Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä asiat vain poikien äidit ymmärtävät

Vierailija
27.09.2014 |

http://m.iltalehti.fi/perhe/2014092518695373_pr.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki

Oletko samaa mieltä?
Mä ainakin olen. Tosin mulla on kokemusta van yhdestä viliviikarista. ♡

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:55"]

1. Tähtien sota vastaa uskontoa

Kolmen pojan (ensimmäinen jo täysikäinen) äitinä en allekirjoita tuota. Yritin ehdottaa yhteiseksi leffaksi 14-vuotiaalle, muttei ollut kiinnostunut. Vanhin katsonut sen murrosiässä.

2. Samaan aikaan vihaat ja olet kiitollinen niistä etuoikeuksista, jotka poikasi saa aikuistuttuaan

Vanhimmalla pojalla lukihäiriö, ei kyllä mitään etuoikeuksia suhteessa itseeni naisena koulu- ja työelämässä

3. Pojilta saa parhaat halaukset

Meillä on myös tyttö, joka hakee halauksia ihan yhtä hanakasti ja aidosti kun veljensä. Meillä halataan paljon.

4. Pierut ovat hauskoja

Poikien mielestä ne ovat ratkiriemukkaita. Taitolaji, jossa kovaäänisyys ja paha haju ovat hyve. Jonain päivänä huomaat nauravasi heidän mukanaan.

Hah, meidän poikien mielestä piereminen toisten lähellä on noloa ja hajut ei todellakaan miellytä nenää.

5. Kaikki peittyy pissaan

Totta, jossain vaiheessa poikien kasvaessa pissan paine nousee ja varmasti yllättää pissaajan itsensäkin. Liittyy kasvuun ja silloin äiti antaa ukaasin, että täytyy istua tai pestä vessa perässä. Tottelevat :)

6. Mikä tahansa käy aseesta

Aseleikit kuuluivat yhden poikamme leikkeihin hetken. Muidenkin poikien mielenkiinto syttyi murrosiässä, kun kiinnostuivat äidin ampumaharrastuksesta.

7. Pojat ovat fyysisiä

Ovat fyysisiä kyllä, mutta taas meillä vain yksi poika kolmesta leikki roolileikkejä niin, että oli itse roolihahmo, toiset kaksi leikkivät mielummin figuurien (esim legoukot) kanssa mielikuvitusleikkejä. Tyttö sitä vastoin harrastaa joukkuelajeja ja leikkii kepparikisoja loikkien ja pomppien ympäri taloa ja pihaa.

8. Pojat eivät kuuntele

Valikoiva kuulo, kaikilla. Tytön jäljiltä talossa ehdottomasti enemmän pieniä tavaroita, laukkuja, vaatteita yms

9. Marvelin ja DC:n sarjakuvasankarit vastakkain - kuka voittaa?

Tässä kohtaa tutut viimeistään tunnistaa, tätä kun olen ääneen ihmetellyt: Kukaan pojista ei ole ollut kiinnostunut örkki-mörkki-supersankarihahmoista mitenkään fanaattisesti, mutta tytär katsonut kaikki pokemonitkin läpi.

10. Vaatteilla ei ole merkitystä

No on merkitystä pojille! Kyllä pitää olla tietyt verkkarit ja farkut jalassa ja tietyn merkkiset t-paidat ja hupparit. Ok, vaatekaappi ei pursua, vähällä mennään, mutta vain tietyt kelpaa päälle j akyllä on tarkkaa hiustenkin laitto

11. Pojat rakastavat ehdoitta

Ja he rakastavat koko sydämestään. Siinä missä tytöt pienenä polkevat jalkaa ja huutavat jättämään rauhaan, ennen teini-ikää murjottavat ja teini-iässä pitävät mykkäkoulua, poikien rakkaus on vankkumatonta ja voimakasta.

No meillä pojat rakastavat ehdoitta, pitävät kyllä oman tilansa ja rauhaan pitää jättää kun sitä kaipaavat. Tytärkin rakastaa ja haluaa tulla rakatetuksi.  Itse tyttärenä koen tärkeäksi omien vanhempieni rakkauden ja rakastan ja näytän sen vanhemmilleni.

[/quote]

ohis, mut sun lapset kuullostaa ihanilta. Ja sä hyvältä äidiltä. Noniin, jatkakaa. :)

Vierailija
62/70 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti "Kaikki peittyy pissaan" ellottaa. Jos opettaa hoitamaan pissauksen istualtaan, ei varmasti peity. Ja eihän pojistaan ylpeinkään mutsi opeta poikiaan roiskimaan ympäri, eihän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen poikiin tosi moni kohta täsmää. :)

Viisivuotiaat tohkeilevat tähtien sodasta vaikkeivät leffoja ole nähneetkään - Tähtien sodan hahmoihin ovat tutustuneet lelujen ja päiväkotikavereiden kautta.

Lelupyssyjä meille ei ole ostettu,  mutta "pyssyillä" silti leikitään. Niitä on rakenneltu ihan pienestä pitäenmm . Duploista ja metsässä leikkiessä aina löytyy joku keppi jolla voi "ampua".

Poikiemme fyysisyyden määrä on yllättänyt minut. Kaikenlainen painiminen yms. näyttää välillä rajulta mutta tuntuu olevan aivan valtavan hauskaa. Onneksi harvoin kuitenkaan menee överiksi; naarmut ja kolhut ovat lähes aina itse aiheutettuja ts. toista eivät tarkoituksella satuta.

Valikoiva kuulo - kyllä!

Toiselle kaksospojalle vaatteet ovat tosi tärkeitä, viisivuotias miettii asukokonaisuutensa tarkkaan. :) Toiselle kelpaavat aina ne vaatteet jotka vanhempi puettavaksi antaa.

Marvel- yms. hahmot ovat tuttuja joo, ja välillä pohditaan kuka niistä vahvin, nopein jne.

En usko että pojat tulevat aikuistuttuaan saamaan mitään ihmeempiä etuoikeuksia. Suomessa tasa-arvoasiat ovat aika hyvällä tolalla. Jos päättävät kouluttautua naisvaltaisille aloille, silloin heillä kuitenkin on varmaan naisia paremmat mahdollisuudet saada töitä.

Pierujutut ovat ihan hauskoja kyllä.

Pissaamaan ovat oppineet ihan siististi. Tottakai se aluksi vaati vähän harjoittelua.

Rakastavat ehdoitta ja poikieni halaukset ovat tietysti ihania, mutta en usko etteivät tytöt olisi tässä suhteessa samanlaisia. 

Kohta varmaan tulee vastaava lista tytöistä - varmasti siitäkin listasta löytyy monta kohta jotka täsmäävät meidän perheen poikiin.

Vierailija
65/70 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://blogit.kaksplus.fi/poikien-aiti/2016/05/02/onnea-aiti-pojille-10…

Meinasin oksentaa.

-pojan ja tyttöjen äiti-

Vierailija
66/70 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaikki pitää paikkansa pienten poikien kohdalla mutta nyt kuopus on 12v. niin kyllä se huutaa että jätä mut rauhaan ja on vaatteistaan tarkka.

Kyllä muistan ajan, kun mulla on oli kaksin pientä poikaa. Luulin että kuolen väsymykseen.

Nyt onnellinen, kun nuorin on 12v. ja toinen 14v.

Vielä kuopuksesta saisinhävitö sitä energiaa pois.

Vierailija
67/70 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://m.iltalehti.fi/perhe/2014092518695373_pr.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki

Oletko samaa mieltä?

Mä ainakin olen. Tosin mulla on kokemusta van yhdestä viliviikarista. ♡

Kolmen pojan äiti eikä yksikään kohta täsmännyt.

Vierailija
68/70 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista pätee meidän omiin tyttöihin (housut polvista puhki, ei väliä mitä pukee päälle kunhan on mukavaa, ei kuule puhetta keskittyessään johonkin). Osa on taas erittäin tuttua poikalapsista, joiden kanssa olen tekemisissä työn puolesta (star wars-pakkomielteet, jatkuva liikkeellä olo, nujakointi).

Vierailija
69/70 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te tyttöjen ja poikien äidit, onko tytöt teille rakkaampia? Usein nimittäin vaikuttaa siltä ja joskus näin onkin. Äidit mollaavat poikia paljon enemmän ja tyttöjä kehuvat. Valitetaan kuinka rankkaa on olla pojan äiti jne...

Tiedän esimerkiksi että omassa lapsuudenkodissani olin itse tyttönä suosikki. Veljestäni tulikin sitten mielenterveysongelmainen ja huumeiden väärinkäyttäjä... Olin tosi pahoillani hänen puolestaan jo lapsena, vaikka syy ei tietenkään ollut minun.

Rankkaa olikin mutta rankkaa ei tarkoita sitä että rakastaisi jotenkin vähemmän.

Rankkaa on myös hoitaa mun äitiä muttanrakastan häntäkin tosi paljon.

Vierailija
70/70 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täyttä höpöhöpöä.

Kirjoitettu jonkun max alakoululaisen poikien mutsin näkökulmasta. 

Joka paikkaan kuseskelu, erityisesti seisaaltaan, on oksettavaa, mutta en tiedä lähipiiristä kuin yhden poikakullan, jolle tämä sallitaan. Muille on opetettu vessakäyttäytyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan