Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Nuiva” ilmapiiri ahdistaa minua äitinä

26.09.2014 |

Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei Siperia opeta koskaan.... Meinaan jos halutaan, että lapset kasvavat turvallisessa ympäristössä. Ja itse kannatan kyllä voimakkaasti esim. homojen oikeuksia. Persujakaan en voi äänestää, mutta kyllä tietyissä maahanmuuttoon ja aavikko-uskontoihin liittyvissä asioissa on silmät avautuneet.

Vierailija
142/144 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan "etnistä värinää" paikkaamaan "työvoimapulaa". Ap oot aika kujalla, jos tosissas väität, että muslimit taisteli itsenäisyytemme puolesta.

Oma isoisäni oli ruotsinkielinen ja hän kyllä sluibasi aika tehokkaasti kotirintamalla ja ihan hyvä niin, en olis välttämättä tässä, jos olis rintamalle joutunut.

Eiköhän taistelevat juutalaisetkin ollu aika marginaali-ilmiö, mutta värikynää kun laittaa niin saa kivaa sateenkaarta piirrettyä.

Eniten itteäni ärsyttää molempien puolten propaganda. Kyllä totuus on aina jossain siellä välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:30"]

Ai että Helsinki on nuiva? :D Sehän on koko Suomen vapaamielisin paikkakunta!! Ainoa kunta, joka pistää mamut edelle asuntojonoissa, työpaikkahakemuksissa, kouluissa jne. ja maksaa isokätisimmät sosiaaliavustukset lapsiperheille! Ei ole varaa uuteen Lastensairaalaan, mutta Baana rakennettiin, jättimäinen kirjasto keskelle kaupunkia on tulossa, Guggenheim olisi tosi jees, saaristoja on revitty paljaaksi kansallismaisemista kun mamut tarttee asuntoja...

[/quote]

Sekopäisiä kommentteja.

Miten ihmeessä Guggenheim tai jotkut muut turhat ja ei-kannatettavat rakennushankkeet liittyvät "nuivuuteen" eli erilaisten ihmisten syrjimiseen yhtään mitenkään?

Pah!

Persuille pitäisi olla pakollinen hoitoonohjaus Hesperiaan.

Vierailija
144/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:55"]

"suomalaisiin kieliin kohdistuvaa vihaa" Itse vastustan pakkoruotsia, mutta en missään nimessä vihaa ruotsia tai ruotsin kielisiä, päinvastoin tunnen monta. Itse asiassa yli 80 % suomalaisista vastustaa pakkoruotsia ja suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä minkään "vihan" kanssa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288358930831.html

[/quote]

Suomalaisille on kasvanut terve itsetunto eivätkä he enää kaipaa hyväksyntää suomessa asuvilta ruotsalaisilta. Baltian maissa on vain yksi virallinen kieli vaikka maat vapautuivat Neuvostoliton vallan alta parikymmentä vuotta sitten. Suomessa olisi jo aika purkaa ruotsalaisten etuoikeudet. Ruotsalaisten asemaa herrakansana on kuitenkin tukenut innokas heidän hyväksyntäänsä kaipaava suomalaisten joukko joka ei osaa seistä omilla jaloillaan.

Paavo Lipposen nöyristely on ollut häpeällisimmästä päästä. Ruotsin kieli ja kulttuuri eivät ole suomalaisille sen läheisimpiä kuin toisen entisen miehittäjän Venäjän. Irvokkainta on että ruotsalaiset ovat yrittäneet kieltää suomalaisten identiteetin kansana. Minusta ruotsalaisten pitäisi myöntää rikoksensa etnisiä suomalaisia kohtaan.

[/quote]

Ruotsia tai sen muinaista muotoa on kyllä puhuttu vähintään yhtä pitkään tällä alueella jota Suomeksi nykyään kutsutaan. Etenkin rannikolla. Opettele maasi historiaa!

[/quote]

Niinpä niin.

Nämä persuraukat laulavat kuorossa Maamme-laulua, joka on alunperin "Vårt Land".

Ruotsinkielisen SUOMALAISEN itsenäisyysmiehen Johan Ludvig Runebergin ylistysruno isänmaalleen Suomelle!

Taitaa persuraukoilta myös unohtua, että ruotsinkieliset suomalaiset olivat ne, joiden ansiosta suomalaisuusliike ylipäätään keksittiin!

Ruotsinkieliset suomalaiset itsenäisyysmiehet - J.V. Snellman, Adolf Ivar Arvidsson ja Gustaf Mauritz Armfelt - keksivät suomalaisuusaatteen ja vaativat Venäjän keisarilta Suomeen suomenkieliset koulut, oman rahan, oman postilaitoksen ja muut erillisvapaudet, joiden takia Suomen kansallistunto ylipäätään heräsi!

Ja tämä kansallistunnon herääminen johti sitten muutamia vuosikymmeniä myöhemmin Suomen itsenäisyyteen.

Suuret isänmaalliset suomalaisuusmiehet:

http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman

http://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Ivar_Arwidsson

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gustaf_Mauritz_Armfelt

Kiitos teille! Teidän työnne ansiosta Suomen kansa tajusi, että voimme olla itsenäinen kansakunta - emme vain Venäjän alusmaa!