Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka maksaa ostokset Ostoluvalla tms?

Vierailija
17.09.2014 |

Sossun/diakonian maksusitoumuslapulla?

Minä ainakin tsekkaan millaiseen ruokaan rahat menevät, jos on pelkkiä eineksiä tms. niin ei ainakaan sympatiaa heru

t. kaupan kassa

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:58"]

En ole kaupan kassalla, mutta en minäkään kovin fiksuna pitäisi ihmistä, joka ostaisi heikkoravintoista ruokaa ilmaiseksi. Itse olen pari kertaa elämässäni näitä maksusitoumuksia saanut ja aina olen ostanut sellaista ruokaa, josta saa ruokaa paljon ja terveellisesti (pääasiassa siis kasviksia). Okei, kerran ostin suklaapatukan, kun se oli tarjouksessa ja maksoi 50snt. Lasken myös ostokseni sentin tarkkuudella, jotta taatusti käytän koko edun. kerran jäi 2 sentin vaje kuittiin :)

[/quote]

Eihän ostositoomuksilla saa ostaa makeisia? Ei ainakaan nykyään. Kuten ei myöskään sipsiä, limua yms.

Vierailija
22/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän muut asiakkaat edes tietää että henkilö x maksaa ruokansa sossun rahalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja sitten ne ostaa omalla? rahalla seuraavalle kuitille kaljaa ja tupakkaa. Ei heru sääliä tai muutakaan sympatiaaa. Voisihan ne omatkin rahat käyttää ruokaan, niin ei tarvitsi maksusitoumuksia yhteiskunnalta.

Vierailija
24/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 16:00"]

Mistähän muut asiakkaat edes tietää että henkilö x maksaa ruokansa sossun rahalla?

[/quote]

No öh? Kyllä minä ainakin tajuan siinä vaiheessa kun ojentaa kassalle sen A4 kokoisen paprun ja joutuu näyttämään henkkarinsa. Yleensä kassan suhtautumisestakin näkee että sossupummi haalimassa ruokaa.

Vierailija
25/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri, minä en kehtaisi

Vierailija
26/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin vaiheessa kun ite on rahaton, joutuu näyttään lappua ja hihnalla sattuukin olemaan "vääriä" tuotteita, joita supermammat morkkaa netissä, niin itsekkin ostaisin seuraavalla kerralla kaljaa ja tupakkaa. Kuka hitto teitä jaksaa elättää oikeasti? Alan kannattaa lapsilisien leikkausta niin äkisti, että.

Vierailija
27/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:58"]

En ole kaupan kassalla, mutta en minäkään kovin fiksuna pitäisi ihmistä, joka ostaisi heikkoravintoista ruokaa ilmaiseksi. Itse olen pari kertaa elämässäni näitä maksusitoumuksia saanut ja aina olen ostanut sellaista ruokaa, josta saa ruokaa paljon ja terveellisesti (pääasiassa siis kasviksia). Okei, kerran ostin suklaapatukan, kun se oli tarjouksessa ja maksoi 50snt. Lasken myös ostokseni sentin tarkkuudella, jotta taatusti käytän koko edun. kerran jäi 2 sentin vaje kuittiin :)

[/quote]

Eihän ostositoomuksilla saa ostaa makeisia? Ei ainakaan nykyään. Kuten ei myöskään sipsiä, limua yms.

[/quote]

Jaa en tiedä nykytilanteesta, en ole vuosiin tarvinnut apua sosiaalitoimistosta/diakoniasta. Silloin se patukka ainakin meni läpi (voi olla, ettei kassa edes sen kummemmin rekisteröinyt koko patukkaa vaikka kielto olisikin ollut). Tiedän yhden, joka onnistui saamaan kaljaakin ostolapullaan. Työntekijä oli unohtanut rastittaa kiellon, eikä kassatyöntekijä ollut varmaan tajunnut, ettei saisi silti sillä lapulla myydä kyseisiä tuotteita. Tosin kaveri jäi tietty kiinni asiasta ja siihen loppui hänen ostolappunsa saamiset.

Vierailija
28/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri, minä en kehtaisi

Toivottavasti joudutte tilanteeseen. Siperia opettaa tai vaikka Pieksämäki. Minä jouduin ostamaan lapulla,koska oli menoja. Pakollisia,ei sosku auttanut.

Vierailija
29/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia isossa kaupassa töissä ja silloin näitä maksusitoomuslappuja oli oikeastaan todella harvoin. Sillon tällöin kuitenkin. Ei ole jäänyt mitään ihmeellistä mieleen. Ihan tavallisia ihmisiä ovat olleet kun ei ole mitään muistikuvaa rapajuopoista tms. Toki mietin tuolloin että ehkä oli sille asiakkaalle äärimmäisen nolotilanne joten yritin tehdä maksutilanteesta mahdollisimman normaalin ja huomaamattoman. Alkoholia ei saanut ostaa eikä tupakkaa niillä, sen muistan. Muuten ei ollut rajoituksia.

Vierailija
30/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä erottaisi mikä lappu on kyseessä minkä joku toinen asiakas kassalle antaisi.

Henkilöllähän voi olla edunvalvoja jonka hän on itse toivonut itselleen jos tietää, ettei rahankäyttö onnistu, näin hän pystyy takaamaan, että vuokrat ja velat tulee maksettua ajallaan.

Sellainen ihminenhän on toiminut ihan oikein ja hänestä voisi olla ylpeä 🤔

Vierailija
31/36 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen omituinen kun en kyttää kenenkään ostoksia ja maksutapoja.

Vierailija
32/36 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa tuollainen lokerointi ja muka sääliminen ostoluvalla ostavia kohtaan.

Etenkin kun olen joskus ostanut sellaisella ja se oli joulun aikaa. Olin tehnyt jo itse laatikot ja ostanut kinkun eli ostin siis lisukkeita, ruokatarpeita välipäiville ja niitä muiden herjaamia herkkuja eli suklaata lapsille kun sittenkin sellaista saatiin sillekin joululle.

MUTTA ihmiset on niin typeriä kun kerran minulla oli 4 lahjaksi saatua lahjakorttia joista yhdellä ostin ruokaa. Se myyjä ei osannut ollenkaan käyttää sitä korttia ja kassajono venyi.

Ihmiset kyyläsi ja pällisteli minua kuin mitäkin saastaa ja ihan tavallaan rahalla minäkin ostokseni maksoin.

Toinen vastaava tilanne tuli aikanaan Siwassa kun olin muuttanut bonuspisteeni lahjakortiksi netissä eli ostanut pisteillä lahjakortin (siwat oli lopettamassa enkä tee bonuskortilla muutoin yhtikäs mitään niin käytin pisteet meille sopivaan vielä kun saatoin) . Sain 2-3 koodia kassaa varten ja varuiksi vielä tulostin ne (oli mukana myös puhelimen näytöllä).

Ei osannut kassa lainkaan näitä käyttää, heidän omia lahjakorttejaan!

Minusta varsin noloa kaupalta sellainen toiminta ettei viitsitä edes tuollaisten erilaisten maksutapojen opetusta myyjille tarpeeksi antaa.

On se sitten kiva kun olet niiin kanta-asiakas, että saat bonuksia tuhansia, kuten minä ja muutin ne lahjakorteiksi. Niiden käytöstä tehtiin kuitenkin noloa ja häpeällistä eli kanta-asiakkaana palkaksi sain kuiskintaa, piinaavia minutteja ja tuijotusta. Kassalla meni 40min pelkästään lahjakorttien kanssa!!! Olin aivan puhki siitä reissusta kun kotiin vihdoin pääsin jädet sulaneena ym.

Tarinan opetus se, että ei kannata tuomita heti ostoluvaksi jotakin lappusta ja etenkään ihmistän, on se lappu sitteb mikä hyvänsä!

Vierailija
33/36 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on niitä köyhiä, joista puhutaan. Upeaa, että on saanut ostolapun. Hänellä ei ole rahaa, on köyhä, ehkä sairautta, masennusta, toivottomuutta. Elämänhalukin ehkä hakusessa. Se mitä hän sitten ostaa on hänen oma asiansa. Jos on eineksiä, niin niitä on helppo lämmittää, jos ei jaksa alkaa tekemään itse. Kassaneiti voi olla tuon ihmisen ainoa ihmiskontakti päiviin. Kassaneidin ei tule nyrpeänä niitä ostoksia siinä käsitellä vaan ammattitaidolla ja laadukkaalla palveluasenteella kuten kaikkia muitakin. Voit tehdä hänen päivästään elämisen arvoisen pienillä eleillä.

Toisaalta voisin kysyä, että miten suhtaudutte kassaneitiin, kun olen saanut ostolapun, kun kassaneidistä huokuu alentuva suhtautuminen, koska olen köyhä ja joudun turvautumaan ostolappuun.

Vierailija
34/36 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ajattele mitään sen kummempaa. Jokaisella kai syynsä joutua tuohon tilanteeseen. Toki nyt hieman ihmetyttää ne tapaukset, jotka ostavat ruokaa maksusitoumuksilla ja sitten sen jälkeen kaljalootan omalla rahallaan. Tai vaikka tyyliin puolet menee tupakkaan - alko on yleisesti kielletty aina, mutta tupakan osto riippuu vähän mistä on maksulapun saanut.

Vierailija
35/36 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllämitenkään edes huomaa. Olen yleensä omissa asioissani ja huolenaiheissani kiinni.

Vierailija
36/36 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loinen. Oksettava ihmis-saasta mun silmissäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi