Minkä ikäisenä lapselle laukku?
Minkä ikäisenä sinä antaisit lapsellesi koulukassiksi kalliin laukun? Minulla on nelosluokkalainen lapsi, joka kovasti haluaisi Loungchampin synttärilahjaksi mutta en oikein tiedä koska lapseni on vielä tosi nuori. Heidän luokallaan kuulemma monella on jo Loungchampeja. Tiedätkö mitä kannattaa tehdä? Entä mitä lapselleni kannattaisi sanoa?
Kommentit (35)
Tosiaan on kyllä aika nuori lapsi laukkujen maailmaan. Ei kannata antaa lapselle laukkua vertaispaineen takia, ja voit sanoa lapsellesi, että myöhemminkin ehtii. Voi olla ettei hän välttämättä parin vuoden päästä haluakaan tuota tismalleen samaa laukkua!
Vierailija kirjoitti:
5 vuotiaalle ostin Vittonin telinejumppakassiksi.
Minä en olisi tehnyt noin.
Minulle ostettiin vitosluokalla jonkin merkkilaukku, joka silloin oli muodissa (en muista nyt sen nimeä) ja koin olevani parempi kuin muut, ja pian kukaan ei tykännyt minusta eikä halunnut olla kanssani. Minulle kävi myös niin, että toinen hartiani kasvoi alemmas kuin toinen, koska pidin laukkuani jo nuoresta joka päivä sillä samalla puolella.
Laukuille annetaan kyllä mystistä painoarvoa. Mikä niissä aiheuttaa niin hirveästi tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 vuotiaalle ostin Vittonin telinejumppakassiksi.
Minä en olisi tehnyt noin.
Se Vuitton merkitsee enemmän äideille ja kauhistelijoille kuin sille lapselle.
Tämän täytyy olla palstahistorian tylsimpiä aiheita. Ei mikään ihme, jos halut laskee, kun toiset miettivät tällaisia.
Minulla oli aina lapsena vaan perus reppu koulussa. Silloin kaikki laukut oli ”aikuisten juttuja” kuten kahvikin oli. Meilläpäin oli myös lukiossa muotia sellainen että oli oikein vansin reppu. Sanoisin lapselle, että voidaan katsoa tätä uudestaan sitten kun menet lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla palstahistorian tylsimpiä aiheita. Ei mikään ihme, jos halut laskee, kun toiset miettivät tällaisia.
Jos on ikävää sanottavaa niin pidä mieluiten se pään sisällä äläkä pura sitä muihin.
Lapset jotka on puettu pieninä mini rodineihin ja gugguihin vaikkei ihan ois ollut ehkä varaa, on nyt niitä jotka kinuvat merkkilaukkuja. Itsepä kasvatitte.
Näin meidän naapurustossa Helsingissä. En yleistä kun en tiedä miten muualla.
Minulla oli lapsena sama homma ja sain vasta laukun lukiossa. Olin hyvin tyytyväinen ja niin olisi varmaan lapsesikin.
Lapsena mun mielestä laukut oli pepusta. Anna lapsesi olla lapsi, ja sano hänelle, haluaako hän todella sen merkkilaukun. Miksi lapsetkaan ei voi enää olla lapsia, vaan kaikki lapsetkin ovat nykyään jotain pikkuaikuisia jotka kikattelevat kaikki välitunnit jostain kynsilakoista?!
Vierailija kirjoitti:
👋👋👋😄😄😀😀😀😄🐈🐈🐈🐈🐈😄😄😄😄😄😄😂😂😄👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋😉😉😉😉😉😉
Mitä tämä tarkoittaa?
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩kakat ovat söpöjä
Vierailija kirjoitti:
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩kakat ovat söpöjä
Niin ovatkin💩💩💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Lapsena mun mielestä laukut oli pepusta. Anna lapsesi olla lapsi, ja sano hänelle, haluaako hän todella sen merkkilaukun. Miksi lapsetkaan ei voi enää olla lapsia, vaan kaikki lapsetkin ovat nykyään jotain pikkuaikuisia jotka kikattelevat kaikki välitunnit jostain kynsilakoista?!
Vai onko lapset (varsinkin tytöt) aina pienennetty, haluttu pitää väkisin lapsena. Itselläni tällainen muisto lapsuudesta. Esitin pienempää kuin olinkaan koska sillä ympäristö pysyi tyytyväisenä. Käsilaukut ei tosin kiinnostanut yhtään.
Adidaksen reppu riittää kouluun ihan hyvin.