Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kiitollinen lapsettomuudestani

Vierailija
16.09.2014 |

Luen aika ajoin tätä palstaa hymynkare suupielessäni. Mitenkään väheksymättä palstan äitien vastuita ja velvollisuuksia minun on todettava, että olen tavattoman kiitollinen siitä, ettei minun tarvitse kantaa murhetta esimerkiksi kihomadoista, sisarusten riitojen sovittelusta, teinien kiukkukohtauksista, sukupuolikasvatuksesta, kotiintuloaikojen valvomisesta, uhmasta, koliikki-itkusta, harrastuksiin kuskaamisesta, kahdenkeskisen parisuhde-elämän kuihtumisesta tai muusta sellaisesta.

Kokemukseni mukaan lapsettomat ihmiset eivät täysin osaa arvostaa sitä, miten monia ongelmia meidän ei tarvitse ratkaista vain siksi, ettemme ole (vielä) vanhempia. Kannattaa nähdä asian molemmat puolet!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:16"]

Kokemukseni mukaan lapsettomat ihmiset eivät täysin osaa arvostaa sitä, miten monia ongelmia meidän ei tarvitse ratkaista

[/quote]

Oletko uusi av:lla?

Vierailija
2/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sunkin kannattaisi nähdä asian molemmat puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin olla kiitollinen. Kiitollisuus lisää tutkitusti onnellisuutta.

Vierailija
4/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"]

[/quote]

Mitä mahdat tarkoittaa? -ap

Vierailija
5/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihankuin lapsettomilla ei parisuhde kuihtuisi :D Kyllä tiedän paljon enemmän lapsellisia onnellisia pareja kuin lapsettomia onnellisia pareja.

Vierailija
6/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun siis sanoitkin lukevasi palstaa joskus, mutta et ilmeisesti kovin usein, jos et ole huomannut lapsettomien jatkuvaa kirjoitusintoa siitä, kuinka heidän ei tarvitse tehdä sitä tai tätä.

Vierailija
7/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"]

[/quote]

Mitä mahdat tarkoittaa? -ap
[/quote] No sitä että luettelit nyt vain vanhemmuuden "huonot" puolet, vaikka ei noista mikään päde kaikkien kohdalla.

Vierailija
8/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet kiitollinen osastasi. Monet lapsiperheetkin ovat omasta osastaan.

Vierailija
9/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:24"]

Ihankuin lapsettomilla ei parisuhde kuihtuisi :D Kyllä tiedän paljon enemmän lapsellisia onnellisia pareja kuin lapsettomia onnellisia pareja.

[/quote]

Jostakin syystä lapsettomien pariskuntien liittojen on kuitenkin todettu olevan pitkäikäisempiä kuin vanhempien. Aina ei kannattaisi luottaa vain omaan kovin vajavaiseen havaintokykyyn.

Vierailija
10/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollinen? Se on ihan oma valinta, haluaako lapsia vai ei. Jos haluaa, tekee lapsia ja yleensä rakastaa heitä ja juuri tuotakin oppii rakastamaan, harrastuksiin kuskaamista sun muita arkijuttuja.

Vierailija
11/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"] Jep, sunkin kannattaisi nähdä asian molemmat puolet. [/quote] Mitä mahdat tarkoittaa? -ap [/quote] No sitä että luettelit nyt vain vanhemmuuden "huonot" puolet, vaikka ei noista mikään päde kaikkien kohdalla.

[/quote]

En oikein ymmärrä pointtiasi. Olen kiitollinen siitä, ettei minun ole tarvinnut kärsiä noista huonoista puolista. Mistä muusta minun pitäisi sinusta olla kiitollinen? -ap

Vierailija
12/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:24"]

[/quote]

Jostakin syystä lapsettomien pariskuntien liittojen on kuitenkin todettu olevan pitkäikäisempiä kuin vanhempien. Aina ei kannattaisi luottaa vain omaan kovin vajavaiseen havaintokykyyn.
[/quote] Taidat itse olla hieman vajaa. Kyllä suurin osa lapsettomista pareista eroaa jos sattuvat haluamaankin lapsia ja toinen ei.

Vierailija
13/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:16"]

Luen aika ajoin tätä palstaa hymynkare suupielessäni. Mitenkään väheksymättä palstan äitien vastuita ja velvollisuuksia minun on todettava, että olen tavattoman kiitollinen siitä, ettei minun tarvitse kantaa murhetta esimerkiksi kihomadoista, sisarusten riitojen sovittelusta, teinien kiukkukohtauksista, sukupuolikasvatuksesta, kotiintuloaikojen valvomisesta, uhmasta, koliikki-itkusta, harrastuksiin kuskaamisesta, kahdenkeskisen parisuhde-elämän kuihtumisesta tai muusta sellaisesta.

Kokemukseni mukaan lapsettomat ihmiset eivät täysin osaa arvostaa sitä, miten monia ongelmia meidän ei tarvitse ratkaista vain siksi, ettemme ole (vielä) vanhempia. Kannattaa nähdä asian molemmat puolet!

[/quote]  Hassua, että vela (t) jaksaa tehdä vuorokauden aikana näitä samoja avauksia kymmenkunta. Kyllä me uskotaan vähemmälläkin vakuuttamisella, että olette pelastuneet helvetistä, kun ette ole tehneet lapsia :D

Vierailija
14/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"] Jep, sunkin kannattaisi nähdä asian molemmat puolet. [/quote] Mitä mahdat tarkoittaa? -ap [/quote] No sitä että luettelit nyt vain vanhemmuuden "huonot" puolet, vaikka ei noista mikään päde kaikkien kohdalla.

[/quote]

En oikein ymmärrä pointtiasi. Olen kiitollinen siitä, ettei minun ole tarvinnut kärsiä noista huonoista puolista. Mistä muusta minun pitäisi sinusta olla kiitollinen? -ap
[/quote] Ei siinä kiitollisuudesta ole kyse. Moni äiti taas on kiitollinen siitä, että heillä on omat rakastavat lapset ja perhe, sekä ihana mies jonka kanssa on nämä lapset halunnut.

Jokainen vanhempi varmasti ymmärtää, että vanhemmuuteen kuuluu myös niitä ei niin kivoja puolia, mutta kyllä se rakkaus lapsiin ja heidän asioihinsa on niin suuri, että loppujen lopuksi ne pienet huonot puolet eivät mahda mitään.

Vierailija
15/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:27"]

Kiitollinen? Se on ihan oma valinta, haluaako lapsia vai ei.

[/quote]

Meille nykyajan ihmisille se voi olla oma valinta. Isovanhemmilleni eikä välttämättä vanhemmillenikaan asia ei ollut yhtä yksinkertaista. Sekä ehkäisykeinot että keinohedelmöitystekniikat ovat kehittyneet valtavastiparin sukupolven aikana. Terveen seksuaalisesti aktiivisen naisen kohtalona ei ole enää automaattisesti äitiys, ja monet lapsettomuuteen johtavaa tilaa voidaan nykyisin tehokkaasti hoitaa. Tämä valinnanmahdollisuus ei ole itsestäänselvyys vaan jotakin, josta on minusta myös syytä olla kiitollinen. -ap

Vierailija
16/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Ei viddu näitä vela-aloituksia taas.

Oletteko tosissanne? Eikö teidän elämässä ihan tosissaan ole OIKEITA asioita,joista olla kiitollinen? Ihan käsittämätöntä olla kiitollinen jostain mitä ei ole, mikä ei kosketa omaa elämää. JOnkun " olen kiitollinen, että suomessa ei sodita"-kiitollisuuden vielä ymmärtää, mutta tämän????

JOo, mäkin olen kiitollinen kun mulla ei ole (vielä) kissaa, koska mun ei tarvitse maksaa eläinlääkärimaksuja, ei siivota hiekkalaatikkoa, ei antaa sille matokuureja, ei käyttää ulkona valjaissa ... Kuulostaako järkevältä???

Vierailija
17/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:27"]

Kiitollinen? Se on ihan oma valinta, haluaako lapsia vai ei.

[/quote]

Meille nykyajan ihmisille se voi olla oma valinta. Isovanhemmilleni eikä välttämättä vanhemmillenikaan asia ei ollut yhtä yksinkertaista. Sekä ehkäisykeinot että keinohedelmöitystekniikat ovat kehittyneet valtavastiparin sukupolven aikana. Terveen seksuaalisesti aktiivisen naisen kohtalona ei ole enää automaattisesti äitiys, ja monet lapsettomuuteen johtavaa tilaa voidaan nykyisin tehokkaasti hoitaa. Tämä valinnanmahdollisuus ei ole itsestäänselvyys vaan jotakin, josta on minusta myös syytä olla kiitollinen. -ap
[/quote] Väität siis, että äidit eivät ole seksuaalisesti terveitä? Vai mihin viittasit tuola "terveesti seksuaalksesti aktiivinen nainen".

Vierailija
18/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiahan ei minulle kuulu, mutta mitä ihmettä lapseton ihminen tekee vauva-lehden palstalla?

oikeuttaa oman olonsa?

Vierailija
19/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ap, kannattaa nähdä asian kummatkin puolet. Jäät paitsi myös lapsen halauksista, söpöistä hyvän yön pusuista jotka lapsi moiskauttaa poskellesi, hellyttävistä minä rakastan sinua äiti-kommenteista, yhteisistä lomista, kun koko perheellä on rentoa ja hauskaa, väsyttävä arki on silloin kaukana. Lisäksi kun lapsi kasvaa, jäät paitsi yhdessä huumoripitoisesta hulluttelusta ja kaveruudesta, mikä parhaimmassa tapauksessa syntyy vanhempien ja lapsen välille.

Minulle nämä hyvät asiat korvaavat moninkertaisesti nuo kuvaamasi rasittavat asiat. Toki olen joskus väsynyt perhe-elämään mutta en vaihtaisi sitä mistään hinnasta lapsettomuuteen. Pelkkä ajatus kammottaa.

Mutta jokainen tyylillään. Ei ole mikään pakko lisääntyä kenenkään, eikä todellakaan kannatakaan jos ei jaksa perhe-elämää.

Vierailija
20/91 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä menen kohta jollekin koirapalstalle ihastelemaan, miten fiksuna en ole hankkinut itselleni hirveästi pelkkää vaivaa aiheuttavaa koiraa. Ah, tätä vapaaehtoisen koirattoman elämää!