🙈 Afrikasta tuodaan pähkinänkuoria hesalaisten lämmikkeeksi
Helsinki, tuo Suomen vihrein kaupunki😂. Kotimaista turvetta olisi ollut lähempänä ja takuulla halvempaa ja ympäristöystävällisempää tuottaa. Lisäksi ilman haitallisia ja Suomen luontoon sopimattomia öttiäisiä.
Herää kysymys, että kenen kuningasidea oli tuoda Afrikasta pähkinänkuoria?
Kommentit (205)
Löytyykö mitään tietoa, joka tukisi asian järkevyyttä? Kuulostaa yhtäkkiä järjettömältä tuoda Afrikasta asti pähkinän kuoria poltettavaksi.
Loviisalaiset ihmettelevät, että miksi pähkinänkuorilastia ei kipattu suoraan hesaan, koska he sitä käyttävätkin?
Kyllä täytyy ihmetellä, millaisia päättäjiä Suomessa on, ja varsinkin sitä millaisia päätöksiä he tekevät.
No, yhtä tyhmää on tuoda pikamuotia ja muuta turhaa krääsää toiselta puolelta maapalloa.
Pähkinänkuoret ovat hyvää polttoainetta. Helenin asiakkaat ovat kovia valittamaan energian hinnasta ja siksi turve ei ole vaihtoehto. Turvetuotantoa ei ole kielletty, mutta siihen ei enää laiteta tukirahoja kuten ennen.
Kokeillaan uudelleen... Miten he liittyy turpeeseen tai pähkinänkuoriin
Vierailija kirjoitti:
No, yhtä tyhmää on tuoda pikamuotia ja muuta turhaa krääsää toiselta puolelta maapalloa.
Mutta kaikkia ei pakoteta sitä käyttämään. Sitäpaitsi kertakäyttörätit ja lämmitykseen käytettävät pähkinänkuoret eivät ole vertailukelpoisia keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mitään tietoa, joka tukisi asian järkevyyttä? Kuulostaa yhtäkkiä järjettömältä tuoda Afrikasta asti pähkinän kuoria poltettavaksi.
Merirahti on halpaa ja raaka-aine hyvin halpaa. Helen tekee tällä tulosta jonka voi tulouttaa Helsingin kaupungille. Hyvä vaan että koitetaan pärjätä ilman tukihimmeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdossa koodaribussi kiertää Afrikassa kouluttamassa koodareita.
Tervetuloa vaan koodaamaan. Saattaa olla hiukan haastavaa, jos ei osaa lukea ja kirjoittaa.
-koodari
Loviisalaisilla on kohta ongelma, kun kummallisia öttiäisiä alkaa löytyä sieltä sun täältä.
Onko muuten tulli, THL tai joku muu taho tarkastanut ko. pähkinänkuorilastin?
Vierailija kirjoitti:
Ja kenen idea oli lopettaa turpeentuotanto Suomessa?
Turvejuntit möivät heti koneensa ja laitteensa pois ahneuksissaan. Turpeennosto ei ala uudestaan, koska turpeen nostoon ei ole koneita ja sen kaasuttaminen vaatisi täysin uudenlaiset kaasutus- ja polttolaitokset. Ei siinä olisi energiataloudellisesti eikä muutenkaan mitään järkeä, kunhan vain on populistipersujen tyhjää mölinää taas.
Sensijaan pitäisi tukea uusiutuviin ja kotimaisiin päästöttömiin energioihin siirtymistä, esim. autojen etnolimuunnosta. Se pudottaa välittömästi päästöjä 80% ja polttoaine on kotimaista. MIksi työllistää arabeja ja venäläisiä öljykentillä kun voisi työllistää suomalaisia Suomessa?
Koska persujen ideat tulevat Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Loviisalaiset ihmettelevät, että miksi pähkinänkuorilastia ei kipattu suoraan hesaan, koska he sitä käyttävätkin?
No kato kun se rekka ei saastuta yhtään silloin kun se kuskaa pähkinänkuoria helsinkiin poltettavaksi. Muutenhan se on saatanasta seuraava ja varsinkin silloin jos se kuljettaa jotain tavaraa, josta valtio saa verojen kautta rahaa
Vierailija kirjoitti:
Loviisalaisilla on kohta ongelma, kun kummallisia öttiäisiä alkaa löytyä sieltä sun täältä.
Onko muuten tulli, THL tai joku muu taho tarkastanut ko. pähkinänkuorilastin?
Voihan ne öttiäiset tulla hesaankin kuorman mukana aina kun niitä kuoria rahdataan Loviisasta?
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mitään tietoa, joka tukisi asian järkevyyttä? Kuulostaa yhtäkkiä järjettömältä tuoda Afrikasta asti pähkinän kuoria poltettavaksi.
Ei se polttoaine lennä itsekseen, vaan se pitää kuljettaa. Meritse kuljetus on paitsi halvempaa, myös huomattavasti ympäristöystävällisempää. Hiilidioksidipäästöt ovat 10-20% rekkoihin verrattuna. Tässä tapauksessa raaka-aine on jätettä ja erittäin halpaa verrattuna neitseelliseen turpeen nostamiseen. Moraalisesti voi katsoa homman olevan järjetöntä, mutta rahallisesti se on ihan hyvä bisnes. Kuorissa on paljon enemmän energiaa kuin kotimaisessa puussa tai turpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kenen idea oli lopettaa turpeentuotanto Suomessa?
Turvejuntit möivät heti koneensa ja laitteensa pois ahneuksissaan. Turpeennosto ei ala uudestaan, koska turpeen nostoon ei ole koneita ja sen kaasuttaminen vaatisi täysin uudenlaiset kaasutus- ja polttolaitokset. Ei siinä olisi energiataloudellisesti eikä muutenkaan mitään järkeä, kunhan vain on populistipersujen tyhjää mölinää taas.
Sensijaan pitäisi tukea uusiutuviin ja kotimaisiin päästöttömiin energioihin siirtymistä, esim. autojen etnolimuunnosta. Se pudottaa välittömästi päästöjä 80% ja polttoaine on kotimaista. MIksi työllistää arabeja ja venäläisiä öljykentillä kun voisi työllistää suomalaisia Suomessa?
Koska persujen ideat tulevat Venäjältä.
Ei etanolimuutoksia enää tehdä kun ei ole etanolituotantoakaan. Etanolilla on kalliimpaa ajaa kuin bensalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loviisalaiset ihmettelevät, että miksi pähkinänkuorilastia ei kipattu suoraan hesaan, koska he sitä käyttävätkin?
No kato kun se rekka ei saastuta yhtään silloin kun se kuskaa pähkinänkuoria helsinkiin poltettavaksi. Muutenhan se on saatanasta seuraava ja varsinkin silloin jos se kuljettaa jotain tavaraa, josta valtio saa verojen kautta rahaa
Kotimaisessa energiassa on se huono puoli, että se vie sitä verorahaa enemmän kuin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loviisalaiset ihmettelevät, että miksi pähkinänkuorilastia ei kipattu suoraan hesaan, koska he sitä käyttävätkin?
No kato kun se rekka ei saastuta yhtään silloin kun se kuskaa pähkinänkuoria helsinkiin poltettavaksi. Muutenhan se on saatanasta seuraava ja varsinkin silloin jos se kuljettaa jotain tavaraa, josta valtio saa verojen kautta rahaa
Siis onko ne kuoret muka jossain ilmatiiviissä paketissa? Muussa tapauksessa on aina mahdollisuus, että pari pientä mönkiäistä tipahtaa kadun varteen tai oven pieleen ja alkavat sitten holtittomasti lisääntyä?
Ainahan sitä voi puolustella tekojensa seurauksia. Varsinkin väärien tekojen, haittavaikutuksista viis veisaten.
Ja kenen idea oli lopettaa turpeentuotanto Suomessa?