Kukaan ei aio auttaa minua muutossa
Olettavat ja sanovat, että jonkun muun pitäisi auttaa kuin he itse. Näköjään muutan sitten yksin tavarani. Mitenhän saan sohvan ja pesukonekin voi painaa aika paljon..
Kommentit (51)
Siis et ole edes pyytänyt ketään avuksi? Ja valitat, ettei kukaan aio auttaa. OK.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:20"]
Siis et ole edes pyytänyt ketään avuksi? Ja valitat, ettei kukaan aio auttaa. OK.
[/quote]
Olen kertonut, että muutto on tulossa, eli tietävät. No en taida kertoa osoitettakaan sitten heille :D
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:20"]
[/quote]
Olen kertonut, että muutto on tulossa, eli tietävät. No en taida kertoa osoitettakaan sitten heille :D
[/quote]
Sellaisille ihmisille, joita olet itse ollut muuttamassa?
Ehkä luulevat, että sulla on jo muuttoapua? Kysyisit nyt hyvä ihminen sitä apua, ihmiset on huonoja lukemaan toisten ajatuksia.
Ymmärrän, että apua ei näy. Katsopa siis peiliin ja ala kaivamaan lompakkoasi muuttofirmaa silmällä pitäen. Aika se on rahaa ystävilläkin.
Mä muutin viimeksi vuosi sitten ja käytin muuttofirmaa. Tuntui niin kovin vaikealta läheisille ja kaikennäköistä mahdollista kiirettä, reissua ym. tuntui ilmaantuvan samaan aikaan, etten oikeasti viitsinut edes sen enempää kysellä.
Muutin Helsingin Hakaniemestä radan varteen Kannelmäkeen yksiöstä kaksioon. Muutto maksoi tasan 2000 € sisältäen lamppujen irrotuksen katosta, telkkarin, peilien, valkoisen divaanin ja muiden herkkien tavaroiden suojauksen, vanhan asunnon siivouksen, muuttolaatikot, kirjahyllyn purkamisen ja uudessa asunnossa saman hyllyn kokoamisen ja kellarivaraston tyhjentämisen. 3 miestä, joista yksi muuttamisen lisäksi ajoi. Tosi mukavia ja kohteliaita kaikki, Viktor Ek oli firma.
Kyllähän hinta kirpaisi pienituloista, mutta pääsin niin helpolla itse ja eipä tarvinnut vaivata ketään, kun kerran tuntui niin vaikealta. En kyllä myöskään itse kanna kenekään kamoja jatkossa.
Muuttopalvelu olisi täydellinen, jos siitä saisi vielä kotitalousvähennyksen, nyt saa vain siivouksesta.
Jos sossu maksaisi sen 2000 euron laskun minulle, pitääpä kysyä. ap
2000e on aika suolainen hinta... Onneksi osaan itsekin irrottaa lamput ja pakata & suojata huonekalut, myös siivous onnistuu. Näillä saa jo nollan pois tuolta hinnan perästä. :)
Ap tuntuu olevan "pidä perkele tunkkis" -ihminen. Valittaa jo etukäteen, ettei kukaan auta, vaikkei ole edes kysynyt ja ilmoittanut tarkkaa muuttopäivää.
Ap:n marttyyrimainen asenne ei ainakaan auta niiden romujen siirtymisesä paikasta A paikkaa B. Olisit ajoissa puhunut kavereillesi ja pyytänyt auttamaan, varsinkin niille joita olet itse ollut auttamassa.
Mä lähden ihan mielläni avuksi erilaisiin hommiin, mutta päivä ja aika pitää ilmoittaa tarkalleen, mieluiten pari viikkoa etukäteen. En ymmärrä vihjailuja, ymmärrän vain suoria pyyntöjä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:41"]
Ap tuntuu olevan "pidä perkele tunkkis" -ihminen. Valittaa jo etukäteen, ettei kukaan auta, vaikkei ole edes kysynyt ja ilmoittanut tarkkaa muuttopäivää.
[/quote]
Saatat olla oikeassa. En tosin vielä itsekään tiedä mikä päivä se on. Mutta pidän kyllä itsestään selvänä, ettei ketään jätetä yksin muuttamaan kamojaan. ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:10"]
Olettavat ja sanovat, että jonkun muun pitäisi auttaa kuin he itse. Näköjään muutan sitten yksin tavarani. Mitenhän saan sohvan ja pesukonekin voi painaa aika paljon..
[/quote]
No tosi kummaa, että tässä taloustilanteessa on vielä muuttofirmoja, joille ei raha kelpaa! :/
Laita hei nimiä ylös, mistä oot kysynyt niin en soita samoihin. Sanoiko syytä? Nyt on asunnot halpoja, jos olikin vaan täyteen buukattuja?
Jos annat pillua niin tulen auttamaan ja asennan vielä sen pesukoneenkin, win-win tilanne?
No joo, mutta ihme asenne täällä ihmisillä. "Aika se on rahaa ystävilläkin", "ei kenenkään ole pakko auttaa yhtään ketään" jne. Tämän ketjun perusteella nykyihminen on vielä aikuisenakin täysin lapsentasoinen superindividualisti, jolla ei ole mitään käsitystä alkeellisemmastakaan yhteisöllisyydestä - periaatteesta, että autetaan toisiamme. Ja todennäköisesti on vielä ylpeä asenteestaan. Voisi melkein arvata, minkälaisista perheistä nämä ihmiset ovat.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:38"]
2000e on aika suolainen hinta... Onneksi osaan itsekin irrottaa lamput ja pakata & suojata huonekalut, myös siivous onnistuu. Näillä saa jo nollan pois tuolta hinnan perästä. :)
[/quote]
No kyllä minäkin osaan siivota jne. mutta muuttofirman vakuutus kattaa muutossa hajonneet/likaantuneet tavarat vain silloin, kun firma on itse ne pakannut tai suojannut. Ja siivous oli tuosta potista 120 €, mun mielestä niin pieni hinta siihen koko summaan verrattuna ja niin iso ilo siitä, ettei tarvinnut enää lähteä muiden kiireiden keskeltä vanhaa siivoamaan.
Kyselin toki tarjousta useammasta firmasta ja monilla eri vaihtoehdoilla. Se, että olisin itse suojannut tavarat, siivonnut ja irrotellut lamput katosta ei todellakaan olisi pudottanut hinnasta nollaa pois, muutamista satasista oli kyse. Pieni hinta mielestäni siitä, että olin itse hyväntuulinen ja virkeä purkamaan, siivoamaan ja sisutamaan uuden kodin täysin valmiiksi muuttoa seuraavaksi päiväksi.
Nro 22
Muuttaminen on kyllä raskasta, olen aina ollut ihan rikki se jälkeen, jo se edellisen asunnon peseminen on tosi kova työ. Nyt olen asunut 10 vuotta samassa, niin onhan kaapit pullollaan tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:12"]
Oletko itse auttanut aina pyydettäessä?
[/quote]
Olen ollut apuna kyllä, joillekin. Mutta en ketään pyytämään ala, jos ei apua muuten heru. ap
[/quote]
Et aio pyytää ketään? Tarot-korteistako ne kaverit näkee että kaipaisit muuttoapua?