Tyttöystäväni haluaa 1000€:n kihlasormuksen
Tuloni ovat tällä hetkellä n. 1100-1200e/kk (josta säästönkään ei ymmärrettävästi juuri jää). Mielestäni tämän hintaluokan kihlasormus kuulostaa hivenen kohtuuttomalta. Etenkin kun minulle itselle sormuksella ei kihlautumisessa ole minkäänlaista merkitystä ja itselle riittäisi vaikka 20€:n sormus. Seurusteltu ollaan yli 3v, mutta ei siis vielä olla kihloissa ja tällainen vaatimus kyllä jarruttaa omaa haluani kihlautua...
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn teiltä muilta "asiantuntijoilta" mielipidettä tähän.
Kommentit (150)
ostakoon itse sormuksensa, jos noin kalliin haluaa.
Ja just noi tosimiehet jotka kaivaa rahat perseestä vain ostaakseen tyttöystävälleen timantin ovat niitä kaikkein surullisimpia tapauksia. Kun sitten sitä rahaa ei osata käyttää muutenkaan järkevästi. Eikä elämänhallinta muutenkaan ole korkealla. Kontrolli, jos sitä on pakonomaista ja näennäistä ja jos yksikin asia menee vikaan koko korttitalo kaatuu. Tai sitten tosiaan elämänhallinta puuttuu kokonaan ja korttipakka on kokoajan sekaisin. Itse kiertäisin kaukaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:15"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:57"] Itse vaadin VÄHINTÄÄN 1000 euron sormuksen. Saan onneksi syntymäpäivälahjaksikin jo 500 euron laukkuja. Kyllä ainakin itse koen olevani tuon arvoinen!! Halvalla en itseäni lähitis myymään. [/quote] Ai sä myytkin itseäs? Honey, ei siinä naimisiin tarvitse mennä. [/quote] Heh, vertauksena käytin. Ihan tarkoitin omaa arvoani jos toiselle ihmiselle lupaudun. Sitä en ihan kenelle tahansa tekisi. Jos ei ole varaa kunnon sormukseen, ei ole myös minuun. Eipä ainakaan tarvitse loppuelämää itkeä kuin sormus ei vastannut sitä mistä haaveilin. Eli upeasta suuresta timantista. Timantit vain kelpaavat ja kuvastavat arvoani. En voi muuta sano muille naisille neuvoksi kuin että ARVOSTAKAA ITSEÄNNE. Tuolla on ihan tarpeeksi noita persaukisia tyhjätaskuja jotka pettävät, juovat ja kaiken lisäksi ostavat halppis sormuksia tai laittavat naisen itse jopa maksamaan sormuksen. Onko se muka sitä aitoa rakkautta ettei mitään olla valmiita tekemään toisen eteen? Itse otan vaikka suihin ja nielen mällit ihan vain sen takia että mieheni rakastaa sitä, vastineeksi minä saan sen unelmieni sormuksen. TOSIMIES OSTAA NAISELLEEN KUNNON SORMUKSEN KOSKA HALUAA HÄNELLE VAIN PARASTA. TOSIMIES KAIVAA NE RAHAT VAIKKA PERSEESTÄ TILANTEEN TULLEN. [/quote] olet siis juoda ja mies maksaa sormuksella ikuisen suihinotto-palvelun. Kivat sulle
[/quote]
Eiköhän kommentoija tarkoittanut ihan että rakkaudessa joutuu uhrautumaan toisen takia joskus. Ei aina kannata olla itsekäs jos haluaa toisen tehdä onnelliseksi.
[/quote]
Ei itsekäs? Ja ehtona mun kanssa naimisiin menolle on timantti? Justiinsa joo. Katsokaa vaan kuka puhuu.
[/quote]
Ethän nyt sekoita unelmaa ja itsekkyyttä? Ajatteleppas jos oma unelmasi olisi aina ollut päästä lentäjäksi ja joku kenen kanssa olet parisuhteessa sen sinulta estäisi? Miltäpä se tuntuisi? Itselleni on aina ollut unelmana kaunis timanttisormus jota ei nyt välttämättä ihan satasella saa. Unelmat ne ovat erilaiset kaikilla. Olisitko itse enää ihmisen kanssa joka estäisi sinua saamasta toteutettua omaa lapsuudesta asti ollutta unelmaa?
Grow a pair ja laita akkas ruotuu!!! Tosin susta ei taida olla siihen poika... :D
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:46"]
Ethän nyt sekoita unelmaa ja itsekkyyttä? Ajatteleppas jos oma unelmasi olisi aina ollut päästä lentäjäksi ja joku kenen kanssa olet parisuhteessa sen sinulta estäisi? Miltäpä se tuntuisi? Itselleni on aina ollut unelmana kaunis timanttisormus jota ei nyt välttämättä ihan satasella saa. Unelmat ne ovat erilaiset kaikilla. Olisitko itse enää ihmisen kanssa joka estäisi sinua saamasta toteutettua omaa lapsuudesta asti ollutta unelmaa?
[/quote]
Vai aikoo mies ihan aseella uhaten kieltää naistansa hankkimasta jotain sormusta? Vai onko ideana se, että miehen pitäisi hankkia minulle lentäjän ammatti, muuten kannattaa erota pikaisesti?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:15"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:57"] Itse vaadin VÄHINTÄÄN 1000 euron sormuksen. Saan onneksi syntymäpäivälahjaksikin jo 500 euron laukkuja. Kyllä ainakin itse koen olevani tuon arvoinen!! Halvalla en itseäni lähitis myymään. [/quote] Ai sä myytkin itseäs? Honey, ei siinä naimisiin tarvitse mennä. [/quote] Heh, vertauksena käytin. Ihan tarkoitin omaa arvoani jos toiselle ihmiselle lupaudun. Sitä en ihan kenelle tahansa tekisi. Jos ei ole varaa kunnon sormukseen, ei ole myös minuun. Eipä ainakaan tarvitse loppuelämää itkeä kuin sormus ei vastannut sitä mistä haaveilin. Eli upeasta suuresta timantista. Timantit vain kelpaavat ja kuvastavat arvoani. En voi muuta sano muille naisille neuvoksi kuin että ARVOSTAKAA ITSEÄNNE. Tuolla on ihan tarpeeksi noita persaukisia tyhjätaskuja jotka pettävät, juovat ja kaiken lisäksi ostavat halppis sormuksia tai laittavat naisen itse jopa maksamaan sormuksen. Onko se muka sitä aitoa rakkautta ettei mitään olla valmiita tekemään toisen eteen? Itse otan vaikka suihin ja nielen mällit ihan vain sen takia että mieheni rakastaa sitä, vastineeksi minä saan sen unelmieni sormuksen. TOSIMIES OSTAA NAISELLEEN KUNNON SORMUKSEN KOSKA HALUAA HÄNELLE VAIN PARASTA. TOSIMIES KAIVAA NE RAHAT VAIKKA PERSEESTÄ TILANTEEN TULLEN. [/quote] olet siis juoda ja mies maksaa sormuksella ikuisen suihinotto-palvelun. Kivat sulle
[/quote]
Eiköhän kommentoija tarkoittanut ihan että rakkaudessa joutuu uhrautumaan toisen takia joskus. Ei aina kannata olla itsekäs jos haluaa toisen tehdä onnelliseksi.
[/quote]
Ei itsekäs? Ja ehtona mun kanssa naimisiin menolle on timantti? Justiinsa joo. Katsokaa vaan kuka puhuu.
[/quote]
[/quote]
Eihän se toinen sitä estä. Hän ei vain hanki sitä sinulle. Hanki itse se mitä haluat, älä odota että toinen sen tekee. Ja niin katkeraa kuin se olisikin, niin jos unelmani olisi mulle tärkeämpi kuin se mies, niin en olisi sen miehen kanssa. Jatkaisin etsimästä unelmaani.
Mutta mulle ainakin naimisiin menossa se mies on pääasiassa, ei mikään muu.
20 euron kihlat ja vihkisormus voi olla sitten se 1000 e.
Kihlathan voi päättyä eroon....
Eiks kihlasormukset nyt voi olla ihan perus kulta- tai hopeasormukset, ei maksa monta sataa. Vihkisormus (asian tullessa teille ajankohtaiseksi) on sitten asia erikseen --> on usein näyttävämpi kuin kihla ja maksaakin enemmän.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Etkö sä nyt sekoita asioita? Haluat timanttisormuksen. Mutta et voi hankkia sitä itse. Niinpä haluat ottaa miehen, joka voi hankkia sen sinulle. Eli et etsi miestä sinänsä rakastamaan sinua vaan miestä ostamaan sinulle timanttisormuksen. Miltä luulet sen miehestä tuntuvan? Sinulle se timanttisormus on tärkeämpi kuin mies itse.
Ei, sanot sinä, minä voin rakastua vain mieheen, jolla on ne rahat. Mutta silti se on siellä, että halusit ensin sen timanttisormuksen, mies tulee kakkosena. Tämä on varmaan suhteellisen yleistä. Kuten sekin ettei ongelmien tullessa yritetä ratkoa niitä tarpeeksi. Why bother? Sormushan on jo saatu.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:48"]
Kihlasormus maksaa yleensä miehen yhden kuukauden tulojen verran. Mielestäni ihan yleinen käytäntö. Jos naimisiin meinaatte ja lapsia hankkia, ei tonni pitäisi isolta rajalta kuulostaa muutenkaan.
[/quote]
Onko sinulta todellisuuden taju täysin mennyt vai oletko rikas perijä? Ei normaalissa palkkatyössä olevalla miehellä ole todellakaan varaa laittaa kuukauden netto palkkaansa sormukseen. Tuo 1200 euroa on tavalliselle ihmiselle iso raha. Mutta av mammoillehan tuo on pikku raha kun kukkaro pullistelee viisisatasia:D
[/quote]
Olemme mieheni kanssa lähihoitajia ja mieheni kyllä osti minulle 1500 euroa maksavan sormuksen että silleen. On varaa kun katsoo mihin rahansa laittaa. Mieheni tiesi miten tärkeä asia sormus minulle on kun olen haaveillut naimisiin menosta koko elämän. Vihkisormus toivottavasti vielä kalliimpi. Kyllä normi duunareillakin on rahaa kun lopettaa sen kaljan tissuttelun ja tupakan tupruttamisen.
[/quote]
En polta enkä juokaan paljoa mutta ei minulla silti ole normi duunarin palkasta kertynyt niin isoja säästöjä että voisin ostaa 1500 sormuksen. Minusta kannattaa ostaa sellaiset sormukst ja pitää sellaiset häät mihin oikeasti on varaa.
Odota vaan vihkisormuksen hankintaa, jos nyt lähdet tuohon mukaan. Toisaalta, jos olette tosissanne ja aiotte olla naimisissa koko loppuikänne, tuo sormus tulee olemaan hänen näkyvä asusteensa vuosikymmenet. Voitte kyllä sopia niinkin, että ostatte nyt halvan ja se vaihdetaan uuteen ja parempaan vaikka kymmenvuotishääpäivän kunniaksi.
Me kaksi opiskelijaa muuten maksettiin aikanaan sormukset yhdessä, ei ollut miehen harteilla se homma.
Tyttöystäväsi on hullu. Ei tulisi mieleenkään vaatia tuollaista pienituloiset poikaystävältä. T. 20v. nainen viidettä vuotta suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:37"]Tuloni ovat tällä hetkellä n. 1100-1200e/kk (josta säästönkään ei ymmärrettävästi juuri jää). Mielestäni tämän hintaluokan kihlasormus kuulostaa hivenen kohtuuttomalta. Etenkin kun minulle itselle sormuksella ei kihlautumisessa ole minkäänlaista merkitystä ja itselle riittäisi vaikka 20€:n sormus. Seurusteltu ollaan yli 3v, mutta ei siis vielä olla kihloissa ja tällainen vaatimus kyllä jarruttaa omaa haluani kihlautua...
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn teiltä muilta "asiantuntijoilta" mielipidettä tähän.
[/quote]
Jätä se. Ihan oikeasti. Jos hän on jo nyt noin paha materialisti, se ei helpota kyllä jatkossakaan.
Onkohan nainen muutenkaan sinulle se oikea? Älä mene kihloihin. Tuostahan ne vaatimukset vasta alkaa...
Onko perustellut mitenkään tätä vaatimustaan??
Pistä muija pihalle ja hanki sellainen, joka ei ole niin rahan ja omaisuuden peräään. Can´t buy me love.
[/quote]
[/quote]