Miksi 50+ naiset on ilkeitä nuorille?
Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh...
Kommentit (90)
Mikä muu voisi olla syynä kuin kateus? Naiset ovat ulkonäöstä kateellisia nuoremmille. Viiskymppisenä sitä on jo tajunnut että vaikka olisi itse ollut kuinka vetävä mimmi tahansa, niin ikä on ajanut ohi ja omanikäisetkin miehet haaveilee puolta nuremmista.
Kamalaa. En ikinä käyttäytyisi noin ja olen tuon ikäinen. Olen pahoillani ap, mitä sait kokea, olikohan tuo huutelija ihan täyspäinen.
Joo myönnän että vähän yleistin, omalle kohdalle sattuneet ilkeät rouvat ovat olleet näitä espoolaisia viiskymppisiä :D Ehkä he ovat vaan niin hienompia kuin minä, tiedä sitä ;)
Olen huomannut saman. Mitään tervehdystä ei kuulu jos tervehtii rapussa tmv, kasvoilla aina vittuuntunut ja arvosteleva ilme ja käytöskin samaa tasoa. Kaikki vain sen takia koska olen nuori enkä näytä näköjään heidän standardiensa mukaiselta ihmiseltä vaikka olen muuten kohtelias ja yritän olla mukava ja avoin. Kaikki +50v eivät tietysti ole tälläisiä mutta huomattavan iso osa mihin minä olen törmännyt niin pätee kyllä.
Jaa-a. esim mun työkaverit on lähes kaikki yli 50vee naisia, huumorintajuisia, nuorekkaita ja hauskoja tyyppejä. Kyllä tuo sun tapaukses on poikkeus joka vahvistaa säännön. Ylipäätään naisena oleminen on sitä mukavampaa mitä enemmän ikää tulee, kun uskaltaa olla oma itsensä. Se rentouttaa. Ei tarvi stressata ulkonäöstä ja siitä että hyväksytäänkö mut tämmösenä vai pitäiskö jotenkin muuttua. Kyllä kireimpiä naisia ovat 30-40-vuotiaat ja sitä nuoremmat, mun kokemuksen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:30"]Kamalaa. En ikinä käyttäytyisi noin ja olen tuon ikäinen. Olen pahoillani ap, mitä sait kokea, olikohan tuo huutelija ihan täyspäinen.
[/quote]
Ihana, kiitos :) Hyvää viikkoa sinulle!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:31"]Jaa-a. esim mun työkaverit on lähes kaikki yli 50vee naisia, huumorintajuisia, nuorekkaita ja hauskoja tyyppejä. Kyllä tuo sun tapaukses on poikkeus joka vahvistaa säännön. Ylipäätään naisena oleminen on sitä mukavampaa mitä enemmän ikää tulee, kun uskaltaa olla oma itsensä. Se rentouttaa. Ei tarvi stressata ulkonäöstä ja siitä että hyväksytäänkö mut tämmösenä vai pitäiskö jotenkin muuttua. Kyllä kireimpiä naisia ovat 30-40-vuotiaat ja sitä nuoremmat, mun kokemuksen mukaan.
[/quote]
Itse oon huomannu että nämä 50-vuotiaat on kyllä hauskoja ja rentoja jne, mutta syrjivät nuoria aivan selkeästi.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:29"]
Mikä muu voisi olla syynä kuin kateus? Naiset ovat ulkonäöstä kateellisia nuoremmille. Viiskymppisenä sitä on jo tajunnut että vaikka olisi itse ollut kuinka vetävä mimmi tahansa, niin ikä on ajanut ohi ja omanikäisetkin miehet haaveilee puolta nuremmista.
[/quote]
Olen alle viisikymmentävuotias ja en yhtään kateellinen nuorille. Olen ihan onnellinen elämässäni, työssäni ja olen oman nuoruuteni elänyt. En edes haluaisi olla kaksikymppinen, ymmärrät sen sitten, kun olet itse tämän ikäinen. Tosin en ole ilkeäkään, en nuorille enkä vanhoille. Kunnioitan molempia ja työssäni tykkään nuorista oikein paljon. Ei kannata yleistää, - ei kaikki todellakaan ole kateellisia jostain kiinetästä rypyttömästä vartalosta, kun elämä on niin paljon muutakin. Tulet sden huomaamaan! Kaikkea hyvää sinullekin !
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:31"]Jaa-a. esim mun työkaverit on lähes kaikki yli 50vee naisia, huumorintajuisia, nuorekkaita ja hauskoja tyyppejä. Kyllä tuo sun tapaukses on poikkeus joka vahvistaa säännön. Ylipäätään naisena oleminen on sitä mukavampaa mitä enemmän ikää tulee, kun uskaltaa olla oma itsensä. Se rentouttaa. Ei tarvi stressata ulkonäöstä ja siitä että hyväksytäänkö mut tämmösenä vai pitäiskö jotenkin muuttua. Kyllä kireimpiä naisia ovat 30-40-vuotiaat ja sitä nuoremmat, mun kokemuksen mukaan. [/quote] Itse oon huomannu että nämä 50-vuotiaat on kyllä hauskoja ja rentoja jne, mutta syrjivät nuoria aivan selkeästi.
[/quote]
Kuulostaa aika tosikoilta sitten nämä nuoret. Kannattaa vähän löysätä pipoa ja hupparin naruja :D
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:30"]Kamalaa. En ikinä käyttäytyisi noin ja olen tuon ikäinen. Olen pahoillani ap, mitä sait kokea, olikohan tuo huutelija ihan täyspäinen. [/quote] Ihana, kiitos :) Hyvää viikkoa sinulle!
[/quote]
Sinulle myös. Ja jos olet ap, niin parane pian flunssastasi <3
Ei viiskymppiset syrji nuoria. Omien lastensa ikäisiä. Minä ainakin nimenomaan symppaan juurikin omien lasteni sukupolvea erityisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:31"]Jaa-a. esim mun työkaverit on lähes kaikki yli 50vee naisia, huumorintajuisia, nuorekkaita ja hauskoja tyyppejä. Kyllä tuo sun tapaukses on poikkeus joka vahvistaa säännön. Ylipäätään naisena oleminen on sitä mukavampaa mitä enemmän ikää tulee, kun uskaltaa olla oma itsensä. Se rentouttaa. Ei tarvi stressata ulkonäöstä ja siitä että hyväksytäänkö mut tämmösenä vai pitäiskö jotenkin muuttua. Kyllä kireimpiä naisia ovat 30-40-vuotiaat ja sitä nuoremmat, mun kokemuksen mukaan.
[/quote]
Tämä on ehkä aika kakspiippunen juttu, oon kyllä samaa mieltä sun kanssa noiden 30-40v kanssa. Älytön stressi töiden ja perheen vuoksi. 50-vuotiaita on meidän työpaikalla kahdenlaisia, juuri niitä jotka nyrpistää nenäänsä koska en ole vielä edes täysi-ikäinen ja sitten niitä jotka ovat todella mukavia. Meidän työpaikalta löytyy yksi tämmöinen mukava vanhempi rouva, tulen todella hyvin juttuun hänen kanssaan :) Suurempi osa siis valitettavasti niitä jotka selkeästi kohtelee ikäisiään ja nuoria eritavalla :/ Mistä lie johtuukaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:31"]
Jaa-a. esim mun työkaverit on lähes kaikki yli 50vee naisia, huumorintajuisia, nuorekkaita ja hauskoja tyyppejä. Kyllä tuo sun tapaukses on poikkeus joka vahvistaa säännön. Ylipäätään naisena oleminen on sitä mukavampaa mitä enemmän ikää tulee, kun uskaltaa olla oma itsensä. Se rentouttaa. Ei tarvi stressata ulkonäöstä ja siitä että hyväksytäänkö mut tämmösenä vai pitäiskö jotenkin muuttua. Kyllä kireimpiä naisia ovat 30-40-vuotiaat ja sitä nuoremmat, mun kokemuksen mukaan.
[/quote]
Oma kokemus aivan toisenlainen. Työpaikkani naiset ovat juuri näitä yli 50 vuotiaita, eikä meidän työpaikalla viihdy nuoremmat naiset juuri siksi että tämä muutaman akan iskuryhmä ottaa nuoret heti hampaisiinsa. Jopa ulkopuolinen siivousfirma karttaa toimistoamme, koska nuoret siivooja naisetkin saavat osansa tästä katkeruudesta. Nyt onneksi on saatu siivousfima jossa on miessiivooja.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:30"]Kamalaa. En ikinä käyttäytyisi noin ja olen tuon ikäinen. Olen pahoillani ap, mitä sait kokea, olikohan tuo huutelija ihan täyspäinen. [/quote] Ihana, kiitos :) Hyvää viikkoa sinulle!
[/quote]
Sinulle myös. Ja jos olet ap, niin parane pian flunssastasi <3
[/quote]
Kiitos jälleen! :) <3
Ap
En ole ilkeä, mutta saatan olla vähän kanaemomainen. Se voi olla myös ärsyttävä piirre, jota yritän kovasti välttää sekä omien että muiden lasteni ikäisten (20 ja 25 vuoden välillä) kohdalla. Olen ehkä jo aika tavalla oppinut siitä överiksi menevästä huolehtivaisuudesta pois. Ymmärrän, että se voi olla todella ärsyttävää. Ap:n avauksen naiset eivät ole ikätovereille sen parempia, olen huomannut. Ei oikein kenellekään.
Kylläpä sitä nyt ollaan niin rentoja keski-ikäisiä että.
Totuus on se että naiset muuttuu vanhetessaan (lähes kaikki) kiukkuisiksi ämmiksi.
t. mies
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:44"]Kylläpä sitä nyt ollaan niin rentoja keski-ikäisiä että.
Totuus on se että naiset muuttuu vanhetessaan (lähes kaikki) kiukkuisiksi ämmiksi.
t. mies
[/quote]
Noh noh, äläs viitti! :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:44"]
Kylläpä sitä nyt ollaan niin rentoja keski-ikäisiä että.
t. mies
[/quote]
Ehkä vain suhteessa miehiin tai siihen omaan mieheen. Tai sitten se on vaan miehen tulkinta kun nainen lopultakin ryhtyy itsenäiseksi eikä suostu olemaan enää kynnysmattona. Kun nainen lopultakin uskaltaa sanoa vastaan ja oman mielipiteensä. Ja kun on aikaa itselle eikä tarvitse enää miellyttää ainuttakaan miestä jos ei halua.
Ap, eivät kaikki yli viisikymppiset ole kusipäitä. Kuten eivät ole kaikki parikymppisetkään.... ikärasismi on ikävää, ei syyllistytä me siihen, eihän?
47-vuotias nainen
Aikamoinen yleistys. Pääsääntöisesti 50+ naiset eivät ole sen ilkeämpiä kenellekään kuin ketkään muutkaan. Nuorille ilkeimpiä taitavat olla ainakin oman kokemukseni mukaan toiset nuoret. Ikävää jos kohdallesi on sattunut ilkeilijöitä, ihan minkä ikäisiä vaan. Niistä ei kannata välittää.