”Nuiva” ilmapiiri ahdistaa minua äitinä
Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.
Kommentit (144)
Hommafoorumin copy-paste-homma muille foorumeille toimii. Samat idioottimaisuudet löytyy sieltä samoilla sanoilla. "Nuivat" saaneet korkit auki ja rai rai rai kukkahattuäbäläwäbälä kestää koko yön! :)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:35"]
Saaristoja revitty paljaaksi kansallismaisemista MAMUJEN TAKIA. Tämä oli vuoden paras. :) :)
[/quote]
EIPÄ ;D :D :D :D :D :D Pisut tarjoaa parhaat naurut. Ne ovat hauskempia kuin Korkeasaaren apinat :D :D :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:24"]
Suvaitsetko ap muslimikulttuurin homovihan? Onhan se osa heidän kulttuuriaan.
[/quote]
En hyväksy, mutta en hyväksy myöskään väitettä, että kaikki muslimit olisivat homovastaisia. Olisi todella typerää yleistää asiaa tuolla tavoin. Et ilmeisesti ole tietoinen, että Suomen muslimiyhteisö on satoja vuosia vanha ja he taistelivat itsenäisyytemme puolesta sodissa. Stadi oli myös aikoinaan ainoita paikkoja missä uskonnolliset yhteisöt hyväksyivät juutalaisten ja muslimien väliset avioliitot. Taidat olla vain epäisänmaallinen, tietämätön, tyhmä hommalainen. AP
[/quote]
Hah, persukortti vedetty! Olen vihreitä ja joskus vasemmistoa kannatava homomies, joka ei hirveästi tykkää islamista.
Kukas se tyhmä nyt olikaan... :D
Olli Immonenhan on tunnettu oululainen nuori eläkeläinen, jonka avustajat kirjoittavat hänen pähkähullut tekstinsä.
Jopas löytyy tädistä raivoa. Mistähän se kertoo?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:35"]
Ongelma on tässä ja monessa muussa asiassa keskivertomielipiteiden heikompi näkyvyys. Ei henkilö, jonka mielestä maahanmuuttajat ovat ihan ihmisiä siinä missä me muutkin ja heistä löytyy suunnilleen samassa suhteessa mukavia ja pahoja ihmisiä jaksa spämmätä tänne mielipidettään 5 ketjua illassa tahtia, niinkuin mamuja silmittömästi vihaava fanaatikko.
[/quote]
Amen. Näissä piireissä ja niiden nettiaktiivisuudessa ja spämmäyksessä on paljon yhtäläisyyttä miesasia-laasaslaisten kanssa. FB.ssä varsinkin huomaa, kuinka yksi ja sama mies kommentoi kaikkea feminismiä liittyvää samoilla agressiivisilla kilometrikommenteilla.
No kiva kun on aikaa tai jotain..eikun ei ole. Järkevä keskustelu tulee mahdottomaksi. Internetti on kuin kaamea a2-ilta.
Olen ei-helsinkiläinen, ja väitän että sydämeni on avoimempi kuin monella, okei, kokemukseni mukaan suurimalla osalla muulla. Älä ap niputa kehä3:n ulkopuolista Suomea yhteen. Meitä "valaistuneita" on kyllä paljon. Sydäntään voi opetella avaamaan.
Mies 29v on irti, koko yö tullaan lukemaan rasismia ja itsesääliä, joskus jopa samassa virkkeessä. Kerropa Mies 29v, eikö hävetä ettet ole tehnyt koskaan oikeita töitä vaan lusmuat verorahoilla kaikenkarvaisissa kouluissa opiskelijan statuksella tosi maailmaa paossa? Minunkin rahoillani. Psykiatrisiin kuluihisi voisin korvamerkitä vaikka tonnin, jos se tarkottaisi sinun häviävän tältä palstalta.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:42"]
Olen vihreitä ja joskus vasemmistoa tai milloin mitäkin homoilua kannatava trolli, joka ei hirveästi tykkää islamista. Ottakaa minun typeryydet todesta, pliiide!!!
[/quote]
Minä olenkin akateemikko-bi-nainen, tai ainakin jos täytyy kertoa miksi en voi sanoa ainoatakaan lausetta pilkkaamatta muslimeja! Olen myös todella vihreä ja todella kukkahattuinen, moi vaan samanmieliset!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:01"]
Mitä lähemmäs toisenlaisuus tulee, sitä vähemmäksi käy suvaitsevaisuus. Ennen vanhaan Suomessa ei ollut muuta erilaisuutta, kuin yksi aasialainen rosvojengi, jonka edustajia pystyi välttelemään melko hyvin.
-Mies 29v-
[/quote]
Useimmiten ne, jotka eniten raivoaa maahanmuuttajista on niihin vähiten ollut kontaktissa. (Korkeintaan kyylännyt vihaisesti ovisilmästä.) Sen sijaan tätä myyttiä muka siitä, että ne jotka tuntisi paljon maahanmuuttajia toistellaan juuri argumenttikeinona: draaman kaari, ensiksi suvaitsin, sitten silmäni avautuivat. Ja kattia kanssa. samaa osastoa kuin se Halla-ahon "vihreä menneisyys". Enemminkin osastoa "tutuntuttu kertoi, että ne ihmiset on kamalia" Tai nykyisin hommaforum ajaa saman asian. Kääntymistarina, kuten muissakin uskonlahkoissa. Yksi verkossa taajaan toistuva on se, miten "ensiksi pidin hommafoorumia/halla-ahoa kauheana, sitten menin lukemaan ja huomasin että asiaahan se puhuu." (Varmempana vakuutena vielä nimim. "koulutettu nainen 35 v.)
Itse olen ollut ison kaupungin kouluissa, sekä oppilaana ja myöhemmin sijaistanut, joissa on paljon muualtamuuttaneita ja toisen polven maahanmuuttajia. Kaikki eivät osaa suomea täydellisesti - siinä ehkä suurin ero. Riehunta ja tuntien terrosointi ei katso syntyperää, saati koulukiusaus. Ja olen asunut alueilla jotka kirjavia. Eniten ongelmaa päihdeongelmaisista, mutta empä heitäkään ruvennut vihaamaan. Ja ta-daa: nuivuus on typerintä mitä tiedän.
(P.S. Jotenkin oletan että tähän vedetään vastalauseeksi se yksi PS-edystaja, joka ollut maahanmuuttajatyössä. )
[/quote]No pitää tietysti määritellä, mistä maahanmuutajista on kysymys, mutta eivätkö esim.amerikkalaiset muka tunne negridirotuisia? 12% USA:n väestöstä on negridirotuisia. Kyselytutkimusten mukaan yli 50% amerikkalaisista suhtautuu kielteisesti negridirotuisiin. Vasta USA:ssa oli myös tapaus, jossa tumma nuorisorikollinen joutui poliisin ampumaksi. Yli 50% negridirotuisista oli sitä mieltä, että poliisi pitäisi tuomita murhasta, vaikka kukaan ei tiedä tapauksen faktoja kunnolla. Silloin kun OJ Simpson murhasi kaksi ihmistä 90-luvulla, osa juryyn kuuluneista negridirotuisista ihmisistä sanoi, että he pitäisivät OJ:n puolta joka tapauksessa, vaikka hän olisikin murhaaja. Nämä ongelmat ratkeaisivat ainoastaan rotuerottelulla, eli neekereitä paimentaisi ainoastaan neekeripoliisit ja valkoisia valkoiset. Rotujen väliset rikokset loppuisivat tai vähenisivät minimiin ja rotu-uskollisuus ei vääristäisi oikeuslaitoksen toimintaa. Rotuerottelu hävittäisi molempien osapuolten rasismin.
-Mies 29v-
[/quote]
Mitä ihme juttuja nuo on? Ei nykytiede tunne kuin yhden ihmisrodun. Taidat olla valheellista tietoa levittävä rasisti?
Mitä lähemmäs toisenlaisuus tulee, sitä vähemmäksi käy suvaitsevaisuus. Ennen vanhaan Suomessa ei ollut muuta erilaisuutta, kuin yksi aasialainen rosvojengi, jonka edustajia pystyi välttelemään melko hyvin.
-Mies 29v-
[/quote]
Useimmiten ne, jotka eniten raivoaa maahanmuuttajista on niihin vähiten ollut kontaktissa. (Korkeintaan kyylännyt vihaisesti ovisilmästä.) Sen sijaan tätä myyttiä muka siitä, että ne jotka tuntisi paljon maahanmuuttajia toistellaan juuri argumenttikeinona: draaman kaari, ensiksi suvaitsin, sitten silmäni avautuivat. Ja kattia kanssa. samaa osastoa kuin se Halla-ahon "vihreä menneisyys". Enemminkin osastoa "tutuntuttu kertoi, että ne ihmiset on kamalia" Tai nykyisin hommaforum ajaa saman asian. Kääntymistarina, kuten muissakin uskonlahkoissa. Yksi verkossa taajaan toistuva on se, miten "ensiksi pidin hommafoorumia/halla-ahoa kauheana, sitten menin lukemaan ja huomasin että asiaahan se puhuu." (Varmempana vakuutena vielä nimim. "koulutettu nainen 35 v.)
Itse olen ollut ison kaupungin kouluissa, sekä oppilaana ja myöhemmin sijaistanut, joissa on paljon muualtamuuttaneita ja toisen polven maahanmuuttajia. Kaikki eivät osaa suomea täydellisesti - siinä ehkä suurin ero. Riehunta ja tuntien terrosointi ei katso syntyperää, saati koulukiusaus. Ja olen asunut alueilla jotka kirjavia. Eniten ongelmaa päihdeongelmaisista, mutta empä heitäkään ruvennut vihaamaan. Ja ta-daa: nuivuus on typerintä mitä tiedän.
(P.S. Jotenkin oletan että tähän vedetään vastalauseeksi se yksi PS-edystaja, joka ollut maahanmuuttajatyössä. )
[/quote]No pitää tietysti määritellä, mistä maahanmuutajista on kysymys, mutta eivätkö esim.amerikkalaiset muka tunne negridirotuisia? 12% USA:n väestöstä on negridirotuisia. Kyselytutkimusten mukaan yli 50% amerikkalaisista suhtautuu kielteisesti negridirotuisiin. Vasta USA:ssa oli myös tapaus, jossa tumma nuorisorikollinen joutui poliisin ampumaksi. Yli 50% negridirotuisista oli sitä mieltä, että poliisi pitäisi tuomita murhasta, vaikka kukaan ei tiedä tapauksen faktoja kunnolla. Silloin kun OJ Simpson murhasi kaksi ihmistä 90-luvulla, osa juryyn kuuluneista negridirotuisista ihmisistä sanoi, että he pitäisivät OJ:n puolta joka tapauksessa, vaikka hän olisikin murhaaja. Nämä ongelmat ratkeaisivat ainoastaan rotuerottelulla, eli neekereitä paimentaisi ainoastaan neekeripoliisit ja valkoisia valkoiset. Rotujen väliset rikokset loppuisivat tai vähenisivät minimiin ja rotu-uskollisuus ei vääristäisi oikeuslaitoksen toimintaa. Rotuerottelu hävittäisi molempien osapuolten rasismin.
-Mies 29v-
[/quote]
No niin, rotuerotteluahan sitä alettiin kannattamaan. Kiva että kuitenkin avoimesti myönnät etkä verhoile sitä "maahanmuuttakritiikkiin" tai johonkin suomalaisten arvojen puolustamiseen.
Mua ahdistaa nykyajan ääriliberaali meininki. Kaikkea pitäisi suvaita/sallia/sietää. Perinteet ja arvot on viskattu romukoppaan :(
Mies 29v on tällä palstalla omin sanoin myöntänyt olevansa rasisti, joten sitä ei tarvitse hänen kohdallaan miettiä. Samoihin aikoihin hän pöyristyi useaan otteeseen sivistysvaltioiden brutaaliudesta, kun nämä halusivat milloin missäkin piilotelleet ja lopulta kiinni jääneet vanhat natsipapat tuomiolle.
"Mua ahdistaa nykyajan ääriliberaali meininki. Kaikkea pitäisi suvaita/sallia/sietää. Perinteet ja arvot on viskattu romukoppaan." Mikä on se KAIKKI, mitä pitäisi suvaita. MITKÄ PERINTEET JA ARVOT on tarkalleen ottaen viskattu romukoppaan?
Nuo rassukat ovat jotenkin unohtaneet, että kaikki suomalaiset ovat mamuja. Ovat ne niin tyhmiä ja yksinkertaisia :D
Ah, kiitos ap! Piristää kummasti kun kuulee järjen ääntä välillä.
Olen vihreitä ja joskus vasemmistoa tai milloin mitäkin homoilua kannatava trolli, joka ei hirveästi tykkää islamista. Ottakaa minun typeryydet todesta, pliiide!!!
[/quote]
Ihan rauhassa, kaikki ei aina mene sen mukaan mikä on sun stereotyyppinen käsitys.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:55"]
"suomalaisiin kieliin kohdistuvaa vihaa" Itse vastustan pakkoruotsia, mutta en missään nimessä vihaa ruotsia tai ruotsin kielisiä, päinvastoin tunnen monta. Itse asiassa yli 80 % suomalaisista vastustaa pakkoruotsia ja suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä minkään "vihan" kanssa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288358930831.html
[/quote]
Suomalaisille on kasvanut terve itsetunto eivätkä he enää kaipaa hyväksyntää suomessa asuvilta ruotsalaisilta. Baltian maissa on vain yksi virallinen kieli vaikka maat vapautuivat Neuvostoliton vallan alta parikymmentä vuotta sitten. Suomessa olisi jo aika purkaa ruotsalaisten etuoikeudet. Ruotsalaisten asemaa herrakansana on kuitenkin tukenut innokas heidän hyväksyntäänsä kaipaava suomalaisten joukko joka ei osaa seistä omilla jaloillaan.
Paavo Lipposen nöyristely on ollut häpeällisimmästä päästä. Ruotsin kieli ja kulttuuri eivät ole suomalaisille sen läheisimpiä kuin toisen entisen miehittäjän Venäjän. Irvokkainta on että ruotsalaiset ovat yrittäneet kieltää suomalaisten identiteetin kansana. Minusta ruotsalaisten pitäisi myöntää rikoksensa etnisiä suomalaisia kohtaan.
[/quote]
Ruotsia tai sen muinaista muotoa on kyllä puhuttu vähintään yhtä pitkään tällä alueella jota Suomeksi nykyään kutsutaan. Etenkin rannikolla. Opettele maasi historiaa!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:51"]
Mua ahdistaa nykyajan ääriliberaali meininki. Kaikkea pitäisi suvaita/sallia/sietää. Perinteet ja arvot on viskattu romukoppaan :(
[/quote]
Kerro, mitkä asiat sinua ahdistaa? Oikeasti, kiinnostaa. Kun minua ei ahdista mikään "vapaamielinen", niin kauan kuin kukaan ei vahingoita toista vaan toimitaan yhteisymmärryksessä. Olen itse hetero, naimisissa ja kahden lapsen äiti, asun omistusasunnossa ja minulla on vakityö. En ymmärrä yhtään, mitkä ne asiat voisivat olla, jotka jotenkin hetkauttaisivat minu elämääni tai jotenkin kyseenalaistaisi tai haittaisi minua. En keksi mitään. Kerro mulle oikeasti esimerkkejä, mistä mun pitäisi olla kauhuissani tässä keskiluokkaisessa elämässäni?
-Mies 29v-
[/quote]
[/quote]
Kukas, Olli Immonenko se oli, Lapista, joka tiesi että Itäkeskus on pahin monikulttuurisuushelvetti käymättä siellä kertaakaan? Niin se varmuus tuo uskomattoman selvänäköisyyden..