Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Nuiva” ilmapiiri ahdistaa minua äitinä

26.09.2014 |

Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:55"]

"suomalaisiin kieliin kohdistuvaa vihaa" Itse vastustan pakkoruotsia, mutta en missään nimessä vihaa ruotsia tai ruotsin kielisiä, päinvastoin tunnen monta. Itse asiassa yli 80 % suomalaisista vastustaa pakkoruotsia ja suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä minkään "vihan" kanssa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288358930831.html

[/quote]

Suomalaisille on kasvanut terve itsetunto eivätkä he enää kaipaa hyväksyntää suomessa asuvilta ruotsalaisilta. Baltian maissa on vain yksi virallinen kieli vaikka maat vapautuivat Neuvostoliton vallan alta parikymmentä vuotta sitten. Suomessa olisi jo aika purkaa ruotsalaisten etuoikeudet. Ruotsalaisten asemaa herrakansana on kuitenkin tukenut innokas heidän hyväksyntäänsä kaipaava suomalaisten joukko joka ei osaa seistä omilla jaloillaan.

Paavo Lipposen nöyristely on ollut häpeällisimmästä päästä. Ruotsin kieli ja kulttuuri eivät ole suomalaisille sen läheisimpiä kuin toisen entisen miehittäjän Venäjän. Irvokkainta on että ruotsalaiset ovat yrittäneet kieltää suomalaisten identiteetin kansana. Minusta ruotsalaisten pitäisi myöntää rikoksensa etnisiä suomalaisia kohtaan.

[/quote]

Ruotsia tai sen muinaista muotoa on kyllä puhuttu vähintään yhtä pitkään tällä alueella jota Suomeksi nykyään kutsutaan. Etenkin rannikolla. Opettele maasi historiaa!

[/quote]

Saamea on puhuttu Suomen alueella vielä kauemmin? Joten pitäisikö meillä olla pakko-saame?

Vierailija
122/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nuo hommapojurassukat! Onko ne eunukkeja vai muuten vain pienimunaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:52"]

Mies 29v on tällä palstalla omin sanoin myöntänyt olevansa rasisti, joten sitä ei tarvitse hänen kohdallaan miettiä. Samoihin aikoihin hän pöyristyi useaan otteeseen sivistysvaltioiden brutaaliudesta, kun nämä halusivat milloin missäkin piilotelleet ja lopulta kiinni jääneet vanhat natsipapat tuomiolle.

[/quote]Jokainen ihminen voidaan leimata rasistiksi, joten 'rasisti' ei tarkoita mitään. Se ei ainakaan tarkoita sitä, että haluaa pahaa eri rotua edustaville ihmisille syntyperän takia tms. Koska rasismista on tehty niin laaja käsite, ei ole mitään mieltä yrittää pakoilla sitä leimaa. Se on syötin nielaisemista.

Ja tiettyyn aikaan kaikki saksalaiset ovat olleet natseja ja tehneet mitä on pakotettu tekemään. Ei Suomessakaan jahdata talvisodassa tai jatkosodassa suomalaisia vastaan sotineita ja hengissä selvinneitä ryssiä. 

-Mies 29v-

Vierailija
124/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29 v selittämässä rasismin ja natsien olevan ok perheelleen ja jollekin random 16-v deitilleen naurattaa. :)

Vierailija
125/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla heräsi kysymys tätä ketjua lukiessa. Onko noilla hommapojuilla todella pienet pippelit? Ne kyllä kuulostaa siltä. AP.lle paljon respectiä, et todellakaan ole yksin 99,9% suomalaisista ovat samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
126/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee pahaa lukea tätä ketjua. Onko ihmiset oikeasti vielä näin ahdasmielisiä? Kyllä mäkin yleistäisin että suurin osa suvaitsevasta porukasta asuu Helsingissä, kun en itse ainakaan kuule tällasia juttuja. Ahdistaa silti mun oman lapsen tulevaisuus kun sen isä on ghanalainen. Tässä maassa ei viaton lapsikaan säästy rasismilta vaikka olis käytännössä suomalainen jos edes näyttää ulkomaalaiselta. Ihan sairasta.

127/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:59"]

Täytyy sanoa, että kaikilla ennakkoluulottomilla helsinkiläisillä tuppaa tosi usein olemaan ennakkoluuloja "ennakkoluuloisia" maalaisia kohtaan.

[/quote]

Mikä minun kirjoituksessa saa sinut uskomaan minun olevan ennakkoluuloinen maalaisia kohtaan?

Vierailija
128/144 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:31"]

Ilman mamuja ei olisi Fazerin sinistä!

[/quote]

Älkää viitsikö jauhaa joskus Venäjän tai jo Ruotsin vallan aikana muutamasta maahan muuttaneesta liikemiehestä kuin he olisivat rakentaneet koko Suomen. Maa rakennittiin toisen maailman sodan jälkeen suomalaisten omalla työllä ei muutaman emigrantin joiden merkitystä tarkoituksella paisutellaan toimesta.

[/quote]Niissä jälleenrakentajissa oli mm. venäläisten ja ruotsalaisten jälkeläisiä. Itselläni Lounais-Suomessa syntyneenä on molempia sukupuussani, ja tunnen oloni suomalaiseksi-jos sillä on mitään väliä.Evvk.

Olen itsekin kurkkuani myöten täynnä ihmisten kateutta,kun ei oikeasti puutu työtä eikä asuntoa mutta uskotaan huhupuheet vain vitutuksen purkamiseksi. Vieläpä ne, joiden luulisi tietävän elämästä jotain, ja jotka moittivat ahdasmielisiä kasvattajiaan ja kanssaihmisiä.Toivottavasti ilma raikastuu pian.

[/quote]

Pidätkö kyynelkaasua kelvollisena ilmanraikastimena? Siihen ratkaisuun tunnutaan näissä nuivuusongelmissa päädyttävän ennen pitkää nimenomaan viranomaisten toimesta ja kohdistuen nuivien arvostelemiin ihmisryhmiin. Ranska, Ruotsi, ...

[/quote]

Ihan sama millä keinoin nuivat hävitetään maastamme, mutta se on tehtävä. Ja joo maahanmuuton rajoittaminen ei ole ratkaisu.

[/quote]

Aika rankkaa vihaa nuivia kohtaan. Haluat siis tappaa nuivat?

129/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:55"]

Olen +viisikymppinen vaari ja minua ahdistaa samankaltaiset asiat. Nuorempana suhtauduin, kuten sanoit, "nuivasti" homoihin ja moniin muihin kanssaihmisiin. Oma kasvun paikkani oli kun poikani kertoi muuttavansa yhteen toisen miehen kanssa. Minulla kesti kaksi vuotta hyväksyä asia, mutta nyt asian hyväksyttyäni näen ihmisten välisen rakkauden aivan uudella tavalla. Tyttäreni meni vielä ruotsinkielisen suomalaisen kanssa naimisiin, joten tämä ukko sai lapsiltaan kunnon opetuksen :D

[/quote]

IHANA<3

130/144 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:51"]

Mua ahdistaa nykyajan ääriliberaali meininki. Kaikkea pitäisi suvaita/sallia/sietää. Perinteet ja arvot on viskattu romukoppaan :(

[/quote]

Mielestäni juuri se on muuttunut. Stadi oli ennen suvaitsevainen kaupunki, mutta nyt tuntuu perinteiset arvot unohtuneen. Täällä on aina ollut maahanmuuttajia, joten sitä on turha syyttää, kuten joku teki. Täällä on aina ollut eri uskontokuntien edustajia etc, etc. Ainoa asia mikä rikkoo stadilaisia perinteitä on rasistinen ja epäsuvaitsevainen nettikirjoittelu. Juu, ja en ole "kunnon suvakki", sillä en suvaitse suvaitsemuutta rakkaassa kotikaupungissani.

Vierailija
131/144 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 22:14"]

Ihan sama millä keinoin nuivat hävitetään maastamme, mutta se on tehtävä. Ja joo maahanmuuton rajoittaminen ei ole ratkaisu.

[/quote]

Aika rankkaa vihaa nuivia kohtaan. Haluat siis tappaa nuivat?

[/quote]

Ei vaan hän haluaa provoilla johdattaakseen keskustelun pois varsinaisesta asiasta. Kun riidellään henkilötasolla niin asiat jäävät unholaan. Siksi tuollaisiin täkyihin ei pidä tarttua.

Vierailija
132/144 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:05"]

"..kansanedustaja Ben Zyskowiczin vaimo Rahime on muslimi.

Joten kyllä muslimit voivat olla naimisissa vaikka juutalaisen kanssa. Kristityistä puhumattakaan."

http://www.islamopas.com/familj1.html

"Usko on se, mikä sitoo muslimiperheen yhteen ja siksi muslimille on kiellettyä avioitua ateistin tai monijumalaisen (Kafir) kanssa. Muslimiehen on kuitenkin sallittu mennä naimisiin uskovan kristityn tai juutalaisen naisen kanssa, mutta tämä ei ole mitenkään suositeltavaa ja siihen liittyy tiettyjä ehtoja: Naisen täytyy sitoutua kasvattamaan parin lapset Islamin mukaisesti. Jos naimisissa oleva mies kääntyy Islamiin ja hänen vaimonsa on kristitty tai juutalainen eikä tahdo kääntyä, avioliitto voi jatkua tavalliseen tapaan, mutta jos vaimo kuuluu kiellettyihin lajeihin ja pysyy epäuskossaan, on avioelämän päätyttävä. Hänelle täytyy kuitenkin antaa aikaa miettiä asiaa ensin. Jos naimisissa oleva nainen kääntyy Islamiin ja mies ei ole muslimi, päättyy avioelämä välittömästi ja naisen tulee kohtuullisen ajan kuluessa hakea juridista eroa."

Osaatteko lukea? Ymmärrättekö lukemaanne?

Zyskovic ja hänen vaimonsa liitto ei ole islamin mukaan pätevä... ei edes suomalaisten muslimien mukaan. M40

[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja sanoi, että suuri osa muslimeista on maallistuneita muslimeja.

Joku väitti siihen, ettei maallistuneita muslimeita olekaan, vaan kaikki ovat fanaatikkoja.

Tähän sitten vastattiin, ettei pidä paikkaansa vaan muslimit voivat olla naimisissa vaikka juutalaisten tai kristittyjen kanssa. Kuten esimerkiksi Rahime ja Ben Zyskowich ovat. Ja miljoonat muut.

Alkuperäisen kirjoittajan pointti siitä, että maallistuneita muslimeja on pilvin pimein on siis todistettu toteen.

Maallistuneita muslimeja on siis paljon, koska muslimien avioliitot muiden uskontojen edustajien kanssa ovat aivan yleisiä.

Vierailija
133/144 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa se, että Pisa-koulutetut ihmiset eivät tajua eroa tunnepoliittisen puheen ja taloudellisen realismin välillä. Suomeksi: maksa sitten itse omasta palkkapussistasi nämä maahanmuuttajat.

Vierailija
134/144 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 23:59"]

Mua ahdistaa se, että Pisa-koulutetut ihmiset eivät tajua eroa tunnepoliittisen puheen ja taloudellisen realismin välillä. Suomeksi: maksa sitten itse omasta palkkapussistasi nämä maahanmuuttajat.

[/quote]

Oletko tosiaan niin ahne ettet voi antaa omistasi hätää kärsiville?

Vierailija
135/144 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi todella olla niin "ahde" tai vaan järkevä, ettei halua osallistua jo etukäteen tuhoontuomittuun projektiin josta Suomelle tai suomalaisille tule koskaan koitumaan mitään hyvää.

Mikään ei toisaalta kiellä niitä ihmisiä, jotka ovat toista mieltä, rahoittamaan hyväksi kokemaansa asiaa.

Mutta ei siis pidä tähän kaikkia velvoittaa osallistumaan jos ei aidosti tätä kannata.

Vierailija
136/144 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:05"]

"..kansanedustaja Ben Zyskowiczin vaimo Rahime on muslimi.

Joten kyllä muslimit voivat olla naimisissa vaikka juutalaisen kanssa. Kristityistä puhumattakaan."

http://www.islamopas.com/familj1.html

"Usko on se, mikä sitoo muslimiperheen yhteen ja siksi muslimille on kiellettyä avioitua ateistin tai monijumalaisen (Kafir) kanssa. Muslimiehen on kuitenkin sallittu mennä naimisiin uskovan kristityn tai juutalaisen naisen kanssa, mutta tämä ei ole mitenkään suositeltavaa ja siihen liittyy tiettyjä ehtoja: Naisen täytyy sitoutua kasvattamaan parin lapset Islamin mukaisesti. Jos naimisissa oleva mies kääntyy Islamiin ja hänen vaimonsa on kristitty tai juutalainen eikä tahdo kääntyä, avioliitto voi jatkua tavalliseen tapaan, mutta jos vaimo kuuluu kiellettyihin lajeihin ja pysyy epäuskossaan, on avioelämän päätyttävä. Hänelle täytyy kuitenkin antaa aikaa miettiä asiaa ensin. Jos naimisissa oleva nainen kääntyy Islamiin ja mies ei ole muslimi, päättyy avioelämä välittömästi ja naisen tulee kohtuullisen ajan kuluessa hakea juridista eroa."

Osaatteko lukea? Ymmärrättekö lukemaanne?

Zyskovic ja hänen vaimonsa liitto ei ole islamin mukaan pätevä... ei edes suomalaisten muslimien mukaan. M40

[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja sanoi, että suuri osa muslimeista on maallistuneita muslimeja.

Joku väitti siihen, ettei maallistuneita muslimeita olekaan, vaan kaikki ovat fanaatikkoja.

Tähän sitten vastattiin, ettei pidä paikkaansa vaan muslimit voivat olla naimisissa vaikka juutalaisten tai kristittyjen kanssa. Kuten esimerkiksi Rahime ja Ben Zyskowich ovat. Ja miljoonat muut.

Alkuperäisen kirjoittajan pointti siitä, että maallistuneita muslimeja on pilvin pimein on siis todistettu toteen.

Maallistuneita muslimeja on siis paljon, koska muslimien avioliitot muiden uskontojen edustajien kanssa ovat aivan yleisiä.

[/quote]

Niinpä niin. Onhan näitä vaikka kuinka paljon.

David Bowiekin on naimisissa musliminaisen kanssa.

Ja eikö se Helsingin kaupunginvaltuutettu Nazima Razmyarkin, joka on muslimi, ole ensi kesänä menossa naimisiin suomalaisen kristityn kanssa...?

Vierailija
137/144 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhaa kirjoitella tänne, kun suuri osa oivaltavista ja faktapitoisista kirjoituksista poistetaan. 

-Mies 29v-

Vierailija
138/144 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja naapurostossani asuu mm. homoja, ruotsinkielisiä, juutalaisia ja muslimeita. Useat heistä taistelivat itsenäisyytemme puolesta viime sodissa. Nuorempi väestö alueella koostuu suomalaisista ja ulkomaalaisista. Mustista ja valkoisista sekä kaikesta siltä väliltä. On homoja, on lesboja, on körttiläisiä, on agnostikkoja yms, yms. TÄMÄ ILMAPIIRI JOKA MINUA AHDISTAA EI JOHDU HEISTÄ! Naapurustoni on aivan mahtava ja ihana. Tässä maassa paikoin vallitseva kaiken vastainen ilmapiiri ahdistaa minua äitinä, sillä en haluaisi lapseni kasvavan kaiken vastaisessa ilmapiirissä.

AP

Vierailija
139/144 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin AP. Lähes kaikkia suomalaisia ahdistaa tämä ilmapiiri.

Vierailija
140/144 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos AP:sta on tullut nuiva?

Kohta puolivuotta tätä vuotta kulunut ja paljon ehtinyt tapahtua!