Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei aio auttaa minua muutossa

Vierailija
04.10.2014 |

Olettavat ja sanovat, että jonkun muun pitäisi auttaa kuin he itse. Näköjään muutan sitten yksin tavarani. Mitenhän saan sohvan ja pesukonekin voi painaa aika paljon..

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä tullut apuun mutta kristallipallosta pääsi patterit loppumaan.

Vierailija
2/51 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kohteliaasti ystäviäsi apuun ja järjestä muuttajille jotain kivaa kiitokseksi. Esim. kivat ruoat ja juomat muuton jälkeen. Nämä eivät välttämättä edes maksa paljon jos jaksat tehdä itse ja nähdä vähän vaivaa. Voit myös tarjoutua auttaamaan itse vastvuoroisesti esim. ottamalla jonain päivänä  muuton jäkeen kaverin lapset hoitoon, auttamalla kaverin lasten synttäreiden järjestämisessä tms. Omassa ystäväpiirissäni ainakin autetaan monessa asiassa vastavuoroisesti, mutta siipeilijöitä ei kukaan katso hyvällä pidemmän päälle. Esim. yksi (entinen) kaverini tarvitsi vähän väliä apua jossain. Milloin kävimme mieheni kanssa auttamassa remontissa, milloin lapset olivat meillä hoidossa ja milloin piti lainata jotain kodinkoneita jne. Kaveri itse ei kuitenkaan KOSKAAN edes pyydettäessä tullut avuksi saati sitten että olisi itse tarjoutunut. Vähitellen kaveruus hiipui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:10"]

Kuulostat ap idiootilta :D meet mielummin vinkumaan sossusta muuttoapua kuin ystäviltäsi? Miten tuollaista marttyyriasennetta jaksaa, mahtaa olla rankka elämä.

Jos ystäväni ilmoittaisi muuttavansa uuteen asuntoon 1.11 eikä pyytäisi apua, tottakai olettaisin että hänellä on homma jo hoidossa.

[/quote]

En minä varmaan sossuun mene, ei ne kuitenkaan maksaisi mitään sieltä. Raahaan lattiaa pitkin sitten sohvat ja pöydät, jos ei ole ketään toiseen päähän. Kiskaisen lamput irti tai katkon saksilla johdot. Kaihtimet väännän meisselillä irti tai revin alas ja eiköhän se pesukonekin tule ruuvattua jotenkuten. ap

[/quote]

"Raahaan lattiaa pitkin sitten sohvat ja pöydät" = maksat lattian korjauksen

"Kiskaisen lamput irti tai katkon saksilla johdot." = saat sähärin ja kuolet

"Kaihtimet väännän meisselillä irti tai revin alas" = eivät ole enää sinun jos karmeihin on tehty muutoksia

"eiköhän se pesukonekin tule" = ei se tule, painaa liikaa

Vierailija
4/51 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, et pyydä apua mutta odotat niitten itse tarjoutuvan jos et kerro apua tarvitsevasi. Mäkin päättelisin, että sulla on muuttofirma palkattu jos et kerran kerro tarvitsevasi apua muutossa. Eikä muuten ole edes ystävän velvollisuus auttaa muutossa, ei ystävät ole ilmaista työvoimaa. Osalla voi olla ihan fyysisiä syitä olla tulematta, lapsi hoidettavana, töitä, kallis etukäteen maksettu harrastus, matkalla jne.

Lopeta se hiton ruikutus ja mene pyytämään muuttoapua! Ei vaan välttämättä onnistu päivän varoitusajalla. Kannattaa opetella puhumaan hiljaa olemisen sijasta. Tai sitten rutkuttamatta maksaa sen 2000eur muuttoyritykselle, tietty sinnekin pitää soittaa tai lähettää sähköpostia. Ei nekään tule sun oven taakse automaattisesti kun päätät muuttaa.

Vierailija
5/51 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, maailma ei pyöri sinun ympärilläsi ja ihmiset eivät jatkuvasti mieti 24/7 sinun asioitasi! Jos tarvitset jotain, sinun on saatava suusi auki ja pyydettävä sitä. Eikä välttämättä jokainen suostu jolta kysyt, ihmisillä on omat menot ja niin pois päin. Mutta jos järjestät muuttopäivän ja kyselet reippaasti apua, eiköhän muutto järjesty. Tarvitset muuttoauton (voi vuokrata), ajajan (jollet aja itse) ja ehkä 3 ihmistä apuun. Enempi pyörii vain jaloissa.

Vierailija
6/51 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:12"]

Oletko itse auttanut aina pyydettäessä?

[/quote]

Olen ollut apuna kyllä, joillekin. Mutta en ketään pyytämään ala, jos ei apua muuten heru. ap
[/quote]

Kiva marttyyriasenne.Mistä helvetistä ne tietää tulla, jos et pyydä.Ruikun,ruikun!

Vierailija
7/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit muuttofirman ja lopetat ruikutuksen.

Vierailija
8/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuli

Vierailija
9/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa muuttomiehet avuksi?

Eihän kenenkään ole pakko sua auttaa. Itse olen kyllä kavereitani autellut ja he ovat auttaneet mua vastavuoroisesti, mutta vapaaehtoista toimintaahan se on. Tiedätpä nyt, kuinka paljon ystäväsi ovat valmiita tekemään vuoksesi...

Vierailija
10/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:10"]

Hankit muuttofirman ja lopetat ruikutuksen.

[/quote]

Eikös ne maksa jonkin verran? Ei ole rahaa.

Vierailija
12/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen asunnon koosta riippuen.

Vierailija
13/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Niemi muuttaa kaiken. Kehu jälkikäteen muuttobileitä...

Vierailija
14/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän halvalla saa muuttofirman, varsinkin jos muuttaa saman kaupungin sisällä. Ja oletettavasti asut yksin, eli tavaroitakaan ei ihan älyttömästi ole.

Ilmaistahan se ei ole, mutta halvimmillaan taitaa irrota muutto parilla sadalla?

Vierailija
15/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone menee nokkakärryllä, mutta sohvan kantamiseen tarvii kaverin.

Vuokraat muuttomiehen kaverisi.

Vierailija
16/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HE, jotka olettavat ja sanovat... Olisiko peiliin katsomisen paikka. Rahalla saa muuttoapua. Lopeta valitus.

Vierailija
17/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tekis mieli tarjoutua avuksi, mutta rv 38+... nykyaika ja pinnalliset "ystävät". Itse en harrasta noita miljoona kaveria ja ihanaa nähdä, suukko ja hali -kavereita. Minulla on tasan kaksi YSTÄVÄÄ, joiden kanssa juttu säilyy kuukausienkin tauon jälkeen ja apua saa aina. Heitä en vaihtaisi mistään hinnasta.

Vierailija
18/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:12"]

[/quote]

Olen ollut apuna kyllä, joillekin. Mutta en ketään pyytämään ala, jos ei apua muuten heru. ap

Vierailija
19/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ei halua tehdä ilmaispalveluja, eikä haaskata aikaansa jonkun toisen käytettäväksi. Olisit tarjoutunut korvaamaan ystävilllesi avusta, ehkä olisi auttajia löytynyt. Halvemmmaksi se olisi tullut, kuin muuttofirma.

Vierailija
20/51 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin en ole ketään pakottamassa avuksi Omat ja lasten tavarat , eli onhan sitä monta säkillistä varmaan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi