Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 50+ naiset on ilkeitä nuorille?

Vierailija
06.10.2014 |

Tänään lähdettyäni lääkäristä päälläni oli ns. pieruvaatteet :D (huppari ja collegehousut), koska olen hirveässä flunssassa ja olin käymässä vain siellä lääkärissä. Matkalla tuuli älyttömästi joten laitoin tassut taskuun.. Siitä n. 50v rouva ei tykännyt ja alkoi huutelemaan perään kaikenmaailman hävyyttömyksiä, vain koska kädet olivat hupparin taskussa! :o Bussipysäkille perille päästyäni jälleen taas n. 50v kaverukset alkoivat arvostelemaan kun söin suklaapatukkaa :/ Miksi juuri 50+ rouvat ovat ilkeitä meille asiallisillekkin nuorille? Tuli mieleen se kahvilatapaus missä oli vammainen tyttö ja 2 vanhempaa rouvaa, huoh...

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:43"]En ole ilkeä, mutta saatan olla vähän kanaemomainen. Se voi olla myös ärsyttävä piirre, jota yritän kovasti välttää sekä omien että muiden lasteni ikäisten (20 ja 25 vuoden välillä) kohdalla. Olen ehkä jo aika tavalla oppinut siitä överiksi menevästä huolehtivaisuudesta pois. Ymmärrän, että se voi olla todella ärsyttävää. Ap:n avauksen naiset eivät ole ikätovereille sen parempia, olen huomannut. Ei oikein kenellekään. [/quote] Minusta semmonen ei haittaa ollenkaan :) Sehän viestii vaan hyvästä sydämmestä! Ap

[/quote]

Olet ystävällinen sanoessasi noin, mutta voi se kertoa siitäkin, etten pysty luottamaan toisen osaamiseen vaan kuvittelen, että 'minun apuani tarvitaan kaikkialla', ja sellainen piirre on tosi ärsyttävä. Nuoret aikuiset ovat yleensä tosi osaavia ja fiksuja, ihan ilman minun neuvojanikin!

Vierailija
42/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee jatkuvasti niin että viisikymppiset haastaa riitaa nelikymppisille. On se kumma juttu kun pitää tulla avautumaan jostain aivan älyttömästä. Mä en ymmärrä mikä niiden ongelma on. Eikö ne tajua että etu on nyt meillä eikä tää ole enää mitään 23 vuotias vastaan 13. Se on turha tulla aukomaan päätä ja sanomaan että sä teet nyt näin kun mä sanon tai sä itket ja teet. Nyt se itkijä on vaihtunut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhat ukot on myös kärttyisiä. Monet tuttavat, joilla on sitä ikäluokkaa oleva mies, on kertoneet miten mies on muuttunut kärttyiseksi käppänäksi. Hormonaalisia mutuoksia, mutta niistä ei juuri puhuta eikä miehet suostu yleensä myöskään lääkäriin. Miehen on vielä vaikeampi hyväksyä muutos itsessään, eivät ole tottuneet käymään lääkärissä ja tutkituttamassa alapäätään missään. Nainen joutuu sietämään semmosta nuoresta asti, miesrukat on ihan hätä kädessä kun eturauhasvaivat sun muut iskee ja pitäis pyllistää lääkärille. Että olkaapa armollisia vanhoille, vanhoja teistä tulee vielä itesestäkin. Tulee kaikenlaiset vaivat, eläkkeelle ei pääse varmaan ikinä ja jos pääsee niin siitä ei makseta mitään.

Vierailija
44/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan noin vain muuttuu ilkeäksi täytettyään 50, luulen että sellaiset ihmiset ovat ilkeitä koko ikänsä.

Ole nelikymppinen ja olen ystävällinen itseäni nuoremmille totta kai, mutta väärin kyllä sitten että minuakin kohtaan ollaan ystävällisiä. Jos vastassa on ylimielinen ihminen, joka luulee että on ikuisesti nuori ja siksi vähättelee vanhempia ihmisiä, niin sellaiselle en kyllä jaksa olla kovinkaan ystävällinen.

Hassua jos naiset itse eivät ymmärrä vanhenevansa, olen tätä miettinyt jo pitkään että mikä siinä on. Vuodet vierivät tosi nopeaan, jos nyt dissaa itseään vanhempia niin mahtaa olla järkytys kun jo kolmekymppisenä huomaa ettei olekaan enää kovin nuori, ravintolassakin on yli 10 vuotta nuorempia.

Kunnioitetaan toisiamme iästä riippumatta.

Vierailija
45/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kyllästyneitä omaan elämäänsä ja seksuaalisesti turhautuneita. Hieromasauvan käyttö ei ole tuttua. Jotkut käyttävät myös käsisuihkua.

Vierailija
46/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan itse saanut ilkeää kohtelua, jos olen itse ollut ystävällinen. Miksi syyttää muita, ehkä vika onkin omassa asenteessa. 

Vierailija
47/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vähän sekava kirjoitus, puhelimella ei tule kappalejakoa ja puhelin kirjoittelee omiaan. Tarkennukseksi minua ihmetyttää Se, ettei nuoret naiset ymmärrä vanhenevansa itsekin, puhuvat vanhoista ihan kuin Se olisi joku eri rotu kuin he itse. Oikeasti Se on heidän oma tulevaisuutensa tuo keski-ikä ja vanhuus, joten ei kannattaisi kauheasti morkata vanhempia naisia kun Se on oma tulevaisuus. T. 33

Vierailija
48/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vähän päälle nelikymppinen joten en ihan kohderyhmää, mutta eilen tuli mieleen kun kävin kaupassa illalla että kukaan ei nykyään ole niin tympeä kuin nuori nainen parinkympin molemmin puolin. Vastaan tuli lössi heitä ja vaikka tytöt näytti aika tavallisilta, joku valtava tyytymättömyyden aura heista huokui. Yksikään ei ollut iloinen ja hyväntuulinen, vaikka parhaassa iässä. En väitä etteikö 50 vee naisetkin voisi olla tympeitä, mutta tämä ajatus että mikä nuoria naisia vaivaa, on viime aikoina tullut mieleen usein. Esim. yhden tuttavan tytär. Menin käymään äitinsä työpaikalla ja tää tyttö tuli sinne  poikaystävänsä kanssa samaan aikaan. Kuvankaunis, hoikka tyttö. Ei tervehtinyt, naama norsunveellä istui vain sohvalla ja vastaili äidilleen nyrpeästi ja yksisanaisesti. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta, muistan yhdenkin kerran kun oli poikaystävänsä ja naispuolisen kaverinsa kanssa maisemissa ja koko lössi vaan istua möllötti ja näpytteli kännyköitään hiljaisuudessa vaikka selkeästi eivät edes riidelleet. On monta kertaa tullut mieleen että onko nuorison paineet nykyään liian suuret vai mikä niitä oikein vaivaa? Missä nauru ja huolettomuus...?

Vierailija
49/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:18"]

Olen itse vähän päälle nelikymppinen joten en ihan kohderyhmää, mutta eilen tuli mieleen kun kävin kaupassa illalla että kukaan ei nykyään ole niin tympeä kuin nuori nainen parinkympin molemmin puolin. Vastaan tuli lössi heitä ja vaikka tytöt näytti aika tavallisilta, joku valtava tyytymättömyyden aura heista huokui. Yksikään ei ollut iloinen ja hyväntuulinen, vaikka parhaassa iässä. En väitä etteikö 50 vee naisetkin voisi olla tympeitä, mutta tämä ajatus että mikä nuoria naisia vaivaa, on viime aikoina tullut mieleen usein. Esim. yhden tuttavan tytär. Menin käymään äitinsä työpaikalla ja tää tyttö tuli sinne  poikaystävänsä kanssa samaan aikaan. Kuvankaunis, hoikka tyttö. Ei tervehtinyt, naama norsunveellä istui vain sohvalla ja vastaili äidilleen nyrpeästi ja yksisanaisesti. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta, muistan yhdenkin kerran kun oli poikaystävänsä ja naispuolisen kaverinsa kanssa maisemissa ja koko lössi vaan istua möllötti ja näpytteli kännyköitään hiljaisuudessa vaikka selkeästi eivät edes riidelleet. On monta kertaa tullut mieleen että onko nuorison paineet nykyään liian suuret vai mikä niitä oikein vaivaa? Missä nauru ja huolettomuus...?

[/quote]

AAMEN!

Vierailija
50/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:44"]

Kylläpä sitä nyt ollaan niin rentoja keski-ikäisiä että.

Totuus on se että naiset muuttuu vanhetessaan (lähes kaikki) kiukkuisiksi ämmiksi.

t. mies

[/quote]Höpö-höpö :)

Vierailija
51/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Espoolaisia viiskymppisiä" ? Miksi espoolaiset perus viiskymppiset naiset edes olisivat A. bussipysäkillä B. keskellä päivää? Nuorilla menee vähän sekaisin iät, oletteko huomanneet? Tarkoitetaan eläkeikäistä ja puhutaan "viiskymppisistä". No, silti omaakin kokemusta on näistä "50-vuotiaista" siltä ajalta, kun lapseni oli n. 1kk ikäinen ja olin hänen kanssaan esm. Stockalla - niin juuri nämä ( silloin tuntui, että vanhat ) naiset pyörittelivät päätään ja nyökkäilivät oikein porukalla paheksuvasti minua ja vauvaani kohti. En siis olisi heidän mielestään saanut olla vauvan kanssa kaupassa. Se oli joka tapauksessa ilkeää - eivät naiset voineet tietenkään arvata, että minäpä asuin silloin Eerikinkadulla ja lähin ruokakauppani oli Herkku, joten...mutta se oli näiden naisten mielestä joka tapauksessa huono homma, että olimme siellä. Olis pitänyt varmaan nääntyä nälkään kotona.

Ehkä tuon ikäisiä naisia ärsyttää mm. oma vanheneminen joo, mutta myös seikat, mihin nuoremmat eivät välttämättä kiinnitä huomiota, kuten nyt sitten vaikka se, että vauvani oli tosiaan niin kovin pikkuinen ja kuljetin sitä jossain meluisassa kaupassa...Jotenkin nyt ymmärrän paremmin, kun itsekin olen vanhempi. Nuorena näin kaiken ärsyttävänä, nykyään suhtaudun lempeämmin ja näen, etteivät ihmisten reaktiot aina tarkoitakaan pahaa, vaan taustalla on yleensä paljon muutakin; huolta, ihmettelyä, oman elämän läpikäyntiä jne - josta ei kannattaisi kenenkään provosoitua. Mutta Ap, vaikka kirjoituksesi ei oliskaan aivan totta, niin ilmiö on omasta mielestänikin ihan todellinen. 

Vierailija
52/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:39"]Suurempi osa siis valitettavasti niitä jotka selkeästi kohtelee ikäisiään ja nuoria eritavalla :/ Mistä lie johtuukaan. Ap

[/quote]

Tuli mieleen, että vaikka en mielestäni kohtele nuoria huonosti, niin heistä tulee mieleen oma nuoruus, jolloin olin koulukiusattu. Eli minulle nuori = kiusaaja, ja tavallaan "pelottava", enkä sen puolesta odota heiltä mitään hyvää. Oma käytökseni on siis useinkin vetäytyvä ja ehkä kylmä, mutta ei vihamielinen (vaikka voi näyttää siltä). En halua asettaa itseäni alttiiksi kiusaamiselle.

Ne aikuiset, joilla itsellään oli ystäviä nuorena ja liikkuivat porukoissa, ehkä näkevät nuoret positiivisemmassa valossa. 

Vierailija
53/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:27"] niin juuri nämä ( silloin tuntui, että vanhat ) naiset pyörittelivät päätään ja nyökkäilivät oikein porukalla paheksuvasti minua ja vauvaani kohti. En siis olisi heidän mielestään saanut olla vauvan kanssa kaupassa. [/quote]Katseesta nyt ei voi kuvitella mitään. Jos siristelevät ja näyttävät paheksuvilta, saattavatkin itseasiassa huonon näkönsä vuoksi joutua vähän zoomailemaan tarkemmin. Ei se että ihmiset katsovat, ole aina pahaa tarkoittavaa.

Suurin osa ihmisistä katsoo uusia ihmisiä ja asioita hieman pidempään siksi että nähty asia tuo jotain mieleen. Suurimmalla osalla aikuisista naisista lapsen ja äidin näkeminen voi tuoda mieleen omat äitiaikansa. Se, miten raskasta ja hankalaa se saattoi olla. Kuka joutui työntämään raskasrakenteisia vaunuja mitäkin tienvartta pitkin ja kuinka apua ei saanut kun sitä tarvitsi.

Kaikki on näiden 50+ naisten omista kokemuksista muuttunut huomattavasti viimeisten vuosien aikana, vaunut, vaatteet jne. Katseet saattavat olla myötätuntoisia, kiinnnostuneita, uteliaita, kannustavia jne.

Helpommalla pääsee jos käyttäytyy ystävällisesti ja huomaavaisesti muita kohtaan ja olettaa muidenkin olevan samanlaisia. Rauhaa ihmiset.

Vierailija
54/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 tarkentaa, etten ole vielä 5-kymppinen, mutta ehkä ajattelen samoin sitten kun olen.

Vierailija
55/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli joku +50-v täti huutelemaan, että olen häpeäksi yhteiskunnalle kun käytän saatanallisia vaatteita. Päällä oli mustat farkkulegginssit ja musta Michael Monroen Horns and Halos logo toppi, missä on siis kaksi M kirjainta päällekkäin ja ylimmäisen M:n piikit muodostaa sarvet sädekehän päälle.

Vierailija
56/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammattikoulussa töissä (en opettajana). En voi mitään sille että olen menettänyt uskoni nuorisoon. On siellä aina muutama helmi joukossa, joka käyttäytyy hyvin ja on rehti ja reipas. Mutta suurin osa vaikuttaa selkärangattomilta löysäilijöiltä joilla ei ole aivoja eikä mielipiteitä eikä mielenkiintoa muuhun kuin tupakkaan ja syljeskelyyn ja kaljan juontiin. Että en siten ihmettele jos ihmisten asenne nuoriin on negatiivinen. Itse paljon sen aiheuttavat. Kyllä 15-vuotitas ja sitä vanhempi tietää ja tajuaa miten kannattaa ja tulee käyttäytyä. Eli sitä saa mitä tilaa. Ihmettelen miten opettajat jaksavat työtään ja nostan hattua heille. Hirvittää että tuommoisen löysän sakin käsissä on Suomen tulevaisuus.

Vierailija
57/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:42"]

Mullekin tuli joku +50-v täti huutelemaan, että olen häpeäksi yhteiskunnalle kun käytän saatanallisia vaatteita. Päällä oli mustat farkkulegginssit ja musta Michael Monroen Horns and Halos logo toppi, missä on siis kaksi M kirjainta päällekkäin ja ylimmäisen M:n piikit muodostaa sarvet sädekehän päälle.

[/quote]Aivan legendaarista! Kukakohan se häpeäksi yhteiskunnalle onkaan...

Mitä teit? Mulle joku vanha pappa tuli joskus sihisemään kasvoja vasten jotain tupakanpoltosta ja jatkoin matkaa koska se tuntui niin uhkaavalta tilanteelta. Ei noilla huutelijoilla ole kaikki kotona, ihan sama minkäikäisiä tai mitä sukupuolta ovat. 

Vierailija
58/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:44"]

Kylläpä sitä nyt ollaan niin rentoja keski-ikäisiä että.

Totuus on se että naiset muuttuu vanhetessaan (lähes kaikki) kiukkuisiksi ämmiksi.

t. mies

[/quote]

Suksi suohon :)  T: 50v ämmä

Vierailija
59/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:42"]

[/quote]

Tätä minä en ihan tarkkaan ymmärrä. Sellaisen paidan on tarkoituskin provosoida, vaikka kantajalleen se onkin passi omaan maailmaansa. Uskovaisissa on paljon mt-ongelmaisia. Kun esiintyy provosoiden, joku aina provosoituukin. Nuori ihminen saattaa toivoa, että toiset antavat hänen minuudelleen tilaa provosoitumisestaan huolimatta tai sen takia, mutta se on hiukan tyhmää ja itsekeskeistä.

Kun sitten vielä aletaan taivastelemaan vastaantulleen tuntemattoman kuitenkin kohtuullisuuden rajoissa pysynyttä purkausta, heittäydytään aika lapsellisiksi. Miksi sen vakavasti häiriintyneen keski-ikäisen pitäisi olla sinun suhteesi hyväksyvässä ja kannattelevassa roolissa, johon hän ihan varmasti ei kykene? Yhtä hyvin voisit olla tyytyväinen, ettei hän kuitenkaan käynyt käsiksi tai edes uhannut sillä, asiahan oli kuitenkin hänelle hengentärkeä.

Mielestäni tässä näkyy se, että vuosiltaan jo aikuinen nuoriso käyttäytyy hyvin lapsenomaisesti, mikä ei tietysti ole heidän syynsä vaan seurausta siitä, mitä heiltä odotetaan. Siinä on hyviä ja huonoja puolia. Ei ole hyvä, jos nuoruus pätkäistään kesken ja esitetään aikuisempia kuin ollaan vain, koska konservatiivisuus on muotia. Sellainen johtaa teeskentelyyn ja kärsimykseen. Toisaalta sekään ei ole hyvä, että jäädään tarpeettoman tyhmiksi, kun ei ole mitään painetta nähdä maailmaa toisten kannalta.

Vierailija
60/90 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:12"]

En usko että kukaan noin vain muuttuu ilkeäksi täytettyään 50, luulen että sellaiset ihmiset ovat ilkeitä koko ikänsä. Ole nelikymppinen ja olen ystävällinen itseäni nuoremmille totta kai, mutta väärin kyllä sitten että minuakin kohtaan ollaan ystävällisiä. Jos vastassa on ylimielinen ihminen, joka luulee että on ikuisesti nuori ja siksi vähättelee vanhempia ihmisiä, niin sellaiselle en kyllä jaksa olla kovinkaan ystävällinen. Hassua jos naiset itse eivät ymmärrä vanhenevansa, olen tätä miettinyt jo pitkään että mikä siinä on. Vuodet vierivät tosi nopeaan, jos nyt dissaa itseään vanhempia niin mahtaa olla järkytys kun jo kolmekymppisenä huomaa ettei olekaan enää kovin nuori, ravintolassakin on yli 10 vuotta nuorempia. Kunnioitetaan toisiamme iästä riippumatta.

[/quote]

Juurikin näin ! Ihmettelen itsekin , että miksi nuoremmat haukkuvat vanhempia naisia ikäänkuin kuvitellen etteivät itse vanhene. Ikävää... itse en koskaan arvostele muita iän tai sukupuolen mukaan vaan käytös ja tekeminen siihen vaikuttaa. Ikäviä ihmisiä löytynee nuorista ja vanhemmista, mutta kuinka ollakaan - kun olin parikymppinen , niin tulin hyvin toimeen kaikenikäisten kanssa ( itse asiassa parhain työkaverini silloin oli itseäni puolet vanhempi, mahtava huumorintajuinen tyyppi !) ja nyt , kun 50 v kolkuttaa lähellä tulen edelleenkin toimeen nuorten sekä vanhojen kanssa. Onkohan se paljonkin omasta käytöksestä ja asenteesta kiinni ? Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Olen aina saanut hyvää kohtelua missä olenkin, ehkä mulla on oikea asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä