Mitä mieltä olette ei-monogamisesta suhteesta?
Olin itse jo pitkään halunnut kokea ei-monogamisen suhteen kun moni julkisuuden nainen oli siitä puhunut eli suhteen joka ei ole yksiaviollinen vaan voi olla muidenkin kun yhden miehen kanssa ja nyt on tullut oltua tässä kaksi kuukautta ja täytyy sanoa että tämä tuntuu täydellisestä, että voi mennä sänkyyn muidenkin kuin oman miehen kanssa.
Miesystävä oli aluksi vastaan paljon, mutta sain hänet ylipuhuttua, kun ilmoitin että tämä on minulle niin tärkeää etten pysty suhdetta muuten jatkamaan. Hän tosin ei ole muiden kuin minun kanssasi, mutta minulle tämä järjestely käy.
Varsinkin ne miespuoliset ystävät joidenka kanssa olen alkanut viettämään pitkiä öitä ovat innolla lähteneet mukaan ja tuntuu että se vaan syventää ystävyyttä, kun on toisen kanssa intiimistikkin.
Saa jatkuvasti sitä suhteen alussa olevaa alkuhuumaa kokea kun tapailee mahdollisimman monia miehiä. Yökerhostakin olen monesti lähtenyt toisen miehen kanssa.
Mitä mieltä te olette ei-monogamisesta suhdemuodosta ja haluatteko kysyä jotain?
N24Hki
Kommentit (189)
Vinkkinä sinulle "Aino, 20v", "Anni" ja "Maria, 28v", olisi uskottavampaa jos vaihtelisit hieman kirjoitustyyliä eri kommenttien välillä. Lisäksi kukaan ei anonyymipalstalla allekirjoita viestiä etunimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sinulle "Aino, 20v", "Anni" ja "Maria, 28v", olisi uskottavampaa jos vaihtelisit hieman kirjoitustyyliä eri kommenttien välillä. Lisäksi kukaan ei anonyymipalstalla allekirjoita viestiä etunimellä.
Oilisit vaan pitänyt omana tietonasi, eiköhän tuon suurin osa ole huomannut, mitä näiden ketjujen kokemukset ovat. Samaa esiintyy kyllä melkein jokaista sukupuolien välisiä konflikteja käsittelevissä ketjuissa, vähän paremmin piilotettuna. Nämä "kokemuksina" kerrotut tarinat kyllä havainnollistavat monesti sitä, kuinka huonosti ihmiset ymmärtävät vastakkaista sukupuolta.
Joka ilta ennen sulkeutumista muuten nostanut ketjun tämän ketjun etusivullekin, että ole hyvä vaan, "Elli"...
- sivusta
Elän tällä hetkellä tälläisessä 2n+3m tyyppisessä ja on toiminut. Myöskään tylsää ei tule kyllä milloinkaan. Rakkaus moneen on rikkautta.
En näe miten tämä toimisi. Mieluummin pettämistä kunhan siitä ei kuule koskaan. Se ajatus että pitäisi sopia että saa tavata muita on absurdi. Kuin luovuttaisi. En minä halua muita. Pointti suhteessa on että se kestää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin käyttänyt vauva.fi palstaa vuosia ja allekirjoituksia olen nähnyt melkein kaikissa isommissa ketjuissa sinä aikana joten saa aika vainoharhainen olla, että luulee että kaikkien näiden takana on saman ihminen. Osa ihmisistä käyttää nimimerkkiä tai etunimeä sen takia, että ihmiset tietävät keneltä vastaus tulee jos kaksi tai useampi ihminen keskustelee keskenään tai haluavat vastata toiselle niin että tietää kuka vastasi tai kenelle vastata. Tiedän että vauva.fi palstalle eksyy kaikenlaista väkeä, mutta vähän rajaa tuohon vainoharhaisuuteen.
Mitä tulee polygaamiseen suhteeseen niin minusta se on ok, jos kaikki osapuolet vapaaehtoisesti haluavat siihen ja siinä toisia. Itsestäni ei siihen olisi, mutta hyväksyn sen jos joku muu sellaisessa haluaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin olla sellaisessa suhteessa missä mun ei pitäisi harrastaa seksiä kenenkään kanssa koskaan ja kumppanini (jos hän haluaisi) hakisi seksin muualta.
Mutta tämä sopisi vain jos se olisi pelkkää seksiä.
Jos hän ihastuisi tai rakastuisi toiseen se olisi pettämistä.
Rakkaus olisi vain meidän välillä.Miksi tätä kutsutaan?
Onko mahdollista löytää?Mä luulen, että pikkuhiljaa alkaa "normaalia" suhdetta haluavat miehet kiinnostua aseksuaaleista naisita tällaiseen järjestelyyn, ainakin jos lapsia aikoo tehdä. Alkaa nimittäin näitä juttuja lueskellessa sitoutumishalut olemaan muuten nollissa.
Niin, eli koska maailmassa on olemassa myös polygamisia naisia, niin kostoksi sinä et enää huoli monogamista suhdetta vaan suostut ainoastaan polygamiseen suhteeseen. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ole kirjoittanut mikään ”N24Hki” vaan joku kilttis-Repe 46 v Sorvankylältä, kai te nyt sen tajuatte jopa naisvihakiimassanne.
En naisena usko että alkupostaukseen liitty mitään naisvihaa enkä kyllä usko se olisi miehen kirjoittama. Ai miksikö en, no koska on monet naiset oikeasti ajattelevat ja osa onkin ei-monogamisessa suhteessa. Esimerkiksi monet kuuluisat julkkis naistähdet tulleet asian tiimoilta ulos kuten suomalainen sometähti Miisa Nuorgam, jolla on paljon enemmän saavutuksia kuin täällä palstalla aloitusta provoksi sanovilla:
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008191392.html
Ai tällä ketjulla boostataan uutta miisa-dokumenttia! No sen takia on näitä vähän kökön oloisia aloituksia aiheesta koko ajan. Eikö polyamoria oikein sitten ottanutkaan tulta alleen? Onko miisa passé ennen kuin ehti alkaakaan?
Noh, itselleni ei sovi tuo missään nimessä eli meidän suhteessa ollaan monogamisia. Ensinnäkin siitä syystä että kun kumppanini löytäisi seuraa, tarkoittaisi se yksinäistä iltaa itselle. Tottakai saa viettää aikaa kavereiden kanssa mutta usein tulee sieltä yöksi kotiin ja jos olisi vielä toinen mies niin yhteinen aika siinä vähenisi.
Ja toisekseen kun en usko että itse saisin tuosta järjestelystä mitään niin vähän turhalta tuntuisi.
Katsoin eilen sisarvaimot ohjelmaa, niin kyllä mietin miksi joku sellaiseen ryhtyy. Kaikki elää tavallaan toki ja jos ei vaikka intiimi elämä puolison kanssa nappaa, niin miksei hänen voisi antaa toteuttaa tarpeitaan muualla.
Jäi kuitenkin vähän sellainen olo, etteikö nää ihmiset kestä olla yhtään yksin, vai mikä tarve ajaa ottamaan toisen perheen samaan asuntoon.
Itse olen muutenkin niin yhden miehen nainen, että en haluaisi olla ihmisen kanssa, joka ei yksin riitä mulle.
Itsestäni asiassa ei ole mitään ongelmaa, jos ihmiset sellaiseen haluavat ryhtyä. Antaa jokaisen olla sellaisessa suhteessa kun haluaa. En ole koskaan ymmärtänyt toisten ihmisten suhteiden tuomitsemista mitä tässäkin ketjussa nähnyt ettei kaikki arvosta Ap:n suhdetta. Mikähän tälläiseen on motiivina? Oma kateus vai oman pahanolon purkaminen?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ole kirjoittanut mikään ”N24Hki” vaan joku kilttis-Repe 46 v Sorvankylältä, kai te nyt sen tajuatte jopa naisvihakiimassanne.
Näille parinvaijtajille ja muille uskottomille naisille on oikein omat ryhmätkin netissä.
Siinä voi ap poikaystävä miettiä suudellessaan kenen muna on ollut ap suussa viime yönä.
Itse koen olevani monoamorinen, mutta polygaminen. Eli vierasta tekee mieli niinkuin ennen sanottiin.
Neljä vaimoa sallii uskonto. Tällä hetkellä vasta kolme, kun neljänteen ei vielä ole varaa. Kotityöt hoituu helposti ja iso talo takaa kaikille oman rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut seksiä noin 90 miehen kanssa elämäni aikana. En todellakaan kaipaa enää enempää seksiä, missä pitää olla lähes hysteerisen tarkka kumin käytöstä ja jossa ei voi toisen kanssa ihan vain relata ja nauttia.
Kysyn nyt ilman mitään provoamista, että tarkoitatko, ettei turvaseksissä (kumi yms.) voi ihan vain relata ja nauttia?
Siihen miksi mies sallii itselleen sivusuhteet, mutta ei halua niitä naiselleen, on selvät perusteet. Av:nkin lukuisat ketjut todistavat naisten kommentein ja peukutuksin, miten seksi vaatii naiselta tunnesuhdetta ja miehet taas voivat ihan vaan panna, kunhan sopiva (eli ulkomuoto eroottisesti puoleensavetävä) kumppani on halukas.
Tästä syystä avoin suhde on miehelle vaikeampi paikka: Miehen on vaikea uskoa, että nainen hakee suhteen ulkopuolelta ihan vain seksiä, paneskelua ja vaihtelua. Lähtökohtaisesti naisella on tähän erinomaiset mahdollisuudet (vrt ensimmäinen kappale.) Aina löytyy halukkaita miehiä satunnaisseksiin. Satunnaisseksiä haluavia naisia on taas todella vähän.
Aika usein taitaa miehen elämä jatkua pääosin monogaamisena. Nämä julkisuudessa olleet "polypallot" ovat usein lähellä freak-showta, johon on ehkä keskivertoihmisen vaikea samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut seksiä noin 90 miehen kanssa elämäni aikana. En todellakaan kaipaa enää enempää seksiä, missä pitää olla lähes hysteerisen tarkka kumin käytöstä ja jossa ei voi toisen kanssa ihan vain relata ja nauttia.
Kysyn nyt ilman mitään provoamista, että tarkoitatko, ettei turvaseksissä (kumi yms.) voi ihan vain relata ja nauttia?
Sukupuoliherpes ja kondylooma löytyy 100% varmuudella kevytkenkäisiltä naisilta.
Swingaus yhdessä parina on paljon paremmin parisuhdetta tukeva ja yhteisyyttä lisäävä tapa "syödä ja säästää kakku" kuin, että lähdetään omille tahoille hakemaan jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En naisena usko että alkupostaukseen liitty mitään naisvihaa enkä kyllä usko se olisi miehen kirjoittama. Ai miksikö en, no koska on monet naiset oikeasti ajattelevat ja osa onkin ei-monogamisessa suhteessa. Esimerkiksi monet kuuluisat julkkis naistähdet tulleet asian tiimoilta ulos kuten suomalainen sometähti Miisa Nuorgam, jolla on paljon enemmän saavutuksia kuin täällä palstalla aloitusta provoksi sanovilla:
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008191392.html
Tavallisempi tapaus on kylläkin se, että mies mankuu avointa suhdetta, naista ei kiinnosta, lopulta nainen myöntyy mankumiseen ja suhde avataan. Naine löytää helposti miesseuraa ja alkukankeuden jälkeen innostuu avoimesta suhteesta. Mies taas ei löydäkään unelmiensa haaremia ja naisen menestystä seuraillessaan yksikseen muuttuu happamaksi ja kiukuttelevaksi mörökölliksi. Nainen löytää jonkun pysyvämmän partnerin, jolloin mies haluaakin sulkea jälleen suhteen. Nainen ei suostu. Tulee ero.
Näitä olen nähnyt useita, jostain syystä vaan tämä tyyppi ei näy mediassa.
Voin tässä hyvin oman pienuuteni tunnustaa ja sanoa, että juuri tuo skenaario on se, mikä estäisi itseäni avaamasta suhdetta tässä muodossa, että kumpikin seilaa tahoillaan. Jos kuuluisin niihin harvalukuisiin miehiin, joihin naiset takertuvat, joka paikassa, olisin varmaan eri kannalla.
Eihän ketään sellaiseen pakoiteta. Jokainen aikuinen tekee itse omat valintansa millaiseen suhteeesen lähtevät. Se on täysin vapaavalinta.
Elli