Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan viitsii tuhlata monta tuhatta euroa vain häiden vuoksi?

Vierailija
25.08.2021 |

Yksi päivä juhlitaan, ja puolet vieraista humalassa senkin ajan.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ymmärrä, että monille (ainakin naisille) naimisiin "pääsy" on vielä v. 2021 joku isokin juttu. Todella kivikautista!

Se on se prinsessana olo tärkeintä monelle, saa olla päivän prinsessana

Itsellä ei ollut mitään juhlia. Vihkiessä 2 todistajaa ja vihkimisen jälkeen lähdettiin navettatöihin kuten normaalisti

Vierailija
62/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden päästähän kaikki myöntää, että laittoivat häihin liikaa rahaa.

Me ei laitettu, 5 vierasta, olisko mennyt 2000 euroa kaikkineen + häämatka.

Meidän häät maksoi kaikkiaan 5000 euroa ja meillä oli 25 vierasta. Meillä meni siis suhteessa vieraiden määrään vähemmän rahaa kuin teillä. Kaduttaako sua nyt, miten tuhlailitte?

Ei koska meille vieraiden määrää tärkeämpi oli ruuan ja paikan taso. Oikeastaan vielä mieluummin olisi laitettu se 2000 häihin ihan kahdestaan, mutta lähimmät perheenjäsenet oli "pakko" kutsua.

Eli poltitte aivan jäätävän summan siihen, että teillä oli pienen hetken kivaa. Tämähän on juuri sitä, mitä AP kritisoi ja sinä komppaat. Tuolla parilla tonnilla olisi tehnyt vaikka mitä järkevää ja hyödyllistä, ja te hassasitte sen biletykseen. (Huom. Itse olen sitä mieltä, että ihmiset käyttäkööt rahansa miten haluavat ja hääjuhlat tai joku muu elämys on yleensä aivan yhtä arvokas asia kuin joku jonkun mielestä hyödyllinen juttu, mutta jos itse haluaa nokkavana tuomita muiden rahankäyttöä kannattaa ottaaa se malka ensin pois omasta silmästä.)

No se 2000 oli meille kyllä pikkuraha eikä jäätävä summa rahaa. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän häät maksoi kaikkiaan 5000 euroa ja meillä oli 25 vierasta. Meillä meni siis suhteessa vieraiden määrään vähemmän rahaa kuin teillä. Kaduttaako sua nyt, miten tuhlailitte?

Ei koska meille vieraiden määrää tärkeämpi oli ruuan ja paikan taso. Oikeastaan vielä mieluummin olisi laitettu se 2000 häihin ihan kahdestaan, mutta lähimmät perheenjäsenet oli "pakko" kutsua.

Eli poltitte aivan jäätävän summan siihen, että teillä oli pienen hetken kivaa. Tämähän on juuri sitä, mitä AP kritisoi ja sinä komppaat. Tuolla parilla tonnilla olisi tehnyt vaikka mitä järkevää ja hyödyllistä, ja te hassasitte sen biletykseen. (Huom. Itse olen sitä mieltä, että ihmiset käyttäkööt rahansa miten haluavat ja hääjuhlat tai joku muu elämys on yleensä aivan yhtä arvokas asia kuin joku jonkun mielestä hyödyllinen juttu, mutta jos itse haluaa nokkavana tuomita muiden rahankäyttöä kannattaa ottaaa se malka ensin pois omasta silmästä.)

No se 2000 oli meille kyllä pikkuraha eikä jäätävä summa rahaa. :-)

Ja biletys on täysin väärä sana kuvaamaan meidän pienimuotoisia häitä.

Vierailija
64/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kellekin on iso tai pieni raha. Meidän perheessä bruttotulot on kummallakin luokkaa 60 000/v ja siitä viitsittiin laittaa kaksi tonnia häihin. Häämatkaan sitten vähän enemmän.

Vierailija
65/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä rahaa säästää jos sitä ei käytä itselleen arvokkaisiin asioihin. Antaa toisten juhlia.

Ja häät eivät AINA ole sitä humalaisten kestitsemistä. Me karkasimme vaimon kanssa naimisiin Välimeren rannalla kahdestaan - paikallisen seurakunnan pari työntekijää toimi todistajina :D

Oli muuten yksi unohtumattomimmista päivistä elämässäni. Lentoliput ja hotelli maksoi, mutta olivat sen arvoista kun löysäilin vaimon hääpuvun nyörejä jo iltapäivällä virkeänä - enkä häävieraiden kestitsemisestä uupuneena lähempänä keskiyötä, kuten moni tekee.

Vierailija
66/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta tuhatta on pikkuraha jostain elämän tärkeimmästä päivästä lapsen syntymän jälkeen joten älkää viitsikö kitistä!!!

Vierailija
67/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja, pidä minut erossa näistä piheistä ilottomista ihmisistä, jotka eivät halua juhlistaa mitään, edes häitä.

Vierailija
68/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä menny juuri yhtään rahaa, pienelle porukalle kakkukahvit kotona.  Ite tein kakun.

Pappilassa vihittiin vain todistajien läsnäollessa. Pukunakin toimi valkoinen uusi pusero ja vanha samanvärinen hame. Ite laitoin hiukset nätisti ja meikkasin pikkusen valokuvaa varten. Mitään matkoja ei tehty, lauantaina vihittiin ja kumpikin meni maanantaina töihin.

Ja yhdessä ollaan edelleen 30:n vuoden jälkeen.

Vierailija
69/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt samaa. Toinen asia on, että miksi häitä kutsutaan morsiamen päiväksi. Eikö se ole myös sulhasen päivä? Jos ei, mihin sitä sulhasta sitten tarvitaan? Naisethan voisivat järjestää ihan omia morsianpäiviään. 

Miksi aina edellytetään, että mies ostelee huomenlahjoja, hääpäivälahjoja ja muita muistamisia? Miksei mies saa lahjoja naiselta?

Itse olen nainen, jos epäilitte. 

Samaa ihmetellyt ja nainen olen myös. Miehen tulisi ostaa lahja ystävänpäivänä, hääpäivänä, naistenpäivänä, äitienpäivänä, jouluna, synttäreinä ja nimppareina. Ja olikohan vielä jotain muitakin elintärkeitä muistamispäiviå...

Vierailija
70/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän someen saada leuhkia kuvia.

Ja sitten onkin jo aika hyppiä vieraissa ja erota.

Onks tää sitä jakamistaloutta?

Vierailija
71/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni 18000€. Ei harmita yhtään. Laittaisin ehkäpä vieläkin enemmän jos nyt häät järkkäisin.

Meillä meni 25000€ ja sama. Ei olla erityisen rikkaita ja maksettiin häämme itse lukuunottamatta pientä osuutta jonka äitini kustansi (pari tonnia).

Täällä moni kirjoittaa että keksisi paljon parempia tapoja käyttää ko rahat. Mikä tämä tapa sitten on? Meillä on talo, 2 autoa, vene ja säästöjä sekä sijoituksia. Olisiko meidän pitänyt säästää tämä 25000€ siten että säästöissä olisi ollut vielä enemmän sitten kun kuollaan? Että lapset saisi isomman perinnön? Mihin heidän sitten pitäisi tämä raha käyttää?

Meille häät on kerran elämässä-juttu (jos ero tulisikin niin tuskin toisia isoja juhlia tulisi enää järjestettyä). Onnellisimmat päivät elämässäni ovat olleet hääpäiväni sekä lastemme syntymät. Nautin hääpäivästämme enemmän kuin ehkä mistään muusta päivästä elämässäni ja sain kaikki rakkaat juhlimaan saman katon alle. Muistelen sitä päivää vielä kiikkustuolissakin. Rakastan itsekin juhlia ja erityisesti häitä, ne on monesti kesän kohokohta. Kuten joku täällä kirjoitti niin itsekin arvostan elämyksiä tavaraa enemmän.

Teidän tilanteessa  ihan eri asia, kuin niillä jotka hammasta kiristäen joutuvat elämään häämenojen takia, ehkä velkaa ottaen

En itse laittaisi häihin isoa summaa, vaikka en köyhä olekaan. Olen sitten vastaavasti tuhlannut luxusmatkaan ja harrastuksiin

Joku onkin sanonut että mitä prameammat häät, sitä nopeammin ero

Vierailija
72/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä monen persettä hiertää mihin muut käyttää rahansa.

Vierailija
73/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa myöskään samaistua yhtään, koska itselleni oli aina selvää, etten halua (isoja) häitä. Mentiin vaan maistraatissa naimisiin ja käytettiin ”säästyneet” rahat ihanaan häämatkaan. Ja sit häämatkan jälkeen pidettiin pienet rennot juhlat vielä ystäville. :) Eikä kyllä kaduta yhtään tällainen järjestely!

Vierailija
74/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme 10v sitten naimisiin, ja häämme maksoivat n. 4500e.

Vieraita oli n. 60, ja häissämme tarjottiin maltillisesti alkoholia, vieraille oli kuljetus juhlapaikalle, ja esim Iltapala-kattaus vielä erikseen.

Meillä oli siis melko pienen budjetin häät siihen verrattuna, mitä kaikkea sillä saatiin aikaan. Mm. Hääpukuihin ja sormuksiin ei tuhlattu ylettömästi, mitkä monille taas on suurimmat kuluerät.

Ap kysyy miksi tuhlata yhden päivän takia?

Meille ei ollut kyse ainoastaan yhdestä päivästä. Aloimme suunnitteleen häitä n vuosi ennen itse hääpäivää. Käytimme paljon aikaa kilpailuttamiseen ja suunnitteluun, että mistä ja miten saamme haluamamme elementit parhaaseen hintaan, ja miten asioita voi toteuttaa itse tekemällä jne. Vuoden aikana makselimme pikkuhiljaa kulueriä pois, kuten hääpaikan vuokra, koristeita, kutsuja, tuolihuppuja, sormukset, puvut jne.. Myös alkoholit tilasimme hyvissä ajoin ja pitopalvelunkin varausmaksu piti maksaa ennakkoon..

Eli häät tuli maksetuksi pikkuhiljaa vuoden aikana jo ennakkoon, ja myös tuntui että olimme häämoodissa koko vuoden pikkuhiljaa tehden.

Hääpäivä oli lauantai, mutta hääpaikka oli varattu torstaista sunnuntaihin.. Oli ihanaa kun hääpäivä ei vain tullut ja mennyt yhtäkkiä ns kaikki valmiina-pakettina, vaan meidän ns häätiimi, eli perheeni ja kaaso ja bestman, valmistelimme hääpaikan ihanaksi torstain ja perjantain aikana. Hääpäivä oli ihana huipennus, ja koko häätiimi jäi vielä paikan päälle yöksi, ja sunnuntaina saimme paikat nopeasti pakettiin porukalla.

Isovanhempieni antamalla isohkolla rahalahjalla kuittasimme vielä loput pitopalvelun laskusta, ja häät oli sillä maksettu.

Eli meille kyseessä ei ollut tuhansien eurojen käyttäminen yhteen päivään. Meille kyseessä oli elämämme tärkeimpään päivään valmistautumiseen, fiilistelyyn ja itse päivään laitettu raha. Nämä tuhannet eurot kattoivat siis koko vuoden hääfiilistelyn. Ei ollut huono vuosi eikä sijoitus ;)

Vierailija
75/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt samaa. Toinen asia on, että miksi häitä kutsutaan morsiamen päiväksi. Eikö se ole myös sulhasen päivä? Jos ei, mihin sitä sulhasta sitten tarvitaan? Naisethan voisivat järjestää ihan omia morsianpäiviään. 

Miksi aina edellytetään, että mies ostelee huomenlahjoja, hääpäivälahjoja ja muita muistamisia? Miksei mies saa lahjoja naiselta?

Itse olen nainen, jos epäilitte. 

Samaa ihmetellyt ja nainen olen myös. Miehen tulisi ostaa lahja ystävänpäivänä, hääpäivänä, naistenpäivänä, äitienpäivänä, jouluna, synttäreinä ja nimppareina. Ja olikohan vielä jotain muitakin elintärkeitä muistamispäiviå...

No kuka sanoo, ettei miehelle pidä ostaa isän- synttäri- nimppari tai muita lahjoja? Itse ostelen sille jos jotain sopivaa löydän.

Vierailija
76/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja, pidä minut erossa näistä piheistä ilottomista ihmisistä, jotka eivät halua juhlistaa mitään, edes häitä.

Lentävä spagettihirviö, pidä minut erossa näistä järjettömistä, jotka eivät ymmärrä edes juhlimisen ja juhlistamisen merkityseroa.

Vierailija
77/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ymmärrä, että monille (ainakin naisille) naimisiin "pääsy" on vielä v. 2021 joku isokin juttu. Todella kivikautista!

Taas joku voimaantunut, jolla käy vuoden välein eri mies tunnustamassa uuden lapsen omakseen poliisien valvomien DNA-testien jälkeen :D

Vierailija
78/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmenoa voi kyllä juhlistaa ilman juhlimistakin. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
79/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut elämäni aikana yksissä häissä vuosia sitten. Muistan, että morsian oli upea, sulhanen komea. Leikit olivat hauskoja ja niitä oli kolme. Lisäksi valokuvanurkka oli mahtava. Kakkuja oli erilaisia ja jokainen hyvää. Mielestäni oikein onnistuneet juhlat!

Ihmettelen kyllä, että miten te pääsette häihin? Mulla on suht laaja suku (meidän perheessä yksin 9 henkilöä) ja suht laaja kaveripiiri niin Suomessa kuin ulkomailla. Silti ei ole häitä tullut aikaisemmin juhlittua tai tuon jälkeen. Minullahan ei ole edes miesystävää, joten en itsekään pääse juhlistamaan häitä. Ikää on 35.

Harmittaa kun on vain nuo yhdet häät päässyt kokemaan.

Vierailija
80/102 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menimme 10v sitten naimisiin, ja häämme maksoivat n. 4500e.

Vieraita oli n. 60, ja häissämme tarjottiin maltillisesti alkoholia, vieraille oli kuljetus juhlapaikalle, ja esim Iltapala-kattaus vielä erikseen.

Meillä oli siis melko pienen budjetin häät siihen verrattuna, mitä kaikkea sillä saatiin aikaan. Mm. Hääpukuihin ja sormuksiin ei tuhlattu ylettömästi, mitkä monille taas on suurimmat kuluerät.

Ap kysyy miksi tuhlata yhden päivän takia?

Meille ei ollut kyse ainoastaan yhdestä päivästä. Aloimme suunnitteleen häitä n vuosi ennen itse hääpäivää. Käytimme paljon aikaa kilpailuttamiseen ja suunnitteluun, että mistä ja miten saamme haluamamme elementit parhaaseen hintaan, ja miten asioita voi toteuttaa itse tekemällä jne. Vuoden aikana makselimme pikkuhiljaa kulueriä pois, kuten hääpaikan vuokra, koristeita, kutsuja, tuolihuppuja, sormukset, puvut jne.. Myös alkoholit tilasimme hyvissä ajoin ja pitopalvelunkin varausmaksu piti maksaa ennakkoon..

Eli häät tuli maksetuksi pikkuhiljaa vuoden aikana jo ennakkoon, ja myös tuntui että olimme häämoodissa koko vuoden pikkuhiljaa tehden.

Hääpäivä oli lauantai, mutta hääpaikka oli varattu torstaista sunnuntaihin.. Oli ihanaa kun hääpäivä ei vain tullut ja mennyt yhtäkkiä ns kaikki valmiina-pakettina, vaan meidän ns häätiimi, eli perheeni ja kaaso ja bestman, valmistelimme hääpaikan ihanaksi torstain ja perjantain aikana. Hääpäivä oli ihana huipennus, ja koko häätiimi jäi vielä paikan päälle yöksi, ja sunnuntaina saimme paikat nopeasti pakettiin porukalla.

Isovanhempieni antamalla isohkolla rahalahjalla kuittasimme vielä loput pitopalvelun laskusta, ja häät oli sillä maksettu.

Eli meille kyseessä ei ollut tuhansien eurojen käyttäminen yhteen päivään. Meille kyseessä oli elämämme tärkeimpään päivään valmistautumiseen, fiilistelyyn ja itse päivään laitettu raha. Nämä tuhannet eurot kattoivat siis koko vuoden hääfiilistelyn. Ei ollut huono vuosi eikä sijoitus ;)

Aika hauska ajatus että häät suunnitteluineen ja valmisteluineen ovat jo osa sitä ihanaa kokemusta, eikä ainoastaan se itse hääpäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi