Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen unelma on pitkä ”kunnes kuolema meidät erottaa” parisuhde?

Vierailija
23.08.2021 |

Ja tietty onnellinen, samalla uskoen, että se on mahdollista. Jos ei omalla kohdalla mahdollista, niin ylipäätään mahdollista kuitenkin. Ja se on kuitenkin jonkinmoinen ihannetila.

Vastakohtana on henkilö, joka ei sellaista edes tavoittele eikä sellaisesta unelmoi.

Teen galluppia, kuinka yleistä on ajatella, että ihmistä ei ole luotu yksiavioiseksi.

Kuinka monen unelma on pitkä ”kunnes kuolema meidät erottaa” parisuhde?

Vaihtoehdot

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosiis. Ehkä tärkeintä olisi se, että kuollessa en olisi yksin vaan jonkun rakkaan ihmisen seurassa. Haluaisin myös kokea mukavia hetkiä joko kumppanin tai sitten vain ystävien kanssa, kunhan en tuntisi oloani yksinäiseksi. En tietenkään ole vastaan ajatusta, että olisi pitkä ja onnellinen parisuhde, mutta ei se ole mikään varsinainen päämäärä.

Vierailija
22/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskon putkiin parisuhteisiin, mutta ei se välttämättä itselleni mikään tavoite ole.

Eli kun tapaat ”elämäsi miehen”, niin et tavoittele pitkää parisuhdetta..? Ajatteletko, että kyllä tuo joskus joutaa mennä vaihtoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen juuri, muuhun en tyydy.

Vierailija
24/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kumppani kuolee ja suhde ei olekaan pitkä?

Vierailija
25/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kuljen surupuvussa.

Vierailija
26/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä ei ole yhtään eronnutta. Lyhin tietämäni avioliitto kesti reilut 10 vuotta ja päättyi miehen äkilliseen kuolemaan. Tästä on nyt yli 30 vuotta aikaa, eikä leskellä ole ollut muita miehiä sen jälkeen. Joten kyllä, toivon myös itselleni elämänmittaista parisuhdetta. 

Vierailija
28/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa huono kysely. Olen nainen ja toivon minun ja mieheni suhteen kestävän vaikka hautaan saakka. Pitkään se on jo kestänyt hyvänä, tapasimme tosi nuorina, joten monta elämänvaihetta on jaettu. En pidä lyhyempiä suhteita huonoina enkä sellaisia muodotavia toisilleen väärinä. Toki joskus ihmiset ovat toisilleen sopimattomia suhteen kestosta riippumatta. Moniavioisuuskaan ei järkytä minua syvästi vaikken itse sellaista nyt harkitsisi. Moniavioisuus toimii sitä paremmin, mitä vähemmän ihmiset ovat sitoutuneet toisiinsa ja lähes ongelmitta jos ihmisten välillä ei ole suuria tunteita toisiinsa. Voi se silti joskus toimia syvällisemmissäkin ihmissuhteissa. Minä ainakin olen sen verran tyytyväinen parisuhteemme kemiaan, etten välitä alkaa isolla vaivalla sekoittamaan ja sekoittamaan pakkaa ja katsoa mitkä kortit jää käteen. Sain ässän jo ensimmäisessä jaossa.

Vierailija
29/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
30/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavat 50 vuotta?

Vierailija
31/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ja oletan että avioliittoni kestää, mutta olen iloinen että ennen sitä koin muitakin suhteita. Osaan arvostaa miestäni.

Vierailija
32/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse lähdin parisuhteeseen ajatuksella hautaan asti. Se kesti 30 vuotta ja loppui miehen sivusuhteeseen.

Sama. Meillä kesti 20 v. ja loppui miehen sivusuhteeseen.

Vierailija
33/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että nykyinen parisuhde on se "kunnes kuolema (tai muistisairaus) meidät erottaa" -parisuhde. Olimme molemmat 50+ tavatessamme eikä tässä elämänvaiheessa enää halua tuhlata aikaansa mihinkään pelleilyyn (nuo olivat itse asiassa puolisoni sanat seurusteltuamme jonkin aikaa).

Vierailija
34/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavat 50 vuotta?

Juuri niin.

Vierailija
35/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun unelmani se olisi. Kovin suuri ennustaja ei kuitenkaan tarvi olla tietääkseen, ettei tule kohdallani toteutumaan. Olen lopettanut etsimisen.

Vierailija
36/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma on rakastava, arvostava ja intohimoinen parisuhde. Hyvä suhde kestää.

Oma suhde nyt 25v, keskivertohyvä kumppanuus,

Vierailija
37/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse lähdin parisuhteeseen ajatuksella hautaan asti. Se kesti 30 vuotta ja loppui miehen sivusuhteeseen.

Tämä, mun vaimo lähti uuden onnen perään

Vierailija
38/58 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menossa "kunnes kuolema erottaa"-suhde. Edelleen kuin vastarakastuneet. 24v yhdessä.

Vierailija
39/58 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
40/58 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon pitkiin parisuhteisiin, kunhan molemmat uskoo ja valitsee päästä niiden vaikeuksien yli. Haasteessa rakkaus punnitaan. Rakkaus ei kanna kaunaa, antaa anteeksi ja voi paremmin, kun on yhdessä selvitty jostakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi