Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?

Vierailija
21.08.2021 |

Itse olen aina muutaman minuutin ajoissa.

Kommentit (1183)

Vierailija
141/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas vahvistui tunne siitä, miksi suuri osa ihmisistä tuntuu itselle kovin vierailta ja heistä saan ylimielisen kuvan, kun täälläkin vedotaan älykkyyteen ja itsekkyyteen myöhästelevistä kirjoittaessa. Kannattaa joskus avartaa vähän omaa maailmaansa eikä olla ensimmäisenä painamassa muita alas. Terveisin myöhästelevä adhd, jonka älykkyys on kuitenkin yli 135. P.s tästä myöhästelystä yleensä ihminen kärsii jo tarpeeksi itsekin, mutta mukavaa kun joillakin henkselit paukkuu :D

Vierailija
142/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina vähän myöhässä niin ei tarvitse koskaan odottaa muita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella kroonisella myöhästelijällä on neuropsykiatriset ongelmat myöhästelyn taustalla.

He eivät kykene parempaan vaikka kuinka kovasti yrittävät.

Tähän ketjuun tulleet kommentit kertovat täydellisesti millä tavalla muut suhtautuvat kyseiseen ryhmään.

Nepsyt ovat se ainoa ryhmä, jota on sallittua v i h a t a ja syrjiä sellaisen ominaisuuden takia jolle he eivät itse mahda mitään. Ilmeisesti sellainen ryhmä on aina oltava.

Kaikki nepsyt saattavat olla myöhästelijöitä, mutta kaikki myöhästelijät eivät ole nepsyjä... Ei mulla ainakaan ole antipatioita sellaisia kohtaan, joilla on jokin sairaus tai siihen verrattava tilanne, joka tällaista aiheuttaa. Mutta on kyllä silti vaikea uskoa, että yhtään mikään ei auttaisi tilannetta. Voi olla, että niitä apukeinoja ei haluta käyttää, ja sitten voidaan taas miettiä, että miksi ei, mistä päästään siihen, että ei kiinnosta muiden ihmisten ajan kunnioittaminen. Kyllä minä jaksan ymmärtää muita ja heidän vaivojaan, mutta kyllä muidenkin pitää joskus ymmärtää myös minua ja minun vaivoja. Tasapuolisuus ennen kaikkea, niin myöhästelyssä kuin muissakin asioissa. Jos minua ei koskaan kunnioiteta, miksi minä kunnioittaisin jatkuvasti muita? Lähtökohtaisesti haluan olla kaikille mukava, mutta alkaahan se väsyttää, kun otetaan ja otetaan muttei koskaan anneta.

Kyllä minulla ainakin on nepsynä valtavasti apukeinoja, on hälytykset ja muistutukset, on mitatut ajat mitä eri toimet vievät, lähtöprosessi on listattu paperille ym. Olen hankkinut paljon tietoa eri lähteistä niin itsenäisesti kuin lääkärin ja vertaistuen avustuksella mistä saanut lisää apukeinoja.

Mutta eivät nämä mikään hopealuoti ole. Auttavat kyllä, mutta eivät ongelmaa poista 100%, edelleen myöhästymisiä sattuu joskus.

Ja myöhästelen myös junista ja lentokoneista, työhaastatteluista ym tilanteista missä sillä on itselleni ikäviä seurauksia, ei todellakaan ole kiinni siitä ettenarvostaisi muita ihmisiä. Samalla toki ymmärrän että myöhästyminen on ikävää muille ja se hävettää kovasti.

Vierailija
144/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin mennä kylään vähän myöhässä. Eli jos on luvannut mennä kolmelta, niin voi hyvin soittaa ovikelloa vasta vartin yli kolme. Aina nimittäin isäntäväelläkin voi sattua kaikenlaista, armonaika voi kelvata heillekin. Itse tykkään myös, jos vieras tulee hieman myöhemmin kun on sovittu, ehtii sitten itse vielä vetämään hetken henkeä.

Myöhästyminen ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin. Jos isäntäväki kutsuu sinut kolmeksi, he ovat tehneet sen ihan tietoisesti ja tarkoittaneet sitä. Entäpä jos siellä on esim. ruoka jo valmiina, saattavat olla itsekin nälissään, mutta haluavat odottaa vierasta? Ja sinä tulet tarkoituksella myöhässä, koska se on SINUN mielestäsi kohteliasta?

Kaikenlaista selittelijää sitä kuuleekin.

No onneksi mulla ei ole tuollaista nipottavaa tai syyllistävää tuttavapiiriä. Osaavat kyllä syödä, jos on nälkä, eikä ole illanistujaiset vartista tai puolestakaan tunnista kiinni. Ei kylään meno mitään ajanvaraustasoista hommaa tarkkuudeltaan ole. Ja varsinkin jos tulijoita on paljon, ei kaikki millään mahdu muutenkaan samaan aikaan eteiseen. Hyvä vaan että tullaan tipotellen.

Yleensäkin tapaamisia on erilaisia. Hammaslääkärissä käynti on ymmärrettävästi aikatarkkuudeltaan eri sarjaa kuin jokin "nähdään seiskalta pubissa" -tapaaminen. Tässä ketjussa nyt on vaan neuroottisia ihmisiä, joille kaikki asiat on samanarvoisia. Joustamattomat ihmiset ovat ikäviä. Meillä on tuttujen kanssa normaalia suurpiirteistä meininkiä.

Vierailija
145/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin mennä kylään vähän myöhässä. Eli jos on luvannut mennä kolmelta, niin voi hyvin soittaa ovikelloa vasta vartin yli kolme. Aina nimittäin isäntäväelläkin voi sattua kaikenlaista, armonaika voi kelvata heillekin. Itse tykkään myös, jos vieras tulee hieman myöhemmin kun on sovittu, ehtii sitten itse vielä vetämään hetken henkeä.

Myöhästyminen ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin. Jos isäntäväki kutsuu sinut kolmeksi, he ovat tehneet sen ihan tietoisesti ja tarkoittaneet sitä. Entäpä jos siellä on esim. ruoka jo valmiina, saattavat olla itsekin nälissään, mutta haluavat odottaa vierasta? Ja sinä tulet tarkoituksella myöhässä, koska se on SINUN mielestäsi kohteliasta?

Öh, en tiedä mistä päin Suomea sinä olet, mutta minulle on opetettu että kylään mentäessä ei koskaan saa saapua etukäteen. Kohteliainta on saapua aavistuksen (10-15min) myöhässä niin että isäntäväki ehtii hengähtää hetken jos aika on mennyt tiukalle. Voi olla että tässä on aluekohtaisia eroja: onhan monessa muussakin tavassa kuten itselleni täysin vieraassa kursailussa.

Ja lähes aina kun jotkut juhlat olen itsekin järjestänyt, niin viimetipassa tajuaa että hammastikut/servetit/sokeripalat ovat loppu tai vessapaperia pitää lisätä veskiin. Joten arvostan todella itsekin ihmisiä jotka tulevat pienellä viiveellä kylään.

Vierailija
146/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optimistinen aikavääristymä. Kuvitelma, että aikaa on vielä tehdä tämä ja tuo ennen lähtöä. Itselläni auttaa se, että päätän etukäteen lähteä tiettyyn aikaan, reilusti etuaikaan. Näin pääsen lopulta lähtemään nippanappa ajoissa. Eikä kyse ole ollenkaan henkilöstä, jota olen menossa tapaamaan. Kärsin myös itse myöhästelystä.

Taidat valehdella.

Jos kerta itse kärsit myöhästelystä, voit toki muuttaa tapasi.

Jollet muuta, olet itsekäs. Turha väittää, että itsensä muuttaminen olisi mahdotonta.

Vierailija
147/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata panostaa tuollaisiin ihmisiin. He tulevat aina olemaan myöhässä, koska heidän maailmassaan muilla ihmisillä ei ole väliä. Tärkeintä heille ovat vain he itse.

Ei pidä paikkansa. Itsellä sosiaalinen pelko, eikä tuollainen suhtautuminen tosiaan auta. Näin kerran haastattelun psykoterapeutin kanssa, jolla on ollut kroonisia myöhästelijöitä asiakkaina ja hän totesi myös, että tämä kuvaus ei pidä yleensä paikkansa. Toki voi olla sellaisiakin myöhästelijöitä, jokta eivät välitä muista.

Vierailija
148/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä muuta sano, kuin että näistä kommenteista saa hyvin mielenkiintoisen tulkinnan "aina myöhässä" olevista.

Itse en tajua miksi pitää olla varttia ennen venaamassa ja sitten väittää että toinen on myöhässä tms.

Tämä on muuten kulttuurillinen ominaisuus kanssa. Suomessa ollaan kamalan tarkkoja kellon kanssa.

Sekin on jännä, että jos saa sen leiman, että on "aina myöhässä" niin sitten olet. Vaikka et olisikaan oikeasti. Vaikka olisit ajoissa niin silti olet muka "myöhässä".

Luuletko ihan oikeasti, että toisille ihmiselle kaikki muut ovat aina myöhässä tai joku joka yleensä on ja kerran ei, sitä ei huomata?

Ei, me jokainen pystymme aika tarkkaan sanomaan kuka niistä tutuista ja ystävistä on ajoissa ja kuka kroonisesti myöhässä ja milloin tapahtuu ihme ja joku saapuu ajoissa.

En tiedä missä kulttuurissa ei olla kovin tarkkoja kellon kanssa. Ehkä niissä joissa ei ole kelloa, mutta suurimmassa osaa maailmaa ollaan todella tarkkoja. Varsinkin Aasiassa. Etelä Euroopassa jos tulet hakemaan koulusta lapsesi yli 10 minsaa myöhässä, opettajat soittavat sossut hakemaan lapsen. Jossain asiassa ehkä löytyy joustoa, mutta niin sitä löytyy myös Suomessa.

Vierailija
149/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on toivoton myöhästelijä. Hän luulee ehtivänsä tekemään vaikka mitä ennen kuin pitää lähteä, mutta todellisuudessa hän ei osaa arvioida käytettävissä olevaa aikaa oikein. Hän selittelee aina kaikkea, että jäi katsomaan rauhassa telkkaria ja meni sitten liian myöhään suihkuun ja sitten piti vielä silittää vaatteet yms. Miksi ihmeessä hän ei hoida niitä suihkuja ja silityksiä reilusti ennen lähtöä? Jos ihminen kuitenkin on ollut koko päivän kotona, niin eikö olisi helpointa rauhoittaa se lähdön hetki tekemällä tarvittavat jutut hyvissä ajoin? Mutta ei, kaverini ilmeisesti ajattelee, että hänen pitää lähteä ovesta ulos täsmälleen sen jälkeen, kun on silittänyt ne vaatteensa. Kiirehän siinä tietysti tulee. Etenkin kun kyseessä on aika hidasliikkeinen ihminen muutenkin.

Vierailija
150/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla ajoissa, jopa etuajassa, mutta se vaatii paljon energiaa. Etuajassa olemista inhoan, aika menee ihan hukkaan odotellessa. Tavoitteena on aina olla täsmälleen oikeaan aikaan paikalla, ei myöhästyä tarkoituksella. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä paremmin osaan ajoittaa. 

En ole koskaan myöhästynyt lennolta tms. mutta tosi tarkat aikataulut ovat henkisesti raskaita. Joudun muistuttamaan itseäni koko ajan, että en ajaudu muihin puuhiin, heräilen yöllä jne. Kestän sellaisen rasituksen toisinaan, en päivittäin. 

Työelämässä olen ymmärtänyt siirtyä töihin, jossa tiukka aikataulu liittyy oikeasti merkitykselliseen, esim. asiakastapaamisesta en voisi myöhästyä. Jokainen sisäinen palaveri tai jokainen työpäivä ei vaan tunnu niin tärkeältä, että uhraisin sille kaiken keskittymiskyvyn.

Ymmärrän kyllä, että tällainen on muille harmillista. Jos mahdollista, älä turhaan pistä liikaa painoarvoa muiden ihmisten ajoissa tai myöhässä olemiseen, se yleensä liittyy heihin itseensä, ei arvostukseen sinua kohtaan.

Vierailija
151/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata panostaa tuollaisiin ihmisiin. He tulevat aina olemaan myöhässä, koska heidän maailmassaan muilla ihmisillä ei ole väliä. Tärkeintä heille ovat vain he itse.

Ei pidä paikkansa. Itsellä sosiaalinen pelko, eikä tuollainen suhtautuminen tosiaan auta. Näin kerran haastattelun psykoterapeutin kanssa, jolla on ollut kroonisia myöhästelijöitä asiakkaina ja hän totesi myös, että tämä kuvaus ei pidä yleensä paikkansa. Toki voi olla sellaisiakin myöhästelijöitä, jokta eivät välitä muista.

Eikö se kuitenkin tarkoita sinunkin kohdallasi, että se sinun oma sosiaalinen pelkosi ja sen mukaan meneminen on tärkeämpää kuin se toinen odottava henkilö? Ensin sinä ja pelkosi ja sitten vasta toinen ja hänen aikansa?

Jokaisella on syynsä. Kuka moppaa lattiaansa, joku ottaa rennosti ja joku toinen kihartaa hiuksiaan. Aina löytyy syy ja lähes aina se on heissä itsessään.

Harvoin nämä aina myöhässä olevat ovat sitä, koska aina se bussi ajaa pysäkin ohi, syttyy palamaan tai rengas puhkeaa. Ihmisellä voi olla huonoa tuuria ja kaikkea voi sattua, mutta ei se nyt vaan aina voi olla samalle ihmisille, joka ikinen kerta.

Vierailija
152/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuorena tapana myöhästyä kaikkialta. Oli se sitten koulusta, harjoituksista tai juhlista. Syynä oli valtava ahdistus ja luultavasti masennus, joka kulminoitui tuohon lähtemiseen. Olin aina ajoissa tekemässä lähtöä, mutta se ahdistus omasta olemuksesta, ulkonäöstä ja tulevasta tapahtumasta teki lähtemisestä todella vaikeaa. Ja aina vielä koin kovaa häpeää myöhästymisestä ja välillä jätim esimerkiksi koulun väliin tästä myöhässä olemisen häpeästä johtuen. Ja jos menin, myöhässä niin soimasin itseäni niin, että koko päivä oli pilalla. Tätä on vaikea selittää mistä johtuu ja tuntuu myös olevan vaikea monen ymmärtää, jolla ei ole ollut samaa ongelmaa. Suomessa kun myöhässä olemisen ajatellaan automaattisesti olevan vain halveksuntaa muita kohtaa, mutta näin se ei aina kuitenkaan ole.

Voisi olla itse kirjoittamani. Tuo ahdistus ei myöskään näy päällepäin, joten minua ehkä pidettiin sellaisena huolettomana ihmisenä, joka ei vaan välitä. Vaikka minähän juuri välitin liikaakin.

Olen ajoissa, jos suunnittelen lähtöä varten joka askelen, mutta vapaa-ajalla se on aika raskasta.

Vierailija
153/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta meni välit poikki erään kaverin kanssa. Oli aina myöhässä tapaamisista, usein yli tunnin. Siedin sitä, koska tapasimme usein baareissa yms. missä ei niin haittaa vaikka joutuu vähän odottamaan. Olihan se kuitenkin ärsyttävää, varsinkin kun tapahtui JOKA KERTA ja usein ilman sen kummempia selityksiä tai pahoitteluja.

Noh, sen kerran kun itse myöhästyin puoli tuntia (kaikille muille olisin ilmoittanut ja pahoitellut vuolaasti) tämä kaveri piti puolihuutaen kunnon saarnan siitä, kuinka joutunut odottamaan. Se kaveruus päättyi siihen.

154/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tässä geeniperimmän. Uskon malliin mikä kotoa saatu. Jokainen saa erilaisen mallin. Toisessa kodissa on tapana mennä aina ajoissa paikalle, toisen perheessä ei ole niin "nökönuukaa".

Mä taas en ihan usko tähän. Omat vanhemmat tosi täsmällisiä ja oikein malli-ihmisiä, velikin vielä nuoresta iästä huolimatta oikein täsmällinen ja ajoissa, saa hoidettua asiat hyvin. Itsellä taas ADD ja samat ongelmat mitä muutkin addit maininnut ketjussa. Enkä todellakaan myöhästele muiden halveksimisen takia tai varsinkaan huomion, mitä ihmettä :D noloahan se on joka kerta kun niin käy, puolustuksekseni sanon kyllä että en enää nykyisin ihan aina oo myöhässä, valitettavan usein kyllä. Yritän parhaani mut raskasta se myös mulle on, siis se kauhea häslääminen aina ennen lähtöä

Vierailija
155/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, en tiedä mistä päin Suomea sinä olet, mutta minulle on opetettu että kylään mentäessä ei koskaan saa saapua etukäteen. Kohteliainta on saapua aavistuksen (10-15min) myöhässä niin että isäntäväki ehtii hengähtää hetken jos aika on mennyt tiukalle. Voi olla että tässä on aluekohtaisia eroja: onhan monessa muussakin tavassa kuten itselleni täysin vieraassa kursailussa.

Ja lähes aina kun jotkut juhlat olen itsekin järjestänyt, niin viimetipassa tajuaa että hammastikut/servetit/sokeripalat ovat loppu tai vessapaperia pitää lisätä veskiin. Joten arvostan todella itsekin ihmisiä jotka tulevat pienellä viiveellä kylään.

Ei etuajassa tietenkään, vaan silloin, kun on kutsuttu/sovittu.

Ehkä tämä menee enemmänkin niin, että täsmälliset ihmiset arvostavat täsmällisyyttä ja odottavat sitä myös muilta ja sitten taas myöhästelijät toivovat muidenkin myöhästelevän.

Alueellisia eroja en ole havainnut, mutta ei se tarkoita etteikö niitäkin voisi olla.

Vierailija
156/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla ajoissa, jopa etuajassa, mutta se vaatii paljon energiaa. Etuajassa olemista inhoan, aika menee ihan hukkaan odotellessa. Tavoitteena on aina olla täsmälleen oikeaan aikaan paikalla, ei myöhästyä tarkoituksella. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä paremmin osaan ajoittaa. 

En ole koskaan myöhästynyt lennolta tms. mutta tosi tarkat aikataulut ovat henkisesti raskaita. Joudun muistuttamaan itseäni koko ajan, että en ajaudu muihin puuhiin, heräilen yöllä jne. Kestän sellaisen rasituksen toisinaan, en päivittäin. 

Työelämässä olen ymmärtänyt siirtyä töihin, jossa tiukka aikataulu liittyy oikeasti merkitykselliseen, esim. asiakastapaamisesta en voisi myöhästyä. Jokainen sisäinen palaveri tai jokainen työpäivä ei vaan tunnu niin tärkeältä, että uhraisin sille kaiken keskittymiskyvyn.

Ymmärrän kyllä, että tällainen on muille harmillista. Jos mahdollista, älä turhaan pistä liikaa painoarvoa muiden ihmisten ajoissa tai myöhässä olemiseen, se yleensä liittyy heihin itseensä, ei arvostukseen sinua kohtaan.

Tässäkin tekstissä tulee esille, että se liittyy sinun tärkeyteesi. Sinulle on tärkeää, ettei sinun aikasi mene hukkaan. Se meneekö jonkun muun, niin sillä ei ole niin väliä. Sinulle on henkisesti raskasta tiukat aikataulut, vaikka sillä mahdollistetaan tehokas ajankäyttö ja joku muu tienaa tai hyötyy siitä.

Sinä et halua uhrata edes palkanmaksajallesi keskittymiskykyäsi, jollei se sinusta ole tärkeää. Vaikka hän siis maksaa sinulle siitä. En nimittäin jaksa uskoa, että työnantajasi maksaa siitä, että keskityt puoliksi asioihin, koska sinä et näe niitä tärkeinä.

Oletan ettet itse maksa palkkaasi tai ole oma työnantajasi, koska et varmasti silloin järjestäisi näitä turhia tapaamisia ja palavereja.

Toivon, että sinulla on samalla mentaliteettillä oleva työnantaja kuten itse olet. Ei se ole niin tarkkaa, jos palkka on myöhässä ja onko se edes lopulta niin tärkeää saatko ne rahat mitkä on sovittu. Kaikkeen ei tarvitse keskittyä eikä kaikesta tarvitse myöskään maksaa palkkaa, vai mitä? Turhaa laittaa painoarvoa noihin asioihin.

Vierailija
157/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi mulla ei ole tuollaista nipottavaa tai syyllistävää tuttavapiiriä. Osaavat kyllä syödä, jos on nälkä, eikä ole illanistujaiset vartista tai puolestakaan tunnista kiinni. Ei kylään meno mitään ajanvaraustasoista hommaa tarkkuudeltaan ole. Ja varsinkin jos tulijoita on paljon, ei kaikki millään mahdu muutenkaan samaan aikaan eteiseen. Hyvä vaan että tullaan tipotellen.

Yleensäkin tapaamisia on erilaisia. Hammaslääkärissä käynti on ymmärrettävästi aikatarkkuudeltaan eri sarjaa kuin jokin "nähdään seiskalta pubissa" -tapaaminen. Tässä ketjussa nyt on vaan neuroottisia ihmisiä, joille kaikki asiat on samanarvoisia. Joustamattomat ihmiset ovat ikäviä. Meillä on tuttujen kanssa normaalia suurpiirteistä meininkiä.

Sinäkö sen määrittelet, mikä on normaalia?

Ja kyllä, minulle kaikki ihmiset ja tilanteet ovat samanarvoisia. En halua odotuttaa itseäni, olipa kyse sitten ystävistä, lääkäristä tai kenestä hyvänsä.

Vierailija
158/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina vähän myöhässä niin ei tarvitse koskaan odottaa muita!

Taitaa olla sama monella muullakin..

Vierailija
159/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö sen määrittelet, mikä on normaalia?

Ja kyllä, minulle kaikki ihmiset ja tilanteet ovat samanarvoisia. En halua odotuttaa itseäni, olipa kyse sitten ystävistä, lääkäristä tai kenestä hyvänsä.

Kyllä, minä määrittelen mikä on normaalia: joustavuus ja rentous. Lisäksi aika ei mene koskaan älykkäällä ihmisellä hukkaan: hän tekee odotellessaan jotain mielekästä. Vain sellainen, jonka päässä ei tapahdu mitään, voi kokea, että vartin odottelu on hukkaan mennyttä aikaa.

Liian usein nykyään ihmisillä on aikaa pysähtyä, liian moni on nykyään suorittaja ja mittaaja. Ei sellaisten kanssa viihdy.

Vierailija
160/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas vahvistui tunne siitä, miksi suuri osa ihmisistä tuntuu itselle kovin vierailta ja heistä saan ylimielisen kuvan, kun täälläkin vedotaan älykkyyteen ja itsekkyyteen myöhästelevistä kirjoittaessa. Kannattaa joskus avartaa vähän omaa maailmaansa eikä olla ensimmäisenä painamassa muita alas. Terveisin myöhästelevä adhd, jonka älykkyys on kuitenkin yli 135. P.s tästä myöhästelystä yleensä ihminen kärsii jo tarpeeksi itsekin, mutta mukavaa kun joillakin henkselit paukkuu :D

Ehkä äo on yli 135, mutta eihän se nyt kovin älykästä kuvaa anna, jos ihminen kärsii omista teoistaan ja siltikin vaan jatkaa sitä samaa.

Potkii omaa jalkaa, vaikka kuinka sattuu ja siltikin vaan jatkaa sitä potkimista. Mikä tuossa on älykästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi