Miten kukaan viitsii tuhlata monta tuhatta euroa vain häiden vuoksi?
Yksi päivä juhlitaan, ja puolet vieraista humalassa senkin ajan.
Kommentit (102)
Ja loppujen lopuksi vieraana ne hääjuhlat eivät paljonkaan siitä poikkea, olipa rahaa käytetty paljon tai vielä enemmän. Ellei ne nyt sitten ole vaikka jossain Italian linnassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt samaa. Toinen asia on, että miksi häitä kutsutaan morsiamen päiväksi. Eikö se ole myös sulhasen päivä? Jos ei, mihin sitä sulhasta sitten tarvitaan? Naisethan voisivat järjestää ihan omia morsianpäiviään.
Miksi aina edellytetään, että mies ostelee huomenlahjoja, hääpäivälahjoja ja muita muistamisia? Miksei mies saa lahjoja naiselta?
Itse olen nainen, jos epäilitte.
Huomenlahja on vanha tapa turvata tulevan vaimon "varallisuutta"/ turvata naisen toimeentulo mahdollisen leskeksi tulemisen jälkeen Ennen huomenlahja oli vaikkapa lehmä/torppa/rahaa/ astioita ym. . Ja vastaavasti morsian toi tullessaan kapiot.
Nykyään tuo huomenlahja on yleensä joku koru.
Hääjuhlat ovat täynnä vanhoja perinteitä. Kannattaa ottaa selvää, miksi joku asia tehdään noin tai näin.
Ihan tuon kertomani perusteella ne miehet niitä huomenlahjoja ostelee, mutta huom! Nykyään harva varmaan niitä ostaa, meillä mies ei varmaan ollut moisesta kuullutkaan.
TV ohjelmat on erikseen.
Meillä makso 10.000e. Hyvät loppuelämän muistot jäi. Ei se meille iso raha oo ku tienataan bruttona n.100 000e/v.
Kaikki ei halua syödä hääpäivänä nakkikioskilla ja mennä naimisiin ostarilla, jossain Lindexin polyestermekossa. Joillekin ne häät on kerran elämässä -kokemus.
Minulle on ihan sama mitä ihmiset häistään maksaa. Omissa ei tingitty missään ja kaikki maksettiin itse ilman lainoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua syödä hääpäivänä nakkikioskilla ja mennä naimisiin ostarilla, jossain Lindexin polyestermekossa. Joillekin ne häät on kerran elämässä -kokemus.
Minulle on ihan sama mitä ihmiset häistään maksaa. Omissa ei tingitty missään ja kaikki maksettiin itse ilman lainoja.
Lol
Vierailija kirjoitti:
Jos on köyhä niin kaikki on kallista.
Näin se on, mutta kyllä siinä onnen huumassa tehdään paljon muutakin tyhmää.
Meillä meni noin 10000 e. Ei kaduta yhtään, oli ikimuistoiset bileet.
22, no meillä vieraat sai oikeasti pukeutua hienosti, ei mihinkään H&M pikkumustaan vaan ihan kunnon iltapukuun ja moni oli myös panostanut. Ympäristö oli myös samassa linjassa ja paikkana sellainen johon ei kuka tahansa mene koska huvittaa
Hauskaa oli kaikilla ja kivat muistot kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästähän kaikki myöntää, että laittoivat häihin liikaa rahaa.
Me ei laitettu, 5 vierasta, olisko mennyt 2000 euroa kaikkineen + häämatka.
Meidän häät maksoi kaikkiaan 5000 euroa ja meillä oli 25 vierasta. Meillä meni siis suhteessa vieraiden määrään vähemmän rahaa kuin teillä. Kaduttaako sua nyt, miten tuhlailitte?
Humalassa? Millaisia ihmisiä te häihinne kutsutte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän häät maksoi kaikkiaan 5000 euroa ja meillä oli 25 vierasta. Meillä meni siis suhteessa vieraiden määrään vähemmän rahaa kuin teillä. Kaduttaako sua nyt, miten tuhlailitte?
Ei koska meille vieraiden määrää tärkeämpi oli ruuan ja paikan taso. Oikeastaan vielä mieluummin olisi laitettu se 2000 häihin ihan kahdestaan, mutta lähimmät perheenjäsenet oli "pakko" kutsua.
Hmm, ensi vuonna menee varmaan n. 70-80.000, kun maksamme kahdet häät, perinteitä kunnioittaen. Eikös sitä tyttären vanhemmat sentään häiden kustannukset maksa? Näin meidän suvussa on aina tehty.
Pelkkä paikan vuokra lähentelee 10.000 euroa, hääpuku pari-kolme tonnia, siihen kukat, koristelut, catering, henkilökunta, valokuvaaja, bändi, bussikuljetus vieraille… kyllä siihen rahaa uppoaa.
No nehän on vaan kolme kertaa elämässä.
Kyllä itse ainakin keksin paljon parempaa käyttöä omille rahoille kun kustantaa niillä muille ryyppypirskeet.
Vierailija kirjoitti:
No nehän on vaan kolme kertaa elämässä.
Totta. Näinhän se perinteisellä av-mammalla menee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ainakin keksin paljon parempaa käyttöä omille rahoille kun kustantaa niillä muille ryyppypirskeet.
Jos on kavereina pelkkiä alkoholisteja niin näin se varmaan on. Yleensähän sitä viihtyy kaltaistensa seurassa joten ei taida olla sinussakaan sivistyksestä tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni 18000€. Ei harmita yhtään. Laittaisin ehkäpä vieläkin enemmän jos nyt häät järkkäisin.
En ymmärrä, mutta kukin tavallaan.
Itse en viihdy juhlissa edes vieraana, saati että järjestäisin sellaiset itse.
Itse panostan elämyksiin. Ei tee tiukkaakaan laittaa tonneja esimerkiksi lomamatkoihin, hyvään ruokaan, kulttuuriin ja hemmotteluun. Materiasta en niin piittaa. Omat häät lasken elämykseksi.
Näitä elämyksiä minä myöhemmin muistelen, en sitä kallista autoa tai merkkilaukkua.