Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, ettei mies ”rauhoitu” isyyden myötä ja jään yksin vastuuseen

Vierailija
28.08.2021 |

Olemme siis jo muutaman vuoden seurustelleet ja yhdessä asunut pariskunta. Minä 28v, mies 38v. Tapasimme alunperin erään melko vauhdikkaan urheilulajin kisoissa ja kaikenlainen harrastaminen ja yhdessä kilpailu on ollut iso osa parisuhdettamme.

Nyt on kuitenkin molemmilla jo biologinen kello kovasi tikittämässä, mutta jossain syvällä sisimmissäni pelkään kovasti että mies on ”ikuinen Peter Pan” eikä rauhoittuisi rooliin isänä.

Mies on rakastava ja intohimoinen, mutta jo 20
vuotta elämästään seikkailuille ja harrastuksille elänyt. Mies tulee ja menee miten tykkää, leireilee viikko tolkulla vuodessa, käyttää kaiken vapaansa harrastuksiin tai niihin valmistautumiseen. Saattaa ilmoittaa viikon leiristä muutaman päivän varoajalla ja on säännöllisesti pe-su jossain treenimatkalla. Kotityöt ja muu arjenpyöritys jää aikalailla minulle jo nyt… Miehen onnekseen hänen osa-aika työnsä on hyvin salliva äkillistenkin menojen suhteen ja minä taas puserran melko pitkääkin päivää ja tuon ison osan talouden rahoista.

Kun olemme keskustelleet tulevaisuudesta, hän kovasti haluaisi jatkaa sukua (näillä sanoin). Itse taas pelkään hyvin paljon, että lopulta minä jään ulos rakkaasta harrastuksestani, katkerana kotiin hoitamaan lasta ja tekemään muutkin kotityöt. Rakastan miestäni yli kaiken ja hän on täydellinen puoliso. Voisin nähdä itseni jopa luopumassa lapsihaaveestani hänen vuokseen, mutten kuitenkaan tekeväni sitä tällaiseen tilanteeseen…

Kommentit (404)

Vierailija
61/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen hankkii pitää varautua vaikka siihen, että toinen teistä kuolee eli pitää ajatella asia niin, että molemmat teistä ovat valmiita kantamaan lapsesta vastuun yksin. Onnistuuko sinulta, entä mieheltäsi? Tai eroatte, siinäkin tapauksessa lasta joutuu hoitamaan ja kasvattamaan molemmat erikseen. Lapsi voi olla erityislapsi, joka vaatii paljon huomiota, voi nukkua huonosti yms.harrastuksille ei jää aikaa. Isompana lasta viedään harrastuksiin yms.jolloin omille harrastuksille ja tarpeille ei jää niin paljon aikaa. Näetkö miehesi istumassa lapsen kanssa hiekkalaatikon reunalla, kehumassa, kannustamassa pyöräilyyn, viemässä balettitunneille tai treeneihin? Vaihtamassa vaippoja yöllä? Siivoamassa oksennusta ja pyyhkimässä räkäistä nenää, kuuntelemassa itkua?

En valitettavasti osaa oikein nähdä. Se ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi mutta ei, en osaa. Mies on todella todella kiinnostunut omista harrastuksistaan ja melko joustamaton niiden suhteen. Itse harrastan myös, mutta yritän pitää elämäni suurinpiirtein tasapainossa enkä ole fanaattinen niiden suhteen.

Välillä itkettää ja ahdistaa kovasti. Tuntuu, että minulla ei ole varaa valita ja lapset on tehtävä tämän miehen kanssa, oli miten oli. Lapsenlasta kaipaavat isovanhemmatkaan ei erityisesti auta vaan suoranaisesti painostavat hommaan.

-ap

Kun tämä asia ja suhde saa itkemään ja ahdistumaan,ja kokemaan painostusta monelta suunnalta niin ihan oikeasti kannattaa tämä mies ja tilanne jättää. Tee elämästäsi sellaista kun itse tahdot äläkä hypi toisten pillun tahtiin. Löydät kyllä kunnon osallistuvan kumppanin niin halutessasi.

Vierailija
62/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen hankkii pitää varautua vaikka siihen, että toinen teistä kuolee eli pitää ajatella asia niin, että molemmat teistä ovat valmiita kantamaan lapsesta vastuun yksin. Onnistuuko sinulta, entä mieheltäsi? Tai eroatte, siinäkin tapauksessa lasta joutuu hoitamaan ja kasvattamaan molemmat erikseen. Lapsi voi olla erityislapsi, joka vaatii paljon huomiota, voi nukkua huonosti yms.harrastuksille ei jää aikaa. Isompana lasta viedään harrastuksiin yms.jolloin omille harrastuksille ja tarpeille ei jää niin paljon aikaa. Näetkö miehesi istumassa lapsen kanssa hiekkalaatikon reunalla, kehumassa, kannustamassa pyöräilyyn, viemässä balettitunneille tai treeneihin? Vaihtamassa vaippoja yöllä? Siivoamassa oksennusta ja pyyhkimässä räkäistä nenää, kuuntelemassa itkua?

En valitettavasti osaa oikein nähdä. Se ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi mutta ei, en osaa. Mies on todella todella kiinnostunut omista harrastuksistaan ja melko joustamaton niiden suhteen. Itse harrastan myös, mutta yritän pitää elämäni suurinpiirtein tasapainossa enkä ole fanaattinen niiden suhteen.

Välillä itkettää ja ahdistaa kovasti. Tuntuu, että minulla ei ole varaa valita ja lapset on tehtävä tämän miehen kanssa, oli miten oli. Lapsenlasta kaipaavat isovanhemmatkaan ei erityisesti auta vaan suoranaisesti painostavat hommaan.

-ap

Kun tämä asia ja suhde saa itkemään ja ahdistumaan,ja kokemaan painostusta monelta suunnalta niin ihan oikeasti kannattaa tämä mies ja tilanne jättää. Tee elämästäsi sellaista kun itse tahdot äläkä hypi toisten pillin tahtiin. Löydät kyllä kunnon osallistuvan kumppanin niin halutessasi. Korjattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on jo ihan suoraan sanonut, ettei aio tinkiä harrastuksistaan, ei suostu puhumaan asioista konkreettisella tasolla ja kaataa jo nyt kotityöt ja muut välttämättömyydet sun niskaan, niin ei kyllä hyvältä vaikuta. Tulet käytännössä olemaan yksinhuoltaja parisuhteessa, joka joutuu lapsen lisäksi maksamaan ja hoitamaan miehen asiat.

Asiat ei todellakaan järjesty itsestään, asiat järjestyvät kun joku järjestää. Ap tulee olemaan se joku.

Ehdotan kokeilua: laittakaa tästä eteenpäin ainakin puoleksi vuodeksi kotityöt ja muut velvollisuudet puoliksi, ja hoitakaa raha-asiat ikään kuin olisit perhevapailla (säästyneet rahat voi käyttää sitten niihin oikeisiin perhevapaisiin, jos päädytte lisääntymään). Kumpikin hoitaa osuutensa ilman että toinen joutuu muistuttelemaan, anelemaan ja ruinaamaan. Jos ei onnistu edes kahden aikuisen taloudessa, ei tule onnistumaan lapsiperheessäkään.

Vierailija
64/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että mies jää kotiin lapsen kanssa koska sä olet se joka tienaa. Se ei sitten tarkoita sitä että mies vie lapsen muualle hoitoon..

Mikä tekisi tuosta lusmusta hyvän kotimiehen?

Ei mikään mutta kun vastaa tyrmistyneenä "en tietenkään jää" niin kertoo paljon siitä paljonko tulee osallistumaan perhe-elämään. Ja, ap on se joka tienaa joten olisihan se ihan loogista että köyhempi jää kotiin

Vierailija
65/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sellaistakin että kun sairastut johonkin tautiin niin Kuka hoitaa lapsen? Entäs jos olette lapsen kanssa samaan aikaan sairaana? Näitä tilanteita kuule tulee ja paljon vuosien aikana!!!

Vierailija
66/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että mies jää kotiin lapsen kanssa koska sä olet se joka tienaa. Se ei sitten tarkoita sitä että mies vie lapsen muualle hoitoon..

Mikä tekisi tuosta lusmusta hyvän kotimiehen?

Ei mikään mutta kun vastaa tyrmistyneenä "en tietenkään jää" niin kertoo paljon siitä paljonko tulee osallistumaan perhe-elämään. Ja, ap on se joka tienaa joten olisihan se ihan loogista että köyhempi jää kotiin

Ap:lla ei ole mitään velvoitetta ottaa aikuista elättiä.

Vierailija
67/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti sellaistakin että kun sairastut johonkin tautiin niin Kuka hoitaa lapsen? Entäs jos olette lapsen kanssa samaan aikaan sairaana? Näitä tilanteita kuule tulee ja paljon vuosien aikana!!!

Lastenhoitajia voi tilata kotiin. Facen kautta on saatavilla hätäkahvit ryhmästä toisia äitejä, jotka auttavat mielellään.

Vierailija
68/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua millä lailla tuollainen lapsukainen muka on täydellinen puoliso. Ap voisi pohtia asioita tarkemmin eikä tyytyä elättäjän ja kodinhoitajan rooliin.

Oma mieheni tienaa puolet rahoista., tekee puolet kotitöistä, viettää paljon vapaa-aikaa kanssani mm mökkeillen. Meillä on parikymppisiä lapsia, mies huolehtii myös heistä samoin kuin minä. Omat työhön tai harrastuksiin liittyvät menot jutellaan hyvissä ajoin etukäteen tyyliin ”ajattelin ottaa säännöllisen äijäjoogan keskiviikkoisin onko Ok?” Tai menisin sillä ja sillä viikolla kalareissulle onko Ok?

Mitä jos ap jää työttömäksi tai sairastuu tai synnyttää lapsen? Kuka hankkii rahat, hoitaa kodin ja sen lapsen? Entä kun kutsutaan ystäviä kylään, voiko mies silti yhtäkkiä lähteä reissuun vai onnistuuko sovittu kyläily?

Vierailija
69/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla parisuhteessa käytännössä yh, niin siitä vaan tekemään lapsi. Saat vastata lapsesta ja taloudesta.

Vierailija
70/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajia voi tilata kotiin. Facen kautta on saatavilla hätäkahvit ryhmästä toisia äitejä, jotka auttavat mielellään.

Perheessä on mies, joka voi tehdä osuutensa. Mahtaako miehellä edes riittää rahaa lastenhoitajan palkkaamiseen? Sen lisäksi on ihan hirveän vaikea saada ulkopuolista apua, kun perheessä jyllää vatsatauti.

Vierailija
71/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat olla parisuhteessa käytännössä yh, niin siitä vaan tekemään lapsi. Saat vastata lapsesta ja taloudesta.

Aloittajan tulot kestävät varmasti yksityisellä klinikalla käynnit. Toinen vaihtoehto on mukimies (Suomi24 lapsettomuus puoli, Tinder)

Ihan pääsee valitsemaan 👍

Vierailija
72/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä on mies, joka voi tehdä osuutensa. Mahtaako miehellä edes riittää rahaa lastenhoitajan palkkaamiseen? Sen lisäksi on ihan hirveän vaikea saada ulkopuolista apua, kun perheessä jyllää vatsatauti.

Lusmut harvemmin tekevät mitään. Suunsoitto ja harrastuksissa ravaaminen kyllä onnistuu.

Vierailija
73/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Rauhoitu ja ota elämä sellaisena kuin se tulee. Miestä et pysty muuttamaan, mutta pystyt muuttamaan omaa asennettasi. Lopeta tuollaiset pelot ja anna elämän viedä.

Näin minäkin neuvoisin. Miehessäsi ei ole mitään vikaa. Itsekin sanoit, että hän on ihana puoliso. Tee niinkuin miehesi pyytää, eli luota häneen (ja anna elämän viedä). Et voi vielä tietää, miten itse muutut raskaana ollessasi ja minkälainen isä miehestäsi tulee. Lapsen näkökulmasta varmaan aika hauska, voisin kuvitella. Älä nyt jo muutu katkeraksi mikromageroijaksi ja kontrollifriikiksi, se erottaa teidät takuuvarmasti.

Vierailija
74/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu, että ap:n mies ei pistäisi tikkua ristiin lastenhoitajan tilaamiseksi saati alkaisi etsiä apua hätäkahviryhmästä…

Vierailija
75/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehilläkin tuppaa hirttämään kiinni kotona olevan rouvan elättäminen, saati sitten naisilla. Jo pidemmän aikaa miehiäkin on kehoitettu katselemaan pienituloisten naisten sijasta vakaan tulotason omaavia naisia. Ei kaunis kuori auta pitkälle, jos ite maksajaa rupeaa v!tuttamaan.

Vierailija
76/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu, että ap:n mies ei pistäisi tikkua ristiin lastenhoitajan tilaamiseksi saati alkaisi etsiä apua hätäkahviryhmästä…

Viesti oli tarkoitettu aloittajalle.

Vierailija
77/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää, että täällä lähes jokainen ehdottaa välitöntä eroa ap:lle, joka on itse kehununt puolisoaan aloituksessa. Ihan kuin se ero olisi jotenkin helppo asia.

Vierailija
78/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa vaaran merkit on. Miehet eivät oikeasti ymmärrä, mitä lapsen tulo vaatii ja edellyttää. He voivat myös vakuutella ja vannoa mitä tahansa, mutta totuus voi olla ihan toinen. Oman lapseni isä oli isosta perheestä, pikkusisaruksia paljon hoitanut ja tiesi minua paremmin, mitä pikkulasten kanssa on. Hän oli olevinaan niin perhekeskeinen ja halusi lapsia.

No, vanhanaikaisestihan meillekin kävi. Lapsen ja kodin hoito jäi kokonaan minulle, hänellä oli parempipalkkainen työ joten se oli kuulemma minun työtäni tärkeämpi. Koskaan ei ollut sairaan lapsen kanssa kotona, päiväkotiin viennit ja haut tai pk:n juhliin osallistuminen yms oli lähes 100 % minun vastuullani. Erohan siitä tuli. Itse en edes lapsia niin olisi halunnut, mutta toki omani, nyt 18 v, hyvin ja rakkaudella hoidin. Mies lenteli kukasta kukkaan ja on nyt neljännessä avioliitossaan. Lapsia on kertynyt yhteensä kuusi. Tänä vuonna ei esikoistaan ole nähnyt kertaakaan, vaikka niin vannoi, ettei erossa lastaan koskaan hylkäisi. Elareita ei maksanut.

Eli ÄLÄ TEE lapsia yleensäkään tai ainakaan tuollaisen kanssa. Ja varaudu, kuten kaikkien naisten pitäisi, hoitamaan 100 % yksin.

Vierailija
79/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää, että täällä lähes jokainen ehdottaa välitöntä eroa ap:lle, joka on itse kehununt puolisoaan aloituksessa. Ihan kuin se ero olisi jotenkin helppo asia.

Nuo ihanuudet tiedetään. Vievät puolet omaisuudesta ja käyvät lopulta päälle. T. Kaiken kokenut

Vierailija
80/404 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko isähahmoa itsellesi vai miksi papparainen kiinnostaa?