Eikö vastasyntyneen kanssa muka sais mennä ulos 2 viikkoon?
Minult nimittäin terkka kysyi kuinka saan ruokaa ostettua kaupasta ja vietyä koiran ulos ensimmäisen kahden viikon aikana kun lapsi on syntynyt.
Selitti kyllä syyn miksei saisi, mutta kun mä olen ennenkin ulkoillut vastasyntyneen kanssa talviaikaan paitsi kovilla pakkasilla. Olenko mä nyt huono äiti vai meneekö tää hössötys vähän yli?
Kommentit (8)
Miten luulet vaikkapa lappilaisten tammikuussa syntyneitten selviävän? Joo, periaatteessa ei toki ulkoilla, mutta synnäriltä autoon ja autossa on satojen kilometrien matka kotiin, pakkasta noin 30 astetta, ehkä enemmänkin.
Kerro toki meillekin, mikä oli se syy ettei saisi ulkoilla. Minä kun useamman lapsen äitinä en sitä itse keksi.
Eikö aloittajan lapsella ole isää, joka voi ulkoiluttaa koiraa ja tuoda kaupasta ruokaa? Näin koiraihmisenä kysyisin, kuka koiraa ulkoiluttaa silloin, kun sinä olet synnytyslaitoksella, ehkä pitkäänkin?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:07"]Eikö aloittajan lapsella ole isää, joka voi ulkoiluttaa koiraa ja tuoda kaupasta ruokaa? Näin koiraihmisenä kysyisin, kuka koiraa ulkoiluttaa silloin, kun sinä olet synnytyslaitoksella, ehkä pitkäänkin?
[/quote]
mun koira oli ainakin hoidossa sen aikaa.
Vauvan lämmönsäätely ei vielä oikein toimi ja siksi PITKIÄ ulkoiluja ja ulkona nukuttamista ei alkuun suositella talvipakkasilla. Nopeat kauppareissut jne voi tietenkin tehdä ja monen on pakkokin.
Normaalikokoisena ja täysiaikaisena syntyneen kanssa voi lähteä vaikka heti. Pakkasrajana on hyvä pitää 10-15 astetta.
Kyllä me ulkoiltiin kummankin kanssa heti, tosin ei ole ihan sydäntalvella syntyneitä. Hyväähän se itsellekin tekee lähteä liikkeelle. Toki joku raja ihmisjoukkojen ja pakkasen kanssa.
Minä olin totaaliyh ja pakkohan se oli kaupassa käydä ja 2 koiraani ulkoiluttaa. Ihan alusta asti kun synnytyslaitokselta palasin. Kantoliinassa oli lämpimässä takin alla, en koskaan ole oikein vaunuista välittänyt enkä sellaisia edes omistanut. En usko että tuollaisesta on mitään haittaa lapselle.
Koirien lenkit toki ekaan pariin viikkoon jäivät melko lyhyiksi, mutta hyvin ne kestää pari viikkoa 3* päivässä 15 min pissatuksillakin vaan... Oli parinkymmenen asteen pakkasia siihen aikaan eikä itseäkään huvittanut siellä kauaa käppäillä ulkona.
No minä menin ainakin. Siellähän se vauva oli omassa yksinäisyydessään vaunuissa harson takana.