Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-25kg puolessa vuodessa!

Vierailija
30.09.2014 |

Mä oon niiiiiiiiiin happy!! Kertaakaan en ole ollut nälkäinen ja olen syönyt herkullisia, tavallisia ruokia. Yhtään ei ole tarvinnut väkisin puputtaa mitään kuivaa salaattia, raakoja porkkanoita tai kaalikeittoa! Salaisuus on LCHF (low carb high fat) ruokavalio ja siitä vielä aika tiukka versio eli ketogeeninen ruokavalio. Olo on virkeä, verensokerit ei enää heilahtele (mulla oli alkava kakkostyypin diabetes), verenpaine on tasoittunut ja mikä parasta: kolesteroliarvot on parantuneet huomattavasti! Olen kamppaillut painoni kanssa yli 30 vuotta ja toivon vain, että joku olisi aiemmin kertonut, että laihtua voi ilman itsensä kiduttamistakin.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:01"]

Lahtumisesi salaisuus on ateriarytmi ja annoskokojen koohtullistaminen. Ruokailusi on sännöllitynyt ja puputtelu Santraaminen jäänyt. se on lasenut painoa sekä kohentanut vointiasi. nyt kun olet harjoitellut oikeaa anteriarytmiä, annoskoa ja mielihalujen hillitsemistä,niin voit alkaa kiinnittämään huomiotasi aterian sisältöön.

[/quote]

Täysin väärin. Söin aiemminkin 4-5 kertaa päivässä ja pienempiä annoksia. Söin aamulla puuroa ja leipää, lounaalla pastaa, välipalalla pullaa, jogurttia tai voileipää, iltaruokana perunaa / riisiä ja kastiketta. Joskus illalla söin vielä pari voileipää. Hassuinta on, että syön tällä hetkellä kalorimäärältään kutakuinkin saman verran kuin aiemmin ja silti paino putoaa. :)

Vierailija
82/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija"]

Tuohan menee ihan tavan ruokalivion piikkiin ??? mikä tuossa on nyt sitten jotain ERIKOIS DIETTIÄ ??? Jopa tuo kermakahvi menee ihan virallisterveelliseen ruokakolmioon, kun se on kokonaisuus mikä ratkaisee, ei iksittäinen ruoka-aine.

[/quote]

En sanoisi niinkään. Mun juustoni on täysrasvaista, paistan munakkaani kookosöljyssä, balsamicokastike oli puoliksi öljypohjainen, puolukkarahka oli tehty kuohukermaan ja kermarahkaan, herkkusienien sisällä oli aurajuustoa ja päällä pekonia. :P Ja mun ruokavaliostani puuttuu lähes kaikki hiilarit. Jopa ne virallisterveellisen ruokavalion ylistämät "hyvät" hiilarit eli ruisleipä, kaurapuuro, rasvaton maito ja peruna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:09"]

Lahtumisesi salaisuus on ateriarytmi ja annoskokojen koohtullistaminen. Ruokailusi on sännöllitynyt ja puputtelu Santraaminen jäänyt. se on lasenut painoa sekä kohentanut vointiasi. nyt kun olet harjoitellut oikeaa anteriarytmiä, annoskoa ja mielihalujen hillitsemistä,niin voit alkaa kiinnittämään huomiotasi aterian sisältöön.

[/quote]

Täysin väärin. Söin aiemminkin 4-5 kertaa päivässä ja pienempiä annoksia. Söin aamulla puuroa ja leipää, lounaalla pastaa, välipalalla pullaa, jogurttia tai voileipää, iltaruokana perunaa / riisiä ja kastiketta. Joskus illalla söin vielä pari voileipää. Hassuinta on, että syön tällä hetkellä kalorimäärältään kutakuinkin saman verran kuin aiemmin ja silti paino putoaa. :)

[/quote]

itsellenä huijaaminen on helppoa. tuskin olit kiinnittänyt ruokavalioosi kovinkaan huomiota ennekuin lösit diettisi. Vai millä tavalla olit kerryttänyt itsellesi 25kg liikapainon.Älä naurata että söit säännöllisesti ja kohtuullisesti ja silti lihoit! teeppä se uudelleen ja jos pääset tuolla alkuun kuvaamallasi ruokavaliolla takaisin mittoihisi niin  voitkin ilmottautua lihavuus tutkijoille päästäksesi kansainvälisiin tiedelehtiin.

Vierailija
84/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulikin ihan mieleen South Parkin uusin jakso http://www.imdb.com/title/tt4063638/?ref_=ttep_ep2. Jos ette ole katsoneet niin suosittelen, taatusti ainakin karppaavat henkilöt saavat siitä iloisen mielen. Ainakin minä sain :) Ap:lle onnea ketoiluun.

Vierailija
85/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:25"]

Tänään olen syönyt aamiaseksi voiteetä (teetä, kermaa, voita ja kookosöljyä), töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi grillattu kanankoipi ja vihersalaatti valkosipulimajoneesilla, välipalaksi pala Luostari-juustoa, illalla kaksi mantelileipään tehtyä hampurilaista (välissä pihviä, majoneesia, juustoa, pekonia, suolakurkkua ja salaattia).

Eilen söin aamupalaksi puoli pakettia pekonia ja kaksi munaa, töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi tonnikalapihvejä ja juustotäytettyä paprikaa, välipalaksi turkkilaista jogurttia ja mustikoita, illalla kinkku-fetamunakkaan.

Kovien rasvojen tuhot on yksi suurimmista huijauksista meidän yhteiskunnassamme. Paljon enemmän tekevät tuhoa sokeri, valkoiset venhäjauhot, pitkälle käsitellyt viljat, transrasvat ja keinoteikoiset makeutusaineet. Eikä meistä kukaan voi tietää kuinka "terve" tulee ikäihmisenä olemaan. Jotkut elää 100-vuotiaaksi kermalla ja voilla, toiset kuolee sydäriin 30-vuotiaana vähärasvaisella kasvisruokavaliolla...

[/quote]

Ihanaa lukea täältä joskus tällaistakin tekstiä. Suomessa vaan tullaan vielä pitkään vannomaan rypsiöljyn ja aspartaamin nimeen. Tämä on vähän sellainen takapajula.

Vierailija
86/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja lihoa takaisin? Tuskin kannattaa.

Vierailija
87/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:25"]

Tänään olen syönyt aamiaseksi voiteetä (teetä, kermaa, voita ja kookosöljyä), töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi grillattu kanankoipi ja vihersalaatti valkosipulimajoneesilla, välipalaksi pala Luostari-juustoa, illalla kaksi mantelileipään tehtyä hampurilaista (välissä pihviä, majoneesia, juustoa, pekonia, suolakurkkua ja salaattia).

Eilen söin aamupalaksi puoli pakettia pekonia ja kaksi munaa, töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi tonnikalapihvejä ja juustotäytettyä paprikaa, välipalaksi turkkilaista jogurttia ja mustikoita, illalla kinkku-fetamunakkaan.

Kovien rasvojen tuhot on yksi suurimmista huijauksista meidän yhteiskunnassamme. Paljon enemmän tekevät tuhoa sokeri, valkoiset venhäjauhot, pitkälle käsitellyt viljat, transrasvat ja keinoteikoiset makeutusaineet. Eikä meistä kukaan voi tietää kuinka "terve" tulee ikäihmisenä olemaan. Jotkut elää 100-vuotiaaksi kermalla ja voilla, toiset kuolee sydäriin 30-vuotiaana vähärasvaisella kasvisruokavaliolla...

[/quote]

Mitä h...ttiä?! Kai tämän on pakko olla provo. Kuka hullu esim. lotraisi teehen kermaa, voita ja kookosöljyä? Vastenmielinen ajatuskin, jo makuna.

[/quote

Et vaan ymmärrä hyvän päälle. Kookosöljyssä on ihana tuoksu.

Vierailija
88/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hihkuisin vasta sitten, kun olet esim 5 vuotta tuon uuden painosi pitänyt. Todellisia sankareita painoasioisen suhteen ovat ne, joilla ei ole koskaan mitään painopulmaa ollutkaan. Nämä ihmiset kun syövät ja liikkuvat siten, että kiloja ei pääse kertymään. Hienoa kuitenkin, että noin paljon olet kiloja saanut pudotettua. Pulmana on enää se, että miten myös pidät ne poissa, vanhaan systeemiin palaaminen kun palauttaa kilot takaisin.

Vierailija
89/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:09"]

[/quote]

[/quote]

itsellenä huijaaminen on helppoa. tuskin olit kiinnittänyt ruokavalioosi kovinkaan huomiota ennekuin lösit diettisi. Vai millä tavalla olit kerryttänyt itsellesi 25kg liikapainon.Älä naurata että söit säännöllisesti ja kohtuullisesti ja silti lihoit! teeppä se uudelleen ja jos pääset tuolla alkuun kuvaamallasi ruokavaliolla takaisin mittoihisi niin  voitkin ilmottautua lihavuus tutkijoille päästäksesi kansainvälisiin tiedelehtiin.

[/quote]

Mä noudatin reilut 2 kk virallisterveellistä ruokavaliota, joka oli tuo mitä yllä kuvailin. Kalorimäärä oli 1800 / pvä. Laihduin 9 viikon aikana 5 kiloa ja taistelin jatkuvasti makeanhimoa vastaan ja kärsin vilusta, päänsärystä ja nälästä. Pudotettu 5 kiloa tuli kutakuinkin takaisin viikon etelänmatkan aikana, jolloin söin ja join ilman rajoituksia. Sen jälkeen aloitin karppaamisen. Kaloritavoitteeni on edelleen 1800, mutta toisina päivinä se jää 1500 kaloriin ja toisina se on yli 2000. Ensimmäisen 2 kk aikana painoni putosi 11 kiloa ja nyt tosiaan on poissa reilut 25 kiloa.

Mutta ei siinä mitään, sinä varmasti tiedät paremmin minun kehoni, painoni ja syömiseni. Minun lienee paras uskoa ennemmin sinua kuin omaa kroppaani.

Vierailija
90/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko juot?Siis nesteitä. vai onko tuossa listassa kaikkki juomisesi. Siis toi kahvi ja teet  onko muita nesteitä 

Vierailija
91/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:44"]

Paljonko juot?Siis nesteitä. vai onko tuossa listassa kaikkki juomisesi. Siis toi kahvi ja teet  onko muita nesteitä 

[/quote]

Juon päivän mittaan n. 2 litraa vettä. Joinain päivinä menee yli kolmekin litraa ja joinain reilu litra.

Vierailija
92/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:40"]

Sinuna hihkuisin vasta sitten, kun olet esim 5 vuotta tuon uuden painosi pitänyt. Todellisia sankareita painoasioisen suhteen ovat ne, joilla ei ole koskaan mitään painopulmaa ollutkaan. Nämä ihmiset kun syövät ja liikkuvat siten, että kiloja ei pääse kertymään. Hienoa kuitenkin, että noin paljon olet kiloja saanut pudotettua. Pulmana on enää se, että miten myös pidät ne poissa, vanhaan systeemiin palaaminen kun palauttaa kilot takaisin.

[/quote]

Sepä se. Siksipä en hiilarimättöön enää koskaan palaakaan. Kesällä hairahduin lomareissulla syömään yhtenä päivänä sekä pari viipaletta paahtoleipää että perunamuusia että tavallisen jäätelön: tuloksena oli kauhea väsymys, kamala turvotus ja vatsa pulputti kaksi päivää. Muistin samantien, miten kamala olo hiilareista tulee. :o

Vierailija
93/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalopimääräsi on taosi pieni jos syö noin paljon kun kuvaat. Keramaa, ja voita ja juustoa ei tada kuitekaan menä ihan kohtuutyomasti. onnea painonpudotusesta !!! Pidä vain huoli etti kilot lahde myös lihaksista. Treenaatko kuinka plajon ja miten?

Vierailija
94/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:46"]

Hyi miten oksettavia ruokia! 

[/quote]

Minun perheeni olisi onnessaan, jos tekisin tuollaisia. Mies ja tytär varsinkin. Mitään rasvattomia meillä ei kyllä käytetä nytkään. Täytyy ottaa tästä ketjusta muistiin, kun painoa olisi minullakin pudotettavaksi ja ihan pullalla ja sokerilla hankittu. Muu perhe onkin laihaa laatua.

Vierailija
95/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:54"]

Hassua miten ihmiset on vieraantuneet aidosta ruuasta? Luuletteko te että ne kevyttuotteet on ruokaa? Tottakai karppikin syö vihanneksia, usein keskivertoa enemmän! Karppi lisää salaattiin fetaa ja oliiviöljyä tai majoneesia ja jotain lihaa/kalaa, pihvin ja höyrykasvisten kans bearnaisea tai kermakastiketta tai voisulaa, hampurilaisen sijaan pihvin ja salaatin majoneesilla, munakas jossa vihanneksia ja lihaa voissa paistettuna.. Pari esimerkkiä vain. Kunnon käsittelemätöntä ruokaa. Ei rasvaa tarvi vetää lusikalla naamaan. Kasviksia ja marjoja voi syödä aika vapaasti, hedelmiä sopivasti jos haluaa. Mikähän tässä nyt on niin kamalaa? Minun mielestä kamalaa on se, että tuomitaan asia ihan ilman tietoa siitä! Aloittajan LCHF-linja edustaa karppia joka syö rasvaa vähän reilummin, ja vihanneksia ja muuta vähän niukemmin. Hh pidetään pysyvästi alhaalla. Joillain tämä tuo terveyden takaisin. Ruotsissa hyvin suosittu tyyli. Ei tarvi huolehtia verensokerin heittelystä eikä insuliinista. Sitten on karppeja jotka syö jonkin verran viljaakin. Toiset syö aika lailla kaikkea mutta gluteenittomana, ja sokeria vain vähän tai jollain korvaten. Esim luonnollisella stevialla. Ihmeesti karpille riittää vähempi makeus kun makuaisti alkaa toimia paremmin ruokavaliomuutoksen myötä. Hankkikaa tietoa ennenkuin lynkkaatte aiheen.

[/quote]

Miksi gluteenittomana? Gluteeniton leipä sisältää monesti tuplamäärän hiilihydraatteja kontra tavallinen ruisleipä.

[/quote]

Gluteeni ei ole kovin terveellistä, vaikka ei keliaakikko olisikaan.

Vierailija
96/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:02"]

Ap täällä taas terve! :)

Mä väitän, että suurin osa ihmisistä tykkäisi niistä ruoista, joita minä syön. Ongelma on vain se, että meidät on aivopesty kuvittelemaan, että teollinen margariini on PAREMPAA kuin voi ja että lähes pelkkiä säilöntäaineita ja täyteaineita sisältävä kevyt"kerma" on PAREMPAA kuin oikea kuohukerma. Myönnän, että kun ensimmäisen kerran kuulin ketokarppaajan paistavan pekoninsa voissa, niin ajattelin että se on ihan järjetöntä! Niin vahvasti asuu mielessä kaikki se, mitä meille on opetettu "oikeanlaisesta" ruokavaliosta koko meidän elämän ajan. En lähde paasaamaan sen enempää, mutta jokainen voi tahollaan miettiä, ketkä nämä ruokavaliosuositukset tekevät ja mitkä vaikuttajatahot ovat esim. valtion ravitsemusneuvottelukunnan takana (mm. teollisuuden- kaupan- maatalouden järjestöjen edustajia). Voi myös miettiä, miksi muualla maailmassa ruokavaliosuositukset ovat hyvin erilaiset. Onko Suomi todellakin ainoa maa, jossa tiedetään mikä on oikeasti terveellistä? Itse en ymmärrä, miksi meillä on edelleen niin paljon sydän- ja verisuonisairauksia, ottaen huomioon että meillä on yli 30 vuotta suosittu kevyttuoteita ja vähennetty rasvan käyttöä... Mutta joo, VHH ruokavaliota ei voi tyrkyttää kenellekkään, vaan se lähtee siitä että itse ymmärtää tulleensa kusetetuksi. Kun sen pystyy myöntämään ja ymmärtämään, niin voi lähteä etsimään vaihtoehtoista tietoa ja muokkaamaan omia ruokailutottumuksiaan.

Mun ruokavalioni on hyvin rasvapainotteinen juuri siksi, että mulla on hyvin tiukka ketogeeninen ruokavalio. Moni karppaaja syö esim. 100 g hiilareita päivässä ja mä syön alle 20 g. Normaali suomalainen syö n. 300 g hiilareita päivässä ja mä olen sitä mieltä, että se on ihan liikaa. Ei tarvitse ihmetellä, miksi meillä sairastutaan kakkostyypin diabetekseen, joka suomeksi sanottuna on sitä, että ihmisen sokeriaineenvaihdunta on ylikuormittunut ja se lakkaa reagoimasta kehon omaan insuliiniin. Mä en toki ole lääkäri, mutta mun logiikalla paras tapa pitää tällöin verensokerit tasaisena on lopettaa niitä nostavien tuotteiden syöminen. Mutta ei, täällä meillä suositellaan kakkosdiabeetikoillekin perunaa, leipää, hedelmiä, puuroa ja muita viljatuotteita. Mä kerron teille jotain mullistavaa: elimistölle on ihan se ja sama, onko se hiilari sokeria, ruisleipää vai hedelmää: kaikki hiilarit nostavat verensokeria! Rasva ei nosta verensokeria eikä hallitussa määrin syöty proteiinikaan. Ja sitten tullaankin taas tähän rasvajuttuun. Tätä tietoa ei voi kenellekään päähän "istuttaa", vaan jokaisen pitää itse tutkia ja todeta, että rasva ei ole niin suuri mörkö kuin on annettu ymmärtää.

Sen verran haluan kuitenkin tässä vielä herätellä teitä, että miettikää oikeasti kuinka paljon kuormitatte elimistöänne sokerilla ja turhilla hiilihydraateilla. Te ette ehkä syö sokeria KOSKAAN sellaisenaan tai edes kahvin joukossa, mutta te syötte sitä joka päivä jogurteissa, viileissä, valmisruoissa, leivissä, pullissa, makeisissa, limsoissa, mehuissa, marinoiduissa lihatuotteissa ja jopa LIHALEIKKELEISSÄ. Keskivertoihminen syö sokeria 40 KILOA vuodessa. Ja se on vasta sokerin osuus... Sen päälle tulee sitten fruktoosi, glukoosi, maltoosi, sakkaroosi, glukoosi-fruktoosisiirapit, jne. Ja niiden päälle sitten vielä ne viljoista, hedelmistä ja kasviksista tulevat hiilihydraatit. Ei ihme, ettei meidän elimistö tahdo jaksaa niiden käsittelyä, vaan yhä useampi sairastuu kakkostyypin diabetekseen! Ja moni sellainenkin, joka ei ole koskaan elämässään syönyt paljoa rasvaa...

[/quote]

KIITOS!!

Vierailija
97/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:48"]

Miten nämä karppaus ja gluteenittomuus niputettiin yhteen? Ja taas täällä tarkoitettiin gluteenittomalla viljatonta, sokeritonta ja perunatonta. Joittenkin kannattaa oikeasti hankkia lisää tietoa ennen kuin täällä toistelee kuuluisan ortopedin lausuntoja.

[/quote]

Kyllä tässä tarkoitettiin ihan gluteenitonta. Tiedäthän, se viljoissa oleva aine?

Vierailija
98/119 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:40"]

[/quote]

Miksi pitäisi palata vanhaan systeemiin, jos se ei kerran toimi?

Vierailija
99/119 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et siis ole ymmärtänyt mitään!

Vierailija
100/119 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, hieno saavatus! Kerro sitten meille, miten syöt, niin olisi minullekin mahdollista ilman kituuttamista!