Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni haluaa 1000€:n kihlasormuksen

Vierailija
11.09.2014 |

Tuloni ovat tällä hetkellä n. 1100-1200e/kk (josta säästönkään ei ymmärrettävästi juuri jää). Mielestäni tämän hintaluokan kihlasormus kuulostaa hivenen kohtuuttomalta. Etenkin kun minulle itselle sormuksella ei kihlautumisessa ole minkäänlaista merkitystä ja itselle riittäisi vaikka 20€:n sormus. Seurusteltu ollaan yli 3v, mutta ei siis vielä olla kihloissa ja tällainen vaatimus kyllä jarruttaa omaa haluani kihlautua... 

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn teiltä muilta "asiantuntijoilta" mielipidettä tähän. 

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tuloillasi sormuksen hinnan tulisi olla noin 3300 €, vanhan nyrkkisäännön mukaan siis kolmen kuukauden palkka.

Vierailija
2/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]

Kyllähän tuo aika hurjalle kuulostaa mutta jostain olen myös kuullut "säännön" että kihlasormuksen kuuluisi maksaa kuukauden palkan miehelle. En sitten tiedä mistä moinen sanonta on lähtöisin.

[/quote]

Olet kuullut säännön USA:sta. Siellä korukauppiaat ovat onnistuneet markkinoinnissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ on kyllä liikaa tuloihin nähden. Itselläni ei ole kihlasormusta ollenkaan, kun mentiin naimisiin niin lyhyellä kihlausajalla. Vihkisormukseni maksoi nykyrahassa jotain 400€, se taisi silloisen tulotason mukaan olla alle viikon palkka. Mies sanoi, että olisi ostanut kalliimmankin, mutta minulle tuo kelpasi hyvin. 

Tyttöystäväsi on nuori ja/tai kypsymätön. Ei se kihlasormus ole tässä kuviossa tärkein juttu, vaan se, että on löytänyt rinnalleen ihmisen, jonka kanssa haluaa kulkea loppuelämänsä. Voitte hyvin ostaa tässä kohtaa tulojenne mukaiset sormukset ja vaikka sitten 10-vuotishääpäivänä vähän prameammat, jos silloin vielä tuntuu siltä. Me olemme olleet naimisissa nyt melkein 15 vuotta ja noilla sormuksilla ei ole mitään merkitystä meille, emme ole niitä enää vuosikausiin käyttäneet.

Vierailija
4/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:59"]

Kihlaus on lupaus häistä ja se on siis sopimus, joka edelleen noteraatan tietyissä tilanteissa laissakin. 

[/quote] Missä tilanteissa?

[/quote]

Esimerkiksi sellainen tilanne, että kihlakumppani on syytettynä oikeudenkäynnissä. Omaa kihlakumppaniaan vastaan ei tarvitse todistaa.

Vierailija
5/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan opiskelijoita, rahat todella tiukilla ajoittain, mutta mies silti sai säästettyä ja teetettyä mulle sormuksen, jonka arvo on n. 2500e.

Ja ei, en vaatinut kallista sormusta, kosintakin oli yllätys. Toki iloinen sellainen.

Vierailija
6/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]

Kyllähän tuo aika hurjalle kuulostaa mutta jostain olen myös kuullut "säännön" että kihlasormuksen kuuluisi maksaa kuukauden palkan miehelle. En sitten tiedä mistä moinen sanonta on lähtöisin.

[/quote]

No ohhoh... tietysti jos sitä massia on säästössä, niin miksei. Mut jos joka kuukausi mennään kädestä suuhun -linjalla niin ei sitä kuukauden palkkaa tuosta vaan mihinkään sormuksiin laiteta.

Vierailija
7/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]Osta vittuillaksesi joku halpa krääsäsormus ja katso reaktio:)
[/quote]

Ei kosinnan pitäisi olla vittuilua.
Mieluiten puhuu sen tyttöystävän kanssa ja kysyy, mistä hän on keksinyt, että sen täytyy olla noin kallis. Kenties katsellut liikaa jenkkiohjelmia.

Vierailija
8/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan ollut kihlasormusta, ja valkokultainen vihkisormus maksoi ehkä 200e. Naimisissa nyt 11 vuotta, ja sormus yhä sormessa. Mulle kihlat/häät olleet yhdentekevät seremonioina, naimisiin menin rakkaudesta.

Kihlat on kyllä teini-iässä huvittavia, kaveripiiristäkin näitä iih-kihloihin tapauksia löytyi. Yksikään ei johtanut sen pidemmälle. Ap nyt on toki jo aikuinen, mutta kyllä se aito lupaus toiselle on tärkeämpi kuin ulkokultainen ajattelu sormuksesta, mutta kukin tyylillänsä.

Vierailija
9/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]

Kihlasormus maksaa yleensä miehen yhden kuukauden tulojen verran. Mielestäni ihan yleinen käytäntö. Jos naimisiin meinaatte ja lapsia hankkia, ei tonni pitäisi isolta rajalta kuulostaa muutenkaan.

[/quote]

Onko sinulta todellisuuden taju täysin mennyt vai oletko rikas perijä? Ei normaalissa palkkatyössä olevalla miehellä ole todellakaan varaa laittaa kuukauden netto palkkaansa sormukseen. Tuo 1200 euroa on tavalliselle ihmiselle iso raha. Mutta av mammoillehan tuo on pikku raha kun kukkaro pullistelee viisisatasia:D
[/quote]

Jännästi miehiltä tuollaiset rahat löytyy, jos haluavat ITSELLEEN ostaa jotain.

Vierailija
10/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse nyt "oi, onpa kaunis sormus" --> mies luulee, että nainen vaatii juuri tätä sormusta?

Vierailija
11/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormuksessa ei perinteen mukaan saa olla timantteja. Mutta 50e saa hienon timantti sormuksen (hopea) kosi sillä, äläkä kerro hintaa

Vierailija
12/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ostettiin se oikea vihkisormus pari vuotta häiden jälkeen, kun aiemmin ei ollut varaa. Eräs kultakauppa oli lopettamassa ja kaikki korut oli todella halpoja. Vihkisormukseni maksoi 365€ alessa ja alkuperäinen hinta oli päälle tonnin. Sormus on aivan ihana. Kihlasormuksia meillä ei ollut.

Vierailija
13/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa ei sinänsä ole liikaa, mutta sinun tuloillasi kohtuuton. Mä maksoin itse oman sormukseni aikanaan, kun mies vielä opiskeli. Hän sitten osti minulle töihin mennessään 2000 euron sormuksen, ja nyt on käytössä ne molemmat. Mun mielestä voisitte katsella sellaista 200 euron sormusta. Älä missään nimessä 1000 sormusta osta, sinulla ei ole siihen varaa ja mitä jos eroatte vuoden päästä, naiselle jää sormus, vie sen panttiin, saa hyvät rahat ja sulle jää pahimmassa tapauksessa velkaa siitä!!!

Vierailija
14/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta se kuppaus alkaa..kihloihin kannattaa mennö ihan perinteisellä rinkulalla jos rahat on vähissä. Sitä paitsi, kihlat on helppo purkaa..ei kannata sen takia maksuhäiriötä hankkia. Me kihlauduimme halvalla sormuksella, vihkisormus olikin sitten komeampi. Ostin ihan itse vihkisormukseen sopivan "kihla"sormuksen...ei kannata kihlautua jos se sormus on tytölle itse asiaa tärkeämpi.

Vierailija
15/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:57"]

Itse vaadin VÄHINTÄÄN 1000 euron sormuksen. Saan onneksi syntymäpäivälahjaksikin jo 500 euron laukkuja. Kyllä ainakin itse koen olevani tuon arvoinen!! Halvalla en itseäni lähitis myymään.

[/quote]

Ai sä myytkin itseäs? Honey, ei siinä naimisiin tarvitse mennä.

[/quote]

Heh, vertauksena käytin. Ihan tarkoitin omaa arvoani jos toiselle ihmiselle lupaudun. Sitä en ihan kenelle tahansa tekisi. Jos ei ole varaa kunnon sormukseen, ei ole myös minuun. Eipä ainakaan tarvitse loppuelämää itkeä kuin sormus ei vastannut sitä mistä haaveilin. Eli upeasta suuresta timantista. Timantit vain kelpaavat ja kuvastavat arvoani. En voi muuta sano muille naisille neuvoksi kuin että ARVOSTAKAA ITSEÄNNE. Tuolla on ihan tarpeeksi noita persaukisia tyhjätaskuja jotka pettävät, juovat ja kaiken lisäksi ostavat halppis sormuksia tai laittavat naisen itse jopa maksamaan sormuksen. Onko se muka sitä aitoa rakkautta ettei mitään olla valmiita tekemään toisen eteen? Itse otan vaikka suihin ja nielen mällit ihan vain sen takia että mieheni rakastaa sitä, vastineeksi minä saan sen unelmieni sormuksen.

TOSIMIES OSTAA NAISELLEEN KUNNON SORMUKSEN KOSKA HALUAA HÄNELLE VAIN PARASTA. TOSIMIES KAIVAA NE RAHAT VAIKKA PERSEESTÄ TILANTEEN TULLEN.
[/quote] aika kuvottava käsitys elämästä, rahassa rakkaus mitataan? Ei tule nuo liitot kestämään, koska vaihdetaan aina rikkaampaan. Rakkautta ja arvostuksen mittaa ovat joka päiväisrt teot ja huomioinnit. Halaukset aamulla, ohimenevät sipaukset, kauppakassin kannot jne.

Vierailija
16/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]Kihlasormus maksaa yleensä miehen yhden kuukauden tulojen verran. Mielestäni ihan yleinen käytäntö. Jos naimisiin meinaatte ja lapsia hankkia, ei tonni pitäisi isolta rajalta kuulostaa muutenkaan.
[/quote]

Jos on pienituloinen se tonni kuulostaa isolta rahalta, vaikka myöhemmin niitä lapsia haluaisikin.

Vierailija
17/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 01:43"]1000€ on kyllä liikaa tuloihin nähden. Itselläni ei ole kihlasormusta ollenkaan, kun mentiin naimisiin niin lyhyellä kihlausajalla. Vihkisormukseni maksoi nykyrahassa jotain 400€, se taisi silloisen tulotason mukaan olla alle viikon palkka. Mies sanoi, että olisi ostanut kalliimmankin, mutta minulle tuo kelpasi hyvin. 

Tyttöystäväsi on nuori ja/tai kypsymätön. Ei se kihlasormus ole tässä kuviossa tärkein juttu, vaan se, että on löytänyt rinnalleen ihmisen, jonka kanssa haluaa kulkea loppuelämänsä. Voitte hyvin ostaa tässä kohtaa tulojenne mukaiset sormukset ja vaikka sitten 10-vuotishääpäivänä vähän prameammat, jos silloin vielä tuntuu siltä. Me olemme olleet naimisissa nyt melkein 15 vuotta ja noilla sormuksilla ei ole mitään merkitystä meille, emme ole niitä enää vuosikausiin käyttäneet.
[/quote]

Juuri näin. En kyllä ymmärrä, miksi sitä tyttöystävää täällä niin haukutaan. Itsekin noin nuorena unelmoin upeasta sormuksesta. Mutta sitä se vain oli, nuoren rakastuneen unelma. Se menee ohi, kun ikää ja kypsyyttä tulee lisää.

Vierailija
18/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmia saa ja pitää olla, mutta jokaisen tulee toteuttaa ne itse. Ei kukaan toinen sinua lentäjäksikään valmista, jos et itse tee jotain sen eteen. Jos unelmasi on kymppitonnin sormus, niin kannattaa alkaa itse säästämään siihen jo heti ensimmäisestä palkasta, niin saa sen toteutettua ilma, että tarvitsee ketään miestä vaivoiksi ottaa. Jos on oikeasti rakastunut, niin ei siinä sormuksen arvolla ole mitään merkitystä.

Itse en sellaista naista ottaisi, joka punnitsee rakkauden sormuksen hinnasta, joten pidän tuohon suostuvia miehiä harvinaisen tyhminä. Yhden tuollaisen naisen tunnen, joka vaatimalla vaati kalliin sormuksen näyttäkseen kavereille. Tuntui kornilta, jos nainen kun nainen kertoi 'haluan, että kosit minua ja sitä varten sinun pitää ostaa tuo kymppitonnin sormus'. Olen itse nainen, eikä mieleeni olisi tullut tuollaista vaatia, kun olin onnesta soikeana, kun löysin rakkaan puolisoni. Hyvin on rakkaus kestänyt ilman tuhansien eurojen rinkuloita, eikä edes ollut koskaan rahasta kiinni niiden hankinta.

Vierailija
19/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:57"]Jaa, aika typerää. Mun sormus makso jonkun 200 e oisko ollu ali tai yli jonkun verran. No kumminkin mua kadutti jo sen ostoksen jälkeen se, kun se oli niin kallis :D tai tuntu tyhmältä laittaa satoja euroja sormukseen! Ja kyllä kivoja sormuksia saa alle 1000e :D reilusti alle. jos ei tyttöystävälle kelpaa, niin älä anna sormusta ollenkaan. Eikä kihlautumiseen mitään sormusta edes tarvi, kun sehän on lupaus avioliitosta. Te voitte nyt luvata sen toisillenne ja ootte kihloissa. :D mutta jos ei ilman sormusta käy, niin vaiha tyttöystävä.
[/quote]

Minunkin mies sanoo, että ollaan periaatteessa naimisissa. Ei muuten olla. Ei edes kihloissa.

Vierailija
20/150 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko täällä todella nuorina kihloihin menneitä, todella pihejä suomalaisia vai olemmeko sitten todella keskiarvosta poikkeavia kihloihin menijöitä, mutta ystäväpiirissäni ovat kihlat maksaneet keskimäärin 2000-5000 euron välillä. Ja kihloihin on siis menty 27-32 -vuotiaina, valmistumisen ja työelämään siirtymisen jälkeen. Nuorena vastavalmistuneena on ehkä helppo säästää niistä ensimmäisistä "oikeista" palkoista, kun on tottunut elämään opiskelijabudjetilla. 

Ja tuo yksinkertainen kihlasormus on enemmänkin suomalainen traditio. Tällä hetkellä vallalla tuntuu olevan jenkkimalli, eli kihlana se överitimanttisormus ja vihkinä yksinkertaisempi esim.rivitimanttisormus.

Aloittajalle suosittelisin lykkäämään kihloihin menoa, jos sormus on noin tärkeä;) kyllä te ehditte vielä! Me seurustelimme mieheni kanssa kahdeksan vuotta ennen kihloja, joten kyllä te ehditte vielä! Sormukset ovat Suomessa melko kalliita, joten sormuksen metsästys kannattaa laajentaa ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme