Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni haluaa 1000€:n kihlasormuksen

Vierailija
11.09.2014 |

Tuloni ovat tällä hetkellä n. 1100-1200e/kk (josta säästönkään ei ymmärrettävästi juuri jää). Mielestäni tämän hintaluokan kihlasormus kuulostaa hivenen kohtuuttomalta. Etenkin kun minulle itselle sormuksella ei kihlautumisessa ole minkäänlaista merkitystä ja itselle riittäisi vaikka 20€:n sormus. Seurusteltu ollaan yli 3v, mutta ei siis vielä olla kihloissa ja tällainen vaatimus kyllä jarruttaa omaa haluani kihlautua... 

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn teiltä muilta "asiantuntijoilta" mielipidettä tähän. 

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttöystäväsi on iskenyt silmänsä johonkin tiettyyn sormukseen, jonka hinta tuo 1000 euroa on, niin ehdota, että katselette yhdessä samantapaista mutta halvempaa (esim. pienemmillä kivillä). Jos hän taas on päättänyt, että alle tonnin sormuksella ei mene kihloihin niin sinuna unohtaisin koko jutun.

Vierailija
62/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähes 5000 euron kihlasormus joka on periaatteessa aika tavis-sormus (normituloisilla kavereilla esim lähes kymppitonnin sormuksia!) tässä maassa missä asun mutta itselleni maailman kaunein ja kimaltelevin! Lähes sokaiseva excellent cut timantti keskellä.

Ihailen (ja saan kehuja koko ajan) sormustani joka päivä joten mielestäni joka euron arvoinen myös mieheni mielestä.
Kihlasormusta kuitenkin katsellaan sormessa mahdollisesti vuosikymmeniä joten miksi ei panostaisi?

Kaunis symboli, mutta kauniita sormuksia saa kyllä myös satasellakin. Timantit on ylihinnoiteltuja ja yliarvostettuja vaikka omaani en kyllä vaihtaisi mistään hinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on ihan pakko kysyä. Oletteko kaikki teinejä, joilla nuo alle tonnin sormukset? En tunne ketään, jolla olisi alle tonnin sormus.

Vierailija
64/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kysymystä: Haluaako tyttöystävä jonkun tietyn (mielestään ihanan) sormuksen, joka nyt sattuu maksamaan tuhat euroa. Vai onko keskeistä, että sormuksen hinta on tuhat euroa.

Jos ensimmäinen tapaus, niin ehkä tästä voisi neuvotella vaikka että otetaan kihlaksi joku tosi neutraali, joka sopisi sen unelmasormuksen viereen ja unelmasormus tulisi sitten vihkisormukseksi, kun olette saaneet yhdessä säästettyä häihin rahat. 

Jos taas keskeistä on sormuksen hinta... no sitä en ymmärrä. Ymmärrän kyllä sen, että haluaa tiettyjä materiaaleja tai laadukkaita kiviä (koska vähemmän laadukkaat eivät kestä käytössä, halvemmat kivet saattavat hajota, metallit kärsiä yms kun kihla ja vihki on kuitenkin sellaisia, joita olisi tarkoitus käyttää vuosikymmeniä).

Meillä ei ollut hirveästi rahaa käytössä kun kihlauduttiin. Olisin ollut tyytyväinen siihen hopeasormukseenkin, mutta mies oli sitä mieltä, että otetaan nyt vähän jotain "parempaa", joten otettiin kohtuuhintaiset valkokultaiset sormukset. Tärkeintä sormuksessa on kuitenkin se, että se on mieheltä, jonka kanssa haluan naimisiin.

Vierailija
65/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, tyttöystäväsi ei ole siis edes tonnin arvoinen?

Vierailija
66/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valitsimme sormukset yhdessä, mutta kumpikin maksoi omansa. Muistaakseni omani oli n. 270e ja miehen n.180e. Vähän tietysti tuo maksujärjestely mietitytti, mutta oli toisaalta ihan luonteva, minä olin kuitenkin jo töissä ja mies vielä opiskeli.

Vierailija
67/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa sut tossun alle. Aiotko mennä? Tuollaisten naisten kanssa kun joku mies menee naimisiin, niin voi ihan oikeasti sanoa "otan osaa".

Vierailija
68/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Kun olin nuori, olin järkevä! Elämäni rakkaus osti vaatimattomat kihlat visalla (ihan varakas nykyisin) ja rahapulassamme valitsin 180€ safiirisormuksen vihkimiseen. Tuloja meillä kyllä oli ylimmän 1% mukaan.

Nyt tuntuu, etten ees haluais naimisiin. Mutta jos niin pääsee käymään vahingossa, sormuksen pitää olla ihan mieletön timanttisormus!

Olkoonsa rikas tai köyhä, What a woman wants, woman needs!!!

Vierailija
69/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:57"]

Itse vaadin VÄHINTÄÄN 1000 euron sormuksen. Saan onneksi syntymäpäivälahjaksikin jo 500 euron laukkuja. Kyllä ainakin itse koen olevani tuon arvoinen!! Halvalla en itseäni lähitis myymään.

[/quote]

*Kylmät väreet*

Vierailija
70/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:49"]No 1000 on jo paljon, mutta 20e naurettavan vähän. Tuolla saat halvan hopeasormuksen rihkamakaupasta. Itselläni perus kulta koska oltiin pienituloisia. Ostettiin halvimmat ja omani maksoi 250, muehen jotain 400 kun oli leveämpi. 180 olisi maksanut ohuin kultainen. Itselläni 2mm. Ja tosiaan kolusin kauppoja läpi ja edes tarjouksesta ei löytynyt alle satasen sormusta. Saatiin tosin kaksi yhden hinnalla eli miehen sormuksen hinnalla myös minun.

Ihan varmasti menee 20e kaljaan vähintään viikonloppuisin joten kyllä suuttuisin enkä menisi kihloihin. Vähän säästää joka kuusta. Jos tyttöystävä on sen arvoinen, säästät. En ihan ottaisi tosissaan mitään 20 euron sormusta alelaarista. Tuntuisi joltain teinikihloilta millä ei ole mitään merkitystä.
[/quote] mulle kelpaisi vaikka leluautomaattisormus, tärkeintä olisi että mies haluaisi minut vaimoksi. Voihan sitä vaikka myöhemmin ostaa hienompaa jos haluaa, mikään pakko ei ole olla sormusta ollenkaan.

Vierailija
71/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:47"]

Liian materialistinen. Next!

[/quote]

Mitä poliisi?

[/quote]

Jos mä olen oman elämäni poliisi tuolla kommentilla niin ole sä ihan rauhassa lammas, tai narussa vedettävä pässi ja osta se sormus.

Vierailija
72/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:56"]

Ei ollut aloitus provo :D Opiskelijoita siis ollaan vielä kummatkin (reilut 20v). Tässä vaan kun aiheesta keskusteltiin niin ajattelin kysyä täältä. Eikä ole materialisti tai ahne, mutta sormuksesta jonkinlainen päähänpinttymä ilmeisesti... Ja kahdenkympin sormus nyt oli ihan aliampuva heitto, mutta pointtini tuli ilmeisesti selväksi. Minunkin mielestäni järkevintä olisi ostaa ensin halvemmat ja kun tulot ovat isommat voitaisiin sormukset vaihtaa kalliimpiin. Keskustelu voi puolestani riittää :D

T. Aloittaja

[/quote]

Miksi keskustelu voi riittää? Mitä aiot tehdä tälle asialle?

Vierailija
73/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hoitaa omat sormuksensa jos itse haluaa valita tai ei ole yhteinen talous.

Jos antaa sinun valita, saat ostaa ihan minkä hintaisen vain. Jos haluaa itse valita, niin itse myös maksaa. Ihan kohtuutonta esittää vaatimus sormuksesta toiselle! Itse olisin ottanut mieheltäni millaisen sormuksen vain! Kuitenkin päädyin itse valitsemaan vähän spesiaalimman ja myös ihan miehen mielipidettä kysymättä sen maksoin.

Vierailija
74/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhteensä 30000 sormukset. Olisin ottanut parinkympinkin. Osta nyt halpa ja kalliimpi sitten joskus vuosipäivinä jos rahaa on. Tulojen mukaan mennään.

Vierailija
75/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:49"] No 1000 on jo paljon, mutta 20e naurettavan vähän. Tuolla saat halvan hopeasormuksen rihkamakaupasta. Itselläni perus kulta koska oltiin pienituloisia. Ostettiin halvimmat ja omani maksoi 250, muehen jotain 400 kun oli leveämpi. 180 olisi maksanut ohuin kultainen. Itselläni 2mm. Ja tosiaan kolusin kauppoja läpi ja edes tarjouksesta ei löytynyt alle satasen sormusta. Saatiin tosin kaksi yhden hinnalla eli miehen sormuksen hinnalla myös minun. Ihan varmasti menee 20e kaljaan vähintään viikonloppuisin joten kyllä suuttuisin enkä menisi kihloihin. Vähän säästää joka kuusta. Jos tyttöystävä on sen arvoinen, säästät. En ihan ottaisi tosissaan mitään 20 euron sormusta alelaarista. Tuntuisi joltain teinikihloilta millä ei ole mitään merkitystä. [/quote] Ihan kuin kihloilla muutenkaan olisi mitään merkitystä! [/quote] ? Kihlaus tarkoittaa lupausta naimisiin menosta. Vaikka jotkut teinit pelleilee asialla, on monelle kihlaus ihan merkittävä asia jolla on väliä. Olen kihloissa ja mulle se tarkoittaa sitä, että voin suunnitella häitä ja kun on rahat kasassa mennään naimisiin ja kumpikin on jo siihen suostunut. Välivaihe lupauksesta naimisiinmenoon.

[/quote]

No luuletko, ettei teineillä ole kihloille merkitystä?

Vierailija
76/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:49"]No 1000 on jo paljon, mutta 20e naurettavan vähän. Tuolla saat halvan hopeasormuksen rihkamakaupasta. Itselläni perus kulta koska oltiin pienituloisia. Ostettiin halvimmat ja omani maksoi 250, muehen jotain 400 kun oli leveämpi. 180 olisi maksanut ohuin kultainen. Itselläni 2mm. Ja tosiaan kolusin kauppoja läpi ja edes tarjouksesta ei löytynyt alle satasen sormusta. Saatiin tosin kaksi yhden hinnalla eli miehen sormuksen hinnalla myös minun.

Ihan varmasti menee 20e kaljaan vähintään viikonloppuisin joten kyllä suuttuisin enkä menisi kihloihin. Vähän säästää joka kuusta. Jos tyttöystävä on sen arvoinen, säästät. En ihan ottaisi tosissaan mitään 20 euron sormusta alelaarista. Tuntuisi joltain teinikihloilta millä ei ole mitään merkitystä.
[/quote]

No kyllä saa halvemmallakin! Oma 2mm kultainen sormus maksoi muistaakseni 120e, eikä tuosta kovin kauaa ole kun on ostettu. Miehellekin saa 200e.

Vierailija
77/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte parikymppisiä? Eikö voi odottaa? Nää teinikihlat on niin nähty. Osta vaikka promise ring, lupaat kosia sitten kun aika on kypsempi.

Vierailija
78/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:57"]

Itse vaadin VÄHINTÄÄN 1000 euron sormuksen. Saan onneksi syntymäpäivälahjaksikin jo 500 euron laukkuja. Kyllä ainakin itse koen olevani tuon arvoinen!! Halvalla en itseäni lähitis myymään.

[/quote]

Ai sä myytkin itseäs? Honey, ei siinä naimisiin tarvitse mennä.

Vierailija
79/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]Kihlasormus maksaa yleensä miehen yhden kuukauden tulojen verran. Mielestäni ihan yleinen käytäntö. Jos naimisiin meinaatte ja lapsia hankkia, ei tonni pitäisi isolta rajalta kuulostaa muutenkaan.
[/quote]

En ikinä naisi ihmistä, jolle avioliiton edellytys on kallis sormus. Järkyttävät arvot.

Vierailija
80/150 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en odota miehen maksavan minulle aterioita enkä ostelevan lahjoja. Mutta jos minua joskus kositaan, niin sormukseen on paras ollut upota ainakin parin kuukauden palkka. Tietysti hiukan miehen tuloista riippuen, mutta sen sormuksen hinnan pitää kertoa, että olen sen rahasumman arvoinen. Jonkun kahdenkympin sormuksen ottaisin vittuiluna ja loukkauksena.

Jos et ole valmis kahta tonnia laittamaan sormukseen, niin älä kosi, hän ei ole oikea sinulle. Ja te, jotka pidätte tuota suurena summana, niin eihän siinä ole kuin yhden lomamatkan hinta. Minkälainen nainen ei ole yhden loman väliin jättämisen arvoinen?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi