Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen ruokalajin vegemenu hakusessa?

Vierailija
29.08.2021 |

Kasvisruokavalioihmiset tulossa lounaalle ja pää lyö tyhjää. Mitä siis tarjolle? Jälkiruoka ja alkuruoka on helppo keksiä, mutta mitä pääruoaksi?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kommentteja täällä,..

Vierailija
82/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö vegaanit normaaleille ihmisille liharuokaa jos tulevat heille kylään? 

Minä en osaa tehdä liharuokaa. Olen ollut teinistä lähtien kasvissyöjä.

Sekasyöjä ei koe vanhinkoa vaikka söisi kerran kasvisruokaa.

Enkä minä sekasyöjänä osaa tehdä vegaaniruokaa. Riittääkö vegaanille syyksi syödä jotain mitä osaan laittaa?

Kerrot suoraan vegaanille tämän, niin hän tuo kyllä omat ruoat mukana. Tai syö kotoa lähtiessä.

Toisaalta taas: moni aterian osa on ihan luonnostaan vegaanista. Peruna, salaatit, leipä yms. Vegaani voi näistä myös itse koostaa ateriansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin alkukeitoksi kantarellikeitto, mutta koska kaikki ei pidä sienistä, niin purjo-perunakeitto. Pääruoaksi jotain hyvää perunaa, esim. siikliä, bearnaisekastike, fetasalaatti ja kasvispihvit. Kuulostelisin, mistä he mahtaisivat pitää, itse pidän herne-ja punajuuripihveistä, mutta kaikki eivät niistäkään tykkää. Jos ei vegaanista tarvitse olla, voi paistaa ja maustaa vaikka pakasteesta quorn-fileet, ne uppoavat yleensä kaikille. Jos on tarkoitus keittää päälle vielä kahvit, jälkkäri voi olla jotain kahvin kanssa, omenapiirakka ja vaniljakastike sopii hyvin tähän vuodenaikaan.

Tässä ehdotuksessa kaikki on hyvää paitsi quorn, mutta vegaanisesta kaukana, jos sellaista pitää olla. Todella arkiruokamainen tietysti.

Minusta quorn ei ole arkiruokamaista. Sehän on raaka-aine ruokaan, ihan kuin lihakin. En sano lihasta tai kalastakaan, että se on arkiruokamaista. Se, millainen lopputulos on, riippuu kai siitä, miten sen valmistaa. Itse teen quornista itämaisia hapanimeläkastike-ruokia, ne ovat kaveripiirissäni kovin suosittuja, ja olen tehnyt niitä pieniin juhliinkin. Mutta kyllähän jotkut ostavat tuollaisia ruokia ihan valmiina ja arkisinkin, joten vaikea sanoa, mikä on arki-ja mikä juhlaruoka, taitaa olla subjektiivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi