-25kg puolessa vuodessa!
Mä oon niiiiiiiiiin happy!! Kertaakaan en ole ollut nälkäinen ja olen syönyt herkullisia, tavallisia ruokia. Yhtään ei ole tarvinnut väkisin puputtaa mitään kuivaa salaattia, raakoja porkkanoita tai kaalikeittoa! Salaisuus on LCHF (low carb high fat) ruokavalio ja siitä vielä aika tiukka versio eli ketogeeninen ruokavalio. Olo on virkeä, verensokerit ei enää heilahtele (mulla oli alkava kakkostyypin diabetes), verenpaine on tasoittunut ja mikä parasta: kolesteroliarvot on parantuneet huomattavasti! Olen kamppaillut painoni kanssa yli 30 vuotta ja toivon vain, että joku olisi aiemmin kertonut, että laihtua voi ilman itsensä kiduttamistakin.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:35"]
Mä olen ollut reilun kuukauden vhh-ruokavaliolla, joka on mulle räätälöity. Rasvaa on palanut mutta en ole voinut hyvin, joten päädyimme nostamaan hiilareiden määrää. Mulla tuli treenien jälkeen paha olo ja ihmeellisiä mielitekoja ja muutenkin vetämätön olotila vhh:lla.
[/quote]
Onko sulla itselläsi tietoa mitä teet ja miksi, vai teetkö vain niin kuin joku kertoo?
[/quote]
Mun mielestä tekstistä on helppo ymmärtää että joku on ruokavalion suunnitellut ja sitä on nyt yhdessä muokattu. Tiedän ainakin yhden PT:n joka tietää karppauksesta myös. Suunnittelee ruokavalioita ihmisille, liekö sama tyyppi kyseessä.
[/quote]
Halusin vain tietää, onko ruokavaliota noudattavalla itsellään tietoa, mitä on tekemässä. Siksi kun joku muu on sen suunnitellut.
[/quote]
Onko niillä ihmisillä tietoa mitä ovat tekemässä, jotka syövät roskaruokaa tai kevyttuotteita? Tai "normaalia" sekaruokaa? Mietin sun kysymyksen pointtia täällä. Luulisin että ruokavalion suunnittelija tietää mitä tekee, ja asiakas on päätynyt asiakkaaksi koska kokee että se mitä itse teki aiheutti jonkun tason ongelmia. Ei kai kukaan pyydä apua ruokavaliosuunnitteluun jos omasta mielestä homma on hanskassa?
[/quote]
Eikös se Atkinskin saanut sydärin ja kuollut. Asia vain pyritään peittelemään, ettei bisnekset kärsi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:02"]
Mielestäni yritin tuoda esiin juuri sitä, ettei karppaus ole pelkkää rasvamättöä. Kirjoittelin useamman viestin 33/40/44/48/51 aiheesta. Jostain syystä ihmisillä on luulo että karpit lilluttaa kaikki ruuat rasvassa. Joo, minäkin ehkä yleistän kevyttuotteilla. Moni käyttää niitä TAI pyrkii syömään mahdollisimman rasvattomasti. Kai te naiset tiedätte että hormonitoiminta vaatii rasvaa toimiakseen? Ihokin tykkää kun juodaan tarpeeksi vettä ja syödään ruokaa jossa on rasvaa luonnostaan. Esim rasvaton liha ei mielestäni ole enää luonnollista.. Ainakaan syötynä ilman mitään missä olisi rasvaa mukana. Pähkinät, avokado, kananmunat, kookosöljy, oliiviöljy ja voi on hyviä lähteitä, rasvainen liha ja kala. Kanankoivet, kokonainen broileri, nautasika-jauheliha, lohi, silakat, lampaanliha, jne.. Naudanliha on usein aika rasvatonta mutta hyvää.. En kyllä sitäkään paistaisi teflon-pannulla ilman rasvaa. Sopii hyvin keitettynä tai uuniruokiin, hienommat fileet pihveiksi. Noh, kukin toki päättää itse mitä syö.. Mutta ihmiset ois terveempiä jos söisivät kunnolla. Myös mieleltään.
[/quote]
Luepa tuon aloittajan viestit uudestaan. Mitä muuta tuo on kuin rasvamättöä ainakaan hänen kohdallaan? Pilaa hyvän teen lotraamalla siihen kermaa, voita ja kookosöljyä kaikkia sekaisin. Pekonit ja majoneesit vielä siihen päälle.
Voin sanoa, että jos minä söisin noin kuin aloittaja, niin iho puskisi koko ajan rasvaa ulos ja kasvot olisi valtavilla finnipaukamilla, verenpaineet pilvissä ja veritulppa uhkaisi. Mitään nautintoa en saisi ruoasta, koska tuollainen ruoka ei olisi minusta kerta kaikkiaan edes hyvää. Inhottaa ajatuskin.
Minulla tulee rasvaisesta ruoasta kamala ripuli. Tähänkö perustuu ketokarppaus? Elimistö putsaa itsensä ruoan syömisen jälkeen .
Ap on juuri niitä, jotka on vetäneet karppaamisensa överiksi ihan vastakkaiseen suuntaan. Ruoassa pitää olla hyvä ja raikas maku. Se jos joku nautiskelee pekoni-majoneesiruokavaliolla ja vielä kulauttelee tuollaista kookosöljy-kerma-voiteemoskaa kurkustaan alas kertoo vain sen, että lihavina vuosina sen makuaisti on ilmeisesti mennyt lopullisesti pilalle. Sen sijaan, että yrittäisi lähestyä ongelmaa totuttelemalla taas aistimaan yksinkertaisia, hyviä makuja, laihduttaa vetämällä mahaansa ihan omituisia rasvaseoksia. Ne ilmeisesti sekoittavat vatsan sitten niin kovaan rasvaripuliin, että sivutuotteena laihtuu. Ja vielä luulee tätä dieettiään jotenkin terveelliseksi ja että muutkin ihmiset oikeasti haaveilisivat mahdollisuudesta vetää jotain helkutin pekonia niin että napa napsuu.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:02"]
Mielestäni yritin tuoda esiin juuri sitä, ettei karppaus ole pelkkää rasvamättöä. Kirjoittelin useamman viestin 33/40/44/48/51 aiheesta. Jostain syystä ihmisillä on luulo että karpit lilluttaa kaikki ruuat rasvassa. Joo, minäkin ehkä yleistän kevyttuotteilla. Moni käyttää niitä TAI pyrkii syömään mahdollisimman rasvattomasti. Kai te naiset tiedätte että hormonitoiminta vaatii rasvaa toimiakseen? Ihokin tykkää kun juodaan tarpeeksi vettä ja syödään ruokaa jossa on rasvaa luonnostaan. Esim rasvaton liha ei mielestäni ole enää luonnollista.. Ainakaan syötynä ilman mitään missä olisi rasvaa mukana. Pähkinät, avokado, kananmunat, kookosöljy, oliiviöljy ja voi on hyviä lähteitä, rasvainen liha ja kala. Kanankoivet, kokonainen broileri, nautasika-jauheliha, lohi, silakat, lampaanliha, jne.. Naudanliha on usein aika rasvatonta mutta hyvää.. En kyllä sitäkään paistaisi teflon-pannulla ilman rasvaa. Sopii hyvin keitettynä tai uuniruokiin, hienommat fileet pihveiksi. Noh, kukin toki päättää itse mitä syö.. Mutta ihmiset ois terveempiä jos söisivät kunnolla. Myös mieleltään.
[/quote]
Niin kuin olet huomannut, ymmärrys ei riitä, vaikka rautalangalla vääntäis.
Jokainen tietenkin syö niin kuin on itselleen parhaaksi, mutta toisen ruokavalion arvosteleminen siitä mitään tietämättä ei ole järkevää.
Mitä huonoa alkuperäisen mielestä on ruokavaliossa, jossa syödään paljon kasviksia, kohtuullisesti laadukasta lihaa + kasviöljyjä?
Saa kuituja, vitamiineja ja hivenaineita, mutta myös makua.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 07:40"]
Mitä huonoa alkuperäisen mielestä on ruokavaliossa, jossa syödään paljon kasviksia, kohtuullisesti laadukasta lihaa + kasviöljyjä? Saa kuituja, vitamiineja ja hivenaineita, mutta myös makua.
[/quote]
Siinä on se voitee :) Se kun on luettu niin muuta ei huomioida :)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija"]
Tuohan menee ihan tavan ruokalivion piikkiin ??? mikä tuossa on nyt sitten jotain ERIKOIS DIETTIÄ ??? Jopa tuo kermakahvi menee ihan virallisterveelliseen ruokakolmioon, kun se on kokonaisuus mikä ratkaisee, ei iksittäinen ruoka-aine.
[/quote]
En sanoisi niinkään. Mun juustoni on täysrasvaista, paistan munakkaani kookosöljyssä, balsamicokastike oli puoliksi öljypohjainen, puolukkarahka oli tehty kuohukermaan ja kermarahkaan, herkkusienien sisällä oli aurajuustoa ja päällä pekonia. :P Ja mun ruokavaliostani puuttuu lähes kaikki hiilarit. Jopa ne virallisterveellisen ruokavalion ylistämät "hyvät" hiilarit eli ruisleipä, kaurapuuro, rasvaton maito ja peruna.
[/quote]
Miltäs näyttää uloste, oletko jatkuvalla rasvaripulilla?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:25"]
Tänään olen syönyt aamiaseksi voiteetä (teetä, kermaa, voita ja kookosöljyä), töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi grillattu kanankoipi ja vihersalaatti valkosipulimajoneesilla, välipalaksi pala Luostari-juustoa, illalla kaksi mantelileipään tehtyä hampurilaista (välissä pihviä, majoneesia, juustoa, pekonia, suolakurkkua ja salaattia).
Eilen söin aamupalaksi puoli pakettia pekonia ja kaksi munaa, töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi tonnikalapihvejä ja juustotäytettyä paprikaa, välipalaksi turkkilaista jogurttia ja mustikoita, illalla kinkku-fetamunakkaan.
Kovien rasvojen tuhot on yksi suurimmista huijauksista meidän yhteiskunnassamme. Paljon enemmän tekevät tuhoa sokeri, valkoiset venhäjauhot, pitkälle käsitellyt viljat, transrasvat ja keinoteikoiset makeutusaineet. Eikä meistä kukaan voi tietää kuinka "terve" tulee ikäihmisenä olemaan. Jotkut elää 100-vuotiaaksi kermalla ja voilla, toiset kuolee sydäriin 30-vuotiaana vähärasvaisella kasvisruokavaliolla...
[/quote]
Mitä h...ttiä?! Kai tämän on pakko olla provo. Kuka hullu esim. lotraisi teehen kermaa, voita ja kookosöljyä? Vastenmielinen ajatuskin, jo makuna.
[/quote
Et vaan ymmärrä hyvän päälle. Kookosöljyssä on ihana tuoksu.
[/quote]
Ihan kiva joo, aurinkovoiteeksi. Teeharrastajan painajainen.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:34"]
Mä oon niiiiiiiiiin happy!! Kertaakaan en ole ollut nälkäinen ja olen syönyt herkullisia, tavallisia ruokia. Yhtään ei ole tarvinnut väkisin puputtaa mitään kuivaa salaattia, raakoja porkkanoita tai kaalikeittoa! Salaisuus on LCHF (low carb high fat) ruokavalio ja siitä vielä aika tiukka versio eli ketogeeninen ruokavalio. Olo on virkeä, verensokerit ei enää heilahtele (mulla oli alkava kakkostyypin diabetes), verenpaine on tasoittunut ja mikä parasta: kolesteroliarvot on parantuneet huomattavasti! Olen kamppaillut painoni kanssa yli 30 vuotta ja toivon vain, että joku olisi aiemmin kertonut, että laihtua voi ilman itsensä kiduttamistakin.
[/quote]
Turhaan täällä hehkutat. Ei mammat ymmärrä hyvän päälle :):)
Pitää olla kevyttä ja teollista :)
Tänään olen syönyt aamiaseksi voiteetä (teetä, kermaa, voita ja kookosöljyä), töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi grillattu kanankoipi ja vihersalaatti valkosipulimajoneesilla, välipalaksi pala Luostari-juustoa, illalla kaksi mantelileipään tehtyä hampurilaista (välissä pihviä, majoneesia, juustoa, pekonia, suolakurkkua ja salaattia).
Eilen söin aamupalaksi puoli pakettia pekonia ja kaksi munaa, töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi tonnikalapihvejä ja juustotäytettyä paprikaa, välipalaksi turkkilaista jogurttia ja mustikoita, illalla kinkku-fetamunakkaan.
Kovien rasvojen tuhot on yksi suurimmista huijauksista meidän yhteiskunnassamme. Paljon enemmän tekevät tuhoa sokeri, valkoiset venhäjauhot, pitkälle käsitellyt viljat, transrasvat ja keinoteikoiset makeutusaineet. Eikä meistä kukaan voi tietää kuinka "terve" tulee ikäihmisenä olemaan. Jotkut elää 100-vuotiaaksi kermalla ja voilla, toiset kuolee sydäriin 30-vuotiaana vähärasvaisella kasvisruokavaliolla...
[/quote]
Mitä h...ttiä?! Kai tämän on pakko olla provo. Kuka hullu esim. lotraisi teehen kermaa, voita ja kookosöljyä? Vastenmielinen ajatuskin, jo makuna.
[/quote]
[/quote]
Oletko maistanut?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:34"]
[/quote]
[/quote]
Oletko maistanut?
[/quote]
Tiedän miltä maistuu tee ja miltä maistuu pieninä määrinä nuo muut. Näitten kaikkien toisiinsa sotkeminen on ällöttävää.
Oletko se majoneesinainen jolla oli aiemmin blogi :) Onnea pudotuksesta!
En saisi nielusta alas rasvateetä tai kermakahvia. Rakastan aitoja makuja ja vähärasvaisuutta. Kun leivon, käytän voita ja kermaa, mutta perusruoka on tavallista ja monipuolista kotiruokaa.Mitään ravintoaineita en karttele. En pystyisi harrastamaan liikuntaa ilman kaiken sallivaa ruokaa.
Mulle aloittajan ruokavalio olisi kauhistus.
Turha arvostella rasvakahvin makua, jos ei tiedä, miltä se maistuu.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:01"]
En saisi nielusta alas rasvateetä tai kermakahvia. Rakastan aitoja makuja ja vähärasvaisuutta. Kun leivon, käytän voita ja kermaa, mutta perusruoka on tavallista ja monipuolista kotiruokaa.Mitään ravintoaineita en karttele. En pystyisi harrastamaan liikuntaa ilman kaiken sallivaa ruokaa.
Mulle aloittajan ruokavalio olisi kauhistus.
[/quote]
Totta ihmeessä itselleen kannattaa sallia kaikki ruoka. Kyse onkin valinnasta, siitä mitä haluaa syödä.
Mä todennäköisesti laihtuisin tuolla ruokavaliollam kun en saisi noita rasvaläjiä tungettua kurkustani alas. En alkuunkaan.
"Mutta ihmiset ois terveempiä jos söisivät kunnolla. Myös mieleltään."
Tästä olen aivan samaa mieltä - olen siis 27/52. Samoin siitä, että rasvaa on tyhmää vältellä totaalisesti. Mutta ei tarvitse mennä överiksi toiseenkaan suuntaan.
Paleo on varmaan järkevä joo, mutta ei sovi niille jotka eivät syö lihaa. Ja niin kuin jo kirjoitin, hyvien hiilihydraattien (=täysjyväviljan) välttely on musta täysin tarpeetonta.