”Nuiva” ilmapiiri ahdistaa minua äitinä
Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.
Kommentit (144)
Miksihän minun viime öinen viestini piti poistaa? Siinä kritisoitiin Obamaa ja Eric Holderia, eikä mitään 'kansanryhmää' tms.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:31"]
Ilman mamuja ei olisi Fazerin sinistä!
[/quote]
Älkää viitsikö jauhaa joskus Venäjän tai jo Ruotsin vallan aikana muutamasta maahan muuttaneesta liikemiehestä kuin he olisivat rakentaneet koko Suomen. Maa rakennittiin toisen maailman sodan jälkeen suomalaisten omalla työllä ei muutaman emigrantin joiden merkitystä tarkoituksella paisutellaan toimesta.
[/quote]
Suomi kyllä säilytti itsenäisyytensä ulkomaalaisten avulla ja maa jälleenrakennettiin ulkomaalaisten avustuksella. Painukaa sinne hommafoorumille levittelemään valheitanne.
[/quote]
No paljonko apua Suomi sai ulkomailta viime sodissa tai niiden jälkeen? Talvisodassa ruotsalaisilta saatiin tarvikkeita ja maahan tuli muutama sata vapaaehtoista. Jatkosodassa Suomi sai Saksan kanssa Neuvostoliittoa vastaa liittoutuessaan apua. Tosin Hitler oli myynyt aiemmin Suomen Neuvostoliitolle. Kun Suomen liittolaisuudesta Saksan kanssa pidetään meteliä niin voi kysä missä se länsimaiden apu oli kun Suomi olisi kaivannut sitä säilyttääkseen itsenäisyytensä? Toisen maailman sodan aikana Iso-Britanniakaan ei olisi kyennyt puolustamaan edes itseään jollei meri erottaisi sitä mantereesta. Sotien jälkeen Suomi ei ottanut tai voinut ottaa vastaan Marshall apua mutta sai tosin Yhdysvalloilta velkoja anteeksi. Sotakorvausten maksun jälkeen Suomen talous kehittyi täysin omin voimin.
[/quote]
Juuri luettelit tuossa kuinka massiivista apua Suomi sai ulkomailta. Ruotsin antama tuki oli erittäin massiivista suhteutettuna bruttokansantuotteeseen ja he ottivat vastaan valtavan määrän pakolaisia Suomesta. Lisäksi Suomeen tuli valtavasti vapaaehtoisia taistelemaan maamme itsenäisyyden puolesta. Eikä suomalaiset silloin heitä mamutellut. Ei kyllä Suomessa ollut silloin hommalaisia. Olivat kaikki käpykaartissa tai ottaneet hatkat.
Itse olin hyvinkin suvaitsevainen mm. maahanmuuttajia kohtaan kun vielä asuin kaupungissa jossa heitä ei juurikaan ollut. Muuttaessani kaupunkiin ja alueelle jossa mamuja oli ja on paljon suvaitsevaisuuteni on kadonnut valitettavasti.. Se on helppo huudella kauempaa.
Asuisikohan ap todellakin alueella jossa puolet asukkaista on esim. mamuja, mustalaisia ym. Koulut ja päiväkodit täynnä vähemmistön edustajia. Mä epäilen että ei asuisi.
Tälläiset alueet ovat yleensä hyvinkin levottomia, maahanmuuttajiakin on toki joka lähtöön mutta itselläni ainakin tuli hyvinkin huono kuva heistä. Minulle mm. kerrottiin kuinka he tulivat kouluttamaan lapsensa lääkäreiksi ym. kun suomen sosiaalihuolto on niin hyvä. Yleisesti ottaen otettiin kaikki irti suomalaisesta hyvinvointivaltiosta. Siinä oli mukava raahautua autonrämään 30 asteen pakkasessa aamulla töihin kun naapurit nukkuivat vielä tuhannen euron vuokra-asunnossa lautasanteenit ja uudet autot pihassa ;)
Hah :D AV-palstan fiksut ja koulutetut naiset voittivat hommafoorumin pikkupippelipoitsut tässä(kin) keskustelussa 6-0. Niin tulee seuraavissa vaaleissakin käymään. Veikkaan, että fiksut naiset saavat 110-120 paikkaa eduskuntaan ja persut jää johonkin 1-2 paikkaan :D
Ongelma on tässä ja monessa muussa asiassa keskivertomielipiteiden heikompi näkyvyys. Ei henkilö, jonka mielestä maahanmuuttajat ovat ihan ihmisiä siinä missä me muutkin ja heistä löytyy suunnilleen samassa suhteessa mukavia ja pahoja ihmisiä jaksa spämmätä tänne mielipidettään 5 ketjua illassa tahtia, niinkuin mamuja silmittömästi vihaava fanaatikko.
Helsinki on Pohjolan nuivin kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:30"]Hah :D AV-palstan fiksut ja koulutetut naiset voittivat hommafoorumin pikkupippelipoitsut tässä(kin) keskustelussa 6-0. Niin tulee seuraavissa vaaleissakin käymään. Veikkaan, että fiksut naiset saavat 110-120 paikkaa eduskuntaan ja persut jää johonkin 1-2 paikkaan :D
[/quote] No, keväälläpä se nähdään. Jos persujen kannatus nousee yhtä samaa tahtia kuin muiden maahanmuuttokriittisten puolueiden kannatus muissa Euroopan maissa niin tulee taas uusi, tosin viime kertaista suurempi, jytky. Esim. Ruotsidemokraatit nostivat paikkamääränsä 20:stä 49:ään tämän vuoden vaaleissa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:30"]Hah :D AV-palstan fiksut ja koulutetut naiset voittivat hommafoorumin pikkupippelipoitsut tässä(kin) keskustelussa 6-0. Niin tulee seuraavissa vaaleissakin käymään. Veikkaan, että fiksut naiset saavat 110-120 paikkaa eduskuntaan ja persut jää johonkin 1-2 paikkaan :D [/quote] No, keväälläpä se nähdään. Jos persujen kannatus nousee yhtä samaa tahtia kuin muiden maahanmuuttokriittisten puolueiden kannatus muissa Euroopan maissa niin tulee taas uusi, tosin viime kertaista suurempi, jytky. Esim. Ruotsidemokraatit nostivat paikkamääränsä 20:stä 49:ään tämän vuoden vaaleissa.
[/quote]
Paljonko lyödään vetoa, että naiset voittavat persut tulevissa vaaleissa? Ruotsidemokraatit ovat vain pieni pisu valtameressä. Heillä on myös "yllättäen" vähiten naisedustajia.
Olen +viisikymppinen vaari ja minua ahdistaa samankaltaiset asiat. Nuorempana suhtauduin, kuten sanoit, "nuivasti" homoihin ja moniin muihin kanssaihmisiin. Oma kasvun paikkani oli kun poikani kertoi muuttavansa yhteen toisen miehen kanssa. Minulla kesti kaksi vuotta hyväksyä asia, mutta nyt asian hyväksyttyäni näen ihmisten välisen rakkauden aivan uudella tavalla. Tyttäreni meni vielä ruotsinkielisen suomalaisen kanssa naimisiin, joten tämä ukko sai lapsiltaan kunnon opetuksen :D
"suomalaisiin kieliin kohdistuvaa vihaa" Itse vastustan pakkoruotsia, mutta en missään nimessä vihaa ruotsia tai ruotsin kielisiä, päinvastoin tunnen monta. Itse asiassa yli 80 % suomalaisista vastustaa pakkoruotsia ja suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä minkään "vihan" kanssa.
Täytyy sanoa, että kaikilla ennakkoluulottomilla helsinkiläisillä tuppaa tosi usein olemaan ennakkoluuloja "ennakkoluuloisia" maalaisia kohtaan.
Mitä lähemmäs toisenlaisuus tulee, sitä vähemmäksi käy suvaitsevaisuus. Ennen vanhaan Suomessa ei ollut muuta erilaisuutta, kuin yksi aasialainen rosvojengi, jonka edustajia pystyi välttelemään melko hyvin.
-Mies 29v-
Pistäisikö arvon suvaitsevainen ap lapsensa sellaiseen päiväkotiin missä olisi pelkästään islamilaisia somaleita? Vastaa rehellisesti. Odotan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:02"]
Pistäisikö arvon suvaitsevainen ap lapsensa sellaiseen päiväkotiin missä olisi pelkästään islamilaisia somaleita? Vastaa rehellisesti. Odotan.
[/quote]
En pistäisi, koska sellaisia päiväkoteja ei ole olemassa. Tyypillistä persujen retoriikkaa.
Nuivuus ei ole mikään ohi menevä ilmiö vaan jatkuvasti kasvava. Mitä enemmän maahanmuuttoa, sitä enemmän nuivuutta. Näin se on mennyt jokaisessa Länsi-Euroopan maassa. Esim. Tanskassa ja Norjassa maahanmuuttokriittiset puolueet on suurimmat puolueet, mikä ei olisi voinut olla mahdollista 20 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:04"]
[/quote]
En pistäisi, koska sellaisia päiväkoteja ei ole olemassa. Tyypillistä persujen retoriikkaa.
[/quote]
Hyvin onnistuit kiertämään vastaamisen. No mitä jos sellainen päiväkoti olisi olemassa? Oletko siis rasisti?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
Tekopyhä.
[quote author="sarisaa" time="26.09.2014 klo 18:50"]
Nuivalla tarkoitan, paitsi näitä maahanmuuttokriittisiä tahoja, myös homovastaisuutta ja suomalaisiin kieliin ja uskontoihin kohdistuvaa vihaa. Olen itse kuudennen polven helsinkiläinen ja olen kasvanut toisenlaisuutta suvaitsevassa ympäristössä, kuten sukuni satojen vuosien ajan. Haluaisin myös lapseni kasvavan hyvässä, inhimillisessä, turvallisessa ja muihin ihmisiin lämpimästi suhtautuvassa kaupungissa. Ymmärrän kyllä, että ”nuivuus” on ohimenevä, vähäinen ja epästadilainen ilmiö, mutta silti sen olomassaolo ahdistaa minua syvästi.
[/quote]Mikset sitten muuta Rinkebyhyn tai Jakomäkeen
Kuinka monta muslimia teidän rapussa asuu. Arvaan, ei yhtäkään. Kaukaa on helppo esittä suvaitsevaista ja syytellä muita rasisteiksi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:59"]Täytyy sanoa, että kaikilla ennakkoluulottomilla helsinkiläisillä tuppaa tosi usein olemaan ennakkoluuloja "ennakkoluuloisia" maalaisia kohtaan.
[/quote]
Ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että stadilainen saa monissa pohjoisemmissa kaupungeissa helposti pataan vain kotipaikkakunnan takia (kokemuksen syvällä rintaäänellä) kun taas stadissa kokemukseni mukaan ulkopaikkakuntalaiset on otettu erittäin hyvin vastaan. Tietysti poikkeuksiakin on suuntaan ja toiseen.