-25kg puolessa vuodessa!
Mä oon niiiiiiiiiin happy!! Kertaakaan en ole ollut nälkäinen ja olen syönyt herkullisia, tavallisia ruokia. Yhtään ei ole tarvinnut väkisin puputtaa mitään kuivaa salaattia, raakoja porkkanoita tai kaalikeittoa! Salaisuus on LCHF (low carb high fat) ruokavalio ja siitä vielä aika tiukka versio eli ketogeeninen ruokavalio. Olo on virkeä, verensokerit ei enää heilahtele (mulla oli alkava kakkostyypin diabetes), verenpaine on tasoittunut ja mikä parasta: kolesteroliarvot on parantuneet huomattavasti! Olen kamppaillut painoni kanssa yli 30 vuotta ja toivon vain, että joku olisi aiemmin kertonut, että laihtua voi ilman itsensä kiduttamistakin.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:11"]
Rasvamätön ainioa vaihtoehtohan ei ole hiilarimättö. Kannattaisi ehkä kuitenkin opetella syömään niitä kuivia salaatteja ja porkkanoita, niin pysyisi sekä linjat että verisuonet! Onnittelut sitli aloittajalle saavutuksestasi. Ruokavaliosi on kyllä kuin suoraaan Pelkokertoimesta...
[/quote]
Kuivista salaateista ja porkkanoista ei ravinteet imeydy ilman rasvaa.
[/quote]
Ei niin, mutta ei sitä rasvaa tarvitse kaksin käsin lappaa aamukahvista alkaen!
Takana 2kk kovaa liikuntaa, limsat ja karkit ym. mättö pois. Paino laskenut paljon (en ole mitannut) ja sokeriarvot laski hyvin lähelle normaalia. Syön hiukan liikaa hedelmiä iltaisin eli porkkanaa ym. tilalle, liikunta talven tullen vaihtuu salipitoiseksi.
Tästä jatketaan kohti alempaa painoa ja normaali sokeriarvoja, mutta talvi on minulle aina paha, koska harrastan kesälajiliikuntaa eli maantiepyöräilyä.
Vinkkejä ?
Painonpudotus hieno saavutus, mutta nuo ruoat.. hyi hemmetti. Ite oon jo vuosia eläny vhh-ruokavaliolla, mutta en koskaan syö esim. pekonia tai muuta teollista paskaa. Tuli ihan kylmät väreet tuosta voiteestä :D
Hassua miten ihmiset on vieraantuneet aidosta ruuasta? Luuletteko te että ne kevyttuotteet on ruokaa? Tottakai karppikin syö vihanneksia, usein keskivertoa enemmän! Karppi lisää salaattiin fetaa ja oliiviöljyä tai majoneesia ja jotain lihaa/kalaa, pihvin ja höyrykasvisten kans bearnaisea tai kermakastiketta tai voisulaa, hampurilaisen sijaan pihvin ja salaatin majoneesilla, munakas jossa vihanneksia ja lihaa voissa paistettuna.. Pari esimerkkiä vain. Kunnon käsittelemätöntä ruokaa. Ei rasvaa tarvi vetää lusikalla naamaan. Kasviksia ja marjoja voi syödä aika vapaasti, hedelmiä sopivasti jos haluaa. Mikähän tässä nyt on niin kamalaa?
Minun mielestä kamalaa on se, että tuomitaan asia ihan ilman tietoa siitä!
Aloittajan LCHF-linja edustaa karppia joka syö rasvaa vähän reilummin, ja vihanneksia ja muuta vähän niukemmin. Hh pidetään pysyvästi alhaalla. Joillain tämä tuo terveyden takaisin. Ruotsissa hyvin suosittu tyyli. Ei tarvi huolehtia verensokerin heittelystä eikä insuliinista.
Sitten on karppeja jotka syö jonkin verran viljaakin. Toiset syö aika lailla kaikkea mutta gluteenittomana, ja sokeria vain vähän tai jollain korvaten. Esim luonnollisella stevialla. Ihmeesti karpille riittää vähempi makeus kun makuaisti alkaa toimia paremmin ruokavaliomuutoksen myötä.
Hankkikaa tietoa ennenkuin lynkkaatte aiheen.
Hassua miten ihmiset on vieraantuneet aidosta ruuasta? Luuletteko te että ne kevyttuotteet on ruokaa? Tottakai karppikin syö vihanneksia, usein keskivertoa enemmän! Karppi lisää salaattiin fetaa ja oliiviöljyä tai majoneesia ja jotain lihaa/kalaa, pihvin ja höyrykasvisten kans bearnaisea tai kermakastiketta tai voisulaa, hampurilaisen sijaan pihvin ja salaatin majoneesilla, munakas jossa vihanneksia ja lihaa voissa paistettuna.. Pari esimerkkiä vain. Kunnon käsittelemätöntä ruokaa. Ei rasvaa tarvi vetää lusikalla naamaan. Kasviksia ja marjoja voi syödä aika vapaasti, hedelmiä sopivasti jos haluaa. Mikähän tässä nyt on niin kamalaa?
Minun mielestä kamalaa on se, että tuomitaan asia ihan ilman tietoa siitä!
Aloittajan LCHF-linja edustaa karppia joka syö rasvaa vähän reilummin, ja vihanneksia ja muuta vähän niukemmin. Hh pidetään pysyvästi alhaalla. Joillain tämä tuo terveyden takaisin. Ruotsissa hyvin suosittu tyyli. Ei tarvi huolehtia verensokerin heittelystä eikä insuliinista.
Sitten on karppeja jotka syö jonkin verran viljaakin. Toiset syö aika lailla kaikkea mutta gluteenittomana, ja sokeria vain vähän tai jollain korvaten. Esim luonnollisella stevialla. Ihmeesti karpille riittää vähempi makeus kun makuaisti alkaa toimia paremmin ruokavaliomuutoksen myötä.
Hankkikaa tietoa ennenkuin lynkkaatte aiheen.
Hieno saavutus ap. Mun kaverilla meni 2 vuotta pudottaa 20 kiloa lähinnä karppaamisella ilman liikuntaa. Melko usein oli jollain ihme pirtelödieetilläkin. Ei kauhean järkevää ja terveellistä. Kyllä laihdututtaessa pitää liikkuakin eikä vain olla dieetillä muutenhan se on aivan järjetöntä.
33/34 luulin ettei viesti lähtenyt kun puhelin ei näytä toista sivua, sori.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:35"]
Mä olen ollut reilun kuukauden vhh-ruokavaliolla, joka on mulle räätälöity. Rasvaa on palanut mutta en ole voinut hyvin, joten päädyimme nostamaan hiilareiden määrää. Mulla tuli treenien jälkeen paha olo ja ihmeellisiä mielitekoja ja muutenkin vetämätön olotila vhh:lla.
[/quote]
Onko sulla itselläsi tietoa mitä teet ja miksi, vai teetkö vain niin kuin joku kertoo?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 11:23"]
Mä olen ollut reilun kuukauden vhh-ruokavaliolla, joka on mulle räätälöity. Rasvaa on palanut mutta en ole voinut hyvin, joten päädyimme nostamaan hiilareiden määrää. Mulla tuli treenien jälkeen paha olo ja ihmeellisiä mielitekoja ja muutenkin vetämätön olotila vhh:lla.
[/quote]
Onko sulla itselläsi tietoa mitä teet ja miksi, vai teetkö vain niin kuin joku kertoo?
[/quote]
Mun mielestä tekstistä on helppo ymmärtää että joku on ruokavalion suunnitellut ja sitä on nyt yhdessä muokattu. Tiedän ainakin yhden PT:n joka tietää karppauksesta myös. Suunnittelee ruokavalioita ihmisille, liekö sama tyyppi kyseessä.
[/quote]
Halusin vain tietää, onko ruokavaliota noudattavalla itsellään tietoa, mitä on tekemässä. Siksi kun joku muu on sen suunnitellut.
[/quote]
Onko niillä ihmisillä tietoa mitä ovat tekemässä, jotka syövät roskaruokaa tai kevyttuotteita? Tai "normaalia" sekaruokaa? Mietin sun kysymyksen pointtia täällä. Luulisin että ruokavalion suunnittelija tietää mitä tekee, ja asiakas on päätynyt asiakkaaksi koska kokee että se mitä itse teki aiheutti jonkun tason ongelmia. Ei kai kukaan pyydä apua ruokavaliosuunnitteluun jos omasta mielestä homma on hanskassa?
[/quote]
Eikös se Atkinskin saanut sydärin ja kuollut. Asia vain pyritään peittelemään, ettei bisnekset kärsi.
[/quote]
Mikään järkihän ei ole ottaa asioista selvää, vaan fiksumpaa on levitellä huhupuheita ympäriinsä...
"On April 8, 2003, at age 72, a day after a major snowstorm in New York, Robert Atkins slipped on an icy pavement, suffering severe head trauma. He spent nine days in intensive care before dying on April 17, 2003, from complications from his head injury."
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Atkins_%28nutritionist%29
Olen ollut joskus vastaavalla ruokavaliolla. Laihduin 9 kiloa, joka oli tavoitteeni ja oloni olo äärimmäisen hyvä. Erityisesti väsymys oli kokonaan poissa, vaikka yöunet jäivät katkonaisiksi jatkuvasti heräilevän lapsen vuoksi.
[/quote]
[/quote]
Mun mielestä tekstistä on helppo ymmärtää että joku on ruokavalion suunnitellut ja sitä on nyt yhdessä muokattu. Tiedän ainakin yhden PT:n joka tietää karppauksesta myös. Suunnittelee ruokavalioita ihmisille, liekö sama tyyppi kyseessä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Halusin vain tietää, onko ruokavaliota noudattavalla itsellään tietoa, mitä on tekemässä. Siksi kun joku muu on sen suunnitellut.
Minäkin laihduin yli 20 kg alle 6 kk:ssa. En luopunut mistään, söin vain vähemmän. Liikkunut olen aina, lisäsin sitä vähän.
Pointti: ei luopumista mistään, olo on reipas ja hyvä. Jos huvittaa, teen niin kuin laihtumisen aikanakin: läden vaikka laivalle, syön buffetissa ja juon mitä tykkään. Ei kidutusta vastapainoksi vaan tasapainoa, normaalia kevytä elämää. Syön tästmälleen mitä haluan ja nälkä tulee tietenkin joskus, yleensä sopivasti ennen seuraavaa ateriaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko niillä ihmisillä tietoa mitä ovat tekemässä, jotka syövät roskaruokaa tai kevyttuotteita? Tai "normaalia" sekaruokaa? Mietin sun kysymyksen pointtia täällä. Luulisin että ruokavalion suunnittelija tietää mitä tekee, ja asiakas on päätynyt asiakkaaksi koska kokee että se mitä itse teki aiheutti jonkun tason ongelmia. Ei kai kukaan pyydä apua ruokavaliosuunnitteluun jos omasta mielestä homma on hanskassa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On tietoa ja tiedän mihin tällä tähdättiin, mulla ei vaan kroppa tykännyt, vaikka tulosta tuli. Jatkan toisenlaisella ruokavaliolla.
Mä en kestä. Toivoin jotain ihanaa diettiä mikä aloituksesta tuli ilmi. Mutta tuo moska mitä lueteltiin? Oliko se se ihana dietti :o olen järkyttynyt ja meinasin oksentaa. Jatkan ilmeisesti edelleen läskeineni kasvisten syöntiä ja valkoisen lihan sekä tumman leivän. En kyllä laihdutuksen takia ala bulimikoksi, koska ei tuo ruoka alas oksentamatta menis.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:14"]Mä en kestä. Toivoin jotain ihanaa diettiä mikä aloituksesta tuli ilmi. Mutta tuo moska mitä lueteltiin? Oliko se se ihana dietti :o olen järkyttynyt ja meinasin oksentaa. Jatkan ilmeisesti edelleen läskeineni kasvisten syöntiä ja valkoisen lihan sekä tumman leivän. En kyllä laihdutuksen takia ala bulimikoksi, koska ei tuo ruoka alas oksentamatta menis.
[/quote]vai sekö se idea onkin? Bulimikon blogista.