-25kg puolessa vuodessa!
Mä oon niiiiiiiiiin happy!! Kertaakaan en ole ollut nälkäinen ja olen syönyt herkullisia, tavallisia ruokia. Yhtään ei ole tarvinnut väkisin puputtaa mitään kuivaa salaattia, raakoja porkkanoita tai kaalikeittoa! Salaisuus on LCHF (low carb high fat) ruokavalio ja siitä vielä aika tiukka versio eli ketogeeninen ruokavalio. Olo on virkeä, verensokerit ei enää heilahtele (mulla oli alkava kakkostyypin diabetes), verenpaine on tasoittunut ja mikä parasta: kolesteroliarvot on parantuneet huomattavasti! Olen kamppaillut painoni kanssa yli 30 vuotta ja toivon vain, että joku olisi aiemmin kertonut, että laihtua voi ilman itsensä kiduttamistakin.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:08"]
Turha arvostella rasvakahvin makua, jos ei tiedä, miltä se maistuu.
[/quote]
Olen maistanut joskus kermakahvia. Meni viemäriin. Juon mieluummin kahvin mustana ja syön voisilmäpullan sen kanssa. Siinä sitä rasvaa sitten tulee.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:21"]
Mä todennäköisesti laihtuisin tuolla ruokavaliollam kun en saisi noita rasvaläjiä tungettua kurkustani alas. En alkuunkaan.
[/quote]
Olet aivan oikeassa, rasvaista ruokaa ei tarvitse syödä paljon ollakseen kylläinen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:01"]
En saisi nielusta alas rasvateetä tai kermakahvia. Rakastan aitoja makuja ja vähärasvaisuutta. Kun leivon, käytän voita ja kermaa, mutta perusruoka on tavallista ja monipuolista kotiruokaa.Mitään ravintoaineita en karttele. En pystyisi harrastamaan liikuntaa ilman kaiken sallivaa ruokaa.
Mulle aloittajan ruokavalio olisi kauhistus.
[/quote]
Totta ihmeessä itselleen kannattaa sallia kaikki ruoka. Kyse onkin valinnasta, siitä mitä haluaa syödä.
[/quote]
Ööööö..mitä tarkoitat? Ei kai kukaan syö sellaista, mitä ei halua syödä.
Ei se laihuuskaan ole itseisarvo. Mun vanhempien kavereissa on useita sydämen ohitusleikkaukseen ja ties mihin joutuneita hoikkia miehiä. Ovat harrastaneet liikuntaa joo mutta sitten kun ovat niin laihoja, niin ovat surutta syöneet rasvaa ja ripotelleet suolaa jopa meillä käydessään joka ruokaan lisää. Veriarvot olleet päin helvettiä ja suonet tukkeutuneet.
Mun vanhemmat on aina olleet ylipainoisia, mutta syöneet normaaliruokaa, kasviksia, rasvatonta maitoa jne. Niillä ei ole yhtä pahoja terveysongelmia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:21"]
Mä todennäköisesti laihtuisin tuolla ruokavaliollam kun en saisi noita rasvaläjiä tungettua kurkustani alas. En alkuunkaan.
[/quote]
Olet aivan oikeassa, rasvaista ruokaa ei tarvitse syödä paljon ollakseen kylläinen.
[/quote]
Mä varmaan joutuisin sitten syömään salaa jotain porkkanoita, koska en tosiaan saisi jotain kookosöljy-rasvateetä kurkustani alas teelusikallistakaan. Saati pekonia ja majoneesia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:24"]
Hieno juttu painon pudotus ja onnea siitä. Tuollainen ruokavalio ehkä max vuoden on ok, mutta kauempaa en jatkaisi. Pekoni, voi, kerma, juustot jne. Aikamoinen taakka suomalaisella geeniperimällä verisuonillesi. Miksi et muuttaisi ruokavaliotasi normaaliksi kun olet saavuttanut ihannepainosi. Kohtuus kaikessa. Vihanneksia ja hedelmiä puoli kiloa päivässä, voitakin saa vähän käyttää. Hiilareitakin tarvitset vähän. Proteiinit tosiaan tulee sinulla aina olemaan kunnossa. Normi terve ruokavalio pitää kyllä kilot kurissa. Ja muista liikunta.
[/quote]
Mikä on normi terve ruokavalio?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:44"]
Onneksi olkoon. Toivottavasti pysyt terveenä ikäihmisenäkin, etteivät kovat rasvat tee tuhojaan. Laitahan tulemaan ennen-jälkeen-valokuvat.
[/quote]
Mitkä mahtaa olla ne ns. kovien rasvojen tuhot? Miten määrittelet kovan rasvan?
Rasvamätön ainioa vaihtoehtohan ei ole hiilarimättö. Kannattaisi ehkä kuitenkin opetella syömään niitä kuivia salaatteja ja porkkanoita, niin pysyisi sekä linjat että verisuonet! Onnittelut sitli aloittajalle saavutuksestasi. Ruokavaliosi on kyllä kuin suoraaan Pelkokertoimesta...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 09:11"]
Rasvamätön ainioa vaihtoehtohan ei ole hiilarimättö. Kannattaisi ehkä kuitenkin opetella syömään niitä kuivia salaatteja ja porkkanoita, niin pysyisi sekä linjat että verisuonet! Onnittelut sitli aloittajalle saavutuksestasi. Ruokavaliosi on kyllä kuin suoraaan Pelkokertoimesta...
[/quote]
Kuivista salaateista ja porkkanoista ei ravinteet imeydy ilman rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:14"]
Mä en kestä. Toivoin jotain ihanaa diettiä mikä aloituksesta tuli ilmi. Mutta tuo moska mitä lueteltiin? Oliko se se ihana dietti :o olen järkyttynyt ja meinasin oksentaa. Jatkan ilmeisesti edelleen läskeineni kasvisten syöntiä ja valkoisen lihan sekä tumman leivän. En kyllä laihdutuksen takia ala bulimikoksi, koska ei tuo ruoka alas oksentamatta menis.
[/quote]
VHH:ta voi noudattaa niin monella tavalla. Yritä pitää hiilarit per päivä alle 100 gramman, niin takuulla tulee tulosta. Hiiteen se tumma leipä ja riisit, perunat, viljat, sokerit. Ei kenenkään tarvii teehensä tai kahviinsa laittaa mitään, mistä ei pidä. Mutta tosi on, että vähemmän hiilareita syövä saa energiansa proteiineista ja hyvistä rasvoista (voi, kookosrasva, oliiviöljy), huonoimpia ovat ne kasvirasvat (aiheuttaa syöpää, todistettu mm. sipseissä ja ranskiksissa, se epäluonnollinen rasva mätänee kroppaan ja aikaa myöden aiheuttaa mm. syöpää).
Jos vaikka ihan rohkeasti aloitat jättämällä leivät, viljat, riisit ja perunan pois, niin pääset hyvään alkuun. VHH:n eri tyylejä kannattaa tarkkaan tutkia ja sitten kokeilun kautta etsiä itselleen sopiva tapa. VHH:n tärkeimpiä juttuja on se, että syödään 2-3 kertaa päivässä. Ja aamu aloitetaan rasvaisella ruoalla, esim. munakas, kinkulla ja kasviksilla. Vettä 3 litraa päivässä.
Kerro syömiäsi ruokia!!! Ja onnea!!!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 05:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija"]
Tuohan menee ihan tavan ruokalivion piikkiin ??? mikä tuossa on nyt sitten jotain ERIKOIS DIETTIÄ ??? Jopa tuo kermakahvi menee ihan virallisterveelliseen ruokakolmioon, kun se on kokonaisuus mikä ratkaisee, ei iksittäinen ruoka-aine.
[/quote]
En sanoisi niinkään. Mun juustoni on täysrasvaista, paistan munakkaani kookosöljyssä, balsamicokastike oli puoliksi öljypohjainen, puolukkarahka oli tehty kuohukermaan ja kermarahkaan, herkkusienien sisällä oli aurajuustoa ja päällä pekonia. :P Ja mun ruokavaliostani puuttuu lähes kaikki hiilarit. Jopa ne virallisterveellisen ruokavalion ylistämät "hyvät" hiilarit eli ruisleipä, kaurapuuro, rasvaton maito ja peruna.
[/quote]
Miltäs näyttää uloste, oletko jatkuvalla rasvaripulilla?
[/quote]
En. Ihan normaalisti toimii vatsa ja sanoisin jopa, että paremmin kuin ennen, vaikka kuitujen saanti on ihan minimaalista. Ei ole ripulia, muttei ummetustakaan, vaan kaikki pelaa normaalisti. Lisäksi kaikki vatsavaivat, -kivut ja turvotus ovat poissa kokonaan!
AP
Kattelen leffaa ja syön iltapalaksi sinihomejuustoa, saksanpähkinä-salamia, suolapähkinöitä ja vähän hyvää punkkua.. Rankkaa tämä karppaus ;)
Henkilökohtaisesti mulle on ihan sama mitä aloittaja syö, ja onnittelut tosiaankin onnistuneesta painonpudotuksesta, mutta tuollainen holhoava asenne eri tavalla syöviä kohtaan on mun mielestä näissä vhh-ihmisissä vastenmielisintä. Kaikkien pitäisi vain pystyä nöyrtymään ja myöntämään että heillä on se ainoa oikea totuus, ja muut ovat vain yleisten ravitsemussuositusten sokaisemia, manipuloituja raukkoja. Ja tosiaan, ihan kuin tuollaisen voilla ja kermalla maustetun teen ja lisäaine/rasvattomien jogurttien välillä ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa: joko nyt vaan vetelet oikeaa ruokaa ts. pekonia majoneesilla tai sitten huuli väpättäen leipää ja rasvattomia tuotteita glukoosisiirapilla. Kuka hiilarireppana sitä nyt osaisi aivojaan käyttää kun totuus löytyy rasvasta?
Osuit naulankantaan: Totuus löytyy rasvasta. :P
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:46"]
[/quote]
Ja sinä taas vahvistit käsitystäni ihmisistä, jotka suhtautuvat vhh-ruokavalioon uskonnonomaisella hartaudella. No, mikäs siinä jos olet löytänyt juttusi, yritä nyt vain kestää vääräoppisiakin.
Lahtumisesi salaisuus on ateriarytmi ja annoskokojen koohtullistaminen. Ruokailusi on sännöllitynyt ja puputtelu Santraaminen jäänyt. se on lasenut painoa sekä kohentanut vointiasi. nyt kun olet harjoitellut oikeaa anteriarytmiä, annoskoa ja mielihalujen hillitsemistä,niin voit alkaa kiinnittämään huomiotasi aterian sisältöön.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:46"]
[/quote]
Ja sinä taas vahvistit käsitystäni ihmisistä, jotka suhtautuvat vhh-ruokavalioon uskonnonomaisella hartaudella. No, mikäs siinä jos olet löytänyt juttusi, yritä nyt vain kestää vääräoppisiakin.
[/quote]
Kyllä mä kestän sekasyöjiä. Mutta sitä mä en kestä, että ihmisille valehdellaan ja kerrotaan terveysviranomaisten suulla elintarviketeollisuuden sanomaa siitä, mikä on terveellistä ja oikein.
Tuohan menee ihan tavan ruokalivion piikkiin ??? mikä tuossa on nyt sitten jotain ERIKOIS DIETTIÄ ??? Jopa tuo kermakahvi menee ihan virallisterveelliseen ruokakolmioon, kun se on kokonaisuus mikä ratkaisee, ei iksittäinen ruoka-aine.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:43"]
Ap täällä taas terve! :)
Tänään söin aamupalaksi kahdesta munasta tehdyn paprika-juustomunakkaan, päivällä join sitä hirveää kermakahvia pari kuppia. Lounaaksi söin vihreää salaattia auringonkukansiementen, broilerinfileen ja balsamicokastikkeen kanssa. Välipalaksi söin puolukkarahkaa. Äsken söin iltaruoaksi lihatäytteisiä kaalikääryleitä ja grillattuja herkkusieniä. Telkkaria katsellessa aion syödä vielä pari palaa tummaa 70% suklaata.
Ihan hirveä on tämä minun ruokavalioni tosiaankin on! Ja painoakin on tippunut viime torstaista reilu kilo. Hirveää!
[/quote]
Hieno juttu painon pudotus ja onnea siitä. Tuollainen ruokavalio ehkä max vuoden on ok, mutta kauempaa en jatkaisi. Pekoni, voi, kerma, juustot jne. Aikamoinen taakka suomalaisella geeniperimällä verisuonillesi. Miksi et muuttaisi ruokavaliotasi normaaliksi kun olet saavuttanut ihannepainosi. Kohtuus kaikessa. Vihanneksia ja hedelmiä puoli kiloa päivässä, voitakin saa vähän käyttää. Hiilareitakin tarvitset vähän. Proteiinit tosiaan tulee sinulla aina olemaan kunnossa. Normi terve ruokavalio pitää kyllä kilot kurissa. Ja muista liikunta.