Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Nuiva” ilmapiiri ahdistaa minua äitinä

26.09.2014 |

Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 07:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:55"]

"suomalaisiin kieliin kohdistuvaa vihaa" Itse vastustan pakkoruotsia, mutta en missään nimessä vihaa ruotsia tai ruotsin kielisiä, päinvastoin tunnen monta. Itse asiassa yli 80 % suomalaisista vastustaa pakkoruotsia ja suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä minkään "vihan" kanssa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288358930831.html

[/quote]

Suomalaisille on kasvanut terve itsetunto eivätkä he enää kaipaa hyväksyntää suomessa asuvilta ruotsalaisilta. Baltian maissa on vain yksi virallinen kieli vaikka maat vapautuivat Neuvostoliton vallan alta parikymmentä vuotta sitten. Suomessa olisi jo aika purkaa ruotsalaisten etuoikeudet. Ruotsalaisten asemaa herrakansana on kuitenkin tukenut innokas heidän hyväksyntäänsä kaipaava suomalaisten joukko joka ei osaa seistä omilla jaloillaan.

Paavo Lipposen nöyristely on ollut häpeällisimmästä päästä. Ruotsin kieli ja kulttuuri eivät ole suomalaisille sen läheisimpiä kuin toisen entisen miehittäjän Venäjän. Irvokkainta on että ruotsalaiset ovat yrittäneet kieltää suomalaisten identiteetin kansana. Minusta ruotsalaisten pitäisi myöntää rikoksensa etnisiä suomalaisia kohtaan.

[/quote]

Ruotsia tai sen muinaista muotoa on kyllä puhuttu vähintään yhtä pitkään tällä alueella jota Suomeksi nykyään kutsutaan. Etenkin rannikolla. Opettele maasi historiaa!

[/quote]

Niinpä niin.

Nämä persuraukat laulavat kuorossa Maamme-laulua, joka on alunperin "Vårt Land".

Ruotsinkielisen SUOMALAISEN itsenäisyysmiehen Johan Ludvig Runebergin ylistysruno isänmaalleen Suomelle!

Taitaa persuraukoilta myös unohtua, että ruotsinkieliset suomalaiset olivat ne, joiden ansiosta suomalaisuusliike ylipäätään keksittiin!

Ruotsinkieliset suomalaiset itsenäisyysmiehet - J.V. Snellman, Adolf Ivar Arvidsson ja Gustaf Mauritz Armfelt - keksivät suomalaisuusaatteen ja vaativat Venäjän keisarilta Suomeen suomenkieliset koulut, oman rahan, oman postilaitoksen ja muut erillisvapaudet, joiden takia Suomen kansallistunto ylipäätään heräsi!

Ja tämä kansallistunnon herääminen johti sitten muutamia vuosikymmeniä myöhemmin Suomen itsenäisyyteen.

Suuret isänmaalliset suomalaisuusmiehet:

http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman

http://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Ivar_Arwidsson

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gustaf_Mauritz_Armfelt

Kiitos teille! Teidän työnne ansiosta Suomen kansa tajusi, että voimme olla itsenäinen kansakunta - emme vain Venäjän alusmaa!

[/quote]

Eikä kannata myöskään unohtaa viime sotien johtajia.

Sodan johtajat Mannerheim ja jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth olivat ruotsinkielisiä SUOMALAISIA!

Kiitos heille isänmaamme pelastamisesta.

Luuseri-persut olisivat sotatilanteessa luikkineet koloihinsa valittamaan ja maa menetetty Neuvostoliitolle!

Vierailija
2/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimeitakin on niin monenlaisia. Joitakin heistä ei kiinnosta pätkääkään uskontonsa levittäminen tai ylipäänsä koko uskonto. Harvemmin päältä näkee, onko joku muslimi vai jotain muuta. Mamut kokevat täällä samanlaista rasismia, oli sitten muslimi, hindi tai kristitty. Jos olet tumma, olet vääränlainen. Rasistit yrittävät verhota rasisminsa vaan yleiseen islam-vastaisuuteen, mutta ei ne kristityt mustat tai ruskeat ole todellisuudessa yhtään sen kivempia heidän mielestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:09"]

[quote author="sarisaa" time="26.09.2014 klo 18:50"]

Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.

[/quote]Mikset sitten muuta Rinkebyhyn tai Jakomäkeen

[/quote]

Asuin ennen Jakomäessä ja eduskuntavaalien aikaan seurasin niitä kannatusprosentteja ja Jakis oli Helsingin persuin alue ja kyllä sen huomasikin. Jos siellä nykyään asuu enemmän mamuja ja suvaitsevaisempia ihmisiä niin kehitys on vain positiivinen. Silloin ainakin suuri osa oli takapajuisia juntteja joista suurin osa tuskin koskaan lähiöstään poistunut, ostarin baari koko kylän yhteinen olohuone jossa haukutaan yhdessä mamuja paitsi että mamut omisti siellä kaikki baarit ja olivat sillä tavalla sossun elättejä, sossurahat vaan kiersivät asiakkaiden tilien kautta.

Vierailija
4/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:11"]Kuinka monta muslimia teidän rapussa asuu. Arvaan, ei yhtäkään. Kaukaa on helppo esittä suvaitsevaista ja syytellä muita rasisteiksi.
[/quote]

kuinkas monta teidän rapussa? Arvaan,ei yhtään.

Vierailija
5/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo rauhoittukaa vähäsen ihmiset....ihmisiä ne on muslimitkin,mää asun vuokratalossa lähiössä,meijän pihapiirissä asuu paljon mamuja,on kurdeja,marokkolaisia,intialaisia,vietnamilaisia,venäläisiä,virolaisia,afrikkalaisia yms . En edes tiedä keitä kaikkia täällä asuu mutta no problem.....mun lapsellani 8v on paljon kavereita eri kulttuureista ne on ollu meillä ja lapsi niillä...ystävällisiä,mukavia ihmisiä:)...älkää olko niin ahdasmielisiä ihmiset tutustukaa muihin niin saatatte yllättyä:)...mää olen ylpeä mun lapsestani että se tulee kaikkien kanssa juttuun eikä erottele ihmisiä! Yrittäkää tekin sitä AIKUISET ihmiset.

Vierailija
6/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tataarit ovat sopeutuneet tänne koska he halusivat sopeutua. Nuivilla on sanomista niistä, jotka eivät halua sopeutua ja jotka käyttävät uskontoaan työkaluna omien etuoikeuksiensa ajamiseen. Myös röyhkeydestä ja sukupuolivähemmistöihin kohdistuvasta vainosta palkitaan nuivuuden lisääntymisellä. Sitähän se vanhempi radikaali-imaami telkkarin islam-illassa täysin häpeilemättä mainosti ja demareiden naisedustaja (irvikuva!) sille aplodeerasi.

Vierailija
7/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Yle hyysää nuivia ja persuja? Se on meidän verorahoilla maksettu kanava, mutta eivät uutisoi sisulaisten tekemistä rikoksista ja vähättelevät persujen aiheuttamaa uhkaa maallemme. Kanavan pitäisi ajaa meidän asioitamme, eikä esittää rasisteja yltiöpäisen positiivisessa valossa. Koko totuus kuvottavista hommalaisista on tuotava esiin!

Vierailija
8/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeitä arvoja ovat naisten, lasten, seksuaalivähemmistöjen ja lasten oikeudet. Siksi sanon jyrkkä EI muslimien maahanmuutolle.

Vierailija
9/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:44"]

Miksi Yle hyysää nuivia ja persuja? Se on meidän verorahoilla maksettu kanava, mutta eivät uutisoi sisulaisten tekemistä rikoksista ja vähättelevät persujen aiheuttamaa uhkaa maallemme. Kanavan pitäisi ajaa meidän asioitamme, eikä esittää rasisteja yltiöpäisen positiivisessa valossa. Koko totuus kuvottavista hommalaisista on tuotava esiin!

[/quote]

Varsinkin, kun laki Yleisradiosta sanoo kolmannen luvun ekassa pykälässä näin:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931380

"3 luku

Yhtiön tehtävät
7 § (19.8.2005/635)
Julkinen palvelu

Julkisen palvelun ohjelmatoiminnan tulee erityisesti:

1) tukea kansanvaltaa ja jokaisen osallistumismahdollisuuksia tarjoamalla monipuolisia tietoja, mielipiteitä ja keskusteluja sekä vuorovaikutusmahdollisuuksia;

2) tuottaa, luoda, kehittää ja säilyttää kotimaista kulttuuria, taidetta ja virikkeellistä viihdettä;(10.8.2012/474)

3) ottaa ohjelmistossa huomioon sivistys- ja tasa-arvonäkökohdat, tarjota mahdollisuus oppimiseen ja itsensä kehittämiseen, painottaa lapsille ja nuorille suunnattuja ohjelmistoja sekä tarjota hartausohjelmia; (10.8.2012/474)

4) kohdella ohjelmatoiminnassa yhtäläisin perustein suomen- ja ruotsinkielistä väestöä, tuottaa palveluja saamen, romanin ja viittomakielellä sekä soveltuvin osin myös maan muiden kieliryhmien kielellä;

5) tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta sekä huolehtia ohjelmatarjonnasta myös vähemmistö- ja erityisryhmille;

6) edistää kulttuurien vuorovaikutusta ja ylläpitää ulkomaille suunnattua ohjelmatarjontaa;

7) välittää asetuksella tarkemmin säädettäviä viranomaistiedotuksia ja varautua televisio- ja radiotoiminnan hoitamiseen poikkeusoloissa."

Vierailija
10/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:48"]Minulle tärkeitä arvoja ovat naisten, lasten, seksuaalivähemmistöjen ja lasten oikeudet. Siksi sanon jyrkkä EI muslimien maahanmuutolle.
[/quote]
Ja-sanan jälkeen piti olla ELÄINTEN oikeudet. (korjaus)

Vierailija
11/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:31"]

Ilman mamuja ei olisi Fazerin sinistä!

[/quote]

Suvakin logiikka: Fazer oli maahanmuuttaja, joten sen takia tarvitsemme lisää somalipakolaisia!

Vierailija
12/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kansallismaisema-kommentti taisi koskea Vartiosaarta, joka ollaan tosiaan rakentamassa täyteen kerrostaloja, ja niistä peräti 30% on sosiaalista asuntotuotantoa..?

Vierailija
13/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:56"]

[/quote]

Älkää viitsikö jauhaa joskus Venäjän tai jo Ruotsin vallan aikana muutamasta maahan muuttaneesta liikemiehestä kuin he olisivat rakentaneet koko Suomen. Maa rakennittiin toisen maailman sodan jälkeen suomalaisten omalla työllä ei muutaman emigrantin joiden merkitystä tarkoituksella paisutellaan toimesta.

[/quote]Niissä jälleenrakentajissa oli mm. venäläisten ja ruotsalaisten jälkeläisiä. Itselläni Lounais-Suomessa syntyneenä on molempia sukupuussani, ja tunnen oloni suomalaiseksi-jos sillä on mitään väliä.Evvk.

Olen itsekin kurkkuani myöten täynnä ihmisten kateutta,kun ei oikeasti puutu työtä eikä asuntoa mutta uskotaan huhupuheet vain vitutuksen purkamiseksi. Vieläpä ne, joiden luulisi tietävän elämästä jotain, ja jotka moittivat ahdasmielisiä kasvattajiaan ja kanssaihmisiä.Toivottavasti ilma raikastuu pian.

Vierailija
14/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Suvakin logiikka: Fazer oli maahanmuuttaja, joten sen takia tarvitsemme lisää somalipakolaisia!

[/quote]

Niinkö mä sanoin? Onko sun pienenpieni pippeli nyt ihan maassa? Voi sua rasisti rassukkaa. Maistuisiko Fazerin lakritsi?

Vierailija
15/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:56"]

[/quote]

Älkää viitsikö jauhaa joskus Venäjän tai jo Ruotsin vallan aikana muutamasta maahan muuttaneesta liikemiehestä kuin he olisivat rakentaneet koko Suomen. Maa rakennittiin toisen maailman sodan jälkeen suomalaisten omalla työllä ei muutaman emigrantin joiden merkitystä tarkoituksella paisutellaan toimesta.

[/quote]Niissä jälleenrakentajissa oli mm. venäläisten ja ruotsalaisten jälkeläisiä. Itselläni Lounais-Suomessa syntyneenä on molempia sukupuussani, ja tunnen oloni suomalaiseksi-jos sillä on mitään väliä.Evvk.

Olen itsekin kurkkuani myöten täynnä ihmisten kateutta,kun ei oikeasti puutu työtä eikä asuntoa mutta uskotaan huhupuheet vain vitutuksen purkamiseksi. Vieläpä ne, joiden luulisi tietävän elämästä jotain, ja jotka moittivat ahdasmielisiä kasvattajiaan ja kanssaihmisiä.Toivottavasti ilma raikastuu pian.

[/quote]

Pidätkö kyynelkaasua kelvollisena ilmanraikastimena? Siihen ratkaisuun tunnutaan näissä nuivuusongelmissa päädyttävän ennen pitkää nimenomaan viranomaisten toimesta ja kohdistuen nuivien arvostelemiin ihmisryhmiin. Ranska, Ruotsi, ...

Vierailija
16/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Ylen toimittaja on kihloissa Matias Turkkilan kanssa.

Vierailija
18/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:28"]

Halla-aho on Brysselissä muslimin vasallina. Mitä luulette, nuoleeko hän herransa jalat puhtaaksi ennen rukoushetkeä? :D

[/quote]

Todennäköisesti. Urpo mikä urpo.

Vierailija
19/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahanmuutttokriittisten keskimääräistä alempi äo ja kyvyttömyys itsenäiseen ajatteluun on tosiasia.

Vierailija
20/144 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:23"]

Rajat kiinni. Ei enää yhtään muslimeja tänne ja joo asun lähiössä samassa kerrostalossa muslimien kanssa. Lapseni ei heidän kanssa leiki ettei joudu raiskatuksi tai hakatuksi.

[/quote]Mistä tiedät, vaikka tekisivätkin sitä.