Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei ole perheen pää? Minäpä kerron.

Vierailija
20.09.2014 |

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:55"]

Mitä sä vaimolla teet kun et ole koskaan kotonakaan? Toinen kysymys: luuletko tosiaan että laskemalla sulle-mulle saavutat koskaan mitään todellista?

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:07"]

Suomalaiset miehet on laiskoja, ei kai sitä voi muuta todeta.

-Ap

[/quote]

Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Ja jos vaimo vaatii tekemään osuutensa, on hän kauhea nalkuttaja ja miesrukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä "oikea nainen" Aasiasta.

Jälleen kerran: miksi vaimon pitää vaatia (jälleen kerran olla se joka organisoi työt) miestä tekemään kotitöitä? Miksei mies tajua sitä itse?

[/quote]

Mitä hemmetin kotityötä? AP valitti ihan muista asioista. 

Se siivoaa jota häiritseekin. Minä olen kotona vaan nukkuessa ja pari tuntia sen lisäksi viikossa. Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekkaan?

[/quote]

Hah, saman selityksen kuulin exältänikin "Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekaan?"

Noh, kysyin sitten että hänen istuessa syömään valmiiseen pöytään, niin eikö siinä ruuanlaitossa astiat likastu, astiat joita käytetään kun hänelle tehdään ruokaa?

Eikö miehen kengissä tule hiekkaa sisälle?

Eikö joku ne paskaiset kalsaritkin pese, vai puhdistuuko nekin itsestään?

Eikö mies kuse kotona ollessaan ollenkaan, kun ei vessakaan yhtään hänen takiaan likastu? 

Näitä olisi miljoona, ei vain mitään järkeä selittää aikuiselle miehelle miten hänkin on vastuussa kotitöistä.

[/quote]

Minä olen kotonani vähemmän aikaa kun olen poissa sieltä. Pesen itse pyykkini ja teen ruokani. 

Vaimo on kotona työn jälkeen joka ikinen päivä. Viikonloppuisin aamusta iltaan. Kumpikohan sotkee enemmän?

Minä maksan suurimman osan meidän kuluista. Eli hän elää elintasoa johon hänellä ei olisi varaa muuten. Joten kerro mitä epätasa-arvoista tuossa on?

[/quote]

[/quote]

Itsehän sinä lasket että sulle ja mulle. Vaimolla ei ole koskaan ollut mitään valittamista eikä minulla. Sinähän siinä valitat että miehet ei tee sitä eikä tätä.

Mitä teen vaimolla? Mitä vaimolla yleensä tehdään. Jaetaan elämä, rakastetaan, tehdään lapsia ja kasvatetaan ne. 

[/quote]

Etpä kauheasti tunnu kasvattavan lapsia tai jakavan elämää vaimosi kanssa jos kerran olet aina töissä ja käyt kotona tyyliin vain nukkumassa.

[/quote]

Kuka on sanonut että en ole lasteni kanssa? Kuka on sanonut että en ole vaimoni kanssa?

Teemme aivan varmasti perheenä enemmän kuin suurin osa perheistä. Mutta minä ja pitkälle myös lapset jätämme sen kotona nyhjäämisen vähemmälle. 

Vierailija
122/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:58"]

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

[/quote]

Miehen ei tarvitse tehdä mitään mitä nainen sanoo. 99% kaikesta mistä naiset inisee on hänen itse keksimää roskaa. 

Lapsen pitää itse osataa lahjat synttäreille tai sitten jättää menemättä. Se kaveri on kutsunut kaverinsa synttäreille ei hänen isänsä tai äitinsä. Sama asia on menemisissä. Ei ole vanhempien asia muistaa lapsensa kaverien synttäreitä. Jos ei kykene muistamaan edes aikaa ja päivää niin silloin ei sinne tarvitse mennäkkään.

Miksi pitäisi myydä jotain jossain seuran myyjäisissä? Maksaa kuukausimaksu ja sillä selvä. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä mitään yhdellekkään lasten harrastusseuralle. 

Vanhempien tehtävä EI ole tarkistaa läksyjä. Opettaja tarkistaa ne. Läksyjen idea on että lapset tekevät ne niin hyvin kuin pystyy ja sitten ne tarkastetaan koulussa. Jos vanhemmat tarkastavat ne niin koko läksyn idea menee puihin.

Kyllä sinä kuulostat lapselliselta akalta joka on suuttunut siitä että mies ei hypi sinun mukaasi

[/quote]

No, otetaan nyt huomioon että sinulla ei oikeasti ole lapsia eikä vaimoa (kyllä, kirjoitustyylisi on helppo tunnistaa, hio vähän muutoksia siihen ettet jää toistuvasti kiinni!) niin saat vähän anteeksi hölmöydestäsi :)

Hyvä Looginen ja Järkevä Mies: esim. 4-vuotiasta lasta EI VOI laittaa yksin citymarketiin setelin kanssa hankkimaan lahjaa kaverilleen. Eikä häntä voi laittaa yksin kävelemään tai pyöräilemään toiselle puolen kaupunkia. Toki tässä kohtaa loogisesti ehdotat että lapsi jättää kaiken väliin ja sosiaalinen elämä alkaa sitten kun hän itsenäistyy. Mutta katsos kun ei ala, kun sitä opetellaan pienestä pitäen ja siinä aikuiset ovat apuna. Huolimatta siitä että jotkut (usein miehet) kokee nämä osallistumiset ihan ylivoimaisina.

Siivous, pyykinpesu, ruoanlaitto, ne eivät ole turhaa kitinää. Ne kuuluvat jokaisen täysjärkisen arkeen. Jos sinä asut yksiössä työmarkkinatuella etkä näin ollen tee muuta kuin hae tukipäivänä kaljaa kaupasta, se ei riitä jos haluaa kasvattaa lapsistaan pärjääviä ja tasapainoisia kansalaisia. Nuo esimerkit (myyjäiset, harrastukset) olivat vain esimerkkejä, niiden välttämättömyydestä voi olla montaa mieltä mutta nyt haettiin sitä että se perheen pääksi haluava on kuin yksi lapsi lisää (kuten sinä) joka kitisee ja valittaa jos joutuu työskentelemään toisten hyväksi, mutta sitten kuitenkin vaatii että häntä kohdellaan johtajana jota ilman kukaan ei pärjää.

Kunnioittaisitko sinä johtajaa joka tulisi kerran vuodessa yritykseen vierailulle, ja muistaisi haukkua sihteerit, kirjanpitäjät, sisäänostajat, myyntiedustajat, tuotesuunnittelijat ja markkinointiosaston huutaen, että heidän työstään 99% on täyttä paskaa, ja tärkeintä on tehdä rahaa? Kun sitten tämä johtaja olisi täysin tietämätön siitä että juuri se, että nämä ihmiset hoitavat osuutensa päivä toisensa jälkeen, johtaa siihen että yritykselle tulee rahaa? Ja hän ei päivääkään selviäisi siitä "turhasta paskasta" mitä toiset tekee? Tulisiko mieleen että wau, tuon ihmisen käsiin haluan laittaa paljon?

[/quote]

Nyt hei ota ne lääkkeesi. Toi rupeaa olemaan sen verran kovaa paskaa että ei mitään rajaa. Sinähän horiset ihan omiasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju osoittaa myös sen, että miehet ei selkeesti tajua perheen pyörittämisen kokonaisuutta. Vähä pestään pyykkiä ja sillä selvä? Juu, en ihan palkkais projektipäälliköksi ketään joka on noin pihalla...

Vierailija
124/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:15"]

Tämäkin ketju osoittaa myös sen, että miehet ei selkeesti tajua perheen pyörittämisen kokonaisuutta. Vähä pestään pyykkiä ja sillä selvä? Juu, en ihan palkkais projektipäälliköksi ketään joka on noin pihalla...

[/quote]

Ei perhe ole mikään projekti. Puhut kuin se olisi kovinkin haastavaa touhua. En tiedä mitä työtä teet mutta itse en ole koskaan tehnyt niin helppoa työtä kuin ollut lasten kanssa kotona.

Vierailija
125/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:15"]

[/quote]

Ei perhe ole mikään projekti. Puhut kuin se olisi kovinkin haastavaa touhua. En tiedä mitä työtä teet mutta itse en ole koskaan tehnyt niin helppoa työtä kuin ollut lasten kanssa kotona.
[/quote]

Mä teen ihan töitäkin. Lasten kanssa kotona oleminen on se mun vapaa-ajaksi kutsuttu osa elämää.

Vierailija
126/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:09"]

Mitä sä vaimolla teet kun et ole koskaan kotonakaan? Toinen kysymys: luuletko tosiaan että laskemalla sulle-mulle saavutat koskaan mitään todellista?

-Ap

[/quote]

Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Ja jos vaimo vaatii tekemään osuutensa, on hän kauhea nalkuttaja ja miesrukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä "oikea nainen" Aasiasta.

Jälleen kerran: miksi vaimon pitää vaatia (jälleen kerran olla se joka organisoi työt) miestä tekemään kotitöitä? Miksei mies tajua sitä itse?

[/quote]

Se siivoaa jota häiritseekin. Minä olen kotona vaan nukkuessa ja pari tuntia sen lisäksi viikossa. Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekkaan?

[/quote]

Hah, saman selityksen kuulin exältänikin "Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekaan?"

Noh, kysyin sitten että hänen istuessa syömään valmiiseen pöytään, niin eikö siinä ruuanlaitossa astiat likastu, astiat joita käytetään kun hänelle tehdään ruokaa?

Eikö mies kuse kotona ollessaan ollenkaan, kun ei vessakaan yhtään hänen takiaan likastu? 

Näitä olisi miljoona, ei vain mitään järkeä selittää aikuiselle miehelle miten hänkin on vastuussa kotitöistä.

[/quote]

Minä olen kotonani vähemmän aikaa kun olen poissa sieltä. Pesen itse pyykkini ja teen ruokani. 

Vaimo on kotona työn jälkeen joka ikinen päivä. Viikonloppuisin aamusta iltaan. Kumpikohan sotkee enemmän?

Minä maksan suurimman osan meidän kuluista. Eli hän elää elintasoa johon hänellä ei olisi varaa muuten. Joten kerro mitä epätasa-arvoista tuossa on?

[/quote]

[/quote]

Itsehän sinä lasket että sulle ja mulle. Vaimolla ei ole koskaan ollut mitään valittamista eikä minulla. Sinähän siinä valitat että miehet ei tee sitä eikä tätä.

Mitä teen vaimolla? Mitä vaimolla yleensä tehdään. Jaetaan elämä, rakastetaan, tehdään lapsia ja kasvatetaan ne. 

[/quote]

Etpä kauheasti tunnu kasvattavan lapsia tai jakavan elämää vaimosi kanssa jos kerran olet aina töissä ja käyt kotona tyyliin vain nukkumassa.

[/quote]

Kuka on sanonut että en ole lasteni kanssa? Kuka on sanonut että en ole vaimoni kanssa?

Teemme aivan varmasti perheenä enemmän kuin suurin osa perheistä. Mutta minä ja pitkälle myös lapset jätämme sen kotona nyhjäämisen vähemmälle. 

[/quote]

Juurihan kirjoitit että vaimo on kotona töiden jälkeen joka ilta ja joka ikinen viikonloppu! Ja nytkö olette yhdessä kodin ulkopuolelle koko ajan? Yritä nyt muistaa edes pari viestiä taaksepäin mitä provoilet.

Vierailija
127/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:15"] Tämäkin ketju osoittaa myös sen, että miehet ei selkeesti tajua perheen pyörittämisen kokonaisuutta. Vähä pestään pyykkiä ja sillä selvä? Juu, en ihan palkkais projektipäälliköksi ketään joka on noin pihalla... [/quote]   Ei perhe ole mikään projekti. Puhut kuin se olisi kovinkin haastavaa touhua. En tiedä mitä työtä teet mutta itse en ole koskaan tehnyt niin helppoa työtä kuin ollut lasten kanssa kotona. [/quote] Mä teen ihan töitäkin. Lasten kanssa kotona oleminen on se mun vapaa-ajaksi kutsuttu osa elämää.

[/quote]

Mutta sähän kävit kotona vain nukkumassa? Jep, se on kyllä helppoa, se nukkuminen.

Vierailija
128/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:58"]

Mun mies on itse todennut, että meillä perheenpää ei todellakaan ole hän. Mä käyn töissä, hoidan lasten ja eläinten lääkärit, koulun vanhempain illat, lahjat, vaatteet, harrastuksiin ilmoittamisen ja suurimman osan kokkauksesta ja pyykkäyksestä. Mies on nuorimman koti-isänä ja siivoaa ja tiskaa päivällä ja talvella hoitaa lumityöt, että mä pääsen lähteen töihin ja vaihtaa renkaat.

[/quote]

Miehesi tuntuu aika lusmulta. Sano vielä että käyt nussimassa tosimiehiä niin koko paletti on valmis?
[/quote]

Kävis kai se töissä, jos kyseinen lafka ei olis irtisanonut kaikkia työntekijöitään. Oulu ja IT-ala on nykyään melko kurja yhtälö. Jäi koti-isäksi kun ei muuta voinut.

Vierailija
129/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:47"]

11: Hyvä, jos teillä noin, mutta tiedät ihan varmasti, että iso osa perheistä asuu kerrostaloissa, eikä sen paremmin mies kuin nainenkaan voi/saa tehdä pihatöitä, puunhakkuita, talonmaalauksia ynnä muuta. Suomalaiset muuttavat yhä enenevässä määrin kaupunkeihin. On vain hyväksyttävä se, ettei niitä perinteisiä miesten töitä ole enää tarjolla kotioloissa kuten ennen.

Sitä paitsi on aika väsyttävää kuulla näitä esimerkkejä, joissa jokapäiväisen siivouksen ja ruuanlaiton korvaa viiden tai kymmenen vuoden välein tapahtuva talonmaalaus.

[/quote]

Sanoinko jossain kohdin, että mies EI tekisi ns. perinteisiä kotitöitä..? Totta kai tekee, meillä niitä tekee molemmat sen mukaan kummalla on paremmin aikaa. Meillä asuu kaksi omatoimista, ruoanlaitto- ja siivoustaitoista aikuista tosin kuin ilmeisesti ap:llä.

Ihmettelin vaan tuota ap:n marmatusta siitä, kuinka hän joutuu huolehtimaan lapsen läksyt, synttärit ja vanhempainvartit. Juu, meilläkin se olen minä kuka niistä huolehtii. Mutta mukavampihan se on sinne vanhenpainvarttiinkin ajellla tankatulla ja huoletulla autolla tai kuskata muksua illalla harkkoihin kun tietää, että luistimet ovat sopivan kokoiset ja terotetut ja laittaa illalla takka päälle, kun "joku muu" on ne puut hommannut ja tuonut siihen valmiiksi. Tai ajella aamulla töihin pyörällä, jonka kumit ovat kunnossa ja ketjut rasvatut. Got the point?

- 11

Vierailija
130/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:15"] Tämäkin ketju osoittaa myös sen, että miehet ei selkeesti tajua perheen pyörittämisen kokonaisuutta. Vähä pestään pyykkiä ja sillä selvä? Juu, en ihan palkkais projektipäälliköksi ketään joka on noin pihalla... [/quote]   Ei perhe ole mikään projekti. Puhut kuin se olisi kovinkin haastavaa touhua. En tiedä mitä työtä teet mutta itse en ole koskaan tehnyt niin helppoa työtä kuin ollut lasten kanssa kotona. [/quote] Mä teen ihan töitäkin. Lasten kanssa kotona oleminen on se mun vapaa-ajaksi kutsuttu osa elämää.

[/quote]

Mutta sähän kävit kotona vain nukkumassa? Jep, se on kyllä helppoa, se nukkuminen.
[/quote]

Ei ku mä olen yksi niistä, jotka sit sillä vapaa-ajallaan roudaa lapset harrastuksiin, varailee hammaslääkärit, lenkittää koirat, tarkistaa läksyt, opettaa muksut pyöräilemään ja uimaan, hoitaa pienempien sosiaaliset kontaktit, ostaa vaatteet ja mitä näitä nyt sit olikaan. Ja pesee ne hiton pyykit ja vessat samalla kun laittaa ruokaa. Jne.

Vierailija
131/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:40"]

-Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ai vaimosi elää elintasoa johon hänellä ei olisi muuten varaa? Ai pitäisikö sinun mielestäsi vähemmän ansaitsevan puolison elää toisen kanssa samaa taloutta mutta sen mukaan mitä hänellä on varaa? Käyttää huonompaa vessapaperia ja käydä maksimissaan kerran viikossa saunassa kun vaikka on oma sauna niin eihän minulla oikeasti ole varaa ja käyttää vähemmän sähköä ja vettä? Avio ja jopa aviopuolisolla on puolison elatusvelvollisuus. Joskus kuulee että pariskunnalla on eri kokoiset tulot ja molemmat maksaa puolet yhteisistä kuluista. Tällöin suurempituloisempi hyötyy pienempituloisen kustannuksella. Jos olet non tarkka rahoistasi ja halveksit vaimoasi niin eroa toki. Niin mutta kun sinun pitäisi sitten maksaa kaikki itse...

Vierailija
132/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:09"]

-Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juurihan kirjoitit että vaimo on kotona töiden jälkeen joka ilta ja joka ikinen viikonloppu! Ja nytkö olette yhdessä kodin ulkopuolelle koko ajan? Yritä nyt muistaa edes pari viestiä taaksepäin mitä provoilet.

[/quote]

Miksi horiset omiasi? Vaimo viihtyy kotona huomattavasti enemmän kuin minä tai lapset. Olemme ulkona perheenäkin mutta hän viihtyy kotona hyvin paljon. Minä en. 

Kun hän on kotona niin minä keksin muuta tekemistä jos en ole töissä. Käymme kuitenkin siellä sun täällä joka ikinen viikko. Minä vaan en näe mitään järkeä kotona nyhjäämisessä enkä sellaisessa "olemisessa". 

Meillä ei ole pakonomaista tarvetta nyhjätä toisissamme koko ajan niin kuin monilla tuntuu olevan

Vierailija
133/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:56"]

[/quote]

No kun meidän aivot on sellaiset. 

Ymmärrän naisia, ettei aina jaksaisi sanoa, mutta kun emme osaa luonnostaan kauhean hyvin kotitöitä - saati lapsenhoitoa! Ei tietysti kaikki naisetkaan, mutta aika moni kuitenkin pukee lapsen sujuvasti ja osaa hyvin järjestellä kaikki asiat. Voimme kuitenkin oppia. Taas myönnän, että kaikki eivät toki opi ennen kuin joutuvat sitten yksin tekemään. 

Lisäksi naiset suuttuvat helposti jos mies tekee kotitöitä väärin :D

[/quote]

Miksi tätä on miinustettu ???

Totta se on. Moni nuori mies voisi elää melkoisessa kaaoksessa jos se olisi vain miehestä itsestään kiinni. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Miehistä tulee nipoja siisteyden suhteen vasta vanhoina. 

Ja lapset. Itse olette sen sisällänne kehittäneet ja synnyttäneet. Tietenkin osaatte hoitaa sitä luonnostaan paremmin. Mieskin voi kyllä oppia jos saa tilaisuuden. 

Eivät naisetkaan osaa kaikkea, mutta toki autan ja neuvon jos haluaa oppia. 

Vierailija
134/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]

Kai ymmärrät että sinulla mene nyt henkilöt sekaisin?

Vierailija
135/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:40"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:19"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:14"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:07"] Suomalaiset miehet on laiskoja, ei kai sitä voi muuta todeta. -Ap [/quote] Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa. [/quote] Ja jos vaimo vaatii tekemään osuutensa, on hän kauhea nalkuttaja ja miesrukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä "oikea nainen" Aasiasta. Jälleen kerran: miksi vaimon pitää vaatia (jälleen kerran olla se joka organisoi työt) miestä tekemään kotitöitä? Miksei mies tajua sitä itse? [/quote]   Mitä hemmetin kotityötä? AP valitti ihan muista asioista.  Se siivoaa jota häiritseekin. Minä olen kotona vaan nukkuessa ja pari tuntia sen lisäksi viikossa. Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekkaan? [/quote] Hah, saman selityksen kuulin exältänikin "Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekaan?" Noh, kysyin sitten että hänen istuessa syömään valmiiseen pöytään, niin eikö siinä ruuanlaitossa astiat likastu, astiat joita käytetään kun hänelle tehdään ruokaa? Eikö miehen kengissä tule hiekkaa sisälle? Eikö joku ne paskaiset kalsaritkin pese, vai puhdistuuko nekin itsestään? Eikö mies kuse kotona ollessaan ollenkaan, kun ei vessakaan yhtään hänen takiaan likastu?  Näitä olisi miljoona, ei vain mitään järkeä selittää aikuiselle miehelle miten hänkin on vastuussa kotitöistä. [/quote]   Minä olen kotonani vähemmän aikaa kun olen poissa sieltä. Pesen itse pyykkini ja teen ruokani.  Vaimo on kotona työn jälkeen joka ikinen päivä. Viikonloppuisin aamusta iltaan. Kumpikohan sotkee enemmän? Minä maksan suurimman osan meidän kuluista. Eli hän elää elintasoa johon hänellä ei olisi varaa muuten. Joten kerro mitä epätasa-arvoista tuossa on?   [/quote] Ai vaimosi elää elintasoa johon hänellä ei olisi muuten varaa? Ai pitäisikö sinun mielestäsi vähemmän ansaitsevan puolison elää toisen kanssa samaa taloutta mutta sen mukaan mitä hänellä on varaa? Käyttää huonompaa vessapaperia ja käydä maksimissaan kerran viikossa saunassa kun vaikka on oma sauna niin eihän minulla oikeasti ole varaa ja käyttää vähemmän sähköä ja vettä? Avio ja jopa aviopuolisolla on puolison elatusvelvollisuus. Joskus kuulee että pariskunnalla on eri kokoiset tulot ja molemmat maksaa puolet yhteisistä kuluista. Tällöin suurempituloisempi hyötyy pienempituloisen kustannuksella. Jos olet non tarkka rahoistasi ja halveksit vaimoasi niin eroa toki. Niin mutta kun sinun pitäisi sitten maksaa kaikki itse...

[/quote]

Jos minä maksan enemmän niin silloin toinen tekee enemmän. Voin minä taoitukseksi hyväksyä sen että minä hoidan vapaa ajallani lapsia kun hän tekee toista työtä. Koska silloin hän ei kyllä vapaana ole jos minä joudun maksamisen lisäksi tekemään kotityötkin. 

Vierailija
136/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahassako nää sovinistit mittaa kaiken?

Vierailija
137/221 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 02:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:17"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:08"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:58"] Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin? Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan. Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas. Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä. [/quote]   Miehen ei tarvitse tehdä mitään mitä nainen sanoo. 99% kaikesta mistä naiset inisee on hänen itse keksimää roskaa.  Lapsen pitää itse osataa lahjat synttäreille tai sitten jättää menemättä. Se kaveri on kutsunut kaverinsa synttäreille ei hänen isänsä tai äitinsä. Sama asia on menemisissä. Ei ole vanhempien asia muistaa lapsensa kaverien synttäreitä. Jos ei kykene muistamaan edes aikaa ja päivää niin silloin ei sinne tarvitse mennäkkään. Miksi pitäisi myydä jotain jossain seuran myyjäisissä? Maksaa kuukausimaksu ja sillä selvä. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä mitään yhdellekkään lasten harrastusseuralle.  Vanhempien tehtävä EI ole tarkistaa läksyjä. Opettaja tarkistaa ne. Läksyjen idea on että lapset tekevät ne niin hyvin kuin pystyy ja sitten ne tarkastetaan koulussa. Jos vanhemmat tarkastavat ne niin koko läksyn idea menee puihin.   Kyllä sinä kuulostat lapselliselta akalta joka on suuttunut siitä että mies ei hypi sinun mukaasi   [/quote]   Tässä selkeästi näkyy ap:n pointti. Mies ei edes tajua, että pienet lapset ei voi mennä itse kauppaan ostelemaan lahjoja kavereille tai tietää, koska synttärit ovat jne. Kuitenkin on melko oleellista, että lapsi osallistuu synttäreille, ihan vaan sen takia, että olisi sitten niitä kavereita. Myös läksyjä on kotona kuulusteltava, opetettava lukemaan ja kirjoittamaan, kysyttävä kertotaulua ym. Ei ne taidot pelkästään koulussa tule opituksi, kyllä siihen vaaditaan vähän panostusta kotijoukoiltakin. [/quote]   Kyllä kotiläksyjen idea on juuri se että lapsi tekee ne itsekseen. Siinä oppii itse asian sekä oppii myös vastuuta ja oppii oppimaan. Kertotauluja EI pidä opetella. Vaan pitää opetella laskemaan. Kertotaulun oppiminen on juuri surkeinta mitä lapselle voi opettaa. Se ei opeta lasta laskemaan laskuja päässä eikä opeta lasta laskemaan laskuja [/quote]   Jos kaikkien suomalaisten luku- ja kirjoitustaito olisi pelkän koulun varassa, niin aika moni jäisi oppimatta. Tajuatko, että tässä ei nyt puhuta mistään yläasteikäisistä, vaan yleensäkin lapsista. Esim. ekaluokkalainen ei kyllä itse vielä osaa huolehtia, että läksyt tulee tehtyä ajallaan ja kaikki tarvittava opittua. Ehkä sitten, jos opettaja antaisi aina karttakepistä sormille, mutta kun sekään ei ole enää nykyaikaa... Mutta sinulla ei perhettä taida ollakaan, tai et ainakaan näihin asioihin ole osallistunut, niin turha tästä on jankata. Voit kaivautua takaisin peräkammarin naftaliiniin. [/quote] sun lapset on varmaan jotain vajakkeja. Suurin osa lapsista osaa luka ja laskea ennen koulua [/quote] ei muuten pidä paikkaansa! Suurin osa ei osaa. Jotkut oppivat esikoulussa, mutta ilman koulua lukemaan oppineita on hyvin pieni osa.

[/quote]

Jos kotona on kirjoja ja edes välttävästi viitseliäs äitä joka jaksaa lukea edes sivun päivässä niin lähes 90% lapsista oppii lukemaan jo 6 vanhana. Tästä löytyy tutkimuksia vaikka kuinka paljon. Pitää vaan viitsiä tehdä jotain.

Vierailija
138/221 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 03:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:17"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:08"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:58"] Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin? Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan. Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas. Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä. [/quote]   Miehen ei tarvitse tehdä mitään mitä nainen sanoo. 99% kaikesta mistä naiset inisee on hänen itse keksimää roskaa.  Lapsen pitää itse osataa lahjat synttäreille tai sitten jättää menemättä. Se kaveri on kutsunut kaverinsa synttäreille ei hänen isänsä tai äitinsä. Sama asia on menemisissä. Ei ole vanhempien asia muistaa lapsensa kaverien synttäreitä. Jos ei kykene muistamaan edes aikaa ja päivää niin silloin ei sinne tarvitse mennäkkään. Miksi pitäisi myydä jotain jossain seuran myyjäisissä? Maksaa kuukausimaksu ja sillä selvä. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä mitään yhdellekkään lasten harrastusseuralle.  Vanhempien tehtävä EI ole tarkistaa läksyjä. Opettaja tarkistaa ne. Läksyjen idea on että lapset tekevät ne niin hyvin kuin pystyy ja sitten ne tarkastetaan koulussa. Jos vanhemmat tarkastavat ne niin koko läksyn idea menee puihin.   Kyllä sinä kuulostat lapselliselta akalta joka on suuttunut siitä että mies ei hypi sinun mukaasi   [/quote]   Tässä selkeästi näkyy ap:n pointti. Mies ei edes tajua, että pienet lapset ei voi mennä itse kauppaan ostelemaan lahjoja kavereille tai tietää, koska synttärit ovat jne. Kuitenkin on melko oleellista, että lapsi osallistuu synttäreille, ihan vaan sen takia, että olisi sitten niitä kavereita. Myös läksyjä on kotona kuulusteltava, opetettava lukemaan ja kirjoittamaan, kysyttävä kertotaulua ym. Ei ne taidot pelkästään koulussa tule opituksi, kyllä siihen vaaditaan vähän panostusta kotijoukoiltakin. [/quote]   Kyllä kotiläksyjen idea on juuri se että lapsi tekee ne itsekseen. Siinä oppii itse asian sekä oppii myös vastuuta ja oppii oppimaan. Kertotauluja EI pidä opetella. Vaan pitää opetella laskemaan. Kertotaulun oppiminen on juuri surkeinta mitä lapselle voi opettaa. Se ei opeta lasta laskemaan laskuja päässä eikä opeta lasta laskemaan laskuja [/quote]   Jos kaikkien suomalaisten luku- ja kirjoitustaito olisi pelkän koulun varassa, niin aika moni jäisi oppimatta. Tajuatko, että tässä ei nyt puhuta mistään yläasteikäisistä, vaan yleensäkin lapsista. Esim. ekaluokkalainen ei kyllä itse vielä osaa huolehtia, että läksyt tulee tehtyä ajallaan ja kaikki tarvittava opittua. Ehkä sitten, jos opettaja antaisi aina karttakepistä sormille, mutta kun sekään ei ole enää nykyaikaa... Mutta sinulla ei perhettä taida ollakaan, tai et ainakaan näihin asioihin ole osallistunut, niin turha tästä on jankata. Voit kaivautua takaisin peräkammarin naftaliiniin. [/quote] sun lapset on varmaan jotain vajakkeja. Suurin osa lapsista osaa luka ja laskea ennen koulua [/quote] ei muuten pidä paikkaansa! Suurin osa ei osaa. Jotkut oppivat esikoulussa, mutta ilman koulua lukemaan oppineita on hyvin pieni osa.

[/quote]

Jos kotona on kirjoja ja edes välttävästi viitseliäs äitä joka jaksaa lukea edes sivun päivässä niin lähes 90% lapsista oppii lukemaan jo 6 vanhana. Tästä löytyy tutkimuksia vaikka kuinka paljon. Pitää vaan viitsiä tehdä jotain.

[/quote]

Kait se isäkin sille ipanalle voi lukea. 

Mut ainniin, ei missään nimessä voi kun menisi laatuaika pleikkarin/kaljan/telkun/kavereiden takia ohi.

Miehen vastuu kun tuntuu loppuvan siihen kun tuo uljas, luojan luoma olento nylkyttää siittiöt naiseen.

Vierailija
139/221 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 03:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 03:08"]

[/quote]

[/quote]

Kait se isäkin sille ipanalle voi lukea. 

Mut ainniin, ei missään nimessä voi kun menisi laatuaika pleikkarin/kaljan/telkun/kavereiden takia ohi.

Miehen vastuu kun tuntuu loppuvan siihen kun tuo uljas, luojan luoma olento nylkyttää siittiöt naiseen.

[/quote]

Oletko aidosti tuolla tasolla ettet ymmärrä ensisijaisen kasvattajan määritelmää? Jos ymmärrät niin tajuat mikä on äidin merkitys.

Vierailija
140/221 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 03:15"]

Oletko aidosti tuolla tasolla ettet ymmärrä ensisijaisen kasvattajan määritelmää? Jos ymmärrät niin tajuat mikä on äidin merkitys.

[/quote]

Kiitos vaan tästäkin, 

T: epäonnistusneesta synnytyksestä leskeksi ja yh-iskäksi jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän