-25kg puolessa vuodessa!
Mä oon niiiiiiiiiin happy!! Kertaakaan en ole ollut nälkäinen ja olen syönyt herkullisia, tavallisia ruokia. Yhtään ei ole tarvinnut väkisin puputtaa mitään kuivaa salaattia, raakoja porkkanoita tai kaalikeittoa! Salaisuus on LCHF (low carb high fat) ruokavalio ja siitä vielä aika tiukka versio eli ketogeeninen ruokavalio. Olo on virkeä, verensokerit ei enää heilahtele (mulla oli alkava kakkostyypin diabetes), verenpaine on tasoittunut ja mikä parasta: kolesteroliarvot on parantuneet huomattavasti! Olen kamppaillut painoni kanssa yli 30 vuotta ja toivon vain, että joku olisi aiemmin kertonut, että laihtua voi ilman itsensä kiduttamistakin.
Kommentit (119)
Kukin tavallaan. Mä en ikinä luopuisi mistään. Etenkään alkoholista ja karkeista tai suklaasta. Ja hiilareita tarvitsen koska urheilen.
Tänään olen syönyt aamiaseksi voiteetä (teetä, kermaa, voita ja kookosöljyä), töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi grillattu kanankoipi ja vihersalaatti valkosipulimajoneesilla, välipalaksi pala Luostari-juustoa, illalla kaksi mantelileipään tehtyä hampurilaista (välissä pihviä, majoneesia, juustoa, pekonia, suolakurkkua ja salaattia).
Eilen söin aamupalaksi puoli pakettia pekonia ja kaksi munaa, töissä pari kuppia kahvia kermalla, lounaaksi tonnikalapihvejä ja juustotäytettyä paprikaa, välipalaksi turkkilaista jogurttia ja mustikoita, illalla kinkku-fetamunakkaan.
Kovien rasvojen tuhot on yksi suurimmista huijauksista meidän yhteiskunnassamme. Paljon enemmän tekevät tuhoa sokeri, valkoiset venhäjauhot, pitkälle käsitellyt viljat, transrasvat ja keinoteikoiset makeutusaineet. Eikä meistä kukaan voi tietää kuinka "terve" tulee ikäihmisenä olemaan. Jotkut elää 100-vuotiaaksi kermalla ja voilla, toiset kuolee sydäriin 30-vuotiaana vähärasvaisella kasvisruokavaliolla...
Ei muuta kuin onnea matkaan valitsemallesi tielle. Itse en tuollaiseen tule alkamaan koskaan.
Av-mammat suosii kevytlinjaa, kritiikkiä odotettavissa ;)
Onnea sinullekin, nro 7. Itse en enää koskaan palaa takaisin hiilarimättöön ja huonoon oloon. :) Toivotaan, että aineenvaihduntasi kestää sokerikuormituksen vanhuuteen saakka.
Hyvin sanottu!! Onneksi olkoon hyville tuloksille. Ruokavaliosi kuulostaa samankaltaiselle kuin minun, eikä tarvitse kulkea nälkäisena/kiukkuisena ;-)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:35"]Onnea sinullekin, nro 7. Itse en enää koskaan palaa takaisin hiilarimättöön ja huonoon oloon. :) Toivotaan, että aineenvaihduntasi kestää sokerikuormituksen vanhuuteen saakka.
[/quote]
Huoh. Onhan tässä olemassa kultainen keskitiekin, Tiede-lehdessäkin siitä oli monen sivun juttu ja on tieteellisesti todistettu terveellisimmäksi ruokavalioksi. Eli huonot hiilarit pois, mutta ei tilalle huonoja rasvoja. Ruokavalioon paljon kalaa, vaaleaa lihaa, kasviksia ja hyviä rasvoja tarpeeksi. Pois siis hiilarihöttö, mutta ei mitään pekonia tilalle.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:35"]Onnea sinullekin, nro 7. Itse en enää koskaan palaa takaisin hiilarimättöön ja huonoon oloon. :) Toivotaan, että aineenvaihduntasi kestää sokerikuormituksen vanhuuteen saakka. [/quote] Huoh. Onhan tässä olemassa kultainen keskitiekin, Tiede-lehdessäkin siitä oli monen sivun juttu ja on tieteellisesti todistettu terveellisimmäksi ruokavalioksi. Eli huonot hiilarit pois, mutta ei tilalle huonoja rasvoja. Ruokavalioon paljon kalaa, vaaleaa lihaa, kasviksia ja hyviä rasvoja tarpeeksi. Pois siis hiilarihöttö, mutta ei mitään pekonia tilalle.
[/quote]
Jos nyt vielä määrittelisit hyvät ja huonot rasvat. Perustelutkin mukaan.
Tulipa hyvä olo siitä, että pysyn hoikkana JA terveenä ihan itsestään luomupesco-vegetaarisella ruokavaliollani. Elän todennäköisesti hemmetisti pidempään kuin ap ja säästän eläinten henkiä. Ylipäätään ruokaa on maailmassa enemmän kasvisruokavaliota noudattajien ansiosta, minkä lisäksi se on ekologisempaa ja eettisempää.
-
Säälin aloittajan kaltaisia ihmisiä. Selvästi on hyvin ongelmallinen suhde ruokaan, jos vain tuollaisella ruokavaliolla pysyy kilot kurissa. Eläinperäisiä tuotteita ei kukaan tarvitse päivittäin. Kuvottavaa itsekkyyttä.
Toivottavasti te karppaajat ette lennä tai autoile.
Onnittelut! Itse en söisi kuitenkaan noin paljon kovia rasvoja. Ruokavaliosi kuulostaa minun dieetiltäni, mutta nuo kovan rasvan ainekset olen korvannut pehmeillä rasvoilla esim. pähkinöillä ja ihan tuota määrää en syö lihaa ja senkin kevyemmästä päästä, kaloja ja broiskua. Tämän lisäksi syön pari hedelmää päivässä, joten saan myös jonkin verran enemmän hiillareita. On tosiaan veriarvot parantuneet, sokeri ja kolesteroli. Painoa tippunut 20 kiloo puolessa vuodessa. Mulla tosin lähtöpainokin oli normaalipainon rajalla, joten en enempää odottanutkaan tippuvan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:52"]
http://www.lisaalihasta.fi/ymparisto/ruoka_kuormittaa/elintarvikkeiden_hiilijalanjalki/elainperaiset/index.php Toivottavasti te karppaajat ette lennä tai autoile.
[/quote]
Ai, vain karppaajat syövät lihaa?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:35"]Onnea sinullekin, nro 7. Itse en enää koskaan palaa takaisin hiilarimättöön ja huonoon oloon. :) Toivotaan, että aineenvaihduntasi kestää sokerikuormituksen vanhuuteen saakka. [/quote] Huoh. Onhan tässä olemassa kultainen keskitiekin, Tiede-lehdessäkin siitä oli monen sivun juttu ja on tieteellisesti todistettu terveellisimmäksi ruokavalioksi. Eli huonot hiilarit pois, mutta ei tilalle huonoja rasvoja. Ruokavalioon paljon kalaa, vaaleaa lihaa, kasviksia ja hyviä rasvoja tarpeeksi. Pois siis hiilarihöttö, mutta ei mitään pekonia tilalle.
[/quote]
Jos nyt vielä määrittelisit hyvät ja huonot rasvat. Perustelutkin mukaan.
[/quote] hyviä rasvoja pehmeät rasvat jotka eivät tuki suonia (aiheesta useita tutkimuksia ja eniten ja luotettavimpia ovat ne joiden mukaan kovat rasvat tukkivat suonet, ja suomalaisilla tämä on erityisen suuri ongelma, esim. Välimeren maissahan ei kovia rasvoja käytetä, leivällekin laittavat öljyä), huonoja rasvoja ovat kovat rasvat eli siis ne jotka näet kiinteänä, voi, eläinrasvat yms. Kookosrasva poikkeuksena josta ollaan hyvin ristiriitaista mieltä sen ollessa lähes täysin tyydyttynyttä rasvaa mutta kuitenkin sisältäen terveellisiä aineita paljon.
Vielä kun näkisi pari kunnollista meta-analyysia kovan rasvan haitoista.
Ei se Välimerellinen rasvailu ainakaan eliniänodotteessa näy: http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_life_expectancy
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:35"]Onnea sinullekin, nro 7. Itse en enää koskaan palaa takaisin hiilarimättöön ja huonoon oloon. :) Toivotaan, että aineenvaihduntasi kestää sokerikuormituksen vanhuuteen saakka. [/quote] Huoh. Onhan tässä olemassa kultainen keskitiekin, Tiede-lehdessäkin siitä oli monen sivun juttu ja on tieteellisesti todistettu terveellisimmäksi ruokavalioksi. Eli huonot hiilarit pois, mutta ei tilalle huonoja rasvoja. Ruokavalioon paljon kalaa, vaaleaa lihaa, kasviksia ja hyviä rasvoja tarpeeksi. Pois siis hiilarihöttö, mutta ei mitään pekonia tilalle. [/quote] Jos nyt vielä määrittelisit hyvät ja huonot rasvat. Perustelutkin mukaan. [/quote] hyviä rasvoja pehmeät rasvat jotka eivät tuki suonia (aiheesta useita tutkimuksia ja eniten ja luotettavimpia ovat ne joiden mukaan kovat rasvat tukkivat suonet, ja suomalaisilla tämä on erityisen suuri ongelma, esim. Välimeren maissahan ei kovia rasvoja käytetä, leivällekin laittavat öljyä), huonoja rasvoja ovat kovat rasvat eli siis ne jotka näet kiinteänä, voi, eläinrasvat yms. Kookosrasva poikkeuksena josta ollaan hyvin ristiriitaista mieltä sen ollessa lähes täysin tyydyttynyttä rasvaa mutta kuitenkin sisältäen terveellisiä aineita paljon.
[/quote]
Voi hyvää päivää tuota tiedon määrää :D:D:D
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:59"]
http://www.lisaalihasta.fi/ymparisto/ruoka_kuormittaa/elintarvikkeiden_hiilijalanjalki/elainperaiset/index.php Toivottavasti te karppaajat ette lennä tai autoile.
[/quote]
[/quote]
No eivät, eivätkä kaikki karppaajat syö pelkkää lihaa. Tuomitsen kaikki lihan suurkuluttajat tasapuolisesti mielessäni, jos sen halusit kuulla.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:59"]
[/quote]
[/quote]
No eivät, eivätkä kaikki karppaajat syö pelkkää lihaa. Tuomitsen kaikki lihan suurkuluttajat tasapuolisesti mielessäni, jos sen halusit kuulla.
[/quote]
Älä sitten karppaajia tuomitse, he eivät ole lihan suurkuluttajia.
Ap täällä taas terve! :)
Tänään söin aamupalaksi kahdesta munasta tehdyn paprika-juustomunakkaan, päivällä join sitä hirveää kermakahvia pari kuppia. Lounaaksi söin vihreää salaattia auringonkukansiementen, broilerinfileen ja balsamicokastikkeen kanssa. Välipalaksi söin puolukkarahkaa. Äsken söin iltaruoaksi lihatäytteisiä kaalikääryleitä ja grillattuja herkkusieniä. Telkkaria katsellessa aion syödä vielä pari palaa tummaa 70% suklaata.
Ihan hirveä on tämä minun ruokavalioni tosiaankin on! Ja painoakin on tippunut viime torstaista reilu kilo. Hirveää!
Onneksi olkoon. Toivottavasti pysyt terveenä ikäihmisenäkin, etteivät kovat rasvat tee tuhojaan. Laitahan tulemaan ennen-jälkeen-valokuvat.