Nelikymppisenä kulahtaminen pelottaa
Täytän tänä vuonna 36 ja pelottaa jo, mitä seuraavat 4-5 vuotta tarkoittavat. Olen huomannut, että osa niin naisista kuin miehistä kokee tässä ikähaarukassa aivan hurjan pudotuksen. Rypyt eivät kauhistuta, vaan sellainen kasvojen ja kehon muodon katoaminen. Kaula katoaa, posket roikkuu, olemuksesta tulee tätimäinen tai setämäinen. Juuri tänään katsoin instassa yhtä tasan 40 vee vaikuttajaa, joka taannoin kuulutti, että ikä ei estä nuorekasta tyyliä. Mutta voi että, hän nyt yksinkertaisesti näyttää nykyään ihan tädiltä, vaatteista huolimatta. Katsoin kuvia hänestä viiden vuoden takaa ja ero on ihan hurja.
Osa ihmisistä puolestaan vanhenee kauniisti. Näkyy, että ikää tulee, mutta piirteet pysyvät selvinä. Sitä ei voi vaan etukäteen tietää, kumpaan tyyppiin itse kuuluu.
Kommentit (122)
Mulle pahinta on ollut se, että en ollenkaan tunne itseäni tädiksi, saati vanhaksi. Se mitä näen peilistä ei millään tasolla vastaa sitä miltä tunnen sisälläni.
Vältän siis peilejä :)
Tai n. 40-v:sta voit mennä. Juuri koskaan ei törmää ihmiseen joka oikeasti näyttäisi kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta, ainakaan ilman tehtyjä hoitoja/operaatioita.