Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO TÄLLÄINEN NORMAALIA PÄIVÄKODEISSA?!

Vierailija
03.10.2014 |

Olin työharjoittelijana päiväkodissa lahdessa ja uskomatonta toimintaa mielestäni ja päätinkin kysyä palstalaisilta onko tämä oikeasti normaalia tällä alalla, jos on niin ei ole oikea ala minulle.

Tosi sisäsiittoista henkilökuntaa, ei siiinä mitään. Yhdellä 2-vuotiaalla lapsosella oli synttärit, joten kaikki saivat ottaa 2 nallekarkkia. Yhden tytön veli tokaisi että "Maijalle ei ole annettu vielä koskaan annettu karkkia" (nimi muunnettu), takanani yksi ohjaajista kuiskasi toiselle: "sanotaan että ei annettu Maijalle mitään". Eikä siinä vielä kaikki, henkilökunta JATKUVASTI haukkuu lasten vanhempia. Ovat "eritelleet" lempilapsensa vanhempien varakkuuden ja toimintojen perusteella. Kuulin jatkuvasti kun irvasivat monien lasten vanhempia ja kasvatustapoja jne. Kyseessä ei ole kunnan päiväkoti !! Heillä oli selvästi omat juttunsa, huutavat lapsille älyttömistä jutuista. Mutta tuota haukkumista ja salailua siitä onko lapsi saanut karkkia OVAT AIVAN HIRVEITÄ.

Minua työharjoittelijana kohdeltiin tosi törkeästi usein. Jouduin siivoamaan kauttaaltaan 3 huonetta, ripustaa pyykit ja lakaista kuisti. (Noin kaksi tuntia tehdä nämä askareet kunnes lapset heräävät) Mitä tekee muu henkilökunta sillä välin? Juovat kahvia ja juoruilevat lapsista ja lasten vanhemmista. Keksivät aivan järjettömiä asioita. Onko tämä normaalia????

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeista alkaa lastemme tulevaisuuden kurjistuminen, joka jatkuu kouluissa ja oppilaitoksissa. Syynä kurjistumiseen ei suinkaan ole holtiton henkilökunta vaan johtamistaidottomat johtajat. Sellainen laitos kuin johtajansa joten turha syyllistää pelkästään alaisia.

Vierailija
122/126 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:37"]Siis ei ole todellista, joku roti nyt tähän!

Ap oli päiväkodissa työharjoittelijana ja joutui mielestään "tosi törkeän" kohtelun uhriksi, kun joutui siivoamaan ja ripustamaan pyykit lasten päiväuniaikaan.

Työharjoittelija ei voi valita, että tekee päiväkodissa vain itse kivoiksi luokittelemiansa asioita. Siivous ja pyykkien ripustus kuuluvat päiväkodissa normaaliin työnkuvaan. Niitä tekevät myös vakituiset työntekijät. Jos ap kokee olevansa omien sanojensa mukaan tosi törkeän kohtelun uhri joutuessaan tuollaisiin tehtäviin, ei päiväkoti ole hänelle selvästikään oikea paikka. Samanlaisia tehtäviä kun riittää, jos päiväkotiin oikeisiin töihin menee.

Erikoista, että ap ei ole kommentoinut aloituksensa jälkeen ketjuun mitään. Hän ei myöskään kertonut, minkä alan opiskelija on ja mitä muuta hän harjoittelussaan teki.
[/quote]

Jatkan vielä. Kukaan, kukaan ei ole tässä ketjussa esittänyt, että ap:n pitäisi siivota vessoja koko harjoitteluaikansa. Kyse oli herranjestas pyykkien ripustamisesta ja tavallisesta siistimisestä lasten nukkuessa päiväunia! Jos tuohon ei kykene tai ei noin "alhaisia" työtehtäviä halua tehdä, kannattaa varmaankin miettiä tulevaa ammattia jostakin täysin muualta. Yliopistokoulutettu ja kymmenien vuosien työkokemuksen omaava lastentarhanopettajakin tekee kyseisiä tehtäviä, mutta ap on liian hieno niihin?
[/quote]

Toivottavasti ap:n asenne käy ilmi myös kirjallisesta arvoista, jonka päiväkoti antaa ap:n oppilaitokselle. Väärin, jos tuollainen asenne (teen vain minua miellyttäviä, kivoja hommia) ei vaikuta harjoittelujakson arvosanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:41"]Olin työharjoittelijana päiväkodissa lahdessa ja uskomatonta toimintaa mielestäni ja päätinkin kysyä palstalaisilta onko tämä oikeasti normaalia tällä alalla, jos on niin ei ole oikea ala minulle.

Tosi sisäsiittoista henkilökuntaa, ei siiinä mitään. Yhdellä 2-vuotiaalla lapsosella oli synttärit, joten kaikki saivat ottaa 2 nallekarkkia. Yhden tytön veli tokaisi että "Maijalle ei ole annettu vielä koskaan annettu karkkia" (nimi muunnettu), takanani yksi ohjaajista kuiskasi toiselle: "sanotaan että ei annettu Maijalle mitään". Eikä siinä vielä kaikki, henkilökunta JATKUVASTI haukkuu lasten vanhempia. Ovat "eritelleet" lempilapsensa vanhempien varakkuuden ja toimintojen perusteella. Kuulin jatkuvasti kun irvasivat monien lasten vanhempia ja kasvatustapoja jne. Kyseessä ei ole kunnan päiväkoti !! Heillä oli selvästi omat juttunsa, huutavat lapsille älyttömistä jutuista. Mutta tuota haukkumista ja salailua siitä onko lapsi saanut karkkia OVAT AIVAN HIRVEITÄ.

Minua työharjoittelijana kohdeltiin tosi törkeästi usein. Jouduin siivoamaan kauttaaltaan 3 huonetta, ripustaa pyykit ja lakaista kuisti. (Noin kaksi tuntia tehdä nämä askareet kunnes lapset heräävät) Mitä tekee muu henkilökunta sillä välin? Juovat kahvia ja juoruilevat lapsista ja lasten vanhemmista. Keksivät aivan järjettömiä asioita. Onko tämä normaalia????
[/quote]

On. Olin itsekin kerran harjoittelijana. Voi tietäisivätpä vanhemmat miten heidät ja lapset analysoidaan tarkasti . :)

Vierailija
124/126 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa ei ole kovin monta yksityistä päiväkotia jonne otetaan 2-vuotiaita. Mitä itse aloituksen sisältöön tulee, koulumaailmassa sama paskanpuhuminen on arkipäivää opettajien keskuudessa. Sitten: harjoitteilija joutuu missä tahansa tekemään ne ""duunarinhommat, mitä odotit, ap? 

Vierailija
125/126 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne vakkarit ainakin juoksee kahvitauoilla , pitää harjoittelijoita hyödyttöminä ja hyödyllisiä yhtäaikaa ( kahvitauoilla on iloa meistäkin.. ) ja puhuvat törkeitä vanhemmista, vaikka itse en olisi mitään vikaa heissä tai näiden lapsissa havainnut. kiukuttelijoiden vanhemmat on kauheita, samoten jos ostaa jotain muotivaatteita lapsilleen taikka ei. tuntui olevan ihan sama mitä teki tai tekikö mitään, niin aina oli muka muissa nälvimisen aihetta. pukeutumisjuttu ihmetytti, kun aina niistäkin vinkuivat kuorossa ja monesti ruikutuksen aiheet olivat risteävät.. noo naurettavaahan tuommonen peli on aikuisilta ihmisiltä , vaan minkäpä sille harjoittelijat ja me muut "alemmat " voimme.

Vierailija
126/126 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joidenkin oppilaitosten opiskelijanohjauksen ohjeistuksessa mainitaan erikseen että myös arkisten rutiinitehtävien (esim. siivous) tekeminen kuuluu harjoitteluun. Tarkoitus ei olekaan että opiskelija opettelee miten pöytä pyyhitään vaan että hän saa kokemuksen siitä että pöytä pyyhitään päivittäin useaan otteeseen ja se on yksi niistä työtehtävistä mitä kyseiseen työhön kuuluu. Mielekästä saatikka reilua ei tietenkään ole että opiskelija on ainoa joka harjoittelujakson aikana pöytiä pyyhkii tai että opiskelijalle laitetaan aina "tylsät" työtehtävät.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi