Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rouva Jenni Haukio avautuu Seurassa Lennu-koiran kuolemaa seuranneesta surustaan: ”Lennu oli minulle kuin oma lapsi”

Vierailija
26.08.2021 |

Rouva Haukio on niin herkkä.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira kuin lapsi, suurin kohdannut suru. Vähälläpä on rouva Haukio elämässä päässyt.

Miksi niin päättelet? Mulle otti kovemmalle lemmikin menetys, kuin isäni. Lemmikki oli minulle läheisempi kuin isäni. 

Vierailija
62/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta arvostella toisten surua.

Juuri näin. Kyllä jokainen on oikeutettu suremaan mitä haluaa. On se sitten ihminen tai eläin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka varastaa muilta koiran pitäisi uittaa tervassa ja kastroida sekä miehet että naiset . Pahuus on käsin kosketeltavaa .

Vierailija
64/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on OK surra lemmikkiä, mutta ihan kuin oma lapsi? Mun on todella vaikea uskoa, että rouva Haukiolle Lennun kuolema on sama kuin jos Aaro-poika kuolisi. Kuulostaa hyvin omituiselta.

Minusta tässä ei ole mitään omituista. Mikä sinä olet toisten menetystä arvostelemaan?

Vierailija
65/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira kuin lapsi, suurin kohdannut suru. Vähälläpä on rouva Haukio elämässä päässyt.

Miksi niin päättelet? Mulle otti kovemmalle lemmikin menetys, kuin isäni. Lemmikki oli minulle läheisempi kuin isäni. 

Sairasta.

Vierailija
66/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kuolleen kimalaisen tuossa ulko-oven edessä. Tuli niin surullinen mieli, ainakin viikko menee nyt depressiossa. Hän oli kuin tyttäreni, joka loukkaantui lievästi auto-onnettomuudessa vuonna 2005.

Mikäs sulle on aivovamman aiheuttanut. Putositko päällesi lapsena?

Vierailija
67/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ovat tätä yläpeukuttaneet, eivät itse tiedä mitään elämästä.

Vierailija
68/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Niin sinä vai? Kaikilla ei ole läheinen isäsuhde. 

Vierailija
69/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisi niin kauheasti että Jennin lapsi kuolisi hän tuskin sanoisi lapseni oli minulle kuin lennu-koira, mutta onhan tuo eläimen kuolema ikävää

Vierailija
70/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Luuletko, että kaikkia on siunattu hyvillä ja rakastavilla vanhemmilla?

Vierailija
71/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Sinäpä sen tiedät? Ei se alkoholisoitunut ilkeä ihminen ollut mulle läheinen. Koira oli. 

Vierailija
72/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki on perheenjäsen. Joillekin myös ainoa perheenjäsen ja asuinkumppani, jonka kanssa on tekemisissä enemmän kuin kenenkään ihmisen. Näin esimerkikiksi oli itselläni. Kun kissani kuoli, surin pitkään. En usko että tarkoitus oli verrata lemmikin kuolemaa lapsen kuolemaan, mutta varsinkin lapsettomalla ihmisellä lemmikki voi olla kuitenkin aika tärkeä osa elämää, siitä ehkä vertaus.

Vierailija
73/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

No ei kai tässä nyt sellaisiin verratakaan vaan läheisiin rakkaisiin ihmisiin. Joo, kyllä minuakin suretti enemmän isän koiran kuolema kuin naapurin Penan jota en tuntenut.

Vierailija
74/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

No ei kai tässä nyt sellaisiin verratakaan vaan läheisiin rakkaisiin ihmisiin. Joo, kyllä minuakin suretti enemmän isän koiran kuolema kuin naapurin Penan jota en tuntenut.

Sullako on sitten kaikkiin läheisiin ihmisiin hyvät välit. Väkivaltaiset, alkohoilisoituneet, narsistiset vanhemmatko ovat sitten "enemmän" suremisen arvoisia kuin rakas lemmikki? 

Vierailija
75/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni H. olisi helppo houkutella mukaan johonkin uskonlahkoon.

Vierailija
76/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Sullako on sitten kaikkiin läheisiin ihmisiin hyvät välit. Väkivaltaiset, alkohoilisoituneet, narsistiset vanhemmatko ovat sitten "enemmän" suremisen arvoisia kuin rakas lemmikki? 

Hyvä tavaton. Hänestä en tiedä, minulla on ja muutakin vikaa heillä korvainväli pullollaan. He ovat kuitenkin ihmisiä, jotka ovat minut saaneet aikaan. Heidän kuolemansa on heidän epäonnistuneen elämänsä loppunäytös ja elämässäni erittäin merkittävä asia kaikin tavoin. Jopa heissä on hienotkin puolensa, jotka vain korostuvat siitä miten huonossa paketissa ne ominaisuudet ovat. Kyllä he ovat suremisen arvoisia ihmisiä, vaikka suruun sekoittuu paljon myös huojennusta. 

Ei tarvitse arvostella Haukion surua todetakseen, että osoittaa huonoa makua hänen asemassaan verrata lapsen ja koiran kuolemaa. Ja hän on mielellään hyvän maun ammattilainen, joten tuon kertominen julkisuuteen on hämmästyttävää, koska tuo lausunto tulee järkyttämään monia, jotka ovat lapsensa menettäneet. Mutta oikeistolaisilla nyt tuo empatia ei ole vahvin laji. Jotain sille on käynyt. 

Vierailija
77/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin ei edes mennyt isänsä hautajaisiin, on hiukan naisissa eroa...

Purra taas olisi nollalinjallaan jättänyt lapset ym kuolemaan Afganistaniin. 👍

Vierailija
78/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin kuoli koira vuosi sitten ja vieläkään en pysty siitä ääneen puhumaan.

Minulta on myös lapsi kuollut aiemmin, siitä pystyn jo puhumaan.

Kolme koiraihmistä on minulle sanonut, kuultuaan lapsen kuolemasta, että tiedän miltä susta tuntuu. Tuo on oikeasti törkeää. Et todellakaan tiedä ennen kuin menetät lapsen.

Lemmikin menetys voi olla todella rankkaa mutta jos et ole lastasi menettänyt, et voi verrata lemmikin kuolemaa lapsen kuolemaan.

Vierailija
79/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jenni on sentään lämmin ja herkkä ihminen verrattuna Marinin kylmään sos

Jenni on kauniimpikin. Ja juuri siksi.

Kun Aaro 15vuotiaana tuodaan kotiin poliisiautossa ja poliisisetä kertoo Jennille ja Joda-Niinistölle, että poika on saatu kiinni puistosta konttaamasta kaljakänneissään, Aaro voi puolustautua että Lennukin tykkäsi kömpiä puistoissa nelivedolla. Jennillä vaan kostuu silmäkulma ja toteaa: Aivan poikani, niin veljesi Lennukin teki, saat anteeksi....

Vierailija
80/110 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin kuoli koira vuosi sitten ja vieläkään en pysty siitä ääneen puhumaan.

Minulta on myös lapsi kuollut aiemmin, siitä pystyn jo puhumaan.

Kolme koiraihmistä on minulle sanonut, kuultuaan lapsen kuolemasta, että tiedän miltä susta tuntuu. Tuo on oikeasti törkeää. Et todellakaan tiedä ennen kuin menetät lapsen.

Lemmikin menetys voi olla todella rankkaa mutta jos et ole lastasi menettänyt, et voi verrata lemmikin kuolemaa lapsen kuolemaan.

Piti siis jatkaa tuota lausetta, että kuulema tietävät miltä minusta tuntuu kun heiltäkin on koira kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä