Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?
Kommentit (1183)
Mikä ketju.
Onneksi omassa elämässä ei ole ketään nipottamassa mistään muutamasta minuutista. Tuntuvat olevan oikein Jumalasta seuraavia😀
Mutta mitä muuta voi odottaakaan palstalta, jossa ihmetellään jopa sitä, että ihmiset ovat vessassa yli minuutin. 🤷♀️
Jotkut jopa muistelevat jotain tapahtumaa vuodelta 2005!🤭
Nämä ovat uskomattoman raskaita ihmisiä sille päälle sattuessaan. Tunnen useammankin eikä mitään edistystä asiaan ole tapahtunut. Ennen jopa odotin heitä, nykyään kuljen omien/ajallaan olevien aikataulujen mukaan ja nämä tulevat sitten perästä, jos tulevat.
Itse jouduin jopa tyttökaverikokelaani jättämään vuosi sitten tästä syystä. Elämä oli yhtä odottamista. Milloin meikkauksessa meni 1-2h, milloin piti klo 17 tulla ja lopulta saapui 19.00 tai 20.00. Milloin kaikki piti olla valmista kun oltiin jonnekin lähdössä, mutta sitten housut tai toppi ei kelvannutkaan ja piti 5km ajaa kotiin vaihtamaan niitä. Tämä vaihto kesti sitten 30min. kun sopivaa ei löytynyt.
Jos jotain mökkireissua oli tiedossa niin säännöllisesti lähtöaika oli pari tuntia sovistusta. Tilannetta pahensi se, että hänen kaverinsa ovat samanlaisia. Itse sitten lähtövalmiina kotona venailin, käytännössä joka kerta.
Sitten hänellä oli ihmeellinen tapa, ettei asioita voinut kerralla hoitaa kuntoon. Jos keskustaan ja kämpilleni ajeli esimerkiksi baari-iltaan varten. Niin joku toinen olisi pitänyt huolen, että kaikki tarvittava on mukana. Tämä kokelas sen sijaan tuli, saattoi juoda pullon viiniä ja kun muut tälläytyy valmiiksi lähtemään liikkeelle niin alkaa esimerkiksi vaatteista valittaa, ei ole sopivia. Pitää lähteä hakemaan kotoa. Ei voi sitäkään kerralla hoitaa kuntoon. Ja ei kun aikataulut taas venyy.
Jännä homma, että pelkkä autosta nouseminenkin oli vaikeaa. Kertaakaan, siis kertaakaan meidän suhteen aikana hän ei noussut autosta ensimmäisenä. Vaan joka kerta minä ja sitten odottelin auton ulkopuolella, että milloin se sieltä tulee. Yleensä jäi jotain hiuksia tai naamaa peilistä vilkuilemaan ja laittamaan. Aivan uskomattoman hidasta, ihan mitä tahansa teki.
Mutta näitä kavereita on minulle miespuolisiakin. Jotain kun on sovittu niin sillä kellonlyömällä käy ilmi, että onkin jotain menoja. Lähes aina, menoja jotka on tyyliin frisbeegolf jota ei ole mikään pakko järjestää juuri silloin, silloin kun on muuta sovittu. Tekisi mieli olla joskus kärpäsenä katossa ja tietää, että mihin se aika näillä myöhästelevillä ihmisillä oikein menee. Miksi ei voi laittautua valmiiksi esimerkiksi 30min. ennen sovittua lähtöaika, miksi pitää jättää viime tipalle. Yleensä yli sen.
Itse jos sovin, että olen Janakkalan torilla (onko siellä toria?) viikon päästä maanantaina klo 12 niin olen vielä viikon päästä maanantaina klo 12, todennäköisesti noin 11.50. Tässä ei ole mitään vaikeaa. Joka tapauksessa en olisi ilmoittamatta myöhässä vaan vähintäänkin informoisin, että tässä on nyt julkisten tms. kanssa hidastuksia.
Minulla on myös sellaisia kavereita jotka saapuvat paikalle pahimmillaan 15-20 minuuttia etuajassa ja alkavat sitten kysellä ja hätistellä, että missä olen. Se on rasittavaa, tulee itselle sellainen paniikki että olen jo myöhässä, vaikken oikeasti olekaan. :D Näiden ystävien kanssa lakkasin hyppimästä heidän pillinsä mukaan ja astuin ovesta ulos vasta kun se sovittu aika koitti, niin hekin ovat ymmärtäneet että klo 14 on klo 14 eikä 13.45. Tai sitten menen vähän aikaisemmin jos oikeasti olen jo itsekin valmis, mutta aina en ole.
Palavereissa kannatan sitä että se ekat viisi minuuttia voidaan pitää pikku puskurina sille, että kaikki ehtivät paikoilleen/videokonffaan. Sen jälkeen olen aloittanut agendan läpikäymisen ja niille jotka saapuvat myöhään, ei aleta kerrata jo käytyjä asioita alusta. Olen huomannut että sellainen "joustava" ilmapiiri palavereihin saapumisessa itse asiassa rohkaisee sellaista käytöstä, että sinne ei saavuta täsmällisesti. Kun kaikille on selvää että palaverit alkavat tasan silloin kun ne alkavat jotta kaikkien työt sujuvat jouhevasti, niin kyllä aikuiset ihmiset osaavat sitten sinne saapuakin.
Minulle sanoi yksi ihminen, miksi hän on myöhässä aina, niin ei halua tuhlata omaa aikaansa, että sen vuoksi tulee myöhässä aina? Mutta entä se toinen, joka tulee ajoissa ja odottelee aina, sehän ei ole ajan tuhlausta? Ja jostain blogista luin, että heitä pitää ymmärtää, etteivät osaa järjestää omaa aikaansa? Mutta ihmettelen, että miksi töihin valuvat sitten ajoissa, eivät silloin myöhästele? Ja jotkut nämä myöhästelijät suuttuvat, jos et itse ole ajoissa? En siis ymmärrä lainkaan, ja minun mielestäni täysin itsekästä toimintaa.
Huvittavaa, että täällä nostetaan esiin jotkut 1-2 minuutin myöhästelyt. Tässä ketjussa puhutaan kroonisista myöhästelijöistä. Ja se voivat olla jopa tunteja myöhässä, säännöllisesti. Pahin esimerkkini on miespuolinen kaverini. Klo 19 piti nähdä pubissa. Hän saapui klo 02. Myös hänen tyttökaverinsa oli siellä pubissa ukkoa odottamassa. Nyt jo entinen, en yhtään ihmettele.
Jopa hänen mökilleen kun on sovittu meno niin useimmiten odottelen yksin lukitun mökin terassilla sitä, että itse isäntä saapuu paikalle. Jos hyvä tuuri niin 30min. riittää, jos huonompi niin menee kolmisen tuntia ennen kuin saapuu ja pääsen mökin sisälle. Milloin on vaan myöhässä, milloin päättää, ettei tulekaan autolla vaan lenkkeilee sen 10km. sinne mökille. Tämä toki niin ettei ota sitä aikataulussa huomioon ja lähde aiemmin vaan jättää viime tipalle. Aivan kuin tulisi autolla, mutta tuleekin kävellen. Ja sitten vieraat vartoo. Aivan uskomatonta ajatuksenjuoksua.
Ihan mikä tahansa meno tai aikataulu, niin siitä tulee tavalla tai toisella vaikeaa. Mikään ei käy sujuvasti.
Silloin on kyseessä kyllä täysi mulkku, jos tietää, että kaveri jo odottaa jossain sovitussa tapaamispaikassa sovittuun aikaan, ja toinen viime minuutilla ilmoittaa, että tässä nyt kestää vielä pari tuntia kun moppaan! Eri asia jos toinen on jotain 5min myöhässä, mutta näitä tunnin myöhässä tulevia en kyllä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin mennä kylään vähän myöhässä. Eli jos on luvannut mennä kolmelta, niin voi hyvin soittaa ovikelloa vasta vartin yli kolme. Aina nimittäin isäntäväelläkin voi sattua kaikenlaista, armonaika voi kelvata heillekin. Itse tykkään myös, jos vieras tulee hieman myöhemmin kun on sovittu, ehtii sitten itse vielä vetämään hetken henkeä.
Myöhästyminen ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin. Jos isäntäväki kutsuu sinut kolmeksi, he ovat tehneet sen ihan tietoisesti ja tarkoittaneet sitä. Entäpä jos siellä on esim. ruoka jo valmiina, saattavat olla itsekin nälissään, mutta haluavat odottaa vierasta? Ja sinä tulet tarkoituksella myöhässä, koska se on SINUN mielestäsi kohteliasta?
Kaikenlaista selittelijää sitä kuuleekin.
No onneksi mulla ei ole tuollaista nipottavaa tai syyllistävää tuttavapiiriä. Osaavat kyllä syödä, jos on nälkä, eikä ole illanistujaiset vartista tai puolestakaan tunnista kiinni. Ei kylään meno mitään ajanvaraustasoista hommaa tarkkuudeltaan ole. Ja varsinkin jos tulijoita on paljon, ei kaikki millään mahdu muutenkaan samaan aikaan eteiseen. Hyvä vaan että tullaan tipotellen.
Yleensäkin tapaamisia on erilaisia. Hammaslääkärissä käynti on ymmärrettävästi aikatarkkuudeltaan eri sarjaa kuin jokin "nähdään seiskalta pubissa" -tapaaminen. Tässä ketjussa nyt on vaan neuroottisia ihmisiä, joille kaikki asiat on samanarvoisia. Joustamattomat ihmiset ovat ikäviä. Meillä on tuttujen kanssa normaalia suurpiirteistä meininkiä.
Se ei ole neuroottista, jos sovit johonkin parkkipaikalle tapaamisen ja toinen on puolituntia myöhässä ja odottava ei pidä siitä. Ehkä jotkut 100 ihmisen bileissä ei haittaa vaikka joku ei edes saavu paikalle. Mutta kyllä toisia ja heidänkin aikaansa voisi kunnioittaa. Sinulle tekisi hyvää seisottaa sinua 45 minuuttia pakkasessa odottamassa kyytiä, sillä aikaa kun toinen on käynyt suihkussa, mopannut lattiat ja silittänyt vaatteitaan. Tai oikeasti, vaikka 1 h ja 45 minuuttia. Ei viitsitä nipottaa sen ajan kanssa.
No enhän minä tietenkään pakkasessa odottaisi 45 minuuttia. Kyllä myöhästelijät yleensä ilmoittavat ennen myöhästymistään viestillä, että myöhästyvät. Niin minäkin: ilmoitan, että myöhästyn niin ja niin paljon sovitusta ajasta. Toisella on sitten mahdollisuus ilmoittaa, että hän ei odota. Ihan oma valinta.
Aina voi sattua kaikenlaista. Minäkin kuljen junalla ja julkisilla, metrokin on aina silloin tällöin seisauksissa "henkilövahingon vuoksi" ja sitten pitää mennä bussilla pidemmän kautta. En todellakaan kaikkiin tapaamisiin varaa tunnin puskuria siltä varalta että satun myöhästymään, vaan luotan aikatauluihin. Jos ne ei pidä, niin sitten myöhästyn. Tai sitten joskus pitää palata kotiin hakemaan jokin juttu, jota kyläpaikassa pyydetäänkin tuomaan jne.
Myöhästyminen on inhimillistä, nipottaminen tosikkomaista. Ihminen luulee aikansa olevan niin tärkeää, että kaiken pitää tapahtua minuutilleen. Sellaisille ihmisille koronakaranteeni tai -eristys on sopiva hengähdystauko.
Mulla kaveri aina myöhässä kun sen pitää ottaa joku 100 selfietä ennen kun saa itsensä ulos kotoa. En ole aikoihin kutsunut enää mihinkään kun saa odottaa 30min että sitä neiti suvaitsee saapua paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Silloin on kyseessä kyllä täysi mulkku, jos tietää, että kaveri jo odottaa jossain sovitussa tapaamispaikassa sovittuun aikaan, ja toinen viime minuutilla ilmoittaa, että tässä nyt kestää vielä pari tuntia kun moppaan! Eri asia jos toinen on jotain 5min myöhässä, mutta näitä tunnin myöhässä tulevia en kyllä ymmärrä.
Juu se on juurikin tätä, että kun pitäisi olla paikalla niin aina on jotain menoa tai tekemistä. Jonkun asian hakemista tai jossain käymistä. Miksi hommata näitä sovitulle ajalle tai miksi ei hoitaa aiemmin alta pois? Kerta kerran jälkeen sama homma.
Minun tekisi mieli tietää, että mitä tälläisen ihmisen päässä liikkuu. Minulla kun toisaalta kavereita, että kun joku aika sovitaan niin he ovat minuuttien tarkkuudella siellä silloin. Olipa se torilla tai meikäläisen ovella, kaikki käy niin sanotusti kivuttomasti. Mukava pyöriä tälläisten ihmisten kanssa. Suunnitelmat lyödään lukkoon, aikataulut pitää ja elämä on helppoa. Miksi tehdä kaikesta vaikeaa kun siitä voi tehdä helppoakin?
Tuli vaan mieleen tätä ketjua lukiessa, että kuinka moni tuntee/tietää tällaisen kroonisen myöhästelijän joka on saanut lopputilin myöhästelyjensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen tätä ketjua lukiessa, että kuinka moni tuntee/tietää tällaisen kroonisen myöhästelijän joka on saanut lopputilin myöhästelyjensä vuoksi.
Olen esittävän taiteen alalla. Tiedän tyypin, jota ei enää oteta mukaan yhteistyöproggiksiin myöhästelyn takia ja siksi, että hän toi jatkuvasti henkilökohtaisia asioitaan työpaikalle olettaen, että ryhmällä on aikaa kuunnella ja tukea häntä tunti tai puolitoista ennen töihin ryhtymistä. Töihin olisi siis pitänyt alkaa jo aikaa sitten, kun tyyppi vasta saapuu paikalle, mutta sen sijaan että hän olisi ryhtynyt hommiin, piti alkaa käydä läpi hänen tunne-elämäänsä. Ymmärrystä tulee kaikille, joilla on menossa jokin erityinen vaihe, mutta olen tuntenut tämän tyypin jo 15 vuotta ja hän on aina yrittänyt kerätä säälipisteitä myöhästelyynsä "itsestä riippumattomista" syistä, joita sitten vuolaasti haluaa kaikkien kuullen ruotia (ei mitään oikeasti vakavia juttuja, vaan lähinnä sellaisia, että joku deitti oli sanonut inhottavasti ja hän nyt miettii, miten pääsisi yli loukkauksesta ja miten näpäyttäisi takaisin). Ei myöskään koskaan suostunut jäämään pois työkuvioista selvittämään näitä ongelmallisia elämäntilanteita, koska "vain tällä viikolla" on ollut kurjaa. No, hyysääminen loppui, eikä häntä enää huolita työkuvioihin mukaan vaikka muuten kiva tyyppi onkin. Liian raskasta prosessille, kun yksi ei hoida omaa osuuttaan eikä pysty sitoutumaan aikatauluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset henkilöt, jotka varautuvat aina kaikkeen mahdolliseen ja ovat joka paikassa puoli tuntia etuajassa, kokevat että toinen on myöhässä, jos ei ole saapunut vähintään 5 min. ennen sovittua aikaa. Itse pyrin olemaan täsmällinen ja olen lähes aina sovittuun aikaan paikalla +/- 2 min. Poikkeuksena ovat lentokenttä ja lääkäri, joissa pyrin aina olemaan ns. hyvissä ajoin.
Koska olet muka oikeasti saanut moitteita siitä, että et ole tullut etuajsssa?
Mä olen ainakin kuullut monta kertaa tällaisen "hyvissä ajoin" -ihmisen suusta kommentin 'tulittehan te vihdoin, oon ootellu täällä jo kohta puol tuntia'..
T. Eri
Samoin! Pahin oli kerran, kun olin Helsingissä työmatkalla ja sovin erään sukulaisen kanssa, että mennään töiden jälkeen syömään. Sanoin, että pääsen töistä n. 16, mutta en tiedä ihan tarkasti aikaa ja vien sen jälkeen laukun hotelliin ja lähden sitten keskustaan. Että laitan viestiä, kun pääsen lähtemään hotellilta. Tasan klo 16 kilahti puhelimeen viesti, että sukulainen oottaa keskustassa. Hän asuu aivan ydinkeskustan kupeessa. Soitin ihmeissäni, että mulla menee lähemmäs tunti, koska työpaikka ja hotelli eivät ole ydinkeskustassa. Että munhan piti ilmoittaa kun pääsen lähtemään keskustaa kohti. ”Kuvittelin, että toimistonne ja hotelli on tässä keskustassa. Halusin olla ajoissa.” Tästä puhelusta huolimatta oli mennyt sitten jo samantien sopimaamme ravintolaan ja tilannut. Lopetteli syömistä, kun tulin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ketju.
Onneksi omassa elämässä ei ole ketään nipottamassa mistään muutamasta minuutista. Tuntuvat olevan oikein Jumalasta seuraavia😀
Mutta mitä muuta voi odottaakaan palstalta, jossa ihmetellään jopa sitä, että ihmiset ovat vessassa yli minuutin. 🤷♀️
Jotkut jopa muistelevat jotain tapahtumaa vuodelta 2005!🤭
Ja sinä se taidat olla siellä Jumalankin yläpuolella. Oletko niitä, jotka toimivat ihan miten huvittaa ja niihin perseilyihin ei saa kukaan mitään sanoa. Anna ihmisten muistella vaikka vuoden 1952 tapahtumia. Kuinka paljon sillä on vaikutusta sinun elämääsi ja millä tapaa se on sinulta pois? Niin, ei mitään vaikutusta eikä millään tapaa pois, mutta kun oli pakko tulla tänne urputtamaan.
En usko, että jokainen aina myöhästyvä olisi muista piittaamaton. Toki heitäkin on, mutta joukossa on myös niitä, joilla ei ole ajantajua ja organisointikykyä. Muutaman tunnen ja osasa kyllä tunistaa helposti tuon organiosointikyvyn ja ajantajun puutteen. Itse olen melkein aina jonkin verran aikaisessa, jos ei mikään liikennekatastrofi aiheuta myöhästymistä. Julkisilla kuljen, joten olen oppinut aikatauluja sovittamaan ja ottamaan aina hieman varoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin mennä kylään vähän myöhässä. Eli jos on luvannut mennä kolmelta, niin voi hyvin soittaa ovikelloa vasta vartin yli kolme. Aina nimittäin isäntäväelläkin voi sattua kaikenlaista, armonaika voi kelvata heillekin. Itse tykkään myös, jos vieras tulee hieman myöhemmin kun on sovittu, ehtii sitten itse vielä vetämään hetken henkeä.
Myöhästyminen ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin. Jos isäntäväki kutsuu sinut kolmeksi, he ovat tehneet sen ihan tietoisesti ja tarkoittaneet sitä. Entäpä jos siellä on esim. ruoka jo valmiina, saattavat olla itsekin nälissään, mutta haluavat odottaa vierasta? Ja sinä tulet tarkoituksella myöhässä, koska se on SINUN mielestäsi kohteliasta?
No onneksi mulla ei ole tuollaista nipottavaa tai syyllistävää tuttavapiiriä. Osaavat kyllä syödä, jos on nälkä, eikä ole illanistujaiset vartista tai puolestakaan tunnista kiinni. Ei kylään meno mitään ajanvaraustasoista hommaa tarkkuudeltaan ole. Ja varsinkin jos tulijoita on paljon, ei kaikki millään mahdu muutenkaan samaan aikaan eteiseen. Hyvä vaan että tullaan tipotellen.
Yleensäkin tapaamisia on erilaisia. Hammaslääkärissä käynti on ymmärrettävästi aikatarkkuudeltaan eri sarjaa kuin jokin "nähdään seiskalta pubissa" -tapaaminen. Tässä ketjussa nyt on vaan neuroottisia ihmisiä, joille kaikki asiat on samanarvoisia. Joustamattomat ihmiset ovat ikäviä. Meillä on tuttujen kanssa normaalia suurpiirteistä meininkiä.
Se ei ole neuroottista, jos sovit johonkin parkkipaikalle tapaamisen ja toinen on puolituntia myöhässä ja odottava ei pidä siitä. Ehkä jotkut 100 ihmisen bileissä ei haittaa vaikka joku ei edes saavu paikalle. Mutta kyllä toisia ja heidänkin aikaansa voisi kunnioittaa. Sinulle tekisi hyvää seisottaa sinua 45 minuuttia pakkasessa odottamassa kyytiä, sillä aikaa kun toinen on käynyt suihkussa, mopannut lattiat ja silittänyt vaatteitaan. Tai oikeasti, vaikka 1 h ja 45 minuuttia. Ei viitsitä nipottaa sen ajan kanssa.
Narsistit eivät kunnioita ketään.
Itse olen valitettavasti usein myöhässä. Johtuu myös osittain pakko-oireisesta häiriöstä, että jään tekemään jotain turhaa kun tuntuu että vielä se on pakko tehdä. Mutta ikinä en kyllä ole mitään tuntia myöhässä vaan usein joku 5-15min. Ja joo yritän parantaa tapojani ja viime aikoina oon parantanutkin! Munkin kaverit on usein myöhässä ja se on ihan fine (oikein vaan mulle :D).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset henkilöt, jotka varautuvat aina kaikkeen mahdolliseen ja ovat joka paikassa puoli tuntia etuajassa, kokevat että toinen on myöhässä, jos ei ole saapunut vähintään 5 min. ennen sovittua aikaa. Itse pyrin olemaan täsmällinen ja olen lähes aina sovittuun aikaan paikalla +/- 2 min. Poikkeuksena ovat lentokenttä ja lääkäri, joissa pyrin aina olemaan ns. hyvissä ajoin.
Koska olet muka oikeasti saanut moitteita siitä, että et ole tullut etuajsssa?
Mä olen ainakin kuullut monta kertaa tällaisen "hyvissä ajoin" -ihmisen suusta kommentin 'tulittehan te vihdoin, oon ootellu täällä jo kohta puol tuntia'..
T. Eri
Samoin! Pahin oli kerran, kun olin Helsingissä työmatkalla ja sovin erään sukulaisen kanssa, että mennään töiden jälkeen syömään. Sanoin, että pääsen töistä n. 16, mutta en tiedä ihan tarkasti aikaa ja vien sen jälkeen laukun hotelliin ja lähden sitten keskustaan. Että laitan viestiä, kun pääsen lähtemään hotellilta. Tasan klo 16 kilahti puhelimeen viesti, että sukulainen oottaa keskustassa. Hän asuu aivan ydinkeskustan kupeessa. Soitin ihmeissäni, että mulla menee lähemmäs tunti, koska työpaikka ja hotelli eivät ole ydinkeskustassa. Että munhan piti ilmoittaa kun pääsen lähtemään keskustaa kohti. ”Kuvittelin, että toimistonne ja hotelli on tässä keskustassa. Halusin olla ajoissa.” Tästä puhelusta huolimatta oli mennyt sitten jo samantien sopimaamme ravintolaan ja tilannut. Lopetteli syömistä, kun tulin paikalle.
Eli yhden kerran käynyt näin tämän yhden sukulaisen kanssa, ja halusit tulla tänne jakamaan? Miksi? Anna kun arvaan: koska olet itse krooninen myöhästelijä ja yrität takertua jokaiseen mahdolliseen oljenkorteen, ettei sinun toimintaasi arvosteltaisi niin kovasti. Täällä oli puhe kroonisesti myöhästelevistä ihmisistä, ja siihen on asiallista laittaa vastine kroonisesti liian ajoissa olevista ihmisistä, jotka haittaavat elämääsi sillä liian ajoissa olemisella, mutta kun ei sellaisia oikein taida olla. P.S. Itse olisin laittanut sukulaiselle viestiksi, että pääsen töistä n. klo 16.00, mutta aikataulu ei ole vielä selvillä, joten sovitaanko, että nähdään keskustassa 18.00, niin varmasti ehdin.
Suosikki on anoppi, joka tulee tunnin tai pari myöhässä ja ihmettelee kun meidän pitää lähteä heiltä niin pian. Koulutettu ihminen. En vaan tajua, miten ei ymmärrä ettei se ole hupsua, hassua tai boheemia vaan rasittavaa aikamme tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit eivät kunnioita ketään.
Pidetään narsismi pois ketjusta. Ei liity aiheeseen.
Eivät vaadi työltä.