Stockmann myy Hobby Hallin ja sulkee Seppälät
Juuri investoivat älyttömästi Seppälään. Tosin sulkevat aluksi vaan kaikki Venäjän liikkeet. Seppälän paskalaatu ei Venäjällä myy.
Kommentit (53)
Seppälän vaatteiden ja samoin myös palvelun laatu on huonontunut rajusti viime vuosina. Minulla on kaapissa 15 vuotta sitten sieltä ostettuja vaatteita ja ovat hintansa haukkuneet. Ennen vanhaan ostin melkein kaikki kouluvaatteet sieltä, kun laatu ja hinta olivat kohdallaan. Nykyisin Seppälässä myydään vaan pienesti mitoitettuja ja rumia ryysyjä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:53"]
Nuo Seppälän vaatteet ovat järkyttävän huonolaatuisia, mutta lisäksi vielä erittäin kalliita! Kaikissa joku ruma kuvio, yleensä otökkä.
[/quote]
Koskahan sä oot viimeks käyny Seppälässä? 2000-luvun alussa? Ne ötökät on ehkä yövaatteissa ja nuorten mallistossa, joka on LINK. Mutta ne naisten vaatteet ovat ihan samanlaisia, kuin muuallakin.
Ja mitä laatuun tulee niin mielestäni Seppälä ja H&M ovat samanlaatuisia, eli ihan kelpoja. Cubus, New Yorker ja Gina taas myyvät ihan tajutonta paskalaatua.
Itse olen Seppälästä ostanut viime vuosina lähinnä kynsilakkoja. Ne on myynyt kivoja halpis merkkejä jotka olen todennut hyviksi, mutta ainakin oman paikkakuntani Seppälä uusi valikoimaansa vasta ja nyt siellä ei enää myydä mitään niistä kynsilakkamerkeistä joista pidin. Eli en osta sieltä nykyään enää mitään.
Olen tehnyt Seppälässä huonolaatuisiakin ostoksia, mutta myös löytöjä ainakin peruspuuvillapaidoista sekä siitä "designer"-mallistosta, Nykänen&jotain.
Jos Suomenkin Seppälät loppuisivat, niin en äkkiä keksisi, mistä saisin ihan vastaavia vaatteita. Siellä kun on aina sellaisia perusjuttuja myynnissä kuten kauluspaitoja, perusmallin jakkuja, suoria housuja, paksumpia kankaita ja luonnonkuituisia vaatteita sekä edullisia perusmallisia mekkoja. Se on ollut mulle yleensä sellainen hätävarapaikka, että jos ei mitään muuta löydy vaikka juhliin, niin sieltä voi käydä hakemassa jotain, joka ei ehkä täysin miellytä, mutta on sen verran edullinen, ettei harmita laittaa siihen rahaa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:52"]
1980 luvulla Seppälästä sai lyhyenläntä isoperse hyviä farkkuja. Muistakin sai, mutta Seppälä jäi mieleen. Sittemmin ketjut ovat siirtyneet teinikokoihin joita rahdataan kehitysmaista. Hyvän vaatteen löytäminen vaatii liikaa aikaa ja energiaa nykyään ja hintataso on posketon.
[/quote]
Kuka oli se italialainen disaineri, joka teki mallistoja Seppälälle 80-luvulla? 30 vuotta sitten tuli ostettua paljon vaatteita Seppälästä. Design oli hyvää eikä laatukaan hassumpaa parikymppiselle. Toisin ovat asiat vissiin nykyisin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:25"]
En kyllä ymmärrä Hobby Halliakaan. Samaa elektroniikkaa saa muualta halvemmalla. Seppälää vielä vähemmän.
[/quote]
Minulla on ystävä, joka tilaa paljon tavaraa Hobby Hallista, vaikka isossa kaupungissa asuukin. Hänellä on pienet tulot, joten hän käyttää hyväkseen HH:n osamaksusysteemiä. Useimmissa muissa kaupoissa tämä ei käy päinsä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:33"]
Samoja kehnolaatuisia rytkyjä ne ovat henkkamaukassa, lindexissä, cubuksessa ja vastaavissa kuin seppälässäkin. Kuka edes käy noissa paskakaupoissa, ihmettelen kovasti! Mutta ihmeen moni sitten kuitenkin käy koska ne pärjäävät. Kamalia kuoseja ja huonoja vaatteita. Niihin pukeutuvat ihmiset näyttävät halvoilta horoilta.
[/quote]
Enpä nyt menisi sanomaan näinkään.
Lindexin - joka on myös Stockmannin omistuksessa - vaatteethan ovat designiltään todella lähellä "aikuisia" skandimerkkejä kuten PartTwota ja InWearia. Laatu vain on laskenut todella paljon viime vuosina, mutta tämä nyt ei ole Lindexin ekslusiivinen ongelma. Samaa olen havainnut mm. espanjalaisten Zaran ja Mangon vaatteissa.
H&M:ssä taas on oikeasti aika lailla kaikkea kaikille, myös erittäin hyvä perusvaatemallisto. Varsinkin H&M:n t-paidat ovat jo pitkään olleet jopa bisnesnaisten suosiossa. Ideanahan on se, että 100 euron valkoinen t-paita harmaantuu ja laikuttuu ja musta päästää väriä ihan siinä missä 10 euronkin, joten ihan turha on jakun alta vain vilahtavasta vaatekappaleesta on maksaa huikeita summia.
Gina Tricotissa on myös ihan OK normcore-vaattetusta, mitoitus vain on vielä selkeämmin suoralle, skandinaaviselle vartalotyypille tehtyä kuin H&M:ssä.
Se, että noiden ketjujen mallistoista valitaan juuri ne överiglttereimmät ja tiukoimmat vaihtoehdot, kertoo kyllä enemmän asiakkaiden mausta kuin suunnittelun puutteista.
Seppälöistä sen sijan ovat harvoilla viime vuosien käynneillä olleet täynnä vaatteita, jotka todella vievät ajatukset jonnekin Valko-Venäjän maalaiskaupunkiin - Minskissäkin kun luultavasti ihaillaan nykyään Miroslava Dumaa. Ne on siis oikeasti ilmeisesti suunniteltu itämarkkinoille, mutta aika on nyt ajanut ohi merkistä sielläkin.
En ollut vuosiin edes käynyt Seppälässä, mutta muutama viikko sitten sinne eksyin ja ostin tosi kivan parka-takin. Laadusta en vielä tiedä, kun on ollut vasta kerran päällä. Istui minulle paljon paremmin kuin H&M vastaava ja taisi olla kympin halvempikin. Sisävaatteita en edes katsellut.
Seppälästä tulee ostettua paljon vaatteita, aina lähtee jotain perusvaatetta mukaan :) Ovat suht halpoja, ok laatuisia ja ei mitään älyttömiä muotijuttuja, vaan monesti ihan perusmallin paitoja, neuleita, mekkoja, hameita, takkeja yms. mutta kuitenkin ihan ajanmukaisia. En minäkään löytäisi yhtä hyvin perusvaatteita muista edullisista vaatekaupoista.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:33"]
Samoja kehnolaatuisia rytkyjä ne ovat henkkamaukassa, lindexissä, cubuksessa ja vastaavissa kuin seppälässäkin. Kuka edes käy noissa paskakaupoissa, ihmettelen kovasti! Mutta ihmeen moni sitten kuitenkin käy koska ne pärjäävät. Kamalia kuoseja ja huonoja vaatteita. Niihin pukeutuvat ihmiset näyttävät halvoilta horoilta.
[/quote]
Enpä nyt menisi sanomaan näinkään.
Lindexin - joka on myös Stockmannin omistuksessa - vaatteethan ovat designiltään todella lähellä "aikuisia" skandimerkkejä kuten PartTwota ja InWearia. Laatu vain on laskenut todella paljon viime vuosina, mutta tämä nyt ei ole Lindexin ekslusiivinen ongelma. Samaa olen havainnut mm. espanjalaisten Zaran ja Mangon vaatteissa.
H&M:ssä taas on oikeasti aika lailla kaikkea kaikille, myös erittäin hyvä perusvaatemallisto. Varsinkin H&M:n t-paidat ovat jo pitkään olleet jopa bisnesnaisten suosiossa. Ideanahan on se, että 100 euron valkoinen t-paita harmaantuu ja laikuttuu ja musta päästää väriä ihan siinä missä 10 euronkin, joten ihan turha on jakun alta vain vilahtavasta vaatekappaleesta on maksaa huikeita summia.
Gina Tricotissa on myös ihan OK normcore-vaattetusta, mitoitus vain on vielä selkeämmin suoralle, skandinaaviselle vartalotyypille tehtyä kuin H&M:ssä.
Se, että noiden ketjujen mallistoista valitaan juuri ne överiglttereimmät ja tiukoimmat vaihtoehdot, kertoo kyllä enemmän asiakkaiden mausta kuin suunnittelun puutteista.
Seppälöistä sen sijan ovat harvoilla viime vuosien käynneillä olleet täynnä vaatteita, jotka todella vievät ajatukset jonnekin Valko-Venäjän maalaiskaupunkiin - Minskissäkin kun luultavasti ihaillaan nykyään Miroslava Dumaa. Ne on siis oikeasti ilmeisesti suunniteltu itämarkkinoille, mutta aika on nyt ajanut ohi merkistä sielläkin.
[/quote] Henkan t-paidan erehdyin ostamaan toissavuonna n. 7 eurolla. Ei kestänyt yhtä pesua kun venähti ja kulahti hirveän näköiseksi! Vitutti enkä osta enää mitään sieltä.
Mä oon viime aikoina alkanut käymään Seppälässä kun löydän sieltä monesti jotain kivaa. Viimeksi housut kun oli se kaikki housut 19,90e. Onhan siellä sitä ysärivaatettakin mutta eihän niitä oo pakko ostaa. Laatu vaihtelee osa kestää, osa ei. Yks musta lyhyt hihainen paita nyppyyntyi ekassa pesussa.. Mutta toisille vaatteille ei oo käynyt mitenkään.
2