Ystäväni uusi naisystvä ei vaan voi sietää minua
Kyseessä on todella läheinen ystävä, jonka kanssa ollaan tunnettu vuosikaudet. Meillä on ollut ystäväpohjalta satunnaista seksiä aikoinaan, mutta ei enää vajaaseen vuoteen. Molemmat ollaan aina seurusteltu tahoillamme, eikä ystävyytemme ole koskaan aiemmin häirinnyt parisuhteita... Ja siis tietenkään seksiä meillä ei siis keskenämme ole ollut koskaan jos ollaan parisuhteessa oltu.
Emme ole myöskään koskaan mainostaneet tätä kenellekkään, eli ystäväni uuden naisystävän ei edes pitäisi tietää tästä menneisyydestä. Mutta hän tietää, että minä olen hänen seurustelukumppaninsa läheinen ystävä, vastakkaista sukupuolta ja sinkku. Se on selkeästi liikaa.
Nykyään jos soitan ystävälleni, nainen aina keskeyttää puhelun sanomalla miehelle tiukasti että nyt on kiire tms. Jos nähdään porukalla vaikka baarissa, tämä nainen ingooraa minut täysin ja omii ystäväni koko illaksi itselleen. Jos kutsun ystäväni luokseni kylään, tai ystäväni kutsuu minut hänen luokseen, nainen yrittää aina änkeä mukaan.
Ystävääni tämä mustasukkaisuus jaksaa vaan naurattaa, minua ei. Olen kyllästynyt kilpailemaan ystäväni huomiosta ja haluaisin edelleen jakaa hänen kanssaan asioita niinkuin ennen, en kertoa yksityisasioistani myös hänen uudelle naiselleen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Eroako tässä pitää odottaa, että saa taas yhden parhaista ystävistään takaisin? Vai pitääkö tässä alkaa väkipakolla seukkaamaan, ettei toisen tarvisi olla niin mustankipeä. Tänään nousi taas tunteet pintaan, kun leffailta peruuntui tunnin varoitusajalla, koska uusi tyttökaveri oli varannutkin saunavuoron. Argh!
Kommentit (157)
Ystävät ovat ystäviä, seurustelukumppanit seurustelukumppaneita. Minusta näitä asioita ei tarvitse yhdistää, enkä ole koskaan kokenut suunnatonta tarvetta myöskään hengailla kumppaneideni kavereiden kanssa.
Enkä halua miehestä mitään enempää. Jos meistä kumpikaan olisi koskaan tahtonut seurustella toisen kanssa, kai me olisimme sen jo tehneet.
Ap
Jos se nainen on miehelle tärkeä, sinä jäät pikkuhiljaa pois. Näin se vaan on. Sä et ole ollut sille miehelle mitenkään tärkeä, ja nyt se on valmis siirtymään eteenpäin.
Minustakin sinun pitäisi väistyä taka-alalle nyt. Niin se vaan menee, että parisuhde on, ja sen kuuluukin olla se tärkein suhde. Ei siinä kaverisuhteet voi samalla viivalla olla, vaikka kuinka pahalta tuntuisi..
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:43"]
Mainitsin seksiasian siksi, että se on fakta, osa menneisyyttämme, mutta se ei ole koskaan vaikuttanut parisuhteisiimme. Siksi en ymmärrä, jos vaikka nainen tästä nyt tietäisi, miksi se häntä vaivaa!
En tosiaan ole mikään vosu. Mies on minulle tärkeä ja rakas ystävä, jonka seurassa olen aina voinut olla oma itseni, oli tilanne mikä tahansa.
Ap
[/quote]
Ehkä naista ällöttää, että mies on käynyt sinua nylkyttämässä ja nyt kierrossa on hän.
Hanki naispuolisia rakkaita ystäviä. Ystävyyteen ei kuulu seksi. Sinua on kyllä höynäytetty.
Vaikka miten yrittäisit tuon kääntää, niin olet selvästi yksipuolisesti ihastunut/rakastunut kyseiseen mieheen. Se tuntuu pahalta. Etäisyys saavuttamattomaan kaipauksen kohteeseen on lopulta sinulle vaan hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:47"]
Minustakin sinun pitäisi väistyä taka-alalle nyt. Niin se vaan menee, että parisuhde on, ja sen kuuluukin olla se tärkein suhde. Ei siinä kaverisuhteet voi samalla viivalla olla, vaikka kuinka pahalta tuntuisi..
[/quote]
Mun mielestäni kavrisuhteita ja parisuhdetta ei voi tuolla tavalla asettaa järjestykseen. Ap:n tapauksessa ehkä vähän eri tilanne. Mutta ei ystäviä aleta pitää 2. luokan ihmissuhteina sen takia, että alkaa seurustella. Minulle ystävät ovat yhtä tärkeitä kuin kumppani, vaikka eri tavalla.
Fakta kuitenkin on, että olet nainen ja on todella yksinkertaista kuvitella, että miehellä voisi ilman jännitteitä olla kahta rakasta naista. Se on hyvin harvinaista, että toimisi. Johan sen huomaa vaikeista miniä anoppikuvioista. Ja anoppi on sentään sukua. Sinä et ole mitään. Ja hyvä niin.
Selvyydeksi, että seksiä oli tosiaan satunnaisesti silloin kun olimme molemmat pidempään sinkkuina ja kaipasimme läheisyyttä. Olemme molemmat fyysistä läheisyyttä arvostavia ihmisiä, joten oli luonnollista olla lähekkäin kuin yksinäisyys kalvasi. Mutta asia ei ole koskaan kaivertanut kummankaan mieltä ja voimme myös vitsailla ihan vapautuneesti tästä aiheesta.
No jostain kumman syystä yhdenkään aikaisemman naiskaverin kanssa minua ei ole tarvinnut jättää syrjään. Mitä helvetin väliä sillä nyt on kumpaa sukupuolta hyvä ystävä on?
Ystäväni on myös sanonut minulle suoraan, että etenee tämän naisen kanssa hiljakseen, kun on ihan erilaista tyyppiä kun mistä aiemmin on kiinnostunut... Joo, erilaista tyyppiä tosiaan.
Ap
Voi hyvänen aika :D olen sinkku ja bi, ilmeisesti minulla ei nyt voi olla ollenkaan seurustelevia kavereita kun olen heti hyökkäämässä niiden kimppuun? Ihan aiheesta APta ärsyttää. Sanoisin siis että kerro kaverillesi että kismittää ihan rehellisesti, jos ei auta niin sitten on vaikea enää tehdä mitään sinun osaltasi. Väistyisin tuolloin parisuhteen tieltä mutta tekisin tiettäväksi sen että olet pettynyt kun kaverisi ei anna sinulle tilaa parisuhteesta huolimatta (ei siis sillä etteikö seurustelukumppani olisi ykkönen, mutta tuo naisystävän omiminen kuulostaa jo kohtuuttomalta normaalin sosiaalisen elämän kannalta).
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:52"]Selvyydeksi, että seksiä oli tosiaan satunnaisesti silloin kun olimme molemmat pidempään sinkkuina ja kaipasimme läheisyyttä. Olemme molemmat fyysistä läheisyyttä arvostavia ihmisiä, joten oli luonnollista olla lähekkäin kuin yksinäisyys kalvasi. Mutta asia ei ole koskaan kaivertanut kummankaan mieltä ja voimme myös vitsailla ihan vapautuneesti tästä aiheesta.
No jostain kumman syystä yhdenkään aikaisemman naiskaverin kanssa minua ei ole tarvinnut jättää syrjään. Mitä helvetin väliä sillä nyt on kumpaa sukupuolta hyvä ystävä on?
Ystäväni on myös sanonut minulle suoraan, että etenee tämän naisen kanssa hiljakseen, kun on ihan erilaista tyyppiä kun mistä aiemmin on kiinnostunut... Joo, erilaista tyyppiä tosiaan.
Ap
[/quote] No kyllä sillä nyt vaan on väliä. Biologinen tosiasia. Mieshän voi selittää sulle ihan mitä vaan hiljaa etenemisestä, mutta totuus on, että mies välittää naisestaan tosissaan ja siksi sinä olet jäämässä kakkoseksi. Joita nyt ymmärtää, että sen kuuluukin olla niin. Mies toimii oikein, kun ajattelee rakastettunsa tunteita eikä sinun.
No niin, ystäväni laittoi minulle nyt viestin, että aikoo sanoa minun tapailevan jotakin uutta tyyppiä, josko tilanne sillä rauhottuisi. Kurjaa valehdella, mutta kai tässä tilanteessa on sitten toimittava näin.
Laitoin siis hänelle viestiä, että pitäisikö tästä tilanteesta nyt puhua avoimesti vaikka kolmistaan jos on ihan pakko. Tässä sitten kypsä ja aikuinen ratkaisu, mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:52"]
Mitä helvetin väliä sillä nyt on kumpaa sukupuolta hyvä ystävä on?
Ap
[/quote]
Sillä ei ole mitään väliä, mutta ystävien kanssa ei panna.
Mä en ole ikinä pannut mun ystävämiesten kanssa. Kun niiden uudet kumppanit on kyselleet, että onko teillä ollut jotain, niin ne on rehellisesti voineet sanoa että ei koskaan yhtään mitään. Tästä miehestä on saattanut näkyä kauas että teillä on ollut seksiä, vaikka olisikin yrittänyt valehdella.
Miehen muut aiemmat suhteet eivät ehkä ole olleet mitenkään vakavia. Siksi niihin on valikoitunut erilaisia naisia, sellaisia joiden kanssa mies ei ole ollut tosissaan.
Hyi saatana, olette molemmat siis yhtä vastenmielisiä ihmisiä! Onnea - toivottavasti löydätte toisenne pian muussakin kuin kaverimielessä =)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:00"]No niin, ystäväni laittoi minulle nyt viestin, että aikoo sanoa minun tapailevan jotakin uutta tyyppiä, josko tilanne sillä rauhottuisi. Kurjaa valehdella, mutta kai tässä tilanteessa on sitten toimittava näin.
Laitoin siis hänelle viestiä, että pitäisikö tästä tilanteesta nyt puhua avoimesti vaikka kolmistaan jos on ihan pakko. Tässä sitten kypsä ja aikuinen ratkaisu, mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Ap
[/quote] Ja paskat laittoi :D Kunhan nauhat, kun huomasi, ettet täältä tukea saa. Huomionkipeä idiootti olet.
Oikein "kiva". Mä ainakin suuttuisin ystäväsi naisena tollaisesta vehkeilystä. Oikein toivon että jäätte kiinni.
No kyllä näin nyt sovittiin, kun asiani tarpeeksi napakasti sanoin. Eikä tosiaan nyt ollut eka kerta kun asiasta huomautin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:41"]Outoa tässä on se, että ystäväni muutama aiempi naisystävä on ollut kanssani ihan cool. Kai ovat sitten olleet vain itsevarmempia, eivätkä kokeneet minua uhkaksi. Myös oma expoikaystäväni antoi meidän olla miehen kanssa ystäviä ihan rauhassa.
Sanoin jo kerran tästä asiasta ystävälleni, kun ehdittiin olla vähän aikaa kahdestaan kapakan pöydässä. Ystäväni mielestä vain aika auttaa ja hänestä on "ihan söpöä" että tyttökaveri on vähän mustis. No eiköhän hänkin muutaman kuukauden päästä tajua, että nainen yrittää eristää minut täysin hänen elämästään...
Ap
[/quote] Ja toivottavasti siinä onnistuu ja mies käsittää, ettei vakavasta seurustelu suhteesta tule mitään niin kauan kuin tuollainen vanha epätoivoinen seksipartneri linjaa ja vinkuu huomiota.