Oulu
Kiinnostaisi tietää, onko muilla samanlaisia kokemuksia oululaisista ihmisistä. Oman kokemuksen mukaan täällä nimittäin asuu lähes poikkeuksetta tylyjä ihmisiä. Rappukäytävässä jos erehdyt moikkaamaan, vastaantulija kääntää pään pois tai katsoo vain tylysti eikä vastaa. Yleensäkin jos erehdyt puhumaan vieraalle ihmiselle, se katsoo että mitä sää mulle puhut..
Kommentit (65)
Mä muutin Turusta Ouluun ja olen yllättynyt tästä sosiaalisuudesta
Oululaiset on kyllä oma piiri pieni pyörii-porukka. Lestahenkisiä kaikki uskoon katsomatta.
Kyllä, tunnustan. Jännitän ihan hirveästi sosiaalista kanssakäymistä. Ei ne asiat aina näin ole olleet, mutta kasvava trendi. Joko "kaikki" ovat alkaneet jännittämään tai sitten kokevat olevansa muiden yläpuolella. En tiedä.
Juu sellasta on Oulussa. Hävetään tervehtiä toista. Motkottaa kyllä osataan pienistäkin asioista. Only in Oulu
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:01"]Oululaiset on kyllä oma piiri pieni pyörii-porukka. Lestahenkisiä kaikki uskoon katsomatta.
[/quote]
No uskolla ei tämän asian kanssa taida olla tekemistä..
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:00"]Mä muutin Turusta Ouluun ja olen yllättynyt tästä sosiaalisuudesta
[/quote]
No haluaisin kyllä sitten käydä Turussa..
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:01"]
Oululaiset on kyllä oma piiri pieni pyörii-porukka. Lestahenkisiä kaikki uskoon katsomatta.
[/quote]
Missähän piireissä minä pyörin, kun en avojalakasena Oululaisena tunne yhtään lestahenkistä.
Totta ja murre lisää vielä tylyyttä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:01"]
[/quote]
Missähän piireissä minä pyörin, kun en avojalakasena Oululaisena tunne yhtään lestahenkistä.
[/quote]
Käypä joskus näissä peltolähiöissä...
Saman huomasin jo 14 vuotta sitten siellä asuessani, onneksi ei tarvitse enää asua siellä! Olin yksinäisempi kuin koskaan ennen, olin silloin työttömänä ja kun mies kävi päivisin töissä, vietin päiväni yksin lähiökerrostalon 4. kerroksessa... jos lähdin jonnekin, ei kukaan halunnut puhua kanssani, eikä edes tervehtiä.. oli se tosi ankeaa ja yksinäistä aikaa!!
Asuin vajaa 19 vuotta Oulussa, vartuin siellä. Tylyjä siellä on ihmiset tuntemattomille, mutta omien puolia pidetään. Kuitenkaan en itse koskaan tuntenut oloani siellä yksinäiseksi tai huonoksi. Oulusa yhä aina on kotoisa olla, ehkä juuri sen takia että siellä ei kukaan ainakaan esitä muuta kuin on.
Terv. Hesalainen
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:01"]
[/quote]
[/quote]
Aivan. Juuri oikeissa oulupiireissä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:08"]
Saman huomasin jo 14 vuotta sitten siellä asuessani, onneksi ei tarvitse enää asua siellä! Olin yksinäisempi kuin koskaan ennen, olin silloin työttömänä ja kun mies kävi päivisin töissä, vietin päiväni yksin lähiökerrostalon 4. kerroksessa... jos lähdin jonnekin, ei kukaan halunnut puhua kanssani, eikä edes tervehtiä.. oli se tosi ankeaa ja yksinäistä aikaa!!
[/quote]
Samaa voit kokea missä vain missä, jos et tunne ketään. Ei yksin Oulun tai oululaisten vika. Kun mukaan menee toimintaan niin ei siellä oululaiset toisia pois potki vaan kun heihin tutustuu niin on oikein mukavaa porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:02"]
Totta ja murre lisää vielä tylyyttä.
[/quote]
Oulun murre on ihana. Sitä on ikävä täällä Hesassa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
Käypä joskus näissä peltolähiöissä...
[/quote]
En viihdy pelloilla enkä lähiöissä:-) Kyllähän totta on, että lestoja sikiää täällä Oulun seudulla turhankin paljon, mutta on täällä myös riittävästi meitä ateisteja ma perusluterilaisia.
Yksinäinen voi olla missä tahansa. On paljon itsestä kiinni ihan missä kaupungissa tahansa onko sitä juttuseuraa vai ei.
Aina Oulussa käydessäni naiset ovat olleet lämpimiä ja helliä
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:51"]
Yleensäkin jos erehdyt puhumaan vieraalle ihmiselle, se katsoo että mitä sää mulle puhut..
[/quote]
Tarkoitit varmaan "mitä nää mulle puhut".
Meidän talossa kyllä kaikki moikkaa toisiaan, ja juttelemaankin jäävät jos vaan suunsa avaa. Näin Heinäpäässä.
Muutin etelästä takaisin Ouluun ja jotenkin nyt vasta huomannut tämän eron..
-ap