Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO TÄLLÄINEN NORMAALIA PÄIVÄKODEISSA?!

Vierailija
03.10.2014 |

Olin työharjoittelijana päiväkodissa lahdessa ja uskomatonta toimintaa mielestäni ja päätinkin kysyä palstalaisilta onko tämä oikeasti normaalia tällä alalla, jos on niin ei ole oikea ala minulle.

Tosi sisäsiittoista henkilökuntaa, ei siiinä mitään. Yhdellä 2-vuotiaalla lapsosella oli synttärit, joten kaikki saivat ottaa 2 nallekarkkia. Yhden tytön veli tokaisi että "Maijalle ei ole annettu vielä koskaan annettu karkkia" (nimi muunnettu), takanani yksi ohjaajista kuiskasi toiselle: "sanotaan että ei annettu Maijalle mitään". Eikä siinä vielä kaikki, henkilökunta JATKUVASTI haukkuu lasten vanhempia. Ovat "eritelleet" lempilapsensa vanhempien varakkuuden ja toimintojen perusteella. Kuulin jatkuvasti kun irvasivat monien lasten vanhempia ja kasvatustapoja jne. Kyseessä ei ole kunnan päiväkoti !! Heillä oli selvästi omat juttunsa, huutavat lapsille älyttömistä jutuista. Mutta tuota haukkumista ja salailua siitä onko lapsi saanut karkkia OVAT AIVAN HIRVEITÄ.

Minua työharjoittelijana kohdeltiin tosi törkeästi usein. Jouduin siivoamaan kauttaaltaan 3 huonetta, ripustaa pyykit ja lakaista kuisti. (Noin kaksi tuntia tehdä nämä askareet kunnes lapset heräävät) Mitä tekee muu henkilökunta sillä välin? Juovat kahvia ja juoruilevat lapsista ja lasten vanhemmista. Keksivät aivan järjettömiä asioita. Onko tämä normaalia????

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuullenko puhuvat pahaa vanhemmista?
Minun on tosi vaikea uskoa tuota lapseni hoitajista, ja tuntuis tosi pahalta jos saisin tietää.

Vierailija
42/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:32"]

[/quote]

Sinäpä sen sanoit: miten voi oppia lastenhoitajan tehtäviä, jos työkokeilun ajan pesee vessoja? Siksi kokeilusta tehdään suunnitelma, jonka avulla varmistetaan, että vakiväki ei valitse itselleen kivoja tehtäviä ja työkokeilijalle jää se kuva, että päiväkodissa tärkeintä on viikata kurahaalareita ja siivota pöytiä. Vai oikeastiko väität, että nuo ovat niitä töitä, joita lastenhoitajat tekevät 8 tuntia päivässä ja juuri siksi työkokeilija tekee pääosin niitä.

[/quote]

Kukaan, siis yksikään ei kai tässä ketjussa ole ehdottanut, että työharjoittelija tai työkokeilija tai edes TET-harjoittelija päiväkodissa tekisi yksinomaan vessojen pesua tai muuta ylläpitotyötä kokonaisia työpäiviä. Jo aloituksessa puhuttiin päiväunien ajasta ja meistä lähes kaikki tuomitsivat sen, että harjoittelija tekisi nuo hommat yksin muiden juodessa kahvia. Korjaa jos olen väärässä. Jos tästä ketjusta syntyi se käsitys, olen ainakin itse aivan eri mieltä!

Mutta itse katsoisin esim. kuivauskaapin tyhjentämisen sanallisen ohjeistuksen jälkeen kuuluvan normaaliin työnkuvaan ja olettaisin jokaisen sen pystyvän tekemään itse ja en edes tuollaisen työkokeilijan odottaisi saavan kauheaa traumaa siitä, että n. 10 minuuttia tyhjentää kuivauskaappia päivän aikana ilman kädestä pitäen -ojaamista. Kuten moni totesikin, muu aika työpäivästä (tai siis kokeilupäivästä, työstä ei saa puhua) ollaan lapsiryhmässä, nukkaritauon aikaan pitää tehdä ylläpitohommia.

Kun se kuitenkin tulevaisuudessa kuuluu siihen toimenkuvaan, jos alalle päätyy. Vai onko siis parempi vaihtoehto, että tämä kokeilija pitää lapsia kaksi viikkoa sylissä, juo kahvia ja ulkoilee ja tajuaakin sitten alalle päädyttyään, että hitto, tässähän joutuu myös välillä siivoamaan, en pysty!Vai onko työkokeilun tarkoituksena kertoa, että kokeilijalla on 1-2 h kahvitauko keskellä päivää? Toki jos jossain ihmeen paikassa muut juovat kahvia ja työkokeilija siivoaa päivästä toiseen vain vessoja, on homma totaalisen pielessä ja siihen on syytä puuttua.

[/quote]  Jos vakituisella henkilökunnalla on 1-2 h kahvitauko joka päivä, niin silloin on harjoittelijallakin. Ei niin, että vakituinen henkilökunta pitää 1-2 tunnin kahvitauon ja tehetyttää harkalle työt. 

Itse olen opiskelijana kritisoinut aina sitä, että kun olen perushommat oppinut, minut on pantu yksin töihin ja vakituinen henkilökunta on livahtanut tupakalle tai kahville tai syömään. Tai on laskettu vahvuus, että yksi sairastuu, ei haittaa, kun jää neljä aamuun, kun on tämä opiskelja. 

Tai sitten niin, että jos työskentelen yksin 6 viikkoa, ei vakituinen henkilökunta voi arvioida työtäni ja näyttöäni, jos olen paikannut koko ajan henkilökunnan vajausta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:32"]

[/quote]

Sinäpä sen sanoit: miten voi oppia lastenhoitajan tehtäviä, jos työkokeilun ajan pesee vessoja? Siksi kokeilusta tehdään suunnitelma, jonka avulla varmistetaan, että vakiväki ei valitse itselleen kivoja tehtäviä ja työkokeilijalle jää se kuva, että päiväkodissa tärkeintä on viikata kurahaalareita ja siivota pöytiä. Vai oikeastiko väität, että nuo ovat niitä töitä, joita lastenhoitajat tekevät 8 tuntia päivässä ja juuri siksi työkokeilija tekee pääosin niitä.

[/quote]

Kukaan, siis yksikään ei kai tässä ketjussa ole ehdottanut, että työharjoittelija tai työkokeilija tai edes TET-harjoittelija päiväkodissa tekisi yksinomaan vessojen pesua tai muuta ylläpitotyötä kokonaisia työpäiviä. Jo aloituksessa puhuttiin päiväunien ajasta ja meistä lähes kaikki tuomitsivat sen, että harjoittelija tekisi nuo hommat yksin muiden juodessa kahvia. Korjaa jos olen väärässä. Jos tästä ketjusta syntyi se käsitys, olen ainakin itse aivan eri mieltä!

Mutta itse katsoisin esim. kuivauskaapin tyhjentämisen sanallisen ohjeistuksen jälkeen kuuluvan normaaliin työnkuvaan ja olettaisin jokaisen sen pystyvän tekemään itse ja en edes tuollaisen työkokeilijan odottaisi saavan kauheaa traumaa siitä, että n. 10 minuuttia tyhjentää kuivauskaappia päivän aikana ilman kädestä pitäen -ojaamista. Kuten moni totesikin, muu aika työpäivästä (tai siis kokeilupäivästä, työstä ei saa puhua) ollaan lapsiryhmässä, nukkaritauon aikaan pitää tehdä ylläpitohommia.

Kun se kuitenkin tulevaisuudessa kuuluu siihen toimenkuvaan, jos alalle päätyy. Vai onko siis parempi vaihtoehto, että tämä kokeilija pitää lapsia kaksi viikkoa sylissä, juo kahvia ja ulkoilee ja tajuaakin sitten alalle päädyttyään, että hitto, tässähän joutuu myös välillä siivoamaan, en pysty!Vai onko työkokeilun tarkoituksena kertoa, että kokeilijalla on 1-2 h kahvitauko keskellä päivää? Toki jos jossain ihmeen paikassa muut juovat kahvia ja työkokeilija siivoaa päivästä toiseen vain vessoja, on homma totaalisen pielessä ja siihen on syytä puuttua.

[/quote]

Normaali työnkuva kuuluu niille, jotka ovat töissä. Harjoittelija tai työkokeilija ei ole. Molempien tulisi saada mahdollisimman monipuolinen kokemus erilaisista tehtävistä eikä niin, että jos nimi ei ole työvuorolistalla niin saa tehdä kaikki paskahommat vakiväen kahvitellessa. Työkokeilussa riittää varsin hyvin, että tyhjentää kuivauskaapin kerran: sitten se on koettu ja huomattu, että näin tämä toimii. Seuraavilla kerroilla sen voi tyhjentää joku vakiväestä ja työkokeilija lähtee suunnittelemaan muiden matkassa kahvihuoneeseen.

Vierailija
44/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika liioitellulta tarinalta AP.. Ettet vain olisi kyrsiintynyt kun "joudut" tekemään noita edellä mainittuja hommia?

Vierailija
45/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä normaalia!! Oon ollu sijaisena pääkaupunkiseudulla lyhempiä ja pitempiä pätkiä jo vuodesta 2000. Päiväkoteja on ollut sekä kunnallisia ja yksityisiä, yhteensä reilu 20 päiväkotia olen kiertänyt. Missään en oo törmännyt moiseen, vaan kaikki on ymmärtäny hyvin vaitiolovelvollisuuden ja kasvatuskumppanuuden. On ollu varsinainen mätäpaise päiväkodiksi tuo sun paikkas... Aika hirveetä, kun mulla taas ollu ihan päinvastanen kokemus!

Vierailija
46/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi päiväkodit otetaan aina esimerkiksi. Menisittepä ala-asteelle opettajanhuoneeseen. huhhuh 

Vierailija
47/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:37"]Ei oo kyllä normaalia!! Oon ollu sijaisena pääkaupunkiseudulla lyhempiä ja pitempiä pätkiä jo vuodesta 2000. Päiväkoteja on ollut sekä kunnallisia ja yksityisiä, yhteensä reilu 20 päiväkotia olen kiertänyt. Missään en oo törmännyt moiseen, vaan kaikki on ymmärtäny hyvin vaitiolovelvollisuuden ja kasvatuskumppanuuden. On ollu varsinainen mätäpaise päiväkodiksi tuo sun paikkas... Aika hirveetä, kun mulla taas ollu ihan päinvastanen kokemus!
[/quote]

Vaitiolovelvollisuus ei tietenkään koske päiväkodin sisällä puhuttavia asioita. Miten luulet, että lasten ja perheiden asioista olisi muuten mahdollista keskustella? Järkevää on myös antaa harjoittelijalle sellaisia hommia, joita on pakko kuitenkin tehdä, jotta henkilökunta saa aikaa asioihin, joita harjoittelija ei osaa tehdä.

Vierailija
48/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:54"]Sellaisia ne päiväkodit vain on! Eikä ne p.iväkodin tädit mitään myönnä joten turhaan täällä kyselet. Ja vanhemmat ei tietenkään tuota edes tiedä. Kilpaa vaan kehuvat miten hyvä päiväkoti heidän lapsillaan on.

Itse tein sijaisuuksia parin vuoden ajan monessa erinpäiväkodeissa. Sitten riitti janaloin perhepäivähoitajaksi. Ei tarvii enä. Kestää niitä pk.n tätejä. Tosin on heissäkin helmiä joukossa, mutta ovat kyllä harvassa.

Kait ne lapset vaan tottuu tollaiseen kohteluun, kun saattavat vanhemmille sanoa että Jaana hoitaja on tosi kiva, vaikka kyseinen hoitoja olisi koko viikon tiuskinut kyseiselle lapselle.
[/quote]

Kamalaa luettavaa, siis kieliopillisesti! Ihmettelen, kun ei aikuiset ihmiset osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään.

Vierailija
49/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni oli päiväkodissa puolipäivähoidosssa kaksi vuotta. Joka päivä hain lapseni puolilta päivin, eikä paikalle ilmestymiseni ollut kenellekään mikään yllätys. Siitä huolimatta sain todistaa mitä uskomattomimpia tapahtumia, sekä kielenkäyttöä. Kävin juttelemassa asioista päiväkodin johtajalle, joka sanoi tietävänsäkin joistakin ongelmista, mutta ei sillä mitään vaikutusta itse asiaan ollut. Lapseni viihtyi päiväkodissa hyvin, vaikka kertoi kyllä tietyn lto:n joskus huutavan koko ryhmälle kurkku suorana. Pariin otteeseen yritin ottaa asian puheeksi puolituttujen lasten vanhempien kanssa, mutta minut teilattiin heti alkumetreillä. No, pelastin sieltä oman lapseni, muiden lapset ja sama henkilökunta jatkavat siellä edelleen.

Vierailija
50/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päiväkoti eroa mitenkään muista työpaikoista. Tottakai päiväkodin sisällä puhutaan lapsista ja perheistä. Ulkopuolisille asioita ei sen sijaan saa nimillä tai tarkasti kertoa. Onko mielestäsi väärin, jos kampaajat juttelevat kahvitauolla asiakkaistaan? Tai lääkäri juuri tekemästään luomenpoistosta? Tai kaupan kassat jutustelevat asiakkaistaan? Miksi päiväkodin työntekijät olisivat eriarvoisessa asemassa kuin muut? Oleellista on, ettei vaitiolovelvollisuutta rikota eikä vanhempia arvostella lasten kuullen. Kahvihuone sen sijaan on aikuisten paikka, jossa juttu lentää siinä kuin muillakin aloilla.

Vierailija
51/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:41"]

Olin työharjoittelijana päiväkodissa lahdessa ja uskomatonta toimintaa mielestäni ja päätinkin kysyä palstalaisilta onko tämä oikeasti normaalia tällä alalla, jos on niin ei ole oikea ala minulle. Tosi sisäsiittoista henkilökuntaa, ei siiinä mitään. Yhdellä 2-vuotiaalla lapsosella oli synttärit, joten kaikki saivat ottaa 2 nallekarkkia. Yhden tytön veli tokaisi että "Maijalle ei ole annettu vielä koskaan annettu karkkia" (nimi muunnettu), takanani yksi ohjaajista kuiskasi toiselle: "sanotaan että ei annettu Maijalle mitään". Eikä siinä vielä kaikki, henkilökunta JATKUVASTI haukkuu lasten vanhempia. Ovat "eritelleet" lempilapsensa vanhempien varakkuuden ja toimintojen perusteella. Kuulin jatkuvasti kun irvasivat monien lasten vanhempia ja kasvatustapoja jne. Kyseessä ei ole kunnan päiväkoti !! Heillä oli selvästi omat juttunsa, huutavat lapsille älyttömistä jutuista. Mutta tuota haukkumista ja salailua siitä onko lapsi saanut karkkia OVAT AIVAN HIRVEITÄ. Minua työharjoittelijana kohdeltiin tosi törkeästi usein. Jouduin siivoamaan kauttaaltaan 3 huonetta, ripustaa pyykit ja lakaista kuisti. (Noin kaksi tuntia tehdä nämä askareet kunnes lapset heräävät) Mitä tekee muu henkilökunta sillä välin? Juovat kahvia ja juoruilevat lapsista ja lasten vanhemmista. Keksivät aivan järjettömiä asioita. Onko tämä normaalia????

[/quote]

Harjoittelijat tekevät kyllä nuo hommat päiväuniaikaan, koska milloin muulloin ne pitäisi tehdä?

[/quote]

Eikö harjoittelijan pitäisi harjoitella kaikkea eikä vain olla piikana? Toivottavasti oli ohjaaja mukana hommassa.
[/quote]

Päiväuniaikaan henkilökuntakin tekee tuollaisia "piian" tehtäviä, vaikka se ei heidän koulutukseensa kuulukaan. Miksi harjoittelija ei niitä voisi tehdä?

Vierailija
52/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö mä nyt oikein?

Tällaisen työssä kokeilijan ei voida antaa itsenäisesti tyhjentää kuivauskaappeja sen pelossa, että hän innostuu pistelemään oma-aloitteisesti reikiä lasten haalareihin hakaneuloilla ja heijastimilla, mutta hänet pitää ottaa mukaan osallistumaan lasten hyvinkin henkilökohtaisia ja vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia ja mahdollisesti jopa lastensuojeluun kuuluvia asioita koskeviin palavereihin kuulemaan nämä asiat? Vailla mitään velvollisuutta tai vastuuta pitää nämä asiat salassa? Miten tällaista voidaan vaatia tai olettaa ihmiseltä, joka ei pysty omaksumaan ohjetta siitä, miten kuivauskaappi tyhjennetään?

Vierailija
53/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka työpaikalla juoruta selän takana asiakkaista... se on ainoa keino jaksaa hymyillä paskamaisen asiakkaan naaman edessä. Parhaista asiakkaan tokasuista tulee työpaikan sisäpiirin vitsejä.

Ymmärrät varmaan että moiset jutut pysyy työpaikan sisällä, ei niitä puida ulkopuolla eikä ulkopuolisille.

Mitä tulee sisäsiittoisuutteen, tylyttämiseen ja muuhun kanalauman käyttäytymiseen, niin harkitse vakaasti haluatko jäädä naisvaltaiselle alalle.

Vierailija
54/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.
Meillä on yhdessä vanhempien kanssa sovittu,mettä perheet eivät tuo mitään tarjottavaa päiväkotiin, ei siis tarjota karkkia eikä keksejä.
Emme puhu pahaa vanhemmista.
Kaikki opiskelijat pääsevät pikälle tauolle. Tälläkin hetkellä ryhmässä on opiskeloja tet-harjoittelija, jotka molemmat istuvat kahvihuoneessä ja minä valvon nukkuvia lapsia klo 14 asti?

Vierailija
55/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, olen tehnyt sijaisuuksia, harjoitteluita, pätkätöitä lukemattomissa päiväkodeissa pk-seudulla ja koskaan en ole tuollaiseen törmännyt. Tietenkään kaikkien kemiat eivät aina kohtaa, hoitajatkin väsyvät kuten kuka tahansa muukin, läppä lentää kahvihuoneessa mutta maalaisjärki ja jokin käsitys moraalista on suurimmalla osalla hoitajista ja se paskanpuhuminen (jos sellaista on pakko harrastaa) tehdään sitten jossain muualla. Eihän kaikki tietenkään osaa fiksusti käyttäytyä mutta suurin osa onneksi ja ongelmiin sitten usein myös puututaan.

Vierailija
56/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 20:20"]

Siis ymmärsinkö mä nyt oikein?

Tällaisen työssä kokeilijan ei voida antaa itsenäisesti tyhjentää kuivauskaappeja sen pelossa, että hän innostuu pistelemään oma-aloitteisesti reikiä lasten haalareihin hakaneuloilla ja heijastimilla, mutta hänet pitää ottaa mukaan osallistumaan lasten hyvinkin henkilökohtaisia ja vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia ja mahdollisesti jopa lastensuojeluun kuuluvia asioita koskeviin palavereihin kuulemaan nämä asiat? Vailla mitään velvollisuutta tai vastuuta pitää nämä asiat salassa? Miten tällaista voidaan vaatia tai olettaa ihmiseltä, joka ei pysty omaksumaan ohjetta siitä, miten kuivauskaappi tyhjennetään?

[/quote]

Älä ymmärrä tahallaan väärin. Ymmärrät varmaan itsekin, että harjoittelija, työkokeilulainen, opiskelija ei opi työpaikassaan mitään, jos hänet pannaan aina pesemään vessoja ja siivoamaan kaappeja ja muu henkilökunta häipyy kuin pieru saharaan. Opiskelija tai harjoittelija tai työhöntutustuja on sitten kuukauden tai puoli vuotta siivonnut sitä kaappia ja oppi lastenhoitoalalta on ollut sitä.

Työpaikka saa korvauksen esim. opiskelijoista ja heitä ei saa käyttää työvoimana. Toiseksi monet työpaikat kyllä mielellään ottavat näitä työttömiä työelämään tutustujia 9 euron päiväpalkalla tekemään ikävät ja tylsät perustyöt. Mutta huom. heitäkään ei saa laskea vakivahuuteen ja miettiä niin, että pannaanpa pitkäaikaistyötön opettelemaan lastenhoitoalaa paskakeijoja pesemällä. 

Nämä ylimääräiset ihmiset ovat ylimääräisiä vahvuuteen. Heille pitää opettaa monipuolisesti työnkuvaa.

Vierailija
57/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin höpönlöpöä tuo "päiväuniaika 2,5h"! Meillä lapset nukkuvat YHTÄAIKAA päiväunia ehkä max. 15min. Eli jotkut nukahtavat niin ensimmäiset jo heräävät. Lisäksi joka päivä on joku kokous tai lton suunnitteluaika mikä vie yhden työntekijän. Että ei se uniaika pelkkää kahvilla istumista ole.

Vierailija
58/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä samoja pyykkiä, lakanoiden vaihtoa yms me ammattilaisetkin joudumme tekemään, harjoittelijat vaan tuntuvat ottavan henk.koht. loukkauksena kun/jos joutuvat näitä hommia tekemään.
Jokainen pk on oma yksikkönsä , joten paljon riippuu henkilöstöstä juorutaanko siellä ja miten paljon. Ihan niinkuin muissakin työpaikoissa.

Vierailija
59/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:53"]

Eiköhän joka työpaikalla juoruta selän takana asiakkaista... se on ainoa keino jaksaa hymyillä paskamaisen asiakkaan naaman edessä. Parhaista asiakkaan tokasuista tulee työpaikan sisäpiirin vitsejä.

Ymmärrät varmaan että moiset jutut pysyy työpaikan sisällä, ei niitä puida ulkopuolla eikä ulkopuolisille.

Mitä tulee sisäsiittoisuutteen, tylyttämiseen ja muuhun kanalauman käyttäytymiseen, niin harkitse vakaasti haluatko jäädä naisvaltaiselle alalle.

[/quote]

Juuri näin. Itsekin järkytyin ensimäisestä työharjoittelusta nuorena päiväkodissa. Se lasten vanhemmista paskanpuhuminen ja lasten haukkuminen selän takana tuntui kauhealta. Mutta kun ikää tuli, osasi juttujen antaa mennä korvasta sisään ja toisesta ulos. Tällaista se nyt vain on usealla työpaikalla. Lisäksi moni "täti" haukkuu vanhempia ja lapsia kavereilleen ja tutuilleen. Mutta ainakin tähän mennessä mitä olen kuullut, niin nimettömänä. Toki pienemmällä paikkakunnalla voi kaveri arvata, kenestä puhutaan. Mutta sellaisia naiset ovat, tuuli heiluttaa huulia ja sieltä tulee ulos jos mitä paskaa. Voi toki olla, että sama homma on miesvaltaisella alalla, mutta en ole sellaisessa työskennellyt. Korvasta sisään ja toisesta ulos ja ajattele vain, että palkka juoksee joka kuukausi.

Vierailija
60/126 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä paskaa siellä puhutaan ja paljon. Kiva mennä hakemaan omaa lastaan kun hoitotätillä on naamallaan sellanen omahyväinen virne :\ ja tää on ihan tosi, eikä kuvitelmaa. Olen itsekin pkssa ollut töissä ja saanut myös kuulla kautta eantain mitä mun perheestä on puhuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä