Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei remontit nosta asunnon hintaa juurikaan. Ne helpottaa myyntiä. Flippaus on eri asia. Ostetaan raato, laitetaan perushitit ja se nostaa arvoa.
Remonttia tehdään, jotta oma viihtyisyys paranee, esim maalataan seinä jne.
Itselläni jos olisi varaa, me ehdottomasti oltaisiin osallistuttu ohjelmaan. On iso kunnia saada Markon suunnittelema remontti tehtyä. Mutta ei meillä ole varaa ammattilaisten käyttöön
Meillä remontti tehdään huone kerralla ja käytetään hyväksi ystäviä. Esim kummityttöni on sähköasentaja ja hän käy tekemässä meillä aina sähkötyöt. Maksetaan niistä tietenkin, mutta huomattavasti vähemmän mitä menisi ammattilaiselle laskun kanssa.
Ilmeisesti asiat ovat sitten muuttuneet. Sähköasentajan koulutuksen saaneen aviomieheni papereissa on, että hän saa tehdä hommia vanhemmilleen ja lapsilleen, mutta esim. appivanhemmilleen ei. Tosin mies ei ole tehnyt niitä hommia 30 vuoteen, että asiat ovat tosiaan saattaneet muuttua tässä välissä.
Asennusoikeuksista se riippuu, mitä sähkötöitä saa tehdä. Ei se ole koskaan ollut sukulaisuhteista riippuvaista. 😂
Pitäisi aina tarkistaa asia ennen kuin rupeaa hirnumaan. 🙄 Eli kysyin vielä mieheltä, joka on sähkäri, niin tosiaan, asennusoikeudettoman on ollut mahdollista tehdä sähköt vanhempiensa tai lapsensa omakotitaloon, mutta siihen on pitänyt hakea erikseen lupa. Idea on ollut se, että muuten olisi kauheasti laittomia asennuksia, koska sähkäreiden olisi hankala kieltäytyä tekemästä sähköjä vanhemmilleen tai lapsilleen.
Eiköhän tässä ole puurot ja vellit sekaisin: asennusoikeudeton saa tehdä sähkötöitä lähisukaisille, mutta tässä keskustelussa ei ole ollut tarkempaa tietoa kummitytön tilanteesta. Hänellä voi olla asiat niin kuin useimmilla työkseen sähköä asentavilla: saa tehdä isälle, appiukolle, naapurille tai melkein kelle vaan. Ja itse asiassa rakennustyömailla ei yleensä ole laskutustietoja tarkempaa tietoa siitä henkilöstä, jonka tulevaan taloon sähkötöitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Toisvottavasti osallistujillla on tarpeeksi iso budjetti. Tylsää on, jos pikkurahalla tehdään.
Olen katsonut vancouveria ja mielenkiintoista, millä rahalla suomessa saa mitäkin.
No tämähän on ihan eteläsuomalaisten ohjelma tällaisena!! Ihan hävettää.!!
Keksisitte sellaisen muunnoksen, joka toimisi ympäri Suomea!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei haettu tuohon ohjelmaan, vaikka mietittiin. Oltais ensinnäkin liian köyhiä. Meidän max. budjetit olis ollu 50 000 eur remppa ja 500 000 eur muutto. En tajua miten ohjelmassa perheillä on niin paljon rahaa. Toiseksi oltais ihan liian konservatiivisia ja pyörryttäis kauhusta Markon erikoisten ratkaisujen edessä. Säälittää tää viimeinen 3. jakson perhe, sillä he eivät saaneet rahoilleen vastinetta.
Mutta nehän valitsivat muuton ja saivat sillä rempalla asunnon myyntihintaa nostettua. Ei hyvinhän heille tuossa kävi. Seuraava asukas tuosta kummallisesta alustasta joutuvat kärsimään.
Seuraavaa asukasta voi olla hankala löytää. En itse ostaisi vastaremontoitua kämppää, jos remontti olisi tehty täysin mun maun vastaisesti. Turha repiä pois esim. ihan uutta keittiötä ihan vaan koska ei pidä siitä. Helpompi ostaa vaikka semmoinen, missä keittiötä ei ole rempattu.
Sama pätee varmaan tepidariumiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei remontit nosta asunnon hintaa juurikaan. Ne helpottaa myyntiä. Flippaus on eri asia. Ostetaan raato, laitetaan perushitit ja se nostaa arvoa.
Remonttia tehdään, jotta oma viihtyisyys paranee, esim maalataan seinä jne.
Itselläni jos olisi varaa, me ehdottomasti oltaisiin osallistuttu ohjelmaan. On iso kunnia saada Markon suunnittelema remontti tehtyä. Mutta ei meillä ole varaa ammattilaisten käyttöön
Meillä remontti tehdään huone kerralla ja käytetään hyväksi ystäviä. Esim kummityttöni on sähköasentaja ja hän käy tekemässä meillä aina sähkötyöt. Maksetaan niistä tietenkin, mutta huomattavasti vähemmän mitä menisi ammattilaiselle laskun kanssa.
Ilmeisesti asiat ovat sitten muuttuneet. Sähköasentajan koulutuksen saaneen aviomieheni papereissa on, että hän saa tehdä hommia vanhemmilleen ja lapsilleen, mutta esim. appivanhemmilleen ei. Tosin mies ei ole tehnyt niitä hommia 30 vuoteen, että asiat ovat tosiaan saattaneet muuttua tässä välissä.
Asennusoikeuksista se riippuu, mitä sähkötöitä saa tehdä. Ei se ole koskaan ollut sukulaisuhteista riippuvaista. 😂
Pitäisi aina tarkistaa asia ennen kuin rupeaa hirnumaan. 🙄 Eli kysyin vielä mieheltä, joka on sähkäri, niin tosiaan, asennusoikeudettoman on ollut mahdollista tehdä sähköt vanhempiensa tai lapsensa omakotitaloon, mutta siihen on pitänyt hakea erikseen lupa. Idea on ollut se, että muuten olisi kauheasti laittomia asennuksia, koska sähkäreiden olisi hankala kieltäytyä tekemästä sähköjä vanhemmilleen tai lapsilleen.
Eiköhän tässä ole puurot ja vellit sekaisin: asennusoikeudeton saa tehdä sähkötöitä lähisukaisille, mutta tässä keskustelussa ei ole ollut tarkempaa tietoa kummitytön tilanteesta. Hänellä voi olla asiat niin kuin useimmilla työkseen sähköä asentavilla: saa tehdä isälle, appiukolle, naapurille tai melkein kelle vaan. Ja itse asiassa rakennustyömailla ei yleensä ole laskutustietoja tarkempaa tietoa siitä henkilöstä, jonka tulevaan taloon sähkötöitä tekee.
No minä siis vain korjasin tuohon omaan kommenttiini, jossa sanoin ettei sukulaisuussuhde vaikuta siihen että saisi tehdä sähkötöitä, vaan asennusoikeus. En ollut koskaan kuullut että tuollaista säädöstä olisi, että voisi tehdä vanhemmalleen tai lapselleen ennen kuin on saanut asennusoikeudet, ja se kuulosti aivan hullulta, mutta sellainen säädös kuulemma on ollut. Tosin näille lähisukulaisille tehtäviin on pitänyt erikseen hakea SETI:ltä lupa. En ottanut mitään kantaa tuohon sukulaistytön tapaukseen.
Tolkuton budjetti. Ihmettelen, millä rahalla porukka ostaa 750000 euron taloa !!?? Ja hirveän iso pitää olla. Suuruudenhulluutta suoraan sanottuna.
Suihkutila oli outo, väritys ja hanat. Oliko lattialla kaatoa, viemäri ja sitten oliko siinä amme minkä päällä kansi missä istuivat? Kalsea tyhjän oloinen. Huonosti käytetty tila. Tehtiinkö turha remppa. Saunan kiuas sijoitettu piiloon.
Vancouver vastaava en pidä Nainen on reality tyyppi joka esittää liikaa dramatisoi. Se toinen Heather ja David parempia vaikka jatkuva kiistely loppuun asti on hassua. Paremmat sisustukset. Tilan käyttö parempi. Markon tyylistä en pidä. Ihmisten pitää itse ajatella enemmän mitä haluavat.
Eilen kattelin ekaa kertaa suomiversiota ja jos kulutusluotto on "teille paras" vaihtoehto kun 65000 euron budjetti ei riitä suunnitellun rempan rahoitukseen niin sen kyllä pitäisi herättää ajatuksia remontin teettäjässä. Toisaalta eihän nuo välttämättä oikeasti muuta Kirkkonummelle vaan saattavat jäädä tepidariumille makoilemaan.
Muutenkin mulla ainakin heräsi kysymys että miten remppa muutti tilat toimivammiksi. 65000 + 5000 kulutusluottoa riitti seinämaalaukseen, aurinkotuoleihin, tuplasuihkuun jotka oli asennettu todella kummallisesti ja johonkin sähkösyöppöön muinaisroomalaiseen korokkeeseen. Ei tarvii Markon palveluja harkita.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kattelin ekaa kertaa suomiversiota ja jos kulutusluotto on "teille paras" vaihtoehto kun 65000 euron budjetti ei riitä suunnitellun rempan rahoitukseen niin sen kyllä pitäisi herättää ajatuksia remontin teettäjässä. Toisaalta eihän nuo välttämättä oikeasti muuta Kirkkonummelle vaan saattavat jäädä tepidariumille makoilemaan.
Muutenkin mulla ainakin heräsi kysymys että miten remppa muutti tilat toimivammiksi. 65000 + 5000 kulutusluottoa riitti seinämaalaukseen, aurinkotuoleihin, tuplasuihkuun jotka oli asennettu todella kummallisesti ja johonkin sähkösyöppöön muinaisroomalaiseen korokkeeseen. Ei tarvii Markon palveluja harkita.
Eiks toi homma ole juilausta kokonaan,kämpän arvon nousu lasketaan siitä minkä esim.tässä tapauksessa
pariskunta oli maksanut ostaessaan kämpän 2-3 vuotta sitten,arvon nousu pitäis laskea siitä hetkestä
milloin remppa alkoi.Turha ohjelma.
Olen ihmetellyt myös remppapuuhastelua ja kalliilla tässä suomen formaatissa.
Siis. Puretaan katosta laskettu kotelo-osa.
Sitten soitetaan Marko paikalle. Suut pyöreinä ihmetellään paljastunutta LVI -häkkyrää? Budjetti nousee ja monimutkaistuu? Hmm....Piirustukset, olisiko auttaneet? Tai sen perusasian tajuaminen, että jokin fokus lasketulla katto-osalla on?
Muutenkin remppabudjetit on aivan järjettömät aikaansaannoksiin nähden?
Just sanoin miehelle että lirittää omille nilkoille, ainakin remppamies.
Surettaa, että sisustajan takia tuo ohjelma on pilalla. Sisustaako Marko Paananen tahallaan tiloja, jotka eivät vastaa asukkaiden toiveita, ovat turhan kalliita, eivätkä myöskään sovi asunnon muuhun sisustukseen? Vai onko hänen pakko sisustaa tietyllä tapaa, koska tietyt yritykset sponsoroivat ohjelmaa? Eli remonttien kalleus tulee yritysten kalliista tuotteista, eikä itse remonttiin jää paljoa rahaa?
Muistan kyllä jo aiemmista ohjelmista, missä Paananen on ollut, ettei ole koskaan kuunnellut asukkaiden toiveita, vaan sooloillut omiaan ja toteuttanut jotain trendejä, jotka vain häntä kiinnostavat. Surkeaa! : (
Katsoin nelosjakson ja oli kyllä hupaisaa, miten Marko suunnitteli käytännöllisyyttä lapsiperheelle. En viitsi spoilata, vaan seurailen tätä keskustelua myöhemmin.
Kolmosjakson rahan hassaus oli kauheaa katsottavaa. Olisin kyllä asiakkaana saanut raivarin. Jotain freskoja ja lämpömöhkäle, voi luoja!
En ymmärrä, miksi tavalliset ihmiset haluavat luksusta ja kartanoita. Ihan älytöntä, kun sitten muutaman tonnin lisäkulu paljastaa asioiden todellisen laidan. Ei pysty ei kykene.
Muistakaa, että Marko taiteilee myös sen välillä, että haluaako asukkaat myydä kämpän vai jäädä. Eli hän haluaa myös samalla näyttää mitä asunnosta voi ehkä parhaimmillaan saada irti jos se myydään ja ostajien profiili on eri kun myyjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti tää viimeisin jakso ruudussa…
SPOILER!!!
Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.
Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!
Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?
Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.
Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.
Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.
Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.
Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.
Töineen 60t, itse eivät tehneet mitään.
Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.
Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.
Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.
Tossa itse asiassa pyöristys ylöspäin, tarkka summa 58t.
Kaikki meni hyvin ilman ”käsikirjoitettuja” vastoinkäymisiä.
Laadukas ja Gigantin keittiö samassa lauseessa 🙈😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee nyt ihan ohi aiheen, mutta vaikka tuo Kanadan versio onkin tosi hyvä muuten, mua häiritsee siinä kuvan huono laatu.
Miksi kuva on niin aneemisen värinen ja suttuinen? Sama pätee moniin muihinkin, mm. jenkkiläisiin ohjelmiin. Vrt. esim. suomalaiset ohjelmat tai vaikka aussien Remontilla rahoiksi, joissa on tosi hyvä kuvanlaatu ja värit. Mitä tekniikkaa ne oikein käyttää Atlantin takana?
Kyllä mun telkkarissa vaan on ihan yhtä hyvä kuvanlaatu Vancouverin ohjelmassa kuin muissakin. Ettei ole paikkakunnasta tai televisiosta kiinni?
Eilisessä Possessa oli hyvä sketsi Suomen Remppa ja muutto -ohjelmasta.
Remppa vai muutto on formaattina aika ketku. Kanadalaisessa versiossa on juurikin se inhottava pakollinen kiukuttelurooli joka joskus osuu miehen joskus naisen tehtäväksi, eli henkilön joka toivoo uuden unelmat täyttävän kodin löytyvän. Markon remppaama 3-jakson kellaritila jossa oli ihan hirveät epäkäytänölliset pesutilat "maailman parhaimmalla maulla valitut kaakelit 🤣" sekä vähälle käytölle jäänyt arki-olohuone. Kun asiakkaan toive oli eniten kohdistettu sinne alakertaan josta toivottiin ihanaa SPA:ta niin senhän he saivat. Arki-olohuone kunnostettiin SPA-tilan yhteyteen sopivammaksi rentoutustilaksi. Tummat seinät ja lattia hirvitti mua jo etukäteen. Seinän väri kuitenkin peitti kivasti raskaat lähes silmille hyppivät, massiiviset, mutta käytännöllisen vahvat portaat. Onko formaatissa kielto, ettei rahaa kannata antaa niin paljon, että olisivat saaneet kaikki toiveet tehtyä. Järkevää olisi ollut teettää kaikki halutut kohteet kun ammatti-ihmiset olivat käytettävissä. Vaikea on tietysti arvailla muuttiko perhe Kirkkonummelle, pitkien matkojen päähän palveluista. Luminen talvi viimeistään saattaa avata silmät sille miten järkevä valinta tuli tehtyä. Espoon kodista jäi myös epäily, mahtaako mennä kaupaksi arvioidulla hinnalla. Toteutuneista valinnoista tuskin saamme ohjelman katsojina koskaan tietää. Kaikkea hyvää toivotan kaikille mukana olleille. Mukava teitä on ollut katsoa ja onneksi muutama jakso on vielä tulossa. 🤗
Muusta talosta näki että pariskunnalla olisi itsellään ollut ihan hyvä sisustusmaku. Olisi tullut kauniimpi ja käytännöllisempi kylppäri ihan itse suunnitellen.
Itse pidin kolmannen jakson värimaailmasta. Etenkin takahuone oli tunnelmallinen. Sen sijaan sauna ei ollut tunnelmallinen ja oli varsin ahtaan oloinen. Se lämmitettävä tasanne olisi ollut täydellinen paikka kylpyammeelle. En sitten tiedä eikö perhe sellaista halunnut vai miksei sitä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että Marko taiteilee myös sen välillä, että haluaako asukkaat myydä kämpän vai jäädä. Eli hän haluaa myös samalla näyttää mitä asunnosta voi ehkä parhaimmillaan saada irti jos se myydään ja ostajien profiili on eri kun myyjillä.
Markon supertrendikkäät tai erikoiset sisustusvalinnat eivät vain sovi siihen tavalliseen suomalaiseen 20-40-vuotiaaseen ok-taloon. Mielestäni Marko tekee talosta kokonaisuutena pirstaleisen ja itse ostajana ahdistuisin tyylien sekamelskasta. Muutenkin jo kallista taloa ei ole varaa kaikilla lähteä heti uudelleen remontoimaan. Meillä jokaisella on toki makumme.
Tälle pitäis varmaan perustaa oma ketju (sori siis et menee ohi aiheen) mutta missä paperissa on näin säädetty? Ettei vaan nyt 30 v ois tehny tepposia sun miehen muistille. Tuohan kuulostaa aivan järjettömälle!