Oletko lukenut Henry Laasasen kirjan Naisen seksuaalinen valta?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Itse Laasanenko on palstalla?
#miesvihanäkyväksi
Lukiko edellisillan deitti gradun? :)
Vierailija kirjoitti:
Heippa , miehet!
Jos naista ei paneta, niin se ei ole pihtaamista tai seksuaalisen vallan käyttöä. Pillunsaanti ei ole miesten oikeus ja naisten velvollisuus. Meillä on kaikilla oikeus seksuaaliseen koskemattomuuteen.
Tämä! Jos haluja ei vain ole (vaikka toivoisi että olisi) niin se ei ole tarkoituksellista "pihtaamista" mutta tuntuu ettei juuri kukaan mies ymmättä tätä vaan luulevat että nainen "rankaisee" tahallaan jos ei halua seksiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enkä aiokaan. Mutta L:lla oli aikoinaan aktiivinen blogi ja siellä oli jotain keskustelupaikkoja. Mitä sille kävi ja miksi te fanit ette ole kaikki siellä vaan täällä?
Laasasen tutkijaura on huipentunut misogynististen ja harvinaisen epäkypsien meemien jakamiseen twitterissä.
Onko tuo kirjanen siis tutkimus vai vaan jotain yhden henkilön ajatuksen virtaa? Esimerkit sisällöstä viittaa jälkimmäiseen.
Ei vertaisarvioitu. Perustuu hänen graduunsa ja mutuunsa. Että semmonen sosiologinen merkkiteos.
Vierailija kirjoitti:
Tässä "seksuaalisessa vallassa" on tympeää se asenne, joka on yhä vuonna 2023 voimassa, eli naiset ovat joko pihtareita tai h u o ri a, tai jännästi pihtarih u o ria. Aina on jotain valitettavaa.
Se ikivanha madonna vs huo ra kompleksi, toisin sanoen "vaimo matsku" ja "ei vaimo matsku"
Kirja ajautui minulle sattumalta. Avasin kirjan jostain kohdalta ja siinä verrattin parisuhdetta muistaakseni prostituutioon. Mietin olisinko myynyt kirjan mutta tein palveluksen ihmisille ja nakkasin sen roskiin. En kiellä etteikö Laasasella ole ihan fiksujakin pointteja siitä etteikö jonkinlaiset tasot aja parisuhdevalintaa. Selväähän se on.
Valitkaa puolisonne vähän tarkemmin. Pariutuminen ei muuten ole pakollista!!
Puhukaa.
Olkaa aikuisia, mistä ne huolettomat mieslapset tulevat?
Kylmiä naisia ei ole olemassa, on vaan taitamattomia miehiä, tai no, ne on vasta poikia.
Vierailija kirjoitti:
Eronnut kirjoitti:
Tosiaan aikaisempi kommenttini sai vaan alapeukkua eli aiheesta ei kannata keskustella 2023. Itse en tiennyt valta-asetelmasta parikymppisenä mitään, mutta eron jälkeen lueskelin aiheesta. Kysyttiin mitä valta on, niin yhtenä on mahdollisuus valita milloin ja kenen kanssa harrastaa seksiä. Tämä tarkoittaa avioliitossa sitä, että nainen saa seksiä sivusuhteista, kun haluaa, mutta aviomies ei saa, jos ei ole kunnon pelimies. Miehelle käy varattu pillu, mutta toistepäin ei toimi. Kokemusta on. En toki yleistä, että kaikki naiset noin toimii.
Tosissaan. Sait vastauksia ja kysymyksiä. Niihin et näköjään aio vastata.
Kysyttiin mitä valta on. Annoin yhden esimerkin juuri. Laasasta lainaten:
1. valita avioliiton, parisuhteen, prostituution, yhdenyön suhteen jne.
2. avioitua ylöspäin
3. valita, kenen kanssa ja milloin harrastaa seksiä
4. saada seksuaalisuudella hyötyjä työelämässä yms.
5. nauttia haluttuna olemisen tunteesta
Mitä muuta haluat kysyä?
En ole lukenut kirjaa enkä ketjua, mutta tiedän tuon Henrin sanoman pääpiirteittäin.
Naiset eivät yleensä kai myönnä näitä hänen juttujaan tai suuttuvat kuullessaan niistä. Osa naisista kuitenkaan ei näin tee.
Laasasen kirjaa lukemalla naiset voivat yrittää asettua miesten asemaan nyky yhteiskunnassa. Nimittäin Laasanen on käänteinen intersektionaalinen feministi ( eikä edes yhtä höyrypäinen).
Eli kuvitelkaa että Laasasen ajattelu olisi valtavirtaa ja kaikkien olisi käytännössä pakko ajatella samalla tavalla jos haluaa käydä täysipäisestä eikä mikään argumentointi auta,
Tältä tuntuu nimittäin miehistä nykyään kun feminismi on ajattelun paradigma.
Laasasen gradu on kyllä pateettista luettavaa, jota naiset eivät halua kuulla. Hatun nosto siitä, että uskalsi julkaista sen sillä uhalla, että menetti monet pillut :)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso otanta tällä Laasasella oli kirjaa kirjoittaessaan?
Sillä ei ole mitään merkitystä - kyseessä on laadullinen tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enkä aiokaan. Mutta L:lla oli aikoinaan aktiivinen blogi ja siellä oli jotain keskustelupaikkoja. Mitä sille kävi ja miksi te fanit ette ole kaikki siellä vaan täällä?
Laasasen tutkijaura on huipentunut misogynististen ja harvinaisen epäkypsien meemien jakamiseen twitterissä.
Onko tuo kirjanen siis tutkimus vai vaan jotain yhden henkilön ajatuksen virtaa? Esimerkit sisällöstä viittaa jälkimmäiseen.
Ei vertaisarvioitu. Perustuu hänen graduunsa ja mutuunsa. Että semmonen sosiologinen merkkiteos.
Eivät useimmat väitöskirjatkaan ole vertaisarvioituja. Vertaisarviointi ei nyt muutenkaan ole mikään laadun tae.
Eronnut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut kirjoitti:
Tosiaan aikaisempi kommenttini sai vaan alapeukkua eli aiheesta ei kannata keskustella 2023. Itse en tiennyt valta-asetelmasta parikymppisenä mitään, mutta eron jälkeen lueskelin aiheesta. Kysyttiin mitä valta on, niin yhtenä on mahdollisuus valita milloin ja kenen kanssa harrastaa seksiä. Tämä tarkoittaa avioliitossa sitä, että nainen saa seksiä sivusuhteista, kun haluaa, mutta aviomies ei saa, jos ei ole kunnon pelimies. Miehelle käy varattu pillu, mutta toistepäin ei toimi. Kokemusta on. En toki yleistä, että kaikki naiset noin toimii.
Tosissaan. Sait vastauksia ja kysymyksiä. Niihin et näköjään aio vastata.
Kysyttiin mitä valta on. Annoin yhden esimerkin juuri. Laasasta lainaten:
1. valita avioliiton, parisuhteen, prostituution, yhdenyön suhteen jne.
2. avioitua ylöspäin
3. valita, kenen kanssa ja milloin harrastaa seksiä
4. saada seksuaalisuudella hyötyjä työelämässä yms.
5. nauttia haluttuna olemisen tunteesta
Mitä muuta haluat kysyä?
Kun itse olen 65-vuotias nainen, olisin kysynyt, että tämä ylläoleva listahan koskee sitten vain sitä palstalla huomioitua naista, eli kaksikymppistä seksihullua neitsyttä, joka on palsta-asteikolla 8 tai 9. Sara Sieppihän on 6...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut kirjoitti:
Kirja on provokatiivinen, mutta se herättää keskustelua etenkin tasa-arvosta. Naisilla on seksuaalista valtaa tosin ei ehkä kaikilla.. aihe on tabu ja valtaa käyttävät kieltävät sen. Naiset, joilla valtaa on, tavoittelevat etuja, joita miehet sortuvat seksin puutteessa antamaan. Jos mies laittaa vastaan, niin löytyy usein toinen mies ratkaisuksi. Lisäksi mies häviää poikkeuksetta erotilanteissa, jos on yhteisiä lapsia. Naisilla on suuri moraalinen vastuu miten valtaa käyttävät myös yhteiskunnallisesti. Esim avioerot maksaa yhteiskunnalle. Kannatan bordellien laillistamista. On naisia ja miehiä, joille vaihdantatalous sopii. Sitten on miehiä ja naisia, jotka haluavat tulla rakastetuksi ja perustaa perheen. Ongelmat alkaa kun nämä kaksi asiaa sekoitetaan.
Mitä se valta käytännössä on? En ole tuota lukenut.
Sitä että nainen voi suhteessa kiristää aina miestään seksillä.
Valta on sitä, että itsellä on jotain - mitä toinen haluaa. Ja se toinen on valmis tekemään asioita jotta saisi sitä mitä haluaa (palkinto), vaikka varmuutta siitä ei ole (vaikka tekisikin)
Mitä te höpäjätte?
77% naisista toivoisi saavansa enemmän seksiä, 88% miehistä toivoisin saavansa enemmän seksiä. Ero ei ole iso ja suurinosa ihmisistä ei saa tarpeeksi. Kummallista että naiset eivät kirjoittele opuksia miesten seksuaalisesta vallasta??
Myös miesten mieskuntoa on romahtamaan päin, joten tulevaisuudessa yhä isompi osa naisista ei saa tarpeeksi seksiä miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on raamattuni. Pitäis sisällyttää nuorten miesten peruskoulun opetussuunnitelmaan.
Ettei kukaan muukaan pariutuisi kun et sinäkään?
Miksi miesten pitäisi ottaa nainen joka vain vihaa miehiä ja haluaa sen rahat ja siemenmen?
Ei nainen kykene rakkauteen miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut kirjoitti:
Kirja on provokatiivinen, mutta se herättää keskustelua etenkin tasa-arvosta. Naisilla on seksuaalista valtaa tosin ei ehkä kaikilla.. aihe on tabu ja valtaa käyttävät kieltävät sen. Naiset, joilla valtaa on, tavoittelevat etuja, joita miehet sortuvat seksin puutteessa antamaan. Jos mies laittaa vastaan, niin löytyy usein toinen mies ratkaisuksi. Lisäksi mies häviää poikkeuksetta erotilanteissa, jos on yhteisiä lapsia. Naisilla on suuri moraalinen vastuu miten valtaa käyttävät myös yhteiskunnallisesti. Esim avioerot maksaa yhteiskunnalle. Kannatan bordellien laillistamista. On naisia ja miehiä, joille vaihdantatalous sopii. Sitten on miehiä ja naisia, jotka haluavat tulla rakastetuksi ja perustaa perheen. Ongelmat alkaa kun nämä kaksi asiaa sekoitetaan.
Valta on sitä, että itsellä on jotain - mitä toinen haluaa. Ja se toinen on valmis tekemään asioita jotta saisi sitä mitä haluaa (palkinto), vaikka varmuutta siitä ei ole (vaikka tekisikin)
Miten minä voin kiristää miestä seksillä, kun seksi on asia, jota haluan itse vähintään yhtä paljon kuin mies?
Mitä valtaa se on?Naiset haluaa kanssa seksiä. Miehet voi myös kiristää naista seksillä
Kaikki eivät ole sinä.
Väitän että parisuhteissa on enemmän puutteessa eläviä miehiä kuin naisia. Syyt on moninaisia - mutta yhtä kaikki asia on niin.
Ja puutteessa olevaa miestä on helpompi kiristää kuin puutteessa olevaa naista - siksi, että nainen saa seksiä miehiltä helpommin kuin mies naisilta välimarkkinoilla ( kuten baarissa )
No missä se mun seksuaalinen valta nyt sitten on?
On ihan valtavasti naisia, jotka elää puutteessa miehen kanssa. Ei se vaan ois mahdollista tuon teorian mukaan.Ja ihan varmasti mun mies löytäisi seksiseuraa jostain baarista about yhtä helposti kuin minäkin. Helpommin varmaan, koska oon ite niin ujo tekemään aloitteita.
Ei naisen tarvitse tehdä aloitteita saadakseen seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä "seksuaalisessa vallassa" on tympeää se asenne, joka on yhä vuonna 2023 voimassa, eli naiset ovat joko pihtareita tai h u o ri a, tai jännästi pihtarih u o ria. Aina on jotain valitettavaa.
Se "h u o r a" ei viittaa seksiaaliseen aktiivisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut kirjoitti:
Miten minä voin kiristää miestä seksillä, kun seksi on asia, jota haluan itse vähintään yhtä paljon kuin mies?
Mitä valtaa se on?Naiset haluaa kanssa seksiä. Miehet voi myös kiristää naista seksillä
Kaikki eivät ole sinä.
Väitän että parisuhteissa on enemmän puutteessa eläviä miehiä kuin naisia. Syyt on moninaisia - mutta yhtä kaikki asia on niin.
Ja puutteessa olevaa miestä on helpompi kiristää kuin puutteessa olevaa naista - siksi, että nainen saa seksiä miehiltä helpommin kuin mies naisilta välimarkkinoilla ( kuten baarissa )
No missä se mun seksuaalinen valta nyt sitten on?
On ihan valtavasti naisia, jotka elää puutteessa miehen kanssa. Ei se vaan ois mahdollista tuon teorian mukaan.Ja ihan varmasti mun mies löytäisi seksiseuraa jostain baarista about yhtä helposti kuin minäkin. Helpommin varmaan, koska oon ite niin ujo tekemään aloitteita.
Ei naisen tarvitse tehdä aloitteita saadakseen seuraa.
Ei naiset elä puutteessa miehen kanssa, se on niiden oma valinta olla harrastamatta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa puolisonne vähän tarkemmin. Pariutuminen ei muuten ole pakollista!!
Puhukaa.
Olkaa aikuisia, mistä ne huolettomat mieslapset tulevat?
Kylmiä naisia ei ole olemassa, on vaan taitamattomia miehiä, tai no, ne on vasta poikia.
On olemassa tunnekylmiä naisia - tunnekylmyys on luonnevika, johon toiset eivät voi vaikuttaa.
Itse Laasanenko on palstalla?
#miesvihanäkyväksi