Olen syönyt tänään 4000 kaloria, ja maha murisee nälästä, mitä teen?
Olen syönyt kohtuullisen terveellisesti kuitenkin, 500 noista kaloreista tuli suklaasta, mutta loput 3500 ihan oikeasta ruuasta, pinaattikeitosta kananmunilla, maksamakkaraleivillä, kananmunaleivillä, täytetyillä tortilloilla, omenalla, pähkinöillä, juustolla, munakkaalla... Miksi edelleen vatsa kurnii nälästä? Ihan siis kurnii äänekkäästi, ja nälkä on oikeasti, veden juonti ei auta.
Kommentit (23)
Syö jatkossa täyttävää ruokaa. Esim. pähkinät eivät ole täyttäviä, mutta hirveä kaloripommi ovat.
Olen laiha ja olen tänään vain juonut kupin kahvia ja syönyt leivän. Olisit siis jättänyt nuo ruuat välistä niin voisit olla laiha.
Jep, kaksi kilokaloria on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kaksi kilokaloria on aika vähän.
Ei kun anteeksi kokonaista neljä. Hyvin sillä pärjää.
Itse juoksin tänään 5 m lenkin aamulla. Miksihän kunto ei nouse?
Syöt väärin.
Olen syönyt tänään n 1400kcal eikä ole nälkä.
Normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.
Normaalipainoinen
Mitä söit tänään, voisitko jakaa? Kokeilen huomenna syödä samat ruuat, ja katson toimiiko minulla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.
Normaalipainoinen
Mitä söit tänään, voisitko jakaa? Kokeilen huomenna syödä samat ruuat, ja katson toimiiko minulla. Ap
Jospa opettelisit ensin perusmatematiikan. Neljällä kilokalorilla sinä tulet olemaan kohta kuolemankielissä, ei ihme, että mahasi murisee.
Vierailija kirjoitti:
Syö jatkossa täyttävää ruokaa. Esim. pähkinät eivät ole täyttäviä, mutta hirveä kaloripommi ovat.
Kokeile sä nälkää. Voisi tehdä hyvää.
Jos painosi on vielä alle 300 kiloa niin jatka ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.
Normaalipainoinen
Jospa opettelisit ensin perusmatematiikan. Neljällä kilokalorilla sinä tulet olemaan kohta kuolemankielissä, ei ihme, että mahasi murisee.
Miksi sitten kaikissa kalorilaskureissa puhutaan kaloreista? Kalorilaskurini näyttää että olen syönyt tänään 4000 kaloria. Etkä vastannut kysymykseenikään, jospa opettelisit lukemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen laiha ja olen tänään vain juonut kupin kahvia ja syönyt leivän. Olisit siis jättänyt nuo ruuat välistä niin voisit olla laiha.
Alapeukut, mutta näin se totuus vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.
Normaalipainoinen
Sylettää tuollaiset lokit!
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule nälkä kun en ole tottunut vetämään jatkuvasti 4000 kaloria. Ihan hyvin pärjään ilman esim. pähkinöitä.
No jos nyt vakavissaan puhutaan niin kyllä. Lihavuus lusää riskiä oikeastaan kaikelle. Nivelet, sydän, verisuonet yms koko ajan kovemmalla kulutuksella.
Esim. Lääkkeet toimii paremmin normaalipainoisella, kaikki lääketestaukset on ajettu olettamalla hoikka / normaalipaino.
Otetaan esimerkiksi naisten e-pilleri. Annos on mitoitettu normaalipainouselle, ei ylipainoiselle. Riittääkö ehkäisyteho ylipainoiselle, on kysymysmerkki.
On epäeettistä tehdä lääkekokeita ylipainoisilla joten tutkimusnäyttöä ei juuri ole.
Olemme nyt sotessa uusien ongelmien äärellä: sairaalassa osa asiakkaista ei mahdu extraleveiden apuvälineiden kanssa oviaukoista sisään. He tarvitsevat extraleveitä sairaalavuoteita, vaippoja, apuvälineitä, ambulansseja, leikkauspöytiä, ruumisarkkuja, krematorioita.
Isomman potilaan kanssa täytyy löytää jostain isompi kylpyhuone jossa hänet pystyy käyttämään ja hoitajat mahtuu mukaan auttamaan.
Leikkaussalin suunnalta kuulin että haavanlevittimet ja instrumentit eivät meinaa enää yltää ruumiin onteloihin. On tehtävä isompia avauksia -> paraneminen potilaalla kestää kauemmin.
Etsin itse hiljattain kaulatukea asiakkaalle jonka kaulan ympäri meidän tuet ei yllä. Samoin vitaalien otto, rr-mittauksen mantteli ei yllä.
Osallistuin hiljattain potilaan siirtoon johon tarvittiin 7 hoitajaa (!).
Ymmärrettävästi taukohuoneessamme syödään nykyään paljon salaattia ja keittoja. Kerta kaikkiaan menee ruokahalu tässä työssä. Nää kuormittaa ihan valtavasti.
Jostain syystä vielä marisevat paljon ja wolttaavat herkkuja osastolle. Syödä jaksavat ja valittaa.
- väsynyt hoitaja
Oon syönyt tänään 900 kalorin edestä, vielä saan syödä sokeroimattoman jogurtin. Paino pudonnut kahdeksan kiloa vuoden alusta. Nälkä on hyvä tunne, ruuastakin nauttii enemmän kuin syö harvemmin.
Hassu lihava äm-mä on tehnyt taas aloituksen : D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuule ihan jo lapsuudessa tottunut nälkään. Ei haittaa mitään olla nälkäinen välillä.
Täytyy kerrankin ihan miettiä, mitä söin tänään. Söin aika paljon. No, tässä tulee:
Kahvia
Kanafetasalaatti
Massaman curry
2 juustovoileipää
Popcornia noin 6 kourallista
100 g bulg jogurttia, rusinoita
2 juustovoileipää kurkulla.
Olen siis syönyt tasan mitä huvittaa, ja täysin ylimääräistä ruokaa kuten tuo popcorn. En tiedä, paljonko energiaa, enkä viitsi laskea.
Ei ihme että murisee noin vähillä kaloreilla kun tarve on 2000 kilokaloria eli 2000 000 kaloria päivässä.