Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka maksaa ostokset Ostoluvalla tms?

Vierailija
17.09.2014 |

Sossun/diakonian maksusitoumuslapulla?

Minä ainakin tsekkaan millaiseen ruokaan rahat menevät, jos on pelkkiä eineksiä tms. niin ei ainakaan sympatiaa heru

t. kaupan kassa

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta näillä maksamisesta, kun joskus nuorena lapseni ollessa pieni jouduin taloudellisesti aivan järkyttävään tilanteeseen.

Joo, se maksusitoumuslappu on ihan naurettavan iso, olisi mukavaa jos se olisi pienempi ja muistuttaisi enemmän esim. lahjakorttia.

Laskin kaupassa tarkkaan mitä ostan ettei yhtään jäisi käyttämättä, autottomana ihmisenä olin ottanut repun ja joskus s-kaupasta ostetun kestokassin mukaan, että saan kaiken kulkemaan.

Kun olin saanut ostokseni kasaan suuntasin kassoille. Kaupassa ei ollut paljon ihmisiä, sillä olin valinnut ajankohdan jolloin kaupassa olisi mahdollisimman hiljaista.

Tervehdin myyjää aurinkoisesti ja yritin ojentaa maksulapun hänelle mahdollisimman huomaamattomasti.

Myyjä katsoi minua kuin halpaa makkaraa ja töksäytti että katotaas mitä siellä sun repussa on. Hävetti ihan älyttömästi :( Avasin repun jossa oli tietysti se pirhanan kestokassi. Myyjä tokaisi että vai kassin yritit viedä, minäpä lisään tuon 80 senttiä tähän summaan! Yritin selittää, että olen ostanut kassin joskus kauan sitten, mutta ei kelvannut. Tunsin kun muut asiakkaat tuijottivat minua halveksivasti ja pitivät minua varkaana.

Sitten myyjä lisäsi vielä, että alkoahan tällä SOSSUN lapulla ei sitten saa ostaa. No en ollut ostamassakaan...

Olin ostanut Koskenlaskija sulatejuustoa ja maksamakkaraa, koska ajattelin että on kiva että on jotain leivänkin päälle. Myyjä kommentoi että sähän meinaat syödä kuin kroisos.

Kommentoi vauvan pilttipurkkejakin kovaäänisesti: "AI sulla on lapsikin?? Voi voi..."

Koskaan elämässäni en ole hävennyt noin paljon. :( Nykyään jättäisin tulikivenkatkuisen palautteen, mutta silloin nuorena ja ujona nieleksin vain kyyneliäni enkä asioinut kyseisessä kaupassa enää koskaan.

Vierailija
2/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:40"]

Minulla on kokemusta näillä maksamisesta, kun joskus nuorena lapseni ollessa pieni jouduin taloudellisesti aivan järkyttävään tilanteeseen.

Joo, se maksusitoumuslappu on ihan naurettavan iso, olisi mukavaa jos se olisi pienempi ja muistuttaisi enemmän esim. lahjakorttia.

Laskin kaupassa tarkkaan mitä ostan ettei yhtään jäisi käyttämättä, autottomana ihmisenä olin ottanut repun ja joskus s-kaupasta ostetun kestokassin mukaan, että saan kaiken kulkemaan.

Kun olin saanut ostokseni kasaan suuntasin kassoille. Kaupassa ei ollut paljon ihmisiä, sillä olin valinnut ajankohdan jolloin kaupassa olisi mahdollisimman hiljaista.

Tervehdin myyjää aurinkoisesti ja yritin ojentaa maksulapun hänelle mahdollisimman huomaamattomasti.

Myyjä katsoi minua kuin halpaa makkaraa ja töksäytti että katotaas mitä siellä sun repussa on. Hävetti ihan älyttömästi :( Avasin repun jossa oli tietysti se pirhanan kestokassi. Myyjä tokaisi että vai kassin yritit viedä, minäpä lisään tuon 80 senttiä tähän summaan! Yritin selittää, että olen ostanut kassin joskus kauan sitten, mutta ei kelvannut. Tunsin kun muut asiakkaat tuijottivat minua halveksivasti ja pitivät minua varkaana.

Sitten myyjä lisäsi vielä, että alkoahan tällä SOSSUN lapulla ei sitten saa ostaa. No en ollut ostamassakaan...

Olin ostanut Koskenlaskija sulatejuustoa ja maksamakkaraa, koska ajattelin että on kiva että on jotain leivänkin päälle. Myyjä kommentoi että sähän meinaat syödä kuin kroisos.

Kommentoi vauvan pilttipurkkejakin kovaäänisesti: "AI sulla on lapsikin?? Voi voi..."

Koskaan elämässäni en ole hävennyt noin paljon. :( Nykyään jättäisin tulikivenkatkuisen palautteen, mutta silloin nuorena ja ujona nieleksin vain kyyneliäni enkä asioinut kyseisessä kaupassa enää koskaan.

[/quote]

Miksi ei saisi kommentoida? Itsehän olit tilanteeseen itsesi saattanut ja vielä lapsenkin pykännyt kurjaan tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ostanut diakonin antamalla ostolapulla ja molemmat kerrat ovat olleet todella nöyryyttäviä. Myyjä ei kommentoinut mitään, mutta en uskaltanut katsoa hänen ilmettään vaan kuljin vain pää kumarassa. Kaupassa ei onneksi ollut ruuhkaa enkä törmännyt tuttuihin, mitä pelkäsin kovasti pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole montaa ruokakauppaa. EU-ruokakassia hakiessa ei hävettänyt yhtä paljon, koska siellä kaikki käyvät samoilla asioilla ja jakajat ovat vapaaehtoisia.

Vierailija
4/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa halveksutte enemmän, sossun vai diakonin antamalla lapulla ostamista?

Vierailija
5/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset keiden olen nähnyt näillä maksusitoumuksilla tms maksavan, ovat rapajuoppoja tai selkeästi mt-potilaita. Ensimmäisille ei heru sympatiaa ollenkaan. Ärsyttävää itse laskea pienet pennoset tarkkaan, että saa edes jotain ruokaa, ja nämä tulevat lappu kourassa kassalle. On se helppoa.

Vierailija
6/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:04"]

Ne ihmiset keiden olen nähnyt näillä maksusitoumuksilla tms maksavan, ovat rapajuoppoja tai selkeästi mt-potilaita. Ensimmäisille ei heru sympatiaa ollenkaan. Ärsyttävää itse laskea pienet pennoset tarkkaan, että saa edes jotain ruokaa, ja nämä tulevat lappu kourassa kassalle. On se helppoa.

[/quote]

Mites kirjoittaja nro. 12? Kumpaan luokkaan hänet niputetaan?

Vierailija
7/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että kuka tahansa voi olla apua tarvitseva. Kuka tahansa voi pudota sairauden, onnettomuuden tmv vuoksi. Ei mulla ole mitään syytä arvostella toisen ostoksia. Ei mulla ole mitään syytä arvostella toista ihmisenä vain siksi, että tämä ostaa maksusitoumuksella tai ostosopimuksella.

Toisen elämän sisään ei voi kaupan kassalla nähdä.

Mutta te, jotka itsenne ylennätte toisten rinnalla, teidän pitäisi katsoa itseänne ja hävetä.

Vierailija
8/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet, jos näet jonkun maksavan ruokaostokset S- tai K-ryhmän lahjakortilla? Itse olen tänään menossa ruokakauppaan ja pitää maksaa ostokset lahjakortilla, koska olen ihan pennitön. Alun perinhän olin ajatellut käyttää lahjaksi saamani kortin johonkin pieneen kivaan ylimääräisee, mutta nyt on pakko ostaa sillä ruokaa. Lahjakortti on siis pankkikortin kokoinen ja magneettiraita vedetään koneessa. Ajatteletko, että olen köyhä juoppo tai että maksan sossun lapulla?

Vierailija
9/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun laput eivät ole läheskään niin noloja kuin diakonian. Diakoniasta noita lappuja annetaan niille jotka ovat elämänsä niin pahasti jo sössineet, etteivät saa apua enää sossustakaan.

Vierailija
10/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kehtaisi ostaa noilla, ihan turkasen noloa. Varsinkin jos samalla henkilöllä on useampi lappu.

Vierailija
11/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:47"]

Miksi ei saisi kommentoida? Itsehän olit tilanteeseen itsesi saattanut ja vielä lapsenkin pykännyt kurjaan tilanteeseen.

[/quote]

Mistäpä se kassa tietää, mikä surkea ihmiskohtalo sen lapun takana on? Saisiko ne sun mielestä myös kommentoida muiden asiakkaiden ostoksia? "Eiköhän herralle riittäisi pienempikin määrä olutta?" tai "Nyt on rouva kyllä siinä kunnossa että eiköhän jätetä nämä leivokset tänne kauppaan?"

Vierailija
12/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:12"]

Sossun laput eivät ole läheskään niin noloja kuin diakonian. Diakoniasta noita lappuja annetaan niille jotka ovat elämänsä niin pahasti jo sössineet, etteivät saa apua enää sossustakaan.

[/quote]

Ei välttämättä. Apua voi hakea diakonilta tilanteessa, jossa Kelan tai sossu hakemus on vielä käsittelyssä eikä ole rahaa. Tavallinen pienituloinenkin henkilö tai perhe voi joutua ihan vain hetkeksi huonoon taloudelliseen tilanteeseen, jolloin ei saa mitään muita tukia mutta diakonia auttaa.

Vierailija
13/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että henkilöllä on taloudellisesti tiukka tilanne ja mukavaa kun saa edes syödäkseen. Lappu voisi tosiaan olla pienempi, lahjakortin näköinen tai muuten huomaamaton. 

Vierailija
14/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nolouden huippu on musta amex jota ei selkeästi ole hankittu omalla työllä ja tuskalla, vaan suvun rahoilla. Kuinka ihmiset jotka eivät ole laittaneet tikkua ristiin "menestyksensä" eteen kehtaavat edes käydä kaupassa? Vai onko heillä jotkut bulvaanit hoitamassa kauppareissut, taitaa olla.

Vierailija
15/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskisin henkilö menemään töihin.

Vierailija
16/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 16:00"]

Mistähän muut asiakkaat edes tietää että henkilö x maksaa ruokansa sossun rahalla?

[/quote]

Koska sosiaalitoimistosta saa sellaisen helvetin ison maksusitoumuslappusen, joka kassahenkilölle ostotilanteessa ojennetaan. Myös henkkarit pitää näyttää. Ja aina se ostosten loppusumma ylittää maksusitoumukseen myönnetyn summan. Tästä seuraa usein show, joka ei jää keneltäkään kanssajonottajalta huomaamatta.

Terv. ex-kassaneiti

Vierailija
17/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te olette törkeitä. Miten teidät on oikein kasvatettu, kun kehtaatte ajatella tai kirjoittaa tuolla lailla?

Minä - jo keski-iän saavuttanut nainen - tai vanhempani emme ole koskaan joutuneet turvautumaan ko. maksusitoumuksiin. En silti kehtaisi ikinä suhtautua niiden saajiin ja käyttäjiin noin alentuvasti niin kuin täällä jotkut näyttävät suhtautuvan. Häpeäisitte, vielä joku kaupan kassa kehtaa ihmetellä. Luulisi että olisi omassa ammatissa tarpeeksi ihmetellä.

Vierailija
18/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että hyvä kun on mahdollisuus ostaa ruokaa jollain keinolla. Ja toivoisin ostajalle parempaa tulevaisuutta. Ihmisillä on kaikenlaisia tilanteita. Jaksamista niissä.

Vierailija
19/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaupan kassalla, mutta en minäkään kovin fiksuna pitäisi ihmistä, joka ostaisi heikkoravintoista ruokaa ilmaiseksi. Itse olen pari kertaa elämässäni näitä maksusitoumuksia saanut ja aina olen ostanut sellaista ruokaa, josta saa ruokaa paljon ja terveellisesti (pääasiassa siis kasviksia). Okei, kerran ostin suklaapatukan, kun se oli tarjouksessa ja maksoi 50snt. Lasken myös ostokseni sentin tarkkuudella, jotta taatusti käytän koko edun. kerran jäi 2 sentin vaje kuittiin :)

Vierailija
20/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi