Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen ruokalajin vegemenu hakusessa?

Vierailija
29.08.2021 |

Kasvisruokavalioihmiset tulossa lounaalle ja pää lyö tyhjää. Mitä siis tarjolle? Jälkiruoka ja alkuruoka on helppo keksiä, mutta mitä pääruoaksi?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö vegaanit normaaleille ihmisille liharuokaa jos tulevat heille kylään? 

Nämä "normaalit" ihmiset harvemmin syövät ravinnokseen pelkkää lihaa, tarkoitatko sekasyöjiä? Sekasyöjäthän sananmukaisesti syövät kaikkea eli mikä ongelma on muka vegaaniruuassa?

Vierailija
22/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "normaalit" ihmiset harvemmin syövät ravinnokseen pelkkää lihaa, tarkoitatko sekasyöjiä? Sekasyöjäthän sananmukaisesti syövät kaikkea eli mikä ongelma on muka vegaaniruuassa?

Puuttuu liha tai kala ja maitotuotteet. Se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee. Teen myös puolisolleni lähes joka päivä liha- tai kalaruokaa.

Vierailija
24/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse olla vegaaninen, niin tarjoaisin alkuruuaksi tomaattibruschettaa, pääruuaksi tattirisottoa ja jälkkäriksi mutakakkua tuoreilla vadelmilla. Jos pitää olla vegaaninen, niin tattirisotto vaihtuisi tattipastaan.

Vierailija
25/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi tuommoisia vege-vieraita ollenkaan.

Vierailija
26/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä jankkausta.

Miksi ihmeessä haluaisit että ihminen joka ei osaa liharuokia valmistaa eikä voi niitä maistaa kokkaisi sulle lihaa? Itse en haluaisi.

Toisekseen en ole vielä koskaan tavannut ihmistä jonka ruokavalio koostuu pelkistä eläinperäisistä tuotteista eikä voi syödä mitään kasvikunnan tuotteita joten kysymyksiisi on typerä.

Olen itse sekasyöjä mutta saatan tarjota vieraille vegaanista ruoka sen enempää sitä mainostamatta. Kukaan ei ole vielä koskaan valittanut ja vieraat tulevat mielellään toistenkin.

Vierailija
28/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä herkullisia kasvisruoka- ja vegaaniohjeita, ja kauppojen hyllyt notkuu hyviä tuotteita.

Miksi tästä pitää tehdä näin vaikeaa?

Vierailija
29/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuruoka: valkosipuliuunileivät

pääruoka: pasta+jokin kastike sille kuten pesto, tomaatti

jälkiruoka: puolukoita, vege kinuskikastiketta

Vierailija
30/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tarvitse olla vegaaninen, niin tarjoaisin alkuruuaksi tomaattibruschettaa, pääruuaksi tattirisottoa ja jälkkäriksi mutakakkua tuoreilla vadelmilla. Jos pitää olla vegaaninen, niin tattirisotto vaihtuisi tattipastaan.

Tämä kuulostaisi ihanalta, toki kaikki ei sieniä syö, mutta mä olisin seitsemännessä taivaassa.

Vierailija
31/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkuruoka: jokin tyylikäs vihersalaatti

pääruoka: itse tehty aito perunamuusi, punajuurilinssipihvit, kasvismajoneesi (maidoton)

jälkiruoka: maidoton artesaanijäätelö

Aika vähän proteiinia.

Vierailija
32/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä jankkausta.

Miksi ihmeessä haluaisit että ihminen joka ei osaa liharuokia valmistaa eikä voi niitä maistaa kokkaisi sulle lihaa? Itse en haluaisi.

Toisekseen en ole vielä koskaan tavannut ihmistä jonka ruokavalio koostuu pelkistä eläinperäisistä tuotteista eikä voi syödä mitään kasvikunnan tuotteita joten kysymyksiisi on typerä.

Olen itse sekasyöjä mutta saatan tarjota vieraille vegaanista ruoka sen enempää sitä mainostamatta. Kukaan ei ole vielä koskaan valittanut ja vieraat tulevat mielellään toistenkin.

Minä en ole syönyt lihaa neljännesvuosisataan, mutta osaan kyllä edelleen sekasyöjäpuolisolleni tehdä makaronilaatikot, kinkkukiusaukset, karjanpadat ja muut perusruoat.

Ainoat ruokavieraat, joita meillä käy, ovat aikuinen lapseni puolisoineen ja heidän kaverinsa, ja he ovat kasvissyöjiä, joten silloin syödään vegaanisesti. Jos sekasyöjiä tulisi käymään niin kyllä minä heillekin voisin jonkun idioottivarman liharuoan tehdä, esim. karjalanpaistin.

Vierailija
33/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääruoka: itse tehty aito perunamuusi, punajuurilinssipihvit, kasvismajoneesi (maidoton)

Aika vähän proteiinia.

Ai kamala, varmaan niillä kuihtuvat lihakset, kun yhdellä aterialla jäävät ilman riittävää proteiinia!

Linsseissä, muuten, on paljon proteiinia.

Vierailija
34/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestopasta on siitä hyvä että sen lisukkeena voi tarjota lihapullia ja kasvispullia. Jos käy arkisempi ruoka.

Vierailija
35/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä herkullisia kasvisruoka- ja vegaaniohjeita, ja kauppojen hyllyt notkuu hyviä tuotteita.

Miksi tästä pitää tehdä näin vaikeaa?

Jotta pääsee vttuilemaan vegaaneille. Provohan tämä on.

Vierailija
36/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastaa pestokastikkeella. Siihen voi lisätä sitten soijarouhetta mukaan jauhelihaa korvaamaan jos haluaa.

Soijarouhe kannattaa ensin keittää kasvisliemessä. Sen jälkeen antaa valua nesteitä pois siivilässä, laittaa paistinpannulle sen jälkeen kun on ensin laittanut paistamiseen kelpaavaa oliiviöljyä pannulle. Sitten paistaa soijarouhetta rapeammaksi.

Mä laitoin alapeukkua, koska nämä on hyvin arkisia vaihtoehtoja. Jos kiva illallisruoka hakusessa, niin en ekana miettisi soijarouheruokia.

Pasta pestolla on hyvää, mutta itse tulisin siitä vain vihaiseksi, ei ole ruokaisuutta. 

Vierailija
37/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän proteiinia.

Ai kamala, varmaan niillä kuihtuvat lihakset, kun yhdellä aterialla jäävät ilman riittävää proteiinia!

Miksi kutsua vieraita ja tarjota vähäproteiinista ruokaa?

Vierailija
38/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko aloittaja vielä tarkentaa, tarkoittaako vege vegaanista vai kasvisruokaa (jossa saa olla eläinperäisiä tuotteita).

Vierailija
39/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastaa pestokastikkeella. Siihen voi lisätä sitten soijarouhetta mukaan jauhelihaa korvaamaan jos haluaa.

Soijarouhe kannattaa ensin keittää kasvisliemessä. Sen jälkeen antaa valua nesteitä pois siivilässä, laittaa paistinpannulle sen jälkeen kun on ensin laittanut paistamiseen kelpaavaa oliiviöljyä pannulle. Sitten paistaa soijarouhetta rapeammaksi.

Mä laitoin alapeukkua, koska nämä on hyvin arkisia vaihtoehtoja. Jos kiva illallisruoka hakusessa, niin en ekana miettisi soijarouheruokia.

Pasta pestolla on hyvää, mutta itse tulisin siitä vain vihaiseksi, ei ole ruokaisuutta. 

"Kasvisruokavalioihmiset tulossa lounaalle"

Vierailija
40/83 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän proteiinia.

Se ei auta, että pääruoassa on proteiinia jos alkuruoassa ja jälkkärissä ei ole yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi