Tyttöystäväni haluaa 1000€:n kihlasormuksen
Tuloni ovat tällä hetkellä n. 1100-1200e/kk (josta säästönkään ei ymmärrettävästi juuri jää). Mielestäni tämän hintaluokan kihlasormus kuulostaa hivenen kohtuuttomalta. Etenkin kun minulle itselle sormuksella ei kihlautumisessa ole minkäänlaista merkitystä ja itselle riittäisi vaikka 20€:n sormus. Seurusteltu ollaan yli 3v, mutta ei siis vielä olla kihloissa ja tällainen vaatimus kyllä jarruttaa omaa haluani kihlautua...
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn teiltä muilta "asiantuntijoilta" mielipidettä tähän.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:47"]
Liian materialistinen. Next!
[/quote]
Mitä poliisi?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:49"]
No 1000 on jo paljon, mutta 20e naurettavan vähän. Tuolla saat halvan hopeasormuksen rihkamakaupasta. Itselläni perus kulta koska oltiin pienituloisia. Ostettiin halvimmat ja omani maksoi 250, muehen jotain 400 kun oli leveämpi. 180 olisi maksanut ohuin kultainen. Itselläni 2mm. Ja tosiaan kolusin kauppoja läpi ja edes tarjouksesta ei löytynyt alle satasen sormusta. Saatiin tosin kaksi yhden hinnalla eli miehen sormuksen hinnalla myös minun. Ihan varmasti menee 20e kaljaan vähintään viikonloppuisin joten kyllä suuttuisin enkä menisi kihloihin. Vähän säästää joka kuusta. Jos tyttöystävä on sen arvoinen, säästät. En ihan ottaisi tosissaan mitään 20 euron sormusta alelaarista. Tuntuisi joltain teinikihloilta millä ei ole mitään merkitystä.
[/quote]
Ihan kuin kihloilla muutenkaan olisi mitään merkitystä!
[/quote]
? Kihlaus tarkoittaa lupausta naimisiin menosta. Vaikka jotkut teinit pelleilee asialla, on monelle kihlaus ihan merkittävä asia jolla on väliä. Olen kihloissa ja mulle se tarkoittaa sitä, että voin suunnitella häitä ja kun on rahat kasassa mennään naimisiin ja kumpikin on jo siihen suostunut. Välivaihe lupauksesta naimisiinmenoon.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:40"]
Odota vaan vihkisormuksen hankintaa, jos nyt lähdet tuohon mukaan. Toisaalta, jos olette tosissanne ja aiotte olla naimisissa koko loppuikänne, tuo sormus tulee olemaan hänen näkyvä asusteensa vuosikymmenet. Voitte kyllä sopia niinkin, että ostatte nyt halvan ja se vaihdetaan uuteen ja parempaan vaikka kymmenvuotishääpäivän kunniaksi.
Me kaksi opiskelijaa muuten maksettiin aikanaan sormukset yhdessä, ei ollut miehen harteilla se homma.
[/quote]
Sormushan voi vaikka hukkua! Mä hukkasin yhden sormuksen muutama vuosi naimisiinmenon jälkeen... Se maksoi reilu 300e, ja silti harmitti tosi paljon.
Eipä kuulosta kovin hyvältä tuo tyttöystäväsi asenne... Jotkut naiset ajattelee jotenkin kierosti että he vaan ansaitsevat esim kalliin sormuksen, huolimatta siitä onko miehellä oikeasti edes varaa sellaiseen. Ja he muuten sitten "ansaitsevat" yhtä sun toista muutakin... Yhteistä näille naisille on se, että ovat pilalle hemmoteltuja. Etenkin isänsä suunnalta!
Ei ole suomalainen tapa tuo, että sormuksen pitäisi maksaa kuukauden palkka. Suomessa ollaan perinteisesti järkeviä ja säästäväisiä.
Ajatelkaa muuten ihan tosissanne, kauanko kuukauden palkan säästämisessä menee. Ei taida vuosi riittää, kun yleensä menot ovat muotoutuneet palkan mukaan.
Osta halvempi kihlasormus! Sanot, että naimisiin pääsee sitten, kun olet säästänyt sen 10v. tuota hänen unelmasormusta varten. Joko tulette eroamaan, koska morsian on liian lapsellinen (ja säästät pitkän pennin), tai hän luopuu haaveestaan, sillä ei jaksa odottaa kymmentä vuotta (ja säästät pitkän pennin). Win-win.
Ei ollut aloitus provo :D Opiskelijoita siis ollaan vielä kummatkin (reilut 20v). Tässä vaan kun aiheesta keskusteltiin niin ajattelin kysyä täältä. Eikä ole materialisti tai ahne, mutta sormuksesta jonkinlainen päähänpinttymä ilmeisesti... Ja kahdenkympin sormus nyt oli ihan aliampuva heitto, mutta pointtini tuli ilmeisesti selväksi. Minunkin mielestäni järkevintä olisi ostaa ensin halvemmat ja kun tulot ovat isommat voitaisiin sormukset vaihtaa kalliimpiin. Keskustelu voi puolestani riittää :D
T. Aloittaja
Itse vaadin VÄHINTÄÄN 1000 euron sormuksen. Saan onneksi syntymäpäivälahjaksikin jo 500 euron laukkuja. Kyllä ainakin itse koen olevani tuon arvoinen!! Halvalla en itseäni lähitis myymään.
Kihlaus on lupaus häistä ja se on siis sopimus, joka edelleen noteraatan tietyissä tilanteissa laissakin. Eli ihan vakava tilanne -- jos sulla ei ole varaa edes ostaa kihlasormusta saati aloittaa yhteiselämää tai edes viettää häitä, miksi yleensä menet kihloihin?
Minusta teidän kannattaisi miettiä oletteko todella menossa naimisiin lähiaikoina ja miten sen toteutatte. Jos kumminkin tarkoitus on enemmän vaan todistella rakkauttanne toisillenne, tehän voisitte tehdä jonkin muun romanttisen eleen, jolla vannotte rakkauttanne - ostakaa vaikka yhdessä (edullinen) lukko ja menkää laittamaan se johonkin siltaan, niin kuin nykyisin on tapana.
Sitten kun olette aikuistuneet ja päässeet elämän alkuun, voitte aikuisen oikeasti sopia kihloista ja häistä. Ja vielä tärkeämpää, siitä avioliitosta, joka häistä alkaa.
Toisille sormus on status symboli, mitä suurempi ja näyttävämpi, sen parempi.
Mitä tekemistä sillä sitten on rakkauden ja sitoutumisen kannalta..