Kolmen ruokalajin vegemenu hakusessa?
Kasvisruokavalioihmiset tulossa lounaalle ja pää lyö tyhjää. Mitä siis tarjolle? Jälkiruoka ja alkuruoka on helppo keksiä, mutta mitä pääruoaksi?
Kommentit (83)
Parasta soijarouhetta saa siten että soijarouhetta paistetaan ensin hetki pannulla runsaassa ruokaöljyssä, sitten lisätään vettä ja annetaan imeytyä, lopuksi lisätään soijakastiketta. Jos en väärin muista 2dl rouhetta / 0,5dl ruokaöljyä / 1dl vettä /2,5 rkl soijakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkuruoka: jokin tyylikäs vihersalaatti
pääruoka: itse tehty aito perunamuusi, punajuurilinssipihvit, kasvismajoneesi (maidoton)
jälkiruoka: maidoton artesaanijäätelö
Aika vähän proteiinia.
Ai kamala, varmaan niillä kuihtuvat lihakset, kun yhdellä aterialla jäävät ilman riittävää proteiinia!
Linsseissä, muuten, on paljon proteiinia.
Se ei auta, että pääruoassa on proteiinia jos alkuruoassa ja jälkkärissä ei ole yhtään.
Mitä ihmettä? Mitä niin proteiinipitoista sinulla sitten on tapana tarjota jälkkäriksi sekasyöjille?
Vierailija kirjoitti:
alkuruoka: valkosipuliuunileivät
pääruoka: pasta+jokin kastike sille kuten pesto, tomaatti
jälkiruoka: puolukoita, vege kinuskikastiketta
Tässä hyvä esimerkki siitä miksi sekasyöjät kaipaavat sitä lihaa / kalaa. Pelkkää hiilaria tämäkin ateria. Tunnin päästä olisi taas nälkä. Jos taas lisäisi papuja, niin loppuillan kämpässä haisisi pieru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pääruoka: itse tehty aito perunamuusi, punajuurilinssipihvit, kasvismajoneesi (maidoton)
Aika vähän proteiinia.
Ai kamala, varmaan niillä kuihtuvat lihakset, kun yhdellä aterialla jäävät ilman riittävää proteiinia!
Se ei auta, että pääruoassa on proteiinia jos alkuruoassa ja jälkkärissä ei ole yhtään.
Mitä ihmettä? Mitä niin proteiinipitoista sinulla sitten on tapana tarjota jälkkäriksi sekasyöjille?
En ole lainaamasi henkilö, mutta itse tarjoan proteiinipitoisena jälkiruokana jäätelöä tai vanukasta.
Tee punainen thaicurrykastike kookosmaitoon, siihen sekaan jotain kivoja kasviksia ja vaikka herkkusieniä sekä tofua kuutioina niin saavat sitä proteiiniakin. Jasmiiniriisin kanssa tietty.
Tai sitten tattarinuudeleita maapähkinäkastikkeessa kasvisten ja tofun kera.
Myskikurpitsakeitto paahdetuilla siemenillä
Paneroitua tofua ja perunakukkakaalipyrettä
Persikka panna cotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö vegaanit normaaleille ihmisille liharuokaa jos tulevat heille kylään?
Minä en osaa tehdä liharuokaa. Olen ollut teinistä lähtien kasvissyöjä.
Sekasyöjä ei koe vanhinkoa vaikka söisi kerran kasvisruokaa.
Mutta vaadit muiden osaavan tehdä kasvisruokaa, koska sinulle on vahinkoa syödä kerran sekaruokaa?
Kasvisruoka kuuluu sekasyöjien ruokavalioon, liharuoka ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Joku poistatti viljapossunvinkin...
BuahahahahahahhhhahahahhhhHHGgh!
🤡
Jä tämänkin...
Jotain kantarelleista esim. kantarellikeitto tai kantarellikastike pastalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "normaalit" ihmiset harvemmin syövät ravinnokseen pelkkää lihaa, tarkoitatko sekasyöjiä? Sekasyöjäthän sananmukaisesti syövät kaikkea eli mikä ongelma on muka vegaaniruuassa?
Puuttuu liha tai kala ja maitotuotteet. Se.
Syötkö esimerkiksi Marianne-karkit pekoniin käärittynä ettet vaan vahingossakaan syö mitään vegaanista?
Vierailija kirjoitti:
Pastaa pestokastikkeella. Siihen voi lisätä sitten soijarouhetta mukaan jauhelihaa korvaamaan jos haluaa.
Soijarouhe kannattaa ensin keittää kasvisliemessä. Sen jälkeen antaa valua nesteitä pois siivilässä, laittaa paistinpannulle sen jälkeen kun on ensin laittanut paistamiseen kelpaavaa oliiviöljyä pannulle. Sitten paistaa soijarouhetta rapeammaksi.
Juu ei. Suoraan pannulle mausteiden kera ja paahtamisen jälkeen vasta nestettä sekaan. Silloin siihen rouheeseen tulee edes jotain makua. 25 vuotta olen ollut kasvissyöjä joten on tullut testattua.
Eikä muuten ole mikään ongelma tehdä liharuokaakaan, ei ole multa pois jos joku muu tahtoo lihaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi joku uniikki lumihiutale? Keittokirja käteen ja kokkaamaan, sieltä niitä lihareseptejä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "normaalit" ihmiset harvemmin syövät ravinnokseen pelkkää lihaa, tarkoitatko sekasyöjiä? Sekasyöjäthän sananmukaisesti syövät kaikkea eli mikä ongelma on muka vegaaniruuassa?
Se maistuu paskalle eikä siitä lähde nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän proteiinia.
Ei ole. Pihvissä on paljon proteiinia, rehuissa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Pastaa pestokastikkeella. Siihen voi lisätä sitten soijarouhetta mukaan jauhelihaa korvaamaan jos haluaa.
Soijarouhe kannattaa ensin keittää kasvisliemessä. Sen jälkeen antaa valua nesteitä pois siivilässä, laittaa paistinpannulle sen jälkeen kun on ensin laittanut paistamiseen kelpaavaa oliiviöljyä pannulle. Sitten paistaa soijarouhetta rapeammaksi.
Kuulostaa aivan hel...tin herkulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaadit muiden osaavan tehdä kasvisruokaa, koska sinulle on vahinkoa syödä kerran sekaruokaa?
Kasvisruoka kuuluu sekasyöjien ruokavalioon
Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu liha tai kala ja maitotuotteet. Se.
Syötkö esimerkiksi Marianne-karkit pekoniin käärittynä ettet vaan vahingossakaan syö mitään vegaanista?
En syö ylipäätään tuollaista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän proteiinia.
En ole lainaamasi henkilö, mutta itse tarjoan proteiinipitoisena jälkiruokana jäätelöä tai vanukasta.
Jäätelö, tuo proteiinipommi.
Olisiko nyt vaikka edes rahka.
Kävyt, neulaset ja ruoho. Silvuplöö