Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun mies ihastununut toiseen?

Vierailija
01.10.2014 |

Sain tietää että mies oli ollut kahvilla vieraan naisen kanssa. Mies ei tätä tiennyt.

Mies oli pari viikkoa pois kotoa työmatkan vuoksi enkä kertonut tiedostani. Kun hän tuli, oli hän ihana. Halaili, pussaili, huomioi, leperteli... Pari päivää meni ja kotona oli ihana tunnelma kunnes sain suuni auki.

Kaikki romahti kun mies sanoi että hän on sekaisin tunteidensa kanssa. On ihastunut toiseen ja on yrittänyt selvittää tunteitaan. Oli närkästynyt koska oli jäänyt kiinni koska sanoi että nyt hänen selvitysajatuksensa keskeytyi. Oli kuulema suht sinut tämän asian kanssa ja päättänyt panostaa meihin mutta nyt kun tiedän, on entistä sekaisin. Seksiä ei kuulema ole ollut. Vain kahvittelua ja tekstiviestejä. Nainen on itse jätetty kahden pienen lapsen äiti.

Selvää että tunnelma jäähtyi ja halailu ym jäi.

Mutta mitä nyt? Ukko ulkoruokintaan? Terapiaan? Jatkamme normaalisti ja mies selvittelee tunteitaan? Vai mitä? Itse olen täysin sekaisin.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:10"]

Rakastan miestäni yli kaiken. En todellakaan haluaisi erota. Meillä on 25 v yhteiselo takana enkä kestä ajatusta kaiken romahtamisesta. Mutta tilanne on mahdoton. Tiedän että loppupeleissä mies varmaan valitsisi perheensä. En usko että hän on valmis lähtemään pienten lasten isäpuoleksi ja saamaan sieltä lopullista onnea. Voihan miehellä olla 40 v kriisikin..;( Ap

[/quote]

Noniin, selvittäkää siis tämä asia yhdessä. Eikös parisuhteessa, varsinkin pitkässä, ole ihan normaalia välillä ihastua muihin ihmisiin? Turha sinun on ainakaan miestäsi moisen takia jättää, osoitat suurta rakkautta ymmärtämällä tilannetta. Ehkä mies on tarpeeksi fiksu osatakseen arvostaa tätä sinussa :)

Vierailija
2/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:14"]

Älä jää roikkumaan. Katkeroidut vain.

[/quote]

Ymmärryksellä ja rakkaudella ei katkeroidu, erokehotuksia muille jakelemalla kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle siten kuin asia OIKEASTI on, tähän tapaan: "et sää ukko kumminkaan saa olla semmoisen naisen kanssa loppuelämääsi, johon olet ihastunut koko ajan. Suurin osa pariskunnista ei edes rakasta toisiaan. Paree kun laitat vaan nyt tärkeysjärjestyksen kuntoon ja makaat hetken tuossa sohvalla, ala laskea vaikka sitä, miten rahat riittää ensi kuun kuluihin. Saat myös kahvia, jos keität itse."

Vierailija
4/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:28"]

Oletteko olleet yhdessä siis 15-vuotiaasta lähtien?! Kummallakaan ei siis ole ollut ketään muuta vakavaa seurustelukumppania ennen kuin 15-vuotiaana aloitte olee yhdessä?

[/quote]

15v? Kai neljänkybän kriisi voi tulla esim 40+/-  ei kai ihan just tasan tarvi olla?

Vierailija
5/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:28"]

Oletteko olleet yhdessä siis 15-vuotiaasta lähtien?! Kummallakaan ei siis ole ollut ketään muuta vakavaa seurustelukumppania ennen kuin 15-vuotiaana aloitte olee yhdessä?

[/quote]

15v? Kai neljänkybän kriisi voi tulla esim 40+/-  ei kai ihan just tasan tarvi olla?

Vierailija
6/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea rakkaus ei pyri omistamaan. Kyllä minäkin pidän parhaana ratkaisuna antaa ihastuneen itse määrätä miten pitkälle ihastuksensa kanssa menee ja tehdä itse päätöksensä. Kamala ajatus, että naimisissa ollessa pitäisi olla kuin vankilassa. Jos pari rakastaa toisiaan oikeasti, pettäminen ei tule mieleenkään, mutta jos se tulee, on ehkä hyväkin katsoa rauhassa mihin se tie johtaa ja arvioida sitten onko vanhassa vara parempi vai ei. Minulle olisi ihan sama jos mies haluaisi ihastustua ja viettää ihastuksensa kanssa aikaa, lopulta se on parasta myös minulle. Jos mies rakastaa toista enemmän, hyvä että lähtee koska ei rakasta yhtä paljon kuin tuota toista, ja jos taas mies huomaa, että rakastaa kuitenkin minua enemmän, sitten jää. Minä ainakin olen miehen kanssa siksi, että se on kivaa, en siksi että ollaan joskus vuonna keppi ja nakki menty naimisiin.

Vierailija
7/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin kuvioihin monesti omassa elämässä törmänneenä asia on juurikin näin. Se on vain vaikeaa käytännössä. Nyt kolmatta kertaa tässä tilanteessa ja alkaa jo luonnistua aito rakastaminen ilman omistusta ... ja se toimii.
IroT

Vierailija
8/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä, mikä on oikea ratkaisu. Panosta itseesi. Kaunistaudu, ala liikkua enemmän ulkona, sulje mies ulos joistakin omista asioistasi. Katsele enemmän ulospäin. Ole kohtelias ja ystävällinen. Käytä miestä seksiin kun haluttaa. Kutsu vaikka syömään kertomalla, että olet lähdössä ja sano, että hän voi tulla mukaan jos haluaa. Osoita, että olet yhtä kokonainen ja tärkeä kuin miehesikin. Älä riipu. Ole ihana nainen, jonka moni muukin voisi haluta. Jos mies kysyy, mikä sinun on, sano että hän sai sinut miettimään.

Vierailija
9/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanot että rajan yli hyppimistä et hyväksy, jos et hyväksy. Tunteet ja teot ovat eri asia.

23

Vierailija
10/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille sitoutuminen ei tarkoita yhdessäoloa siihen asti, kunnes muita kokeillessa joku alkaakin tuntua sopivammalta. Kun on yhdessä toisen kanssa, ei kokoajan pidetä kilpailutustilannetta päällä. Lapsiperhearjessa etenkin vapaa liito lapsettoman kanssa tuntuu varmasti hauskemmalta. Ne lapset tulee kuitenkin mukaan siihen uuteen onneen eron myötä ja suhde muuttuu vähemmän hauskaksi.

Vierailija
11/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, Peruskuvio. ÄLÄ USKO TUOTA ETTÄ PELKKÄÄ KAHVITTELUA VAIN!!!! Ihan sama, kuin hän väittää, niin älä usko!! Joka ikinen pettäjä jauhaa tuota samaa paskaa. Ja kokemusta on.

Ja itä voit tehdä kun on ihastunut toiseen: Et voi tehdä yhtään mitään. Älä ainakaan ala roikkua ja märistä, lähde ennemmin ja näytä ettei sua kohdella miten sattuu.

Vierailija
12/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää itse päättää, mitä tekee. Pitkällä tähtäimellä ainoa tapa vaikuttaa siihen, mitä toinen tekee, on olla sille kiva. (Ei tietenkään omalla kustannuksella.) 

Voit kertoa, miltä susta tuntuu, mutta yritä olla syyttelemättä. Pitkässä suhteessa on ihan normaalia ihastua välillä toiseen. Voisit kyllä sanoa, että olisit arvostanut ja sulla olisi ollut helpompaa, mikäli mies olisi kertonut "tällaisesta normaalista tunteesta, joita tulee ja menee" sulle itse. 

Ja. Mä sanoisin, että joo, puhukaa. Mutta älkää vain tästä. 
Tehkää kävelyretki. Menkää yhdessä kirjastoon lainaamaan kirja, jota luette yhdessä. Menkää hölkälle tai taidemuseoon tai katsokaa yhdessä leffa, taikka mitä vaan. Mutta älkää keskittykö vain tähän yhteen ikävään asiaan. Pitäisi saada aikaan myönteinen kierre, josta muistatte, miksi teillä on hauskaa yhdessä. 

Ja muista, että luottamus on muutakin kuin sitä, että ihminen jättää hankaamatta pissavehkeitä yhteen muiden kuin itsen kanssa. Ymmärrän kyllä, että sukupuolisuhteiden rajaaminen parisuhteen sisälle on meillä kulttuurissa tapana ja olisin itsekin järkyttynyt, jos esmes selviäisi - tai olisi epäilys - että mies on käynyt salaa uittamassa salamanteria jonkun toisen lammessa, mutta. Se ei ole kaikki. Jokainen omistaa oman kehonsa, ja loppujen lopuksi tekee sillä mitä lystää. Ja muut sitten voivat only deal with it. 

Hahmotan myös, miksi mies kokee olonsa närkästyneeksi. Tarve käsitellä asiat oman pään sisällä ennen kuin sotkee muita niihin, on iso. Ja sinähän vaikka saattaisit kysyä, että jos se nainen on niin mukava, niin "mikset esittele meitä"? ;) 

Itselläni on miespuolisia ystäviä ja miehelläni naispuolisia (joiden kanssa sitten käydään erisorttisia juomia nauttimassa yhdessä ja erikseen). Olen joskus mustasukkainen, mutta sitten olen. Se on jotain, minkä kanssa on elettävä. Tietenkin romanttiset tunteet ovat asia sinällään, mutta niitäkin VOI ystävyyssuhteen sivussa kehittyä, ja se on pitkässä suhteessa normaalia. Lopulta jäljelle ei jää muuta kuin oma päätös luottaa. Ja sitä en kadu, teki toinen mitä ikinä. Se on minun päätökseni ja minun asiani ja olen siitä ylpeä. 

Mutta neuvo pitää kiinni omasta elämästään on hyvä. Puoliso ei saa olla ainoa ihminen elämässä. Se asettaa liikaa paineita suhteelle. 

Vierailija
14/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet niin kauan yhdessä että on ihan normaalia ihastua toiseen. Tosi hyvä jos pystytte keskustelemaan asiasta avoimesti. Totuus on, että miehesi voi saada tältä uudelta ihastukselta sellaista mikä ei sinun kanssa toteudu - alkuhuumaa, uusia näkökulmia, ihastuksen tunteita. Sitten toisaalta taas teillä on yhteinen perhe ja historia.

Sinun tilanteessasi minä miettisin tarkkaan, mikä vaakakupissa painaa eniten. Olla aidosti läsnä rakkaan miehesi elämässä ja silloin myös sallia ihastukset ja seikkailut joita väistämättä pitkässä suhteessa tulee. Vai pitää yllä julkisivua ja amerikkalaista unelmaa ikuisesti yhdessä olevasta parista ja lakaista ihastus maton alle. Vai loukkaantua asiasta, mikä on tavallaan väistämätön, ja erota. Eli mieti asioita rauhassa ja säilytä keskusteluyhteys. Minä olisin huolissani jos vielä 20 vuoden jälkeen kumppani väittäisi ettei ikinä ole ollut keneenkään muuhun ihastunut ;) 

Vierailija
15/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:18"]

Kukaan ei tiedä, mikä on oikea ratkaisu. Panosta itseesi. Kaunistaudu, ala liikkua enemmän ulkona, sulje mies ulos joistakin omista asioistasi. Katsele enemmän ulospäin. Ole kohtelias ja ystävällinen. Käytä miestä seksiin kun haluttaa. Kutsu vaikka syömään kertomalla, että olet lähdössä ja sano, että hän voi tulla mukaan jos haluaa. Osoita, että olet yhtä kokonainen ja tärkeä kuin miehesikin. Älä riipu. Ole ihana nainen, jonka moni muukin voisi haluta. Jos mies kysyy, mikä sinun on, sano että hän sai sinut miettimään.

[/quote]

Juuri näin minäkin olisin ohjeistanut! Älä ainakaan ripustaudu ja ruikuta kuinka rakastat ja kuinka et tule toimeen ilman häntä. Se saa miehen laskelmoimaan että saa sinut takaisin, jos sen uuden rakkaan kanssa ei synkkaakaan.

Vierailija
16/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:52"]

Juuri näin minäkin olisin ohjeistanut! Älä ainakaan ripustaudu ja ruikuta kuinka rakastat ja kuinka et tule toimeen ilman häntä. Se saa miehen laskelmoimaan että saa sinut takaisin, jos sen uuden rakkaan kanssa ei synkkaakaan.

[/quote]

Tuo on mun mielestä kyseenalainen tapa ajatella. Ei pidä lähteä olettamaan toisesta noin huonoa, jos aikoo hänen kanssaan olla. Mieluummin kannattaa ruokkia omaa päätöstä olla toisen kanssa ja luottaa sekä hyviä kokemuksia toisesta. Se vaikuttaa omaan käytökseen ja sitä kauttaa siihen, millaista toisen on olla itsen kanssa. 

MUTTA itse toimenpideohjeesta olen samaa mieltä. "En tule toimeen ilman sinua!" ei ole romanttinen vaan pelottava lause. Jokaisen aikuisen on tultava toimeen myös ilman jotakin tiettyä ihmistä. (Toki yksin ei kukaan selviä, mutta toisesta ei saa tehdä elämänsä keskipistettä. Se on kaikille traumatisoivaa.) 

Itse asiassa voisin jopa ehdottaa, että koettaisit(te) ottaa tämän (sinällään ikävän ja stressaavan) tilanteen positiviisena mahdollisuutena etsiä tapoja olla yhdessä kahtena erillisenä, itsenäisenä ihmisenä. Meinaan että liiallinen kietoutuminen, samuus, ja yhteisyys luo harhan siitä, että toisen tuntee kokonaan ja että on toisessa jumissa. Se ei ole totta - ei sen ainakaan tarvitse olla! Toinen ihminen on ikuisesti yllättävä matka, eikä kukaan ole oikeasti kenessäkään kiinni. Tuo usko kuitenkin voi saada esimerkiksi etsimään ihastumista muihin, kun kokee, että itse on hukkunut kahden ihmisen suhteeseen. 

Vierailija
17/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli niin ihana kunnes mies hoksasi että vaimo tietää 2.naisesta ja nyt onkin sitten ap:n vika että mies on sekaisin ja ajatusten selvittelykään ei enää onnistu...mitä paskaa!

Ja toki se mies on vain kahvilla käynyt...NOT! 

Vierailija
18/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:32"]

7. Miten sitä aikaa antaa toiselle? Miten miehesi käyttäytyi? Oli normaali? Näyttikö surullisuutensa? Pettymyksensä? Jos jatkan olemalla ihana, voinko hakeutua miehen kainaloon vai odottaa että hän ottaa minut kainaloon?

[/quote]

Mun mies antoi tilanteelle aikaa ja mulle. Hänellä on hyvä kyky sietää epävarmuutta, sitä se varmaan eniten kysyi. Olemme myös aina olleet hyvin rehellisiä toisillemme ja hän tiesi että kyse ei ole oven auki pitämisestä toiselle vaan siitä että tunteita ei voi pakottaa. 

En ehkä olisi jatkanut tutustumista, jos mieheni olisi ollut jyrkästi sitä mieltä ettei se käy, tämä niille, jotka syyttävät minua mieheni mielen pahoittamisesta. Mies sanoi kuitenkin, että tutustu vaan niin silloin oli äärimmäisen vaikeaa olla niin tekemättä. Mutta jos hän olisi kieltänyt minua olisin tänä päivänä paljon onnettomampi.  Mun mies on kans näitä, jotka ei halua omistaa ja uskovat minun pysyvän tässä jos mulla on hyvä olla. Ja voin sanoa, että silloin ei mennä pettämään ellei ole TODELLA VIIMEINEN PAKKO. :)

Mun mies käyttäytyi ihan normisti koska asia ei ollut hänelle vaikea. Mutta jos olisi edes vähän ollut niin varmaan olisi halunnut enemmän omaa aikaa omiin menoihinsa ja sen olisin hänelle suonut. Hän ei ollut edes surullinen. Kyllähän se sai minut kysymään rakastaako hän minua mutta kyllä rakastaa, hän ei vain ole ihminen joka tarvitsee minun tiettyä toimintaani siihen, että rakastaa, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Tiedän, ettei mies ole mua pettänyt, siitä ei ole kyse, että olis tarvinnut siihen armahdusta mielessään. Päin vastoin jos olisi, niin tuossahan se olisi ollut hyvä hetki kertoa ja laittaa puntit tasan. Sitä paitsi mä en tehnyt mitään hänen selkänsä takana.

En osaa sanoa miten läheisyys teille sopii, siis meillä kävi niin että siihen asti kestänyt seksuaalinen lukkiutuneisuuteni aukeni ja meillä oli pisin tauko seksissä ollut 5 vuotta niin tuon jälkeen kun tajusin miten paljon mieheni minusta välittää mulla aukeni ihan uusi seksuaalisuuden maailma. Eli meillä mies petasi itselleen sallivuudellaan halukkaan vaimon :) . Ja turha edelleenkään tulla vääntämään pettämisestä sen 5 vuoden tauon aikana, sitä ei ollut.  Kuten sanoin mieheni on henkisessä kestävyydessä sekä ymmärtävyydessä omaa luokkaansa, eli ei ole ihan normijamppa siinä. 

Kyllä mä luulisin, että sun mies haluaa sinuakin halailla, ei mulla ainakaan mennyt niin, että se mitä tunsin miestäni kohtaan olisi muuttunut huonoksi tai mies arvottomaksi uuden miehen myötä. Se uusi mies oli asia erikseen. Mulla tämä ihastus oli itseasiassa eräs tärkeä ihminen mulle menneisyydestä, johon törmäsin sattumalta. En hakunut mitään suhdetta kun törmäsin häneen ja puff, olin mielettömän tunnemyllerryksen silmässä. Voin sanoa käsi sydämellä, etten hakenut mitään sellaista enkä olisi halunnut rynnätä tuntemaan mitään, mutta luonnonvoimille ei voi mitään. Sen verran mulla oli järkeä päässä, että tiesin, että tämä toinen mies ei voi tarjota mulle samanveroista kumppanuutta kuin mun mies (kukapa tosiaan kattois kun vaimo rakastuu toiseen, eikä se suinkaan ole ainoa asia) mutta se ei tarkoittanut, etteikö hänessä olisi ollut paljonkin mielenkiintoista. Mä oisin kyllä kuollut pystyyn ilman tuttavuuden mahdollisuutta. Juttu jäi kuitenkin pois melkein itsestään mutta se ei todellakaan kaiherra mielessä enää :D

7

Vierailija
19/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean helppoa näyttää olevan monelle se, että pitkässä parisuhteessa puoliso ihastuu tai rakastuu toiseen O_o. Itse olen edellisessä elämässä sekä pettänyt että tullut petetyksi, eikä se ole koskaan ollut kenellekään helppoa. Päin vastoin, todella tuskaisia kokemuksia ja traumatisoivia myös. Ehkä olen ainoa, joka ajattelee, että pitkässäkään parisuhteessa ei ole hyväksyttävää ihastua toiseen. Näin toki käy, mutta en minä sitä normaaliksi käyttäytymismalliksi kutsuisi. Kyllähän se vaikuttaa perusluottamukseen ja voi olla todella tuhoavaa. Pahimmillaan nuo "normaalit" ihastumiset ja rakastumiset voivat tuhota pitkän parisuhteen ja ihmisen itsetunnon.

Vierailija
20/49 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:45"]

Olette olleet niin kauan yhdessä että on ihan normaalia ihastua toiseen. Tosi hyvä jos pystytte keskustelemaan asiasta avoimesti. Totuus on, että miehesi voi saada tältä uudelta ihastukselta sellaista mikä ei sinun kanssa toteudu - alkuhuumaa, uusia näkökulmia, ihastuksen tunteita. Sitten toisaalta taas teillä on yhteinen perhe ja historia.

Sinun tilanteessasi minä miettisin tarkkaan, mikä vaakakupissa painaa eniten. Olla aidosti läsnä rakkaan miehesi elämässä ja silloin myös sallia ihastukset ja seikkailut joita väistämättä pitkässä suhteessa tulee. Vai pitää yllä julkisivua ja amerikkalaista unelmaa ikuisesti yhdessä olevasta parista ja lakaista ihastus maton alle. Vai loukkaantua asiasta, mikä on tavallaan väistämätön, ja erota. Eli mieti asioita rauhassa ja säilytä keskusteluyhteys. Minä olisin huolissani jos vielä 20 vuoden jälkeen kumppani väittäisi ettei ikinä ole ollut keneenkään muuhun ihastunut ;) 

[/quote]

Onko sinua koskaan petetty?