Nämä asiat vain poikien äidit ymmärtävät
http://m.iltalehti.fi/perhe/2014092518695373_pr.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki
Oletko samaa mieltä?
Mä ainakin olen. Tosin mulla on kokemusta van yhdestä viliviikarista. ♡
Kommentit (70)
Harvinaisen huono lista. Ei ainakaan meidän poikaan sovi ollenkaan ja muutenkin tyhmät väittämät. Meidän poikaa eivät kiinnosta sen enempää Tähtien sota kuin Hämähäkkimies. Häne ei sotke pissalla eikä leiki aseilla. Hän ei ole erityisen fyysinen (liikkuu ihan liian vähän) tai riko vaatteiteitaan. Vaatteet ovat tärkeitä, erityisesti vaatteiden merkit, mutta toki ulkonäkökin. En ole koskaan ajatellut että pojan tulevaisuus olisi miehuuden vuoksi helppo.
Pieruhuumori iskee, ei aina kuuntele. Nämä ovat totta. Halaukset ovat ihania ja se rakkaus toivottavasti vankkumatonta, mutta en liittäisi näitä erityisesti sukupuoleen.
Nyt sitten odotellaan sitä "Vain tyttöjen vanhemmat tietävät nämä" -listaa. Se varmaan sopii meidän rämäpää-likalle vielä huonommin.
Minun poikiani kuvaa kyllä ihan hyvin. En epäile yhtään etteikö tytöt voisi olla samanlaisia. Eiköhän tuo ollut huumorilla kirjoitettu juttu...
Vastenmielinen kirjoitus.
T. Kahden pojan äiti
Kertokaa te tyttöjen ja poikien äidit, onko tytöt teille rakkaampia? Usein nimittäin vaikuttaa siltä ja joskus näin onkin. Äidit mollaavat poikia paljon enemmän ja tyttöjä kehuvat. Valitetaan kuinka rankkaa on olla pojan äiti jne...
Tiedän esimerkiksi että omassa lapsuudenkodissani olin itse tyttönä suosikki. Veljestäni tulikin sitten mielenterveysongelmainen ja huumeiden väärinkäyttäjä... Olin tosi pahoillani hänen puolestaan jo lapsena, vaikka syy ei tietenkään ollut minun.
Kyllä niin naiset kun tytötkin ovat kierompia, eikös se ole aivan selvä asia?
Ihanaa, että yhtäkkiä av on täynnä mammoja, joiden mielestä tällaiset yleistykset ja sukupuolistereotypiat ovat kamalia! Jos joku olisi tehnyt vastaavan aloituksen, jossa olisi mainittu sukupuolineutraalisuus, niin täällä olis kaikki kilpaa olleet kertomassa, kuinka "mun poika ainakin rakastaa pyssyjä ja tyttö prinsessaleikkejä, sukupuolet nyt vaan on erilaisia, ei sille mitään voi".... :D
Ihan karseeta shaibaa toi kirjoitus. Meillä on neljä poikaa, enkä todellakaan allekirjoita noista mitään. Kaikki ovat yksilöitä ja erilaisia. Joku on tarkempi vaatteista, toinen pidättyväisempi hellyydenosoituksista, yksi saa karseita itkupotkuraivareita ja mykkäkouluja jne.
Täysin loistava ja hyvä kirjoitus. Mitä itse olen pieniä poikia seurannut, niin juuri näin asiat ovat! Ihania pikku viikareita, jotka osaavat rakastaa täydestä sydämestä, ilman mitään kieroja taka-ajatuksia ja salaköhmyilyjä. Pojat ovat ihania, suorasukaisia vipeltäjiä, niin pitää ollakin, mitä maailma olisi, jos kaikki olisivat meidän naisten kaltaisia... Ainakkn joltain saa rehellisen halauksen, kun naispuolisilta ystäviltä ei sitä välttämättä saa... Ja kaikki naiset taatusti tietävät mitä tarkoitan, vaikka täällä jotain muuta kirjoittaisivatkin ja hyökkäisivät tätä kirjoitusta vastaan taas kerran totuutta kiertäen...
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:45"]
Vastenmielinen kirjoitus. T. Kahden pojan äiti
[/quote]
Meinasin just kirjoittaa saman! Teksti luo todella ikävää maailmankuvaa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 08:45"]
Kertokaa te tyttöjen ja poikien äidit, onko tytöt teille rakkaampia? Usein nimittäin vaikuttaa siltä ja joskus näin onkin. Äidit mollaavat poikia paljon enemmän ja tyttöjä kehuvat. Valitetaan kuinka rankkaa on olla pojan äiti jne...
Tiedän esimerkiksi että omassa lapsuudenkodissani olin itse tyttönä suosikki. Veljestäni tulikin sitten mielenterveysongelmainen ja huumeiden väärinkäyttäjä... Olin tosi pahoillani hänen puolestaan jo lapsena, vaikka syy ei tietenkään ollut minun.
[/quote]
Tiedän kyllä perheen missä isä on suosinut tyttöä enemmän kuin poikaa. Eli valitettavasti sellaisia ihmisiäkin on, myös toiste päin että poikia ihaillaan ja tyttöjä ei.
Eiköhän suurin osa vanhemmista rakasta yhtä lailla molempia, jos ei, se ei lapsen luonteen tai ominaisuuksien vika ole vaan vanhempien korvien välissä. Tottakai voi ajatella että joku lapsistaan on helpompi tai vaikeampi, mutta ei sen rakastamiseen ja huomioimiseen pitäisi vaikuttaa. Ja vähänkään järkeä omaava tajuaa että lapsen vaikeus/helppous ei johdu siitä kun on poika tai tyttö vaan lapsen omasta luonteesta.
Neljä poikaa ja kyllä meillä kaikki on juuri näin. En toki pidä siitä, että tyttöjä jotenkin kuin vähätellään.
Kyllä minun 4-vuotias tyttöni halaa ilman taka-ajatuksia ja rakastaa ehdoitta, niin kuin jokainen pieni lapsi.
Noista moni osuu meidän tyttöihinkin.
Meillä ei tytöt ole mitään prinsessatyttöjä vaan kunnon rämäpäitä,ja prinsrssa vaatteet voi myös unohtaa. Pienestä asti ovat sanelleet mitä pukevat päälleen ja mekot ei niihin kuulu.
terv 2tyttöä ja poika
Ei kyllä mikään kohta pidä paikkansa, vaikka kaksi poikaa onkin.
Pojat on niin ihkuja <3
Ja toi artikkeli oli hauska, ei sitä kannata liian vakavasti ottaa vaikka siinä totuuden siemen monessa kohdassa onkin :)
t.poikien onnellinen äiti
Näin villin, sotkuisen ja hellyydenkipeän tytön ja rauhallisen itsenäisen ja harkitsevan pojan äitinä olen artikkelin kanssa100% eri mieltä.
Vaatteilla ei ole väliä, hah. Tervemenoa vaateostoksille meidän poikien kanssa. Kuopus kokeilee kevyesti 20 kengät, ennenkuin löytyy hyvät. Esikoinen taas on huipputarkka mallista.
Jännä. Unohtivat mainita tuohon vankumattomaan rakkauskohtaansa, että vanhana ne on kyllä ne kylmät ja laskelmoivat naoset jotka ikääntyneitä vanhempiaan hoivaavat huomattavasti miehiä enemmän. Tai ehkä tässä piti yleistää vaan pikkutytöt kieroileviksi omaneduntavoitteilijoiksi.
Ja muuten, poikia on suosittu kautta historian, aina ja lähes jokaikisessä kulttuurissa. Se joka sanoo muuta, ei ole avannut eläissään historiankirjaa. Tässä ei voitu tehdä hellittelevää artikkeliä pojista, ilman että halveerattiin tyttöjä samassa. Jotenkin toi naisviha erityisesti jenkeissä tuntuu nostaneen päätään. Tännekin eksynyt jo itkeskelijöitä, että tyttöjä suositaan kyseisen artikkelin jälkeen. Hohhoijaa.
ps. poikalapset ovat ihania ja rakkaita. He eivät vain yksinkertaisesti ole moraalisesti kehittyneempiä ja rehdimpiä kuin tyttölapset. Sama pätee aikuisiin versioihin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 02:07"]Nauratti toi viimeinen, että ikäänkuin tytöt halaavat vain manipuloidakseen ja mielistelläkseen, mutta poikien halaukset on AITOJA. Oho :D [/quote] Mutta niinhän se vaan on. Tytöt on kieroja. "Puukottavat heti selkään kun mahdollista" Poika lapset ihan parhaita <3
[/quote]
Ei vaan, kieroa on ajatella pienen tytön halauksen olevan kieroutunut, eiköhän lapset sukupuolesta riippumatta tarvi läheisyyttä, lämpöä, turvaa ja huomiota, ihan ilman taka ajatuksia.
Toivottavasti sinulla ei ole tyttöä..
Ja jos saat joskus toivottavasti ajatuksesi avartuvat.