ryyppyreissulla, ihme hormonioireita silläkin!". Ikävää vaan, jos naiset ITSE alkavat pitää kaikkea poikkeavaa jo naisten hormonivaivoina!!

21

[/quote]

a-men

Vierailija
82/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:08"]

Syyt on ihan hornonaalisia oikeasti. Naiset ei voi niille mitään. Estrogeeni vähenee ja tilalle tulee mieshormeja, mikä aiheuttaa kiukkuisuutta jne. Ei toki kaikille naisille.

[/quote]Voi kuulkaa olen vielä kaukana vaihdevuosista mutta tiedän että joistain tulee lähes hirviöitä. Korvaushoito ei kaikille sovi, joillekin se on jopa kielletty. En tarkoita että saisi käyttäytyä hunosti sen varjolla mutta valitettavasti se on tosiasia. Miksi sitä ei voi myöntää? En tarkoita että kaikilla huono käytös johtuisi siitä mutta heitäkin todella on. Nimim Itsekin työpaikalla tästä kärsivä.

[/quote]

Höpsis. Ei se nyt noin onneksi mene. Totta kai hormonitoiminnan muutos voi ihmisestä tehdä äkäisen, jo ihan siksikin, että se voi aiheuttaa yöunien heikkenemistä ja kaikenlaista fyysista kremppaa.

Mutta aika harvalla se teettää voimakkaita psyykkisiä oireita. Ja vielä harvemmasta tekee niin törkeän, että panee huutelemaan kadulla ventovieraiden ihmisten perään ilkeyksiä...

Jos vaihdevuodet tekisivät edes isosta osasta naisia hirviöitä, niin johan noille olisi kehitetty joku organisoitu laitoshoito...

Mutta tämä taitaa olla samanlaisia juttuja kuin naisten väitetyt PMS-oireet, kuukautisoireet ja raskaushormonivaivat. Miehet luulottelevat ne aina pahemmiksi ja panevat kaikenlaiset naisten eri mieltä olot ja hermostumiset hormonien piikkiin, "vaimo suuttui mulle, kun olin viikonlopun ryyppyreissulla, ihme hormonioireita silläkin!". Ikävää vaan, jos naiset ITSE alkavat pitää kaikkea poikkeavaa jo naisten hormonivaivoina!!

21

[/quote]Onnellisia he ja lähipiirinsä jotka eivät kärsi järkyttävistä pms-oireista. Tai raskaushormoneista. Tai vaihdevuosioireista. Miksi nyt on niin vaikea ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia, toiset ovat herkempiä kuin toiset? Ja laitoshoitoon sulkeminen tällaisille.. juupa.

[/quote]

No, sinähän siinä pidit asiaan kuuluvana myös ihan mielenterveyden oireita eli aggressioita ohikulkijoita kohtaan.

Ei, ne eivät ole hormoneista johtuvia. Hormonienkin jyllätessä normaali-ihmiset osaavat säädellä käytöstään niin, että eivät ala huudella kadulla ohikulkijoille ilkeyksiä.

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:23"] Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh... [/quote] Ettäkö viisikymppiset alkoivat arvostelemaan koska söit suklapatukkaa? Kuulostaa klassiselta teinin tulkinnalta tapahtumien kulusta. Onko täällä teinien vanhempia läsnä? Pystyttekö arvaamaan mitä siellä tapahtui? [/quote] Kyllä vaan alkoi :) Sepitti että katso miten tuokin vaan ahmii suklaata ja miten nykynuoriso syö "pelkkää moskaa". Niin ja sanoihan rouva myös että "kohta saapi sen diapeettes kakkosen"! Mulla on jo se ykköstyyppi jo kyllä. Sori! Uskomattoman töykeetä arvostella toisia ihmisiä niin että he selkeesti kuulevat. En ikinä vois tehä niin :/ Vaikka ei se suklaapatukka ookkaan mikään terveellinen, mutta teki mieli... :D Ap

[/quote] Ihan oikeasti, ihan AIKUISTEN oikeasti, oliko tällainen yleistävä ja kaikki tietynikäiset naiset leimaava syytös sopiva kosto kahdelle tuntemattomalle naiselle? Minun tulkintani mukaan voit kysyä itse itseltäsi syytä omaan käytökseesi ja saat vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.
[/quote]

Tutkituta pääs sekopää

Vierailija
84/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:23"] Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh... [/quote] Ettäkö viisikymppiset alkoivat arvostelemaan koska söit suklapatukkaa? Kuulostaa klassiselta teinin tulkinnalta tapahtumien kulusta. Onko täällä teinien vanhempia läsnä? Pystyttekö arvaamaan mitä siellä tapahtui? [/quote] Kyllä vaan alkoi :) Sepitti että katso miten tuokin vaan ahmii suklaata ja miten nykynuoriso syö "pelkkää moskaa". Niin ja sanoihan rouva myös että "kohta saapi sen diapeettes kakkosen"! Mulla on jo se ykköstyyppi jo kyllä. Sori! Uskomattoman töykeetä arvostella toisia ihmisiä niin että he selkeesti kuulevat. En ikinä vois tehä niin :/ Vaikka ei se suklaapatukka ookkaan mikään terveellinen, mutta teki mieli... :D Ap

[/quote]

Onko tuo nyt oikeasti noin kamalaa? Onko parempi arvostella toisia mielessään tylysti kuin esittää joku yleistyyppinen provokaatio, johon voi halutessaan tarttua? Kuitenkin se äänetönkin ylenkatse näkyy toisille.

Tuonikäinen nainen jos on yksinkertainen, hän ei enää osaa pitää asiaa omana tietonaan vaan alkaa ajatella samanlaisen kaverinsa kanssa ääneen. Mutta ei sillä välttämättä edes tarkoiteta mitään pahaa, kunhan taivastellaan lämpimikseen. Itse kampasin takkutukkaani auki uimahallin pukuhuoneessa, ja vieressä tätikaksikko alkoi siunailla, miten jollain voikin olla niin hankala tukka, ja kyllähän siinä tietty paheksunnan sävy oli. En minä siitä nokkiini ottanut, vaan aloin selittää mikä riesa luonnonkihara voi olla kun hiuslaatu on ohut. Että jos siitä haluaa vaivattoman, pitää ajaa siiliksi, kun pitkänä se solmiintuu ja normaalilyhyenä on kuriton pöhköpesä. Tädit säälivät minua sitten kovaan ääneen ja kokivat varmaan ihan aitoakin myötätuntoa jonkin verran.

Minusta on sääli, että yksinkertaisia ihmisiä paheksutaan niin paljon ja oletetaan heidän olevan pahoja. Tädit vaikuttivat oikein onnellisilta, kun saivat pohdittavaa. Mielestäni tässä haisee sama ongelma: teinit paheksuvat aikuisia, jotka eivät ole ideaalisen äidillisiä: rakastavia ja tilaa antavia. Hyvin harva ihminen on molempia ilman, että joskus menee överiksi johonkin suuntaan. Olen itse potenut keski-ikään asti samaa oireyhtymää, että vaadin toisilta sitä äidillisyyttä jota en kotoani saanut. Siitä on ollut paljon vahinkoa, ja olisi hyvä jos nuoriso osaisi opetella tuosta pahasta tavasta paremmin pois kuin itse osasin.

Vierailija
85/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyötä tehneenä täytyy sanoa, että noin 50v naiset olivat kyllä välillä ilkeitä ja jotenkin hermoheikkoja, mutta ehdottomasti pahimpia pyllynreikiä olivat vanhemmat miehet, ihan hirveitä otuksia, niin kuin jotain metsäläisiä huonoine käytöstapoineen ja kiukkuamisten kanssa.

Vierailija
86/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:30"]

Syyt on ihan hornonaalisia oikeasti. Naiset ei voi niille mitään. Estrogeeni vähenee ja tilalle tulee mieshormeja, mikä aiheuttaa kiukkuisuutta jne. Ei toki kaikille naisille.

[/quote]Voi kuulkaa olen vielä kaukana vaihdevuosista mutta tiedän että joistain tulee lähes hirviöitä. Korvaushoito ei kaikille sovi, joillekin se on jopa kielletty. En tarkoita että saisi käyttäytyä hunosti sen varjolla mutta valitettavasti se on tosiasia. Miksi sitä ei voi myöntää? En tarkoita että kaikilla huono käytös johtuisi siitä mutta heitäkin todella on. Nimim Itsekin työpaikalla tästä kärsivä.

[/quote]

Höpsis. Ei se nyt noin onneksi mene. Totta kai hormonitoiminnan muutos voi ihmisestä tehdä äkäisen, jo ihan siksikin, että se voi aiheuttaa yöunien heikkenemistä ja kaikenlaista fyysista kremppaa.

Mutta aika harvalla se teettää voimakkaita psyykkisiä oireita. Ja vielä harvemmasta tekee niin törkeän, että panee huutelemaan kadulla ventovieraiden ihmisten perään ilkeyksiä...

Jos vaihdevuodet tekisivät edes isosta osasta naisia hirviöitä, niin johan noille olisi kehitetty joku organisoitu laitoshoito...

21

[/quote]Onnellisia he ja lähipiirinsä jotka eivät kärsi järkyttävistä pms-oireista. Tai raskaushormoneista. Tai vaihdevuosioireista. Miksi nyt on niin vaikea ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia, toiset ovat herkempiä kuin toiset? Ja laitoshoitoon sulkeminen tällaisille.. juupa.

[/quote]

No, sinähän siinä pidit asiaan kuuluvana myös ihan mielenterveyden oireita eli aggressioita ohikulkijoita kohtaan.

Ei, ne eivät ole hormoneista johtuvia. Hormonienkin jyllätessä normaali-ihmiset osaavat säädellä käytöstään niin, että eivät ala huudella kadulla ohikulkijoille ilkeyksiä.

21

[/quote]

Missä sinulle on luvattu, että kadulla saa kulkea vain normaalit ihmiset? Ja että mt-oireet ovat epänormaaleja, kun psyykenlääkkeitä syö miljoona suomalaista? Kuka tässä nyt on kohtuuton?

Vierailija
87/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:44"]

Mielestäni tässä haisee sama ongelma: teinit paheksuvat aikuisia, jotka eivät ole ideaalisen äidillisiä: rakastavia ja tilaa antavia. Hyvin harva ihminen on molempia ilman, että joskus menee överiksi johonkin suuntaan. Olen itse potenut keski-ikään asti samaa oireyhtymää, että vaadin toisilta sitä äidillisyyttä jota en kotoani saanut. Siitä on ollut paljon vahinkoa, ja olisi hyvä jos nuoriso osaisi opetella tuosta pahasta tavasta paremmin pois kuin itse osasin.

[/quote]

Tämä on ihan totta, ja teineillä on aina joku ihmeellinen kuvitelma, että kaikki ovat kiinnostuneita heistä. Johtuu varmaan tuon iän itsekeskeisyydestä.

Suurin osa aikuisista ei välitä teistä, eikä ole kiinnostuneita teistä, eikä koe mitään äidillisiä tunteita teitä kohtaan. Ärtymys johtuu usein siitä, että olette monissa asioissa osaamattomia, ja tumpeloita, ette voi odottaa kaikilta yhtä kärsivällistä suhtautumista kuin omilta vanhemmiltanne.

Vierailija
88/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:08"]

[/quote]

21

[/quote]

21
[/quote]Missähän kohtaa pidin asiaan kuuluvana aggressioita ohikulkijoita kohtaan? Päinvastoin, aiemmin sanoin ettei ole oikein että käyttäydytään huonosti muita kohtaan. Mutta yleistäminen asiassa kuin asiassa on turhaa, siksi halusin painottaa että vaikka esim sinä olet onnekas kun vähällä hormonien kanssa pääset, niinkaikki eivät ole. Sinä et ole -enkä minä, ei kukaan ole- mikään absoluuttinen mitta johon voi verrata muita ja päätellä onko jotain ilmiötä olemassa vai ei. On totta että jotkut vetoavat kuukautisiin, hormoneihin, mihin vaan, pakenevat vastuutaan niiden taakse ja se on väärin. Yhtä totta kuitenkin on että joillekin (ja samalla heidän lähipiirilleen) hormonit aiheuttavat suunnatonta kärsimystä. Esim syövän takia korvaushoito ei käy kaikille. En silti olisi sulkemassa heitä mihinkään laitokseen. Eli en hyväksy, mutta en siedä väitettä että se ei olisi todellinen ilmiö. Yleistäminen suuntaan ja toiseen missä tahansa asiassa saa karvani pystyyn. Nyt poistun tästä ketjusta, en jankuta aiheesta yhtään enempää.

Vierailija
89/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää aina kassalla jos kassa on vanhempi nainen. Tervehtii yli-iloisesti vanhat rouvat ja jää selittämään heille, ei huomioi minua (parikymppinen nainen) vaikka olisi vuoroni maksaa vaan edelleen paasaa sille edessäni olleelle mummelille.

Saa aina pariin kertaa itse moikata ennenkuin tällainen kassa nyrpeänä vastaa ja jatkaa joko juttelua edelliselle asiakkaalle tai on hiljaa suu mutrussa. Hintaakaan ei voi ilmoittaa tai kiitosta sanoa. Kerran annoin palautetta suoraan kassalla ja siitähän akka närkästyi ja jäi mummo-tiiminsä kanssa tätä järkyttävää tapahtumaa puimaan. Ja sitten taas vastapainoksi, samanikäiset naiset ovat myös kohteliaimpia asiakkaita joita olen itse palvellut.

Vierailija
90/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:30"]

[/quote]

21

[/quote]

21

[/quote]

Missä sinulle on luvattu, että kadulla saa kulkea vain normaalit ihmiset? Ja että mt-oireet ovat epänormaaleja, kun psyykenlääkkeitä syö miljoona suomalaista? Kuka tässä nyt on kohtuuton?

[/quote]

Ei toki olekaan. Mutta palaapa nyt takaisin omiin kommentteihisi. Itsehän sinä väitit, että osasta viisikymppisiä naisia tulee hirviöitä.

Johon minä totesin, että jos se olisi isolle osalle naisista jotenkin automaatio, siihen olisi jo kehitetty hoito, jota automaattisesti tyrkytettäisiin tietyssä iässä naisille... Näin se ei kyllä onneksi ole, vaan mielisairaudet - joihin hirviöksi muuttumisen kyllä luen - ovat poikkeustapauksia, ja ansaitsevat oman hoitonsa.

Että näin.

21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän