Mieheni osti 1850€ maksaneen sohvan. Nyt haluan myydä sen mutta kukaan ei osta :(
Mitä tehdä? Sohva on ruma mekanisminahkasohva, mutta oli kallis, joten mies ei halua luopua siitä ilmaiseksi (saatika että meidän pitäisi maksaa poisvienti). Nyt myynnissä torissa hintaan 450€, ei tarjouksia. Mitä teen? Sohva mahtuu säilytykseen vain minun työhuoneeseeni, joka on tosi pieni ja sinne ei mahdu sohvan lisäksi mitään muuta...
Kommentit (88)
Niin toivon että mun mies ymmärtäisi antaa sen ilmaiseksi pois. Vaan ei...
Siirrä ongelma miehelle. Alla muutama vaihtoehtoinen tapa.
- siirry työskentelemään miehen työhuoneeseen siihen asti että sinun työhuoneessasi on vapautunut tilaa sohvan verran
- sano miehelle että sohva on hänen ja et saa myytyä sitä miehen määrittämään hintaan. Sano että on miehen tehtävä huolehtia sohva pois sinun tuöhuoneestasi viikon kuluessa. Joko alentaa hintaa niin paljon että sohva menee kaupaksi tai vaikka syö sohvansa kunhan hävittää sen viikon kuluessa.
- raahaa miehen työhuoneeseen sinun tavaraa säilytykseen koska omaasi ei mahdu. Käy hakemassa ja vie tavaraa usein niin että mies häiriintyy. Jos valittaa kerro syy (minun työhuoneeseen ei mahdu koska siellä sinun sohva).
Ehdota miehelle että vuokraa varaston sohvansa säilytykseen jos ei halua luopua siitä siihen hintaan että menisi kaupaksi. Tietenkään tämä ei ole taloudellisesti järkevää mutta ei sekään että sohva pilaa asunnon työhuoneen kun sitä käytetään varastona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta miten saan miehelle taotuksi päähän että sohvaa on vaikea myydä käytettynä?
Anna miehen itse yrittää myydä, eiköhän huomaa pian.
No miestä sohva ei haittaa, koska on minun huoneessani "piilossa". Harmittaa ihan älyttömästi. :(
Miehen sohva, laitat sen miehen tiloihin säilytykseen. Tehköön sohvallaan mitä haluaa. Mua harmittais enemmän se, jos olisin tuollainen tossu, koska se vaikuttaa moniin eri juttuihin, kun taas sohva on vain yksi asia monien joukossa.
Ei mahdu miehen työhuoneen ovesta sisään. Muuten olisikin siellä. T ap
No sitten vaan vaihdatte työhuoneita ja tadaa, sohva on miehen työhuoneessa.
Voin kyllä ostaa sohvan ja maksaa 1€.
Kannattaako "Sanni" antaa näin paljastavia yksityiskohtia itsestään?
Sohvan täytyy olla ruma ja/tai huonokuntoinen, kun ei mene kaupaksi.
Tietysti vanhan sohvan hinta putoaa käytössä.
Käytettyjen sohvien arvot on ilmainen-max. 100€. Momestikkin saa 2500€ divaaneita 30€
Kuva! Mikä mekanismi? Saako vuodesohvaksi?
Vaihtakaa tosiaan työhuoneita, että saat sen missä on pienempi oviaukko.
Haloo! Ongelma on miehen, ei sinun! Siirrä sohva hemmettiin työhuoneestasi. Kyllä se olohuoneeseen jotenkin päin mahtuu, ja kun ette sohvan takia pysty olkkaria käyttämään, niin ehkä miehesi tekee asialle jotain.
Toisekseen - ei käytetystä sohvasta voi pyytää juuri minkäänlaista hintaa. Ihmiset maksavat tavaroista, jotta saavat juuri sellaisen kuin haluavat - jos ei ole varaa mieleiseen, niin sitten pyritään ilmaiseen, joka kompensoi sitä, että ekologisista tai taloudellisista syistä päätyy kierrätettyyn.
Ei kukaan ala maksamaan rumasta, käytetystä mekanismisohvasta montaa sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta miten saan miehelle taotuksi päähän että sohvaa on vaikea myydä käytettynä?
Anna miehen itse yrittää myydä, eiköhän huomaa pian.
No miestä sohva ei haittaa, koska on minun huoneessani "piilossa". Harmittaa ihan älyttömästi. :(
Miehen sohva, laitat sen miehen tiloihin säilytykseen. Tehköön sohvallaan mitä haluaa. Mua harmittais enemmän se, jos olisin tuollainen tossu, koska se vaikuttaa moniin eri juttuihin, kun taas sohva on vain yksi asia monien joukossa.
Ei mahdu miehen työhuoneen ovesta sisään. Muuten olisikin siellä. T ap
Ymmärrettiin jo, typerä provo tämäkin ketju. Olisi uskottavampaa jos et heittelisi ketjuun mukahauskoja ja surkeeksi heittäytyen onelinereita.
Siltä varalta että joku muu on yhtä avuton ihan aikuisten oikeesti niin sohva nyt ensin pois tiloista, joissa se on tiellä. Ihan sama minne se menee. Teillä on kaksi työhuonetta eli iso asunto vai asutteko talossa? Jos teillä on talo tms. omalla pihalla niin sohva vaikka pihale/autotalliin. Syksyn sateet hoitaa myyntiongelman ja pian pääsettekin viemään läpimätää homeista sohvaa sorttiasemalle. Jos asutte kerrostalossa niin teillä on vähintään 4h eli iso kämppä. Sohva vaikka palasina äijän riesaksi kunhan lähtee sun työhuoneesta. Paras olisi työntää se tukkimaan kulku äijän työhuoneeseen kokonaan. Eikä sun mitään tartte tehdä myynnin eteen. Myykööt tyhmä omaansa.
Kuten tuli todettua teillä on tilaa vähintää sen 4h kun kerran kummallekin löytyy omat työhuoneet. Oma valinta mihin nurkkaan helkatan mekanismi rotiskonne tungette, neliöt teiltä ei lopu.
Ei käytetyllä sohvalla ole mitään arvoa. Meillä on musta nahkainen designsohva joka maksoi yli viisi tuhatta. Sitten kun kyllästytään siihen tai se hajoaa niin kärrätään se vaan lajitteluasemalle, ei tulisi pieneen mieleenikään ruveta sitä kauppaamaan. Ei sillä että ihan heti siihen kyllästytään, edellinen sohva ehti olla meillä liki 20 vuotta.
Itse maksoin mekanismituolista 20€. Vastaavat maksavat uutena noin 450€.
Ei kukaan maksa mitään käytetyistä huonekaluista.
Tässähän taas trollataan...
1. mies teki jotain "typerää" joten päästään haukkumaan miehiä.
2. kuinka avuton esität olevasi? Onko sinulla edunvalvojaa?
ps. unohdit lopusta "itkettää"
Väitätkö siis että miehesi osti aikoinaan sohvan juttelematta kanssasi?
Kai hän kuitenkin lattoi sinut maksamaan sohvan? Palstatotuuden mukaan nainen joutuu maksamaan lasten ja asunnon kaikki kulut miehen ostaessa itselleen huviveneitä ja sijoitusasuntoja.
Sohva on saastainen ostos käytettynä, pierua, ruoantähteitä ties mitä eritteitä, vielä joku elukkatalous, ytjistä.
Vierailija kirjoitti:
Huomaisiko, jos vain hoidat itse sen sohvan pois nurkista kaikessa hiljaisuudessa? Yleensä miehet eivät huomaa mitään. =)
Onko kyseessä tällainen musta nahkasohva??
https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1872/26429/robin-mekanismisohva-nah…
Jos on, niin googlaa casting couch. Antanee selityksen miksi sellainen ei ole nykyisin muodissa...
3v vanha käytetty ja ruma mekanismisohva. Hinta 450€.
Ei tarvitse ihmetellä jos ei mene kuumille kiville. Realistinen hinta ja uudelleen myyntiin tai pyydätte jotain kierrätysliikettä hakemaan kotoa ilmaiseksi.